Numark heeft nu de grootste lijn aan DVD producten, maar is vnl. video gericht. Ik bedoel je hebt niet dezelfde DJ interface als bij hun CD-plyers. Maar ze proberen waarschijnlijk de toekomstige DVD markt te domineren door nu met goedkopere spullen te komen dan Pioneer. Logisch dat Denon ook wil volgen, maar een draaiende platter in combinatie met beeld geeft ze waarschijnlijk enorme koppijn.
De kans is groot dat de Pioneer DVJ-x1 de industry standard over een aantal jaren overneemt van de CDJ-1000mkII. Als je geen beeld op de schijf zet, kun je op DVD format veel meer muziek zetten. Ik denk niet dat Pioneer op de CDJ-1000 mp3 zal zetten, want waarom zou je op een high end player een minder goed medium afspelen.
DVD combineert de voordelen van mp3 van veel tracks op 1 schijf en CD geluidskwaliteit. En dan heb je nog beeld voor clips en visualizations. In combinatie met MIDI voor de besturing van videomixers en lightshows worden de toekomstige performances spectaculairder. De next best thing zou zijn een een feature reduced DVJ-x8(00) zodat het betaalbaarder wordt. Liefst met memory card.
Ik maak me zorgen dat ik over een paar jaar alle muziek CD's moet omzetten naar DVD. Ik spaar nu voor 1/2 CDJ-1000mkII's en dat is in principe een aankoop voor het leven. Ik zou dan niet weer opnieuw willen investeren in DVJ's. Wat denk je dat de toekomst zal zijn? Moet ik wachten op een goedkopere Pioneer DVJ?