hoeveel GB op reloop rmp-3?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

stefanH    posted on 13-12-2011 15:10
beste muziekfanaten,

ik zou graag een externe harde schijf voor op mijn reloop rmp-3 willen aanschaffen maar ik weet niet hoeveel GB de reloops kunnen verwerken. zit hier een limiet aan of maakt het niet uit of ik een 2 gb usb stick, 250 gb harde schijf of een 2tb harde schijf hierop aansluit?
nog een kleine vraag. ik hoorde dat je via ??n geheugenstation (externe harde schijf) de bestanden op de een of andere manier naar allebij de reloop rmp-3's kan sturen. weet iemand hier misschien wat meer over?

alvast hartelijk bedankt voor het meedenken!:D
save water, drink beer

What do you think about hoeveel GB op reloop rmp-3? ??

Vote :   

jeroenvs    posted on 13-12-2011 17:40
Heb zelf even in de manual van de rmp 3 gekeken en kan er op het eerste zicht niet echt iets vinden buiten de vermelding dat op een cd/usb/hard drive niet meer dan 999 mappen mogen zijn met daarin niet meer dan 999 tracks. Dus qua de grootte in aantal Gb's kan ik niets vinden maar persoonlijk zou ik er niet mee gaan overdrijven. (waarschijnlijk komt meer gb's de laadtijd ook niet ten goede)
stefanH    posted on 13-12-2011 17:55
nee, precies. volgens mij is het namelijk zo, dat je bij bepaalde cd-spelers niet meer dan een 250 GB harde schijf kan aansluiten. wat de reden hiervan is weet ik niet maar dat is ook terzijde.
save water, drink beer
MrQreeny    posted on 13-12-2011 19:02
Ik heb ook de RMP3s (alpha wel te verstaan...), so let's go:

Jij wilt een externe hdd kopen van 250 gb? Ik zou zeggen : niet doen!! Ik werk zelf met 1 usb stick van 4 gb (doorgelinkt, komt zo wel...) en daar raak ik soms de kluts al kwijt. Je kan dan door het bomen het bos niet meer zien. Ze kunnen het wel aan, maar er mogen dan geen andere bestanden op staan. Dus alleen muziek, tenminste dat dacht ik. Maar voor het overzicht is het dus niet aan te raden om het met zo'n grote schijf te doen. Ik weet ook niet waarom je dat zou willen? Ik kan begrijpen dat je veel muziek wilt hebben voor als er requests zijn enzo, maar ik doe dat dan altijd via een laptop + externe harde schijf. Op de sticks gooi ik gewoon muziek waarvan ik denk dat het gaat werken (= dus voorgesorteerd). Vervolgens sorteer ik op genre en eventueel op populairiteit (met mappen als: top 40 bootlegs / progressive house/ progressive commercieel enz.)

Als je hem door wilt linken moet je een usbkabel hebben die je ook voor de midi functie gebruikt... In plaats van het uiteinde (= usb uiteinde) in je computer te doen doe je hem nu in het slotje van je 2de cdspeler (linksboven dus). Je gaat dan naar menu op cdspeler 1. Ga naar 'C Midi Setup' en selecteer USB=LINK... Even opslaan en klaar is kees...

'Music is the universal language of mankind...'
stefanH    posted on 13-12-2011 19:32
hartstikke bedankt!?

zou je me nog iets meer kunnen vertellen over die requests, hoe je daarop reageert.

save water, drink beer
MrQreeny    posted on 13-12-2011 21:03
Ik heb een 4 kanaalsmixer en dan zo verdeelt: microfoon -- Laptop -- CD1 -- CD2
Soms heb ik geluk, want dan is er internet in de buurt en dan kan ik echt elk nummer afspelen die gevraagd wordt, lang leve youtube... (Het grappige is dat mensen je dan echt geweldig vinden omdat je alles hebt haha). Maar normaal gesproken sluit mn harde schijf op mijn laptop aan, dan gebruik ik gewoon Windows Media Player om nummers af te spelen. Op die hdd staat gewoon een shitload aan muziek... Je kan via WMP natuurlijk niet pitchen en zo. Wat ik daarom doe is zorgen dat ik de meeste nummers met een beat wel ergens op cd ofzo bij me heb, zodat ik lekker verder kan mixen. Maar goed als bijv. Guus Meeuwis wordt aangevraagd, dan valt dat toch niet te mixen, en dan draai ik hem dus via mn laptop. Van heel veel top 40 nummers zorg ik dat ik een bootleg heb, als nummer x dan aangevraagd wordt kan je ook gewoon doordraaien zonder dat je tempo eruit valt... Beetje duidelijk hoe ik te werk ga zo Winking my eye ?

Trouwens, ik heb zo'n klein netbookje, die draait geen Traktor. Maar ik denk dat het ook wel te doen is dat je kunt schakelen tussen midi en usb, maar goed dan is het eerder de vraag waarom je niet gewoon helemaal midi gaat draaien Winking my eye.
Bcurly    posted on 13-12-2011 23:41
Poster: MrQreeny
Soms heb ik geluk, want dan is er internet in de buurt en dan kan ik echt elk nummer afspelen die gevraagd wordt, lang leve youtube... (Het grappige is dat mensen je dan echt geweldig vinden omdat je alles hebt haha).

Raad ik je Spotify aan, vrij goede kwaliteit, makkelijk zoeken en iets van 24 uur afspeeltijd bij een non-payed account!
Rilano    posted on 14-12-2011 16:18
ik gebruik de rmp3(alphas) via traktor maar ik wil soms ook gewoon mijn 160 gig hardeschijf met alleen muziek aan de rmp hangen en dan geeft ie no mp3.
dus het is volgens mijn helemaal afhankelijk van de harde schijf die je hebt (of usb stick natuurlijk ik heb ook een usb stick die het niet goed doet op mijn rmp's) maar je moet zelf uitvinden wat er wel of niet werkt op deze cd spelers (traktor werk btw perfect aanrader)
party and get wasted
MrQreeny    posted on 14-12-2011 16:49
Dat bedoelde ik dus ook, maar ik heb gister mn mp3 van 8 gb eraan gegooid (waar ook andere bestanden dan geluidsbestanden staan) en die doet het wel gewoon. Dus blijkbaar is er wel een maximale schijfgrootte die je er aan kan hangen...
Rilano    posted on 14-12-2011 16:54
@mrqreeny ja dat denk ik ook maar hij heeft l zeer veel moeie met mij? 16 gig usb waarbij hij regelmatig vastloopt dus ik vind het allemaal wel erg vaag om eerlijk te zijn.
ik zou gewoon de rmp's aan traktor gooien scheelt een hoop gezeur.
party and get wasted
User edit by Rilano on 14-12-2011 @ 16:55:29 (40%)
stefanH    posted on 14-12-2011 17:02
werkt dat goed dan? sorry, maar heb daar geen ervaring mee hahaa. ik heb tracktor dus dat moet wel goed komen. kun je dan de tracks met je pc aangeven, en de rest met de reloops besturen?
save water, drink beer
Rilano    posted on 14-12-2011 17:23
@stefanH ja dat kan alleen wel een geluidskaart nodig daarvoor kan je, je comp uitgangen voor gebruiken of een bijv audio 2 dj of id kopen +-80 90 euro dat dan weer wel.

vragen gerust stellen wat betreft traktor ik kan niet meer zonder nu namelijk
party and get wasted

This is an old Topic

No new postings for 4.845 days.
 Post CommentThat would be 161.5 months
or a whopping 13.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

80 Users online: 6 Guests (74 Unknown)
Pages generated today : 4.329
Most visitors online this month : 482
Lifetime Pageviews since 2003 : 236.211.279