Welke In-ear oordopjes? (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

hidde01    posted on 11-12-2011 21:21
Hallo allemaal,

zo als jullie kunnen zien ben ik opzoek naar IN-EAR oordopjes. Mijn vraagje is daarom ook welke dopjes zijn goed en een beetje betaalbaar want je die dingen ook voor 300 euro kopen maar dat vind ik een beetje te duur.

Ik hoor graag van mensen die met deze oordopjes draaien of mensen die er veel verstand van hebben.

Groet,
Hidde

What do you think about Welke In-ear oordopjes? ??

Vote :   1 member likes this  

Rilano    posted on 11-12-2011 21:33
ik draai momenteel met senneisser cx 271 oordopjes gem 25 euro
maar ga van de week de? Shure SE215-CL bestellen.
ben zeer te spreken over het geluid en de isolatie van de senneissers,
maare wil toch voor de shures gaan omdat die 90% van het geluid .
(moet toch op me oren letten) die kosten alleen wel 100 euro ongeveer.
dus als je nog info nodig hebt gewoon ff vragen heb er al heel wat soorten versleten,
terwijl ik pas 16 ben. (zelfs nog even met gewone headphones gedraaid maar dat vond ik niet zo).
party and get wasted
Estacy    posted on 11-12-2011 21:40
Poster: Rilano
maare wil toch voor de shures gaan omdat die 90% van het geluid .

Volgens mij heb jij per ongelijk een woord
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Larsz    posted on 11-12-2011 22:06
Met normale in-ear oordopjes draaien zou ik niet doen, dan moet je ze alsnog hard zetten om een beetje geluid te krijgen en dan beschadig je je oren alleen maar. Wat je dan zou moeten doen is in-ear monitors kopen, of laten maken.
Yvaroz    posted on 11-12-2011 22:38
ik heb de Dr Dre beats in ears Tour besteld, ik heb ze nog niet binnen, maar ik heb gezien dat kenneth G er ook mee draait en ik had meerdere gezien die er mee draaien maar ik zou niet meer weten wie, zelf vind ik ze ook wel chill klinken, ik heb van een vriend geprobeerd en ze zien er ook gelijk goed uit.
Nothing is Impossible
youngbeatsz    posted on 11-12-2011 23:26
ik draai soms met m'n beats by dre studio of pro,
maar soms als de druk op mn oren te groot wordt, speel ik lekker met die in ears van dr dre de tour beats dus, lastig vind ik dat deze bij mij niet goed blijven zitten, maar dat is eenvoudig op te lossen door de bijgeleverde oorklemmen voor over u oren, aan te passen aan uw eigen oor, maar ook van de diddybeats ben ik tevreden, maar vind ik iets? minder om mee te draaien.
Rilano    posted on 12-12-2011 13:12
@estacy ja sorry inderdaad moet nog dempen achter
party and get wasted
hidde01    posted on 12-12-2011 20:42
Ja ik was ook van plan om IN-EAR te kopen allen de DR dre zijn wel heel erg prijzig dus hebben jullie een goedkopere In-ear dopjes?
vatogonzalez    posted on 12-12-2011 20:52
Ik draai nog steeds met de ShureSCL3's, die inmiddels niet meer verkocht worden. Ik heb de opvolger ervan ook, maar daar was ik niet zo'n fan van. Vervolgens custom made dopjes van Earproof laten maken (superfreakin' duur) maar die zijn echt om te janken. Speciaal gegegoten naar mijn gehoorgang, maar lekken wel geluid als ik ineens iets gil of veel te wild heen en weer stuiter. Daarnaast is de grote fout die de meeste in-ears hebben voor het DJ gebruik dat ze veel te veel hoog hebben en te weinig laag. Ik ben zelf ook nog niet helemaal uit wat de volgende set in-ears gaat worden voor mij, maar als ik 'de heilige graal' der in-ears vind dan zijn jullie de eersten die het weten!
Dirty House / Crowd Control
User edit by vatogonzalez on 12-12-2011 @ 20:53:39 (27%)
MoXeGy    posted on 12-12-2011 22:20
hmm, ik vind persoonlijk teveel laag echt irritand omdat ik vooral op het hoog mix.
Mijn Technics RP DH 1200 vind ik ook niet fijn meer omdat hij weinig hoog heeft.
Wat vind je van de hdj1000 dan?
hidde01    posted on 13-12-2011 17:34
wat bedoelen jullie precies met veel te hoog of veel te laag?
youngbeatsz    posted on 13-12-2011 18:52
als je echt lage tonen wilt zou ik voor de dr dre's gaan, echt waar, ze zijn duur dat klopt, en ik zou ze mij eerlijk gezegd geen 2x kopen, iets wat ik wel deed voor de headphones ;$ maar dat is dan vooral omdat ik vind dat ze bij mij niet zo heel goed blijven zitten
Estacy    posted on 13-12-2011 22:12
Poster: hidde01
wat bedoelen jullie precies met veel te hoog of veel te laag?

elke geluidsweergever met een filter heeft EQ, voor DJen wil je aangedikte bass, omdat dat qua geluid klopt met de club en beatmatchen makkelijk maakt. op maat gemaakte oordopjes zijn vaak bedoelt voor bands, en die willen hun stem horen en daarom is het hoog iets opgepompt
Ywe    posted on 14-12-2011 17:16
Poster: vatogonzalez
Ik draai nog steeds met de ShureSCL3's, die inmiddels niet meer verkocht worden. Ik heb de opvolger ervan ook, maar daar was ik niet zo'n fan van. Vervolgens custom made dopjes van Earproof laten maken (superfreakin' duur) maar die zijn echt om te janken. Speciaal gegegoten naar mijn gehoorgang, maar lekken wel geluid als ik ineens iets gil of veel te wild heen en weer stuiter. Daarnaast is de grote fout die de meeste in-ears hebben voor het DJ gebruik dat ze veel te veel hoog hebben en te weinig laag. Ik ben zelf ook nog niet helemaal uit wat de volgende set in-ears gaat worden voor mij, maar als ik 'de heilige graal' der in-ears vind dan zijn jullie de eersten die het weten!

Ik denk niet dat die gevonden gaat worden, omdat inderdaad alle oren anders zijn, en de beleving van geluid hierbij ook. Ik gebruik Sennheiser oordoppen in mijn op maat gemaakte oordoppen, en ik vind dat fijn werken. Headphones gebruik ik thuis gewoon. Maar is zo lastig als je een grote hoed op hebt :P
Gery    posted on 15-12-2011 02:49
er staat hier ergens nog een topic over in-ears vs headphones, waar ook veel handige info in staat.

ik kan ten zeerste op maat gemaakte in-ears aanbevelen, maar waarschijnlijk zullen die een pak
duurder uitkomen dan je budget.

Volgens veel mensen de 'beste' zijn de variphones, maar er zijn er al goedkopere ook, bvb earproof.
Van deze laatste maakt niemand minder als Laidback Luke gebruik Happy, laughing
DJ - Producer
Jayro    posted on 15-12-2011 11:49
Als je het niet voor draaien gaat gebruiken is de cx serie van sennheiser een aanrader. Die geven lekker veel bass om te luisteren en je hoort helemaal niks meer om je heen. Maar ik weet niet waar je het voor gaat gebruiken, want voor draaien zelf zijn ze minder geschikt.
MoXeGy    posted on 15-12-2011 18:09
Maar ze gaan wel snel kapot, heb er hier 2 gehad die binnen een half jaar kapot gingen terwijl ik er voorzichtig mee om ga en mijn andere oortjes al 3 jaar mee gaan. Dit is mijn ervaring in iederegeval, hoe vind jij ze qua bouw?
Estacy    posted on 15-12-2011 20:46
ik had ook een paar CX dopjes, binnen het half jaar 1 kant kapot. MX dopjes van 4 jaar oud doen het echter nog perfect.
antiflix    posted on 15-12-2011 22:35
Hee hidde.

Ik zou persoonlijk voor de beats by dre tour gaan!!

Als je ze besteld let goed op en.ga niet te goedkoop want er zijn egt meer fake te koop dan de orginele!
MoXeGy    posted on 15-12-2011 23:30
@ hidde01 Wil je er alleen mee draaien of wil je ze ook gewoon dagelijks gebruiken?
youngbeatsz    posted on 16-12-2011 00:44
niet twijfelen: BEATS BY DR DRE TOUR!
MoXeGy    posted on 16-12-2011 08:11
en waarom niet twijfelen?
D-From-Dutch    posted on 16-12-2011 09:35
Poster: youngbeatsz

kut dingen verneuken de bass, monster turbine vind ik beter.
music is a religion
Laidback    posted on 16-12-2011 11:07
Poster: youngbeatsz

Ehm, NEE,.. ben echt niet tevreden over de In-Ears van de dre collectioni ..

Ik gebruik nu al een paar jaar de Ultimate Ears SuperFi 5 , niet al te duur maar toch een heel solide geluid,
Ik zou er wel oortjes bij laten maken, gewoon laten gieten zodat je de UEs erop aan kunt sluiten..
Dj_Fantasy    posted on 16-12-2011 11:41
Bij noizezz kun je voor 100 euro de oorstukjes laten gieten.
Stuur je de drivers mee op dan bouwen ze die ook in.

Dus 100 euro + prijs van je drivers!
linkje naar een review van de gehoorbescherming van mij en de drivers door bambamstudio.
dj2dj.nl
hidde01    posted on 16-12-2011 19:56
IK zou het gaan gebruiken voor draaien. Het lijkt mij juist handig om lekker veel bass in het oortje te hebben want dan hoor je het er nog een beetje doorheen als het zoveel geluid is. Of is dit juist een verkeerde menning?
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

102 Users online: 8 Guests (94 Unknown)
Pages generated today : 228
Most visitors online this month : 205
Lifetime Pageviews since 2003 : 217.699.249