aandachtspunten meubel (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

youngbeatsz    posted on 11-12-2011 13:22
Hallo, Ik speel al een tijdje meth het idee een meubel te bouwen, binnen enkele weken heb ik vakantie en begin ik er vol goede moed aan. Het idee zit grotendeeos in mn hoofd maar nu zou ik graag van jullie weten waar ik zeker op moet gaan letten, dingen die jullie bv hebben meegemaakt by de bouw van jullie meubel of problemen die zich voordeden/kunnen voordoen, ik denk dat dit ook voor anderen die met dit idee spelen belangrijk kan zijn. Mvg

What do you think about aandachtspunten meubel ??

Vote :   4 members like this  

HouseContainer    posted on 14-12-2011 07:31
De meeste stevigheid krijg je als je onderaan ook een plank zou hebben. Echter is dit niet even praktisch. Afhankelijk van hoe je de verbindingen maakt tussen de onderdelen en of er nog kastjes met planken onder zitten is dit niet nodig. Mocht het toch nog nodig zijn, dan kun je altijd achteraf nog aan de achterkant een dwars verbinding maken die eventueel meteen als voetensteun kan dienen.

Het is handig als je een schets hier neer zet, eventueel gewoon op papier maken en dan inscannen. Dan kunnen mensen je beter en gerichter advies geven.
youngbeatsz    posted on 14-12-2011 13:13
ik ben net verhuisd, dus een scanner heb ik hier nog niet, maar misschien kan ik wel even een foto uploaden, ik wil wel iets speciaal maken en heb een volledig idee, zoals velen al weten hier denk ik is dat ik een enorme 'fan' 'gebruiker' van dr dre materiaal, en zou dit graag toepassen, in mn meubel, de tinten rood, zwart en wit, ik zal m'n idee even schetsen. en een foto uploaden
jera    posted on 14-12-2011 15:21
oei dat moet mooi schilderwerkje worden
youngbeatsz    posted on 14-12-2011 15:40
welnee, wil het complete meubel in het wit hebben, en dan met de typische dr dre letters: beats by youngbeatsz
en dan dat mooie logo van dr dre. hoop dat het mooi lukt
jera    posted on 14-12-2011 22:51
zo zo klinkt niet gek!

Is het trouwens geen idee om die letters en logo te laten maken als sticker? heb ik ook voor me auto laten doen misschien is dat een idee?

foto he als je klaar bent!!!!!!!
User edit by jera on 14-12-2011 @ 22:52:11 (100%)
youngbeatsz    posted on 15-12-2011 13:34
wel, ik wou het logo van dr dre gebruiken: (de hoofdletter B stelt even het logo voor)
YBsz
zoiets, lijkt mij wel vet, een rode B met de andere letters in steel look.
maar volgens mij is dat verboden om andere logo's te gebruiken in een eigen logo

edit: de foto's

zijaanzicht
bovenaanzicht
vooraanzicht

die groene dingen bij het bovenaanzicht, zijn verhoogde platformpjes voor monitors.
het meubel, het blauw gekleurde is hout, dat wordt uiteraard wit.
dat oranje, zijn metalen staven, die die platformpjes omhoog houden. en waar de kabeltjes doorlopen.
graag had ik die rode B het logo, doen lichtgeven, dacht eventueel op een spot in het meubel in te werken en door rood plexiglas te doen, maar vrees dat dit te omslachtig wordt.

User edit by youngbeatsz on 15-12-2011 @ 14:33:59 (100%)
youngbeatsz    posted on 16-12-2011 14:47
wat denken jullie?
HouseContainer    posted on 16-12-2011 18:15
Helder plan, moet goed uitvoerbaar zijn. Ik zou alles wit verven en later met stikker de logo art aanbrengen. Dat geeft het strakste resultaat denk ik.
Denk even goed na over welkee hoogte je het wilt gaan maken. Wat werkt fijn, als je dat weet dan kun je ook de hoogte berekenen voor de statieven van je luidsprekers.
Estacy    posted on 16-12-2011 18:19
ziet er prima uit, zet echter de cd spelers iets naar buiten toe, dan heb je geen problemen met CD slots als je andere spelers koopt.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
youngbeatsz    posted on 16-12-2011 18:19
ja ik ben 1m87, dus dat meubel mag wel redelijk hoogstaan.
zoals ik al zei, zou ik graag met licht werken, op een of andere manier, er komt zowiso een ledbar achter
youngbeatsz    posted on 16-12-2011 19:09
zou eventueel iemand dit kunnen uittekenen met sketch up of dergelijke?

This is an old Topic

No new postings for 4.847 days.
 Post CommentThat would be 161.6 months
or a whopping 13.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

65 Users online: 7 Guests (58 Unknown)
Pages generated today : 2.266
Most visitors online this month : 482
Lifetime Pageviews since 2003 : 236.365.184