de toekomst bij de dj controllers? (midi)? (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

jera    posted on 05-12-2011 20:38
Hallo allemaal,

Ik ben voor het eerst sinds 2007, weer op?DJR?omdat ik de laatste tijd weer erg zin kreeg om te gaan draaien.
Nou heb ik nog een set staan 2x pioner cdj800mk2 en een djm400, maar wou toch?kijken naar wat anders en nou viel mij op dat er de laatste tijd (heel weinig meer mee bezig gehouden) erg veel timecode en midi word gebruik.
Nou vraag ik mij dus af word het nieuwe dj wereldje binnekort geleid door de midi controllers? daarmee bedoel ik dus de?denon dn mc6000 de s4 je kent het wel de?all in one??
Nou begrijp ik als je een?super lekker setje heb staan van pioneer en er super blij mee bent je het misschien niet wil toe geven (al je geld erin gestopt natuurlijk) haha maar vraag echt om eerlijke reacties hierop?wand ik denk dat dit wel het nieuwe dj wereldje kan gaan vormen?
User edit by jera on 06-12-2011 @ 01:19:02 (3%)

What do you think about de toekomst bij de dj controllers? (midi)? ??

Vote :   2 members like this  

jera    posted on 09-12-2011 18:33
gaan we binnenkort veel dj controllers zien op feesten? ik zelf ben van plan om voor thuis een denon dn mc6000 te halen en dan me pioneers 800mk2 erop aan te sluiten.
Estacy    posted on 09-12-2011 18:39
op festivals draaien de meeste grote namen zowiezo met USB en vaak ook met software. in de meeste clubs zijn CDJ 1000s nog de standaard, in grote clubs staan al cdj 2000s. Maar het zal niet lang meer duren voordat het merendeel 2000s heeft, en dan kan je gewoon met usbs draaien. CD's zullen echter de komende paar jaar nog zeker relevant blijven.

Ik denk niet dat controllers de komende paar jaar de CDJs de clubs uit jagen, althans hier in Nederland dan. ook omdat er geen 'standaard' is bij controllers. Wij op DJR zijn allemaal vrij gear savvy, maar zat DJ's zijn dat niet en willen gewoon Pioneer en niks anders.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
User edit by Estacy on 09-12-2011 @ 18:39:50 (3%)
PhonoGraaf    posted on 09-12-2011 22:39
Zoals Estacy al zegt zal de CDJ1000 of CDJ2000 niet snel uit de clubs verdwijnen, dit is gewoon omdat het een standaard is waar elke dj met een usb stick of cd's mee uit de voeten kan. Dit houd niet in dat er geen dj's zijn die hun digitale vloot meenemen naar een club en tussen alle CDJ's proppen. Deze digitale dj's zullen vaak de DJM800/900 die al in de club staat als externe mixer gebruiken, maar zullen zelf dus een laptop en controller mee nemen.

Op festivals en grote evenementen konden en kunnen dj's vrijwel altijd zelf kiezen welke gear ze gebruiken. Tot voor kort waren dit turntables en CDJ's, maar controllers zie je steeds vaker. Dit komt doordat er op deze feesten vaak ruimte is om elke dj zijn eigen booth te geven, en is dit niet zo dan is die ene booth een stuk ruimer.

@ jera, ik denk dat je met een MC6000 en 2 CDJ800 oprecht een mooie setup te pakken hebt.?Cool
Op deze manier blijf je bezig met CDJ's wat natuurlijk zorgt voor gewenning aan andere en nieuwere CDJ's, heb je een 4 kanaals mixer voor analoog en digitaal gebruik, en een zeer degelijke controller. En bedenk dat je op deze manier heel makkelijk kan switchen tussen 4 digitale decks of 2 CDJ's en 2 digitale decks en natuurlijk alle andere mogelijke combinaties.
Lijkt me echt een topkeuze!
Effix    posted on 10-12-2011 12:10
Volgens mij zit het zo, mensen willen steeds vettere tunes, beats en blops laten klinken door hun speakers,
Met een setje platenspelers ging dit niet al te goed, dus kwam er de cd spelers ( waar je nog steeds alles op kon wat je op een platenspeler kon, zoals pitchbenden, scratchen enz..

maar toen ook dat niet meer genoeg was kwam de software erbij, maar wederom, met timecode zodat je alle feature's van de vorige generaties kon blijven gebruiken..

Dus het zal er nooit uitgaan, die cd spelers en platenspelers, de mogelijkheid om ze aan te sluiten en op timecode te gebruiken zal blijven bestaan.. wel zullen er in de toekomst, naar mijn bescheiden mening dan toch :D, zogoed als alleen maar midimixer's en controllers komen zoals Pio en Native daaar nu vollop mee bezig zijn..
Djm-350 commin' !!
jera    posted on 12-12-2011 11:17
Ik ben er iig wel uit dat de mc6000 lekker bij mij op me kamer komt te staan met daarbij me cdj800s
Tekhead    posted on 13-12-2011 13:41
Poster: Estacy
op festivals draaien de meeste grote namen zowiezo met USB en vaak ook met software. in de meeste clubs zijn CDJ 1000s nog de standaard, in grote clubs staan al cdj 2000s. Maar het zal niet lang meer duren voordat het merendeel 2000s heeft, en dan kan je gewoon met usbs draaien. CD's zullen echter de komende paar jaar nog zeker relevant blijven.

Ik denk niet dat controllers de komende paar jaar de CDJs de clubs uit jagen, althans hier in Nederland dan. ook omdat er geen 'standaard' is bij controllers. Wij op DJR zijn allemaal vrij gear savvy, maar zat DJ's zijn dat niet en willen gewoon Pioneer en niks anders.

wij zijn dan ook de betere dj's he Estacy Winking my eye
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true

This is an old Topic

No new postings for 4.689 days.
 Post CommentThat would be 156.3 months
or a whopping 12.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

64 Users online: 6 Guests (58 Unknown)
Pages generated today : 13.459
Most visitors online this month : 245
Lifetime Pageviews since 2003 : 230.096.646