de toekomst bij de dj controllers? (midi)? (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

jera    posted on 05-12-2011 20:38
Hallo allemaal,

Ik ben voor het eerst sinds 2007, weer op?DJR?omdat ik de laatste tijd weer erg zin kreeg om te gaan draaien.
Nou heb ik nog een set staan 2x pioner cdj800mk2 en een djm400, maar wou toch?kijken naar wat anders en nou viel mij op dat er de laatste tijd (heel weinig meer mee bezig gehouden) erg veel timecode en midi word gebruik.
Nou vraag ik mij dus af word het nieuwe dj wereldje binnekort geleid door de midi controllers? daarmee bedoel ik dus de?denon dn mc6000 de s4 je kent het wel de?all in one??
Nou begrijp ik als je een?super lekker setje heb staan van pioneer en er super blij mee bent je het misschien niet wil toe geven (al je geld erin gestopt natuurlijk) haha maar vraag echt om eerlijke reacties hierop?wand ik denk dat dit wel het nieuwe dj wereldje kan gaan vormen?
User edit by jera on 06-12-2011 @ 01:19:02 (3%)

What do you think about de toekomst bij de dj controllers? (midi)? ??

Vote :   2 members like this  

hoogstraatfan    posted on 05-12-2011 21:47
1 member likes this  Ben er vrij zeker van. Ben zelf begonnen met platen, getwijfeld over cd's, toch gedaan en toen getwijfeld over digitaal, toch gedaan en nog geen moment spijt van. Is voor mij een absolute aanvulling op het draaien. Heb een Xone DX en Traktor op me Macbook,?werkt super en vooral de sample decks en de effescten zijn?een absolute meerwaarde.?
Larsz    posted on 05-12-2011 22:02
Denk dat het zeker wel groter gaat worden en populairder gaat worden, maar 'de toekomst' is ook zo abstract. Toen CDJ's helemaal 'hot-stuff' waren draaide ook een selecte groep met vinyl etc. Nu zou dat misschien precies zo gaan, en denk dat DJ's die hun hele leven lang op CDJ's hebben gedraaid niet snel switchen, of juist wel omdat ze inzien dat ze er creatievere dingen mee kunnen doen die je niet altijd uit een CDJ setje kan halen.

Denk toch dat dit altijd een persoonlijke kwestie is, en met CDJ's kan je zeker niet minder vet draaien, en ook zeker per definitie minder creatief (als je kijkt wat Laidback Luke kan met 4 decks).

Over smaakt valt niet te twisten.
Drumworks    posted on 05-12-2011 23:29
nou opnieuw welkom op djr!! Cool Cool. wat je zou kunnen doen, is een tussenweg kiezen en multimediaspelers kopen. denk aan de cdj 850-900-2000 of aan bijv een dns3700. zo kun je ook af en toe nog cdj's draaien maar ook de digitale wereld instappenCool
The beats are still banging :)
jera    posted on 06-12-2011 00:27
Dat is inderdaad een oplossing, maar dat was eigenlijk niet de vraag.
Ben inderdaad ook aan het ondervind wat ik nou eigenlijk wil maar ik heb de vraag of deze soort consoles ook echt wat gaan worden in de toekomst omdat ze zo uitgebreid zijn en in princiepe erg makkelijk zijn dus als je ergens zou moeten draaien is het enige wat je hoeft te doen je console meenemen en je lappie en je kan draaien (lijkt mij ideaal).
RAS    posted on 06-12-2011 14:15
De laatste jaren zie je steeds meer midi en time-code, maar ik denk dat het marktaandeel hiervan nog steeds vele malen lager ligt dan gewoon met cd's of usb-sticks draaien.

In discotheken staat gewoon nog een setje van 2x cdj-1000mk3 en djm-800, waarbij geen gebruik word gemaakt van midi. In de discotheken waar wat grotere dj's draaien staan wellicht cdj-2000's met een djm-900, maar ook daar word weinig gebruik gemaakt van de midi-mogelijkheden.

Volgens mij is midi vooral groot op slaapkamers, omdat je veel mogelijkheden krijgt voor weinig geld. Die slaapkamer dj's kunnen soms goed overweg met hun apparatuur en nemen het wel eens mee naar een feestje. Soms worden ze zo goed dat ze eisen kunnen stellen als ze 'draaien' in discotheken en er geen sprake meer is van een slaapkamer dj. Maar deze dj's zijn nog veruit in de minderheid.

Gaat midi het overnemen van de cdj-1000's en cdj-2000's? Ik denk het niet. Met mp3's draaien is zo ontzettend makkelijk gemaakt met de cdj-2000's dat een computer er op aansluiten niet veel meerwaarde heeft. Je moet echt met een live-act komen als je iets extra's wil bieden met midi. Je praat dan over een heel ander soort 'draaien' waarbij je niet meer echt nummers ten gehore brengt en wat niet geschikt is voor ieder feestje. Mijn persoonlijke conclusie: midi is een andere vorm van muziek maken en daarnaast vooral een middel om geen dure cdj-2000's te hoeven kopen.

Alleen een usb-stickje + koptelefoon meenemen, das pas ideaal.
User edit by RAS on 06-12-2011 @ 14:18:22 (5%)
jera    posted on 06-12-2011 15:35
kwam toevalig net dit filmpje tegen lijkt mij niet zo vreemd haha
http://www.youtube.com/watch?v=dTWqk1HYQ_A&feature=relmfu
PhonoGraaf    posted on 06-12-2011 16:14
RAS, ik ben het niet met je eens, MIDI is tegenwoordig buiten de slaapkamers al enorm in opkomst.
Op grote festivals, events en in clubs zie je vaak MIDI apparatuur terug. En een computer aansluiten als je al CDJ's tot je beschikking hebt zorgt wel degelijk voor veel meerwaarde. De mogelijkheden met bijvoorbeeld Traktor zijn veel en veel groter dan met 4 CDJ's en een mixer. Je hebt geen live-act nodig om iets extra's te bieden met MIDI, want je kunt ook gewoon mixen met Traktor. Het is natuurlijk wel prachtig dat je ook Ableton kan draaien naast Traktor, wat de mogelijkheden nog veel groter maakt.?

Ik denk dat MIDI wel degelijk de toekomst is. Steeds meer (professionele) dj's gebruiken het. Dat er nog steeds meer dj's zijn die CDJ's gebruiken kan wel zo zijn, maar dat was vroeger ook zo met turntables. Uiteindelijk zal blijken dat, zoals ik al zeg, de mogelijkheden met MIDI veel en veel groter zijn, wat het draaien ook veel leuker kan maken.

Jera, je laat zelf inderdaad een filmpje zien van Dubfire. Maar zoek nog eens verder en je vind veel meer grote namen die al MIDI gebruiken buiten de studio. Chris Liebing, Speedy J, Modeselektor, Richie Hawtin, Carl Cox en nog veel meer...
bambamstudio    posted on 06-12-2011 17:28
Is dit wellicht de toekomst? SmithsonMartin Emulator Kontrol
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
DaCompra    posted on 06-12-2011 17:37
Poster: bambamstudio
Is dit wellicht de toekomst? SmithsonMartin Emulator Kontrol

wat mij betreft een super vet ding, alleen of ie z'n 2500 usd waard is is een tweede Winking my eye
PhonoGraaf    posted on 06-12-2011 17:48
Ik vind de prijs wel heel hoog! Mooi ding hoor bambam, maar ik denk dat er goedkopere alternatieven zijn voor wat je terug krijgt. Waar in de toekomst weet je natuurlijk nooit of zo'n instrument veel toegankelijker is dan nu...
User edit by PhonoGraaf on 06-12-2011 @ 17:48:53 (75%)
Bonchanoize    posted on 06-12-2011 18:22
Naar verloop van tijd wordt dat ding wel goedkoper hoor. Wel schitterend toestel
Let the magic begin
Xurion    posted on 06-12-2011 19:07
Nieuwe Jazzmutant? Je kan ook gewoon Touch OSC op je iPad zetten...
User edit by Xurion on 06-12-2011 @ 19:09:00 (25%)
PhonoGraaf    posted on 06-12-2011 21:01
Je kan tegenwoordig met een Wii-remote je software aansturen, ook vet hoor.
Trouwens, is Touch OSC volledig zelf in te delen? Kun je zelf bijvoorbeeld alleen maar rotary's ?weer laten geven?
Of alleen faders? En kun je presets gebruiken?
bambamstudio    posted on 07-12-2011 08:05
Poster: DaCompra
wat mij betreft een super vet ding, alleen of ie z'n 2500 usd waard is is een tweede Winking my eye

Als alles goed gaat heb ik hem begin 2012, dus ik hoop je dat dan te kunnen vertellen
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
jera    posted on 07-12-2011 17:57
@Phonograaf: ik had dat eventjes als voorbeeld genomen hoe ik het voor ogen had.
Estacy    posted on 07-12-2011 18:07
Poster: RAS

In discotheken staat gewoon nog een setje van 2x cdj-1000mk3 en djm-800,?

Volgens mij is midi vooral groot op slaapkamers,

Dit is overigens eigenlijk alleen in Nederland & Belgi? zo'n beetje. in Amerika staat in elke club een Rane 57 en SL 1200s. zoniet dan wordt verwacht dat de DJ het meneemt. ?daar word echt alleen maar Serato gebruikt, terwijl je in Europa juist erg veel Traktor ziet. zeker in de techno scene.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
PhonoGraaf    posted on 07-12-2011 20:47
Poster: jera
@Phonograaf: ik had dat eventjes als voorbeeld genomen hoe ik het voor ogen had.

Oh ja dat snap ik, bedoelde er niets mee. Ik wil alleen zeggen dat er inmiddels veel grote namen met MIDI draaien, en het om die reden niet eens ben met RAS zijn standpunt.
Dolivieira    posted on 08-12-2011 10:38
Poster: Estacy
Dit is overigens eigenlijk alleen in Nederland & Belgi? zo'n beetje. in Amerika staat in elke club een Rane 57 en SL 1200s. zoniet dan wordt verwacht dat de DJ het meneemt. ?daar word echt alleen maar Serato gebruikt, terwijl je in Europa juist erg veel Traktor ziet. zeker in de techno scene.

Wordt veel Serato idd gebruikt maar vergis je niet want Traktor is daar een inhaal slag aan het maken. Ik denk dat het momenteel 50 50 is.
CDJ2000Nexus XDJ700 EFX1000 DJM2000 RMX1000 SL1200MK2s
jera    posted on 08-12-2011 11:09
Als ik het allemaal goed lees dan is het in het buitenland al erg in opkomst of valt dat dan ook wel weer mee?
Aziaat    posted on 08-12-2011 11:28
Wanneer ik ergens moet draaien zie ik nog zelden cd's eerlijk gezegd... Bijna altijd moet ik switchen van mn Audio 6 naar een Audio 4/10, is toeval zeker?
Wist wel dat er een groot deel nog steeds draaide met cd's maar aan de hand van deze topic lijkt mij dat timecode toch niet zo groots is blijkbaar Happy, laughing
Crazy    posted on 08-12-2011 11:38
Ik zelf draai nog lekker 'ouderwets' met cd's, zal voorlopig ook wel zo blijven denk ik, hooguit USB zo af en toe maar meer ook niet.
jeffrey412    posted on 08-12-2011 12:37
Ik ben sinds 2 maanden overgestapt naar timecode's. In het begin twijfelde ik er heel erg over, omdat er wel in 1 keer een grote lap geld de deur uit moet. Nu ik toch deze stap heb genomen vraag ik mezelf af waarom ik hier niet eerder aan begonnen ben, want helemaal samen met de X1 controller kun je te gekke dingen doen!
DJ Mol / twitter: @DJJeffreymol
Dolivieira    posted on 08-12-2011 12:41
Dat het de toekomst heeft is waar. Maar toch zal je Vinyl en Cd ook nog blijven zien. Al moet zeggen dat heleboel grote der aarde al de overstap naar Traktor en of Serato hebben gemaakt. Vooral in de Hiphop en Techno scene zie je veel Midi en Timecode. Ik draai ook met Traktor en Serato. Al zou ik uit luiheid ook nog steeds een USB stick of Sd kaart gebruiken ook gebruik ik ook nog CDs en Vinyl. Kan hier alle kanten op.
CDJ2000Nexus XDJ700 EFX1000 DJM2000 RMX1000 SL1200MK2s
Ywe    posted on 09-12-2011 09:10
Ik ben enorme druif in exporteren rekordbox, ik heb altijd gevoel dat ik wat mis. Dus draai ik eigenlijk altijd of met Timecode of HID modus. En thuis combineer ik die 2. Vinyl met Traktor Scratch, en HID met VDJ.

Was het eerst zo dat de software vastliep op moment dat je van HID overschakelde naar CD/USB (Immers de geluidskaart word 'ontkoppeld') sinds de laatste update van de CDJ850 is dat niet meer zo

hulde!
PhonoGraaf    posted on 09-12-2011 10:43
Poster: jera
Als ik het allemaal goed lees dan is het in het buitenland al erg in opkomst of valt dat dan ook wel weer mee?

In Nederland ook hoor, de Traktor software is in Nederland verreweg het populairst.
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

67 Users online: 3 Guests (64 Unknown)
Pages generated today : 6.291
Most visitors online this month : 490
Lifetime Pageviews since 2003 : 215.045.024