gekraak traktor
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

aurelienvdv    posted on 04-12-2011 18:30
Hey, na eindeloos zoeken waag ik me toch om een forum te starten hierover.

Mijn probleem zit zo: gekraak door mn speakers als ik in traktor scratch pro 2 mijn muis beweeg of scroll door mn playlist met een kontrol x1.
Het is enkel te horen als het kanaal open staat EN het liedje speelt.

Je ziet aan het calibratiebalkje rechts dat die fluctueert tijdens dat gekraak.

Als ik op locatie draai heb ik dit probleem niet, het ligt dus aan mn thuis-setup.

Hetgeen ik al geprobeerd heb als remedie:

-latency aanpassen
-kabels wat verschuiven (alles zit vrij dicht op elkaar)
-opnieuw caliberen
-met/zonder stroomvoorziening op mn laptop
-internet uitzetten
-zuchten dat ik die problemen met vinyl niet heb.. :p

alvast bedankt als je ook even mee probeert te denken Happy, laughing

groeten

Aur?lien
User edit by aurelienvdv on 04-12-2011 @ 18:46:13 (3%)

What do you think about gekraak traktor ??

Vote :   1 member likes this  

Aziaat    posted on 04-12-2011 18:47
Meestal als ik gekraak hoor als probleem denk ik vaak aan de latency... Heb je deze wel voldoende veranderd?
PhonoGraaf    posted on 04-12-2011 21:28
1 member likes this  Wat zou je een essentieel verschil kunnen noemen tussen je thuis setup en op locatie?
Gebruik je op locatie bijvoorbeeld een andere laptop/geluidskaart/controller?

Probeer je STROOMkabels allemaal vrij te leggen, en niet te veel in ??n stekkerblok te doen.?
Altijd met stroomvoorziening van je laptop draaien, maar zet m ook in 'hoge prestaties'.
In je apparaatbeheer WIFI uitzetten, en de USB ingangen van je laptop van stroom ontzien.
Laatste ASIO driver downloaden en installeren.

Check dit filmpje, heb ik veel aan gehad. Dit filmpje is niet DE oplossing, maar er zou iets tussen kunnen zitten dat het probleem verhelpt. Bovenstaande dingen die ik opnoem worden verholpen in het filmpje, dus als je niet precies weet wat je moet doen is dit filmpje dus handig.

En zoals al word gezegd, blijf ondertussen altijd *kutten* met je latency waardes, ook in de ASIO software! De ASIO software kun je herkennen aan het groene pijltje rechtsonderaan je bureaublad, en deze zie je alleen als je Traktor gebruikt. Vergeet niet om in Traktor de ASIO 2 driver te selecteren.

Uiteindelijk kun je zelfs met een 8 jaar oude business laptop aan het werk.
User edit by PhonoGraaf on 04-12-2011 @ 22:22:30 (63%)
Larsz    posted on 04-12-2011 21:49
Welk calibratiebalkje?

Specs van je laptop?
Yorick    posted on 04-12-2011 22:31
Staat deze toevallig op 98000 kHz?
Probeer hem dan te verlagen naar 44100 kHz denk dat dit het probleem is.
Welke audio kaart gebruik je?
Of hij staat op Phone ipv Line.
aurelienvdv    posted on 04-12-2011 23:32
1 member likes this  Hey, tnx allemaal voor jullie reacties!

ik gebruik een ma. Na de tip van phonograaf over dat filmpje heb ik dan ook opgezocht hoe je mac te optimaliseren.
En ik heb wat meer met mn latency zitten spelen, waardoor het probleem is ogelost Happy, laughing blijkbaar was dat toch de oorzaak!?

Wel raar dat ik op locatie hier geen last van heb?Cool Ik ga toch eens al mn kabels wat beter ordenen, soms storen rca-kabels zelfs als ze gewoon tegen de mixer zelf steunen maar er niet in zitten.

Met calibratie-balkje bedoel ik het verticale balkje uiterst rechts, als het deck speelt dan wordt dit oranje om de kwaliteit van je timecode signaal aan te geven.

echt hartelijk dank voor jullie hulp!! als ik jullie met iets kan helpen Winking my eye

en voor de mods: kan een slotje op van mijn part Happy, laughing
tairip    posted on 05-12-2011 09:56
Poster: aurelienvdv
echt hartelijk dank voor jullie hulp!! als ik jullie met iets kan helpen Winking my eye
en voor de mods: kan een slotje op van mijn part Happy, laughing

Topic is Locked

This Topic is Closed/Locked, posting in this thread is no longer possible.

You can always Start a new Topic yourself or search for other topics about this subject.

95 Users online: 9 Guests (86 Unknown)
Pages generated today : 13.982
Most visitors online this month : 247
Lifetime Pageviews since 2003 : 230.164.743