Gemini XL120?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Twello    posted on 17-01-2006 22:01

http://www.geminidj.com/XL120.html

Ik zat ff te kijken op de site van gemini en ik zag deze platenspeler voor ergens in de 100 euro [edit: zinloze link, we geloven wel dat je hem voor goedkoop hebt gezien ergens ! ]  zit hier iets achter of is het een slechte draaitafel? ik moet nog beginnen met draaien dus ik denk hij ziet er wel mooi uit en als die het ook nog goed doet is dat een koopje en heb ik extra geld over voor een duurdere mixer

wat vinden jullie van dat ding?

//Twello
Mod edit by Lead on 18-01-2006 00:46 (23%)

What do you think about Gemini XL120? ??

Vote :   

Dj_T.im    posted on 17-01-2006 22:03
lijkt met niet zoon goede omdat het beltdrive is, je kan beter een met direct drivenemen
Twello    posted on 17-01-2006 22:08
wat is het verschil dan ik volg ik ben niet echt zon expert

is de Numark Axis4 wel goed dan? (Is een cd speler maargoed)
die is ook niet zo duur 200 euries ofzo...
User edit by Twello on 17-01-2006 @ 22:09:32 (100%)
ciderke    posted on 17-01-2006 22:27
Bij een belt-drive is je platter (waar je je platen oplegt) verbonden met de motor via een riem (=belt). Bij het scratchen zal je platter niet krachtig genoeg draaien omdat die riem doorschuift. (dus als je je plaat loslaat, zul je hem horen accelereren, wat niet de bedoeling is natuurlijk)
Bij een direct-drive daarentegen is de motor rechtstreeks verbonden met de platter zodat je platter krachtiger zal zijn. Vanaf dat je nu de plaat loslaat hoor je direct je muziek spelen op het juiste tempo.

Best dus wel een direct-drive nemen, omdat je je belt-drive na een jaar toch zult wegdoen van miserie, geloof me... tenzij je je platendraaier enkel en alleen gebruikt om af te spelen en niets anders.

Lead    posted on 18-01-2006 00:56
Poster: ciderke
Beste dus wel een direct-drive nemen, omdat je je belt-drive na een jaar toch zult wegdoen van miserie, geloof me... tenzij je je platendraaier enkel en alleen gebruikt om af te spelen en niets anders.

Helemaal waar.... Je kunt de basisvaardigheden redelijk leren op een belt-drive, maar zodra je die door hebt ga je je irriteren aan het gedrag van het ding.

Ik zou nog even doorsparen voor een direct drive, welke laat ik in het midden wat da's weer een hele aparte discussie zoals hier hier en hier
Let the BASS be louder
HouseArrest    posted on 18-01-2006 12:09
Inderdaad, helemaal mee eens. Ik heb ook 2 belt drive's staan... in augustus gekocht meen ik en wil nu al weer andere. Ze zijn niet snel genoeg. Het zijn overigens de Gemini Xl-200. Ik zou gewoon iets van Super OEM-bakken aan gaan schaffen dan heb je gelijk een goeie draaitafel. Direct drive, lekker snel en niet zo'n slome belt.! Happy, laughing
djmamo    posted on 18-01-2006 14:54
ook heb je bij deze maar een 6% pitch variabele en das ook niet echt veel en ziet er niet erg gebruiks vriendelijk uit
www.moonentertainment.nl
Twello    posted on 18-01-2006 15:49
ok duidelijk dan zoek ik ff verder

btw [edit: zinloze link, we geloven wel dat je hem voor goedkoop hebt gezien ergens ! ]
mag je gene links posten van andere site's ofzo
Illusion    posted on 18-01-2006 15:57
jawel, alleen geen zinloze links, we weten wel dat je hem goedkoop hebt gezien, maar deze is zo goedkoop denk ik, omdat het een Belt Drive. Deze is "snaar" aangedreven, en voor Dj heb je toch meer de "Direct Drive" Draaitafels nodig. Je kan er wel mee mixen, maar als je er een back-spin mee maakt..... dan kan ie dat niet aan denk ik.......
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Twello    posted on 18-01-2006 16:02
wat vinden jullie van de TT1650  dan?
ciderke    posted on 18-01-2006 20:45
Ik heb daar geen ervaring mee, maar op het eerste zicht lijkt die wel redelijk goed. Hou er alleen rekening mee dat als je liedjes wilt mixen van verschillende genres dat 10% pitch wat weinig is. Ma voor de rest ziet deze er wel ok uit, maar vraag toch best nog eens aan iemand die ervaring heeft met dit toestel, of test hem es in de winkel ofzo ...

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

85 Users online: 8 Guests (77 Unknown)
Pages generated today : 14.036
Most visitors online this month : 245
Lifetime Pageviews since 2003 : 229.974.266