Scratch op een cd speler!
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

tairip    posted on 17-01-2006 20:46
Naar aanleiding van het topic: Nieuwe cd-speler kopen en de reacties op mijn antwoord dat de scratch vertragen zou op de DNS-1000 van Denon dit topic!

De vraag is wie maakt nou echt gebruik van de scratch functies op de cd spelers, en dan bedoel ik niet is een keer die ene backspin die je maakt!

Maar het echte scratch werk!

What do you think about Scratch op een cd speler! ??

Vote :   

SnAcKBaRrY    posted on 17-01-2006 21:30
Regelmatig maak ik gebruik van de scratch functie's van mijn cdj800, voor al van korte vocals die je een paar keer herhaalt (4x of op de maat)en direct door mixen.
Of voor het door mixen van beats die ik in een loopje heb gezet.
(is het een beetje duidelijk geschreven of moet je dit zien ?)
Maar ben nog lang niet waar ik wil zijn met scratchen.

In mijn ogen is dj the viper (hrdcr dj) de scratch koning, geweldig hoe die kerel los gaat achter de draaitafels !!

Eerlijk gezegd heb ik nog niet een dj gezien die goed kan scratchen met cdj's of dns.
Filmpjes iemand ??
Abc123    posted on 17-01-2006 21:36
Ik denk toch dat je dat echt niet kunt vergelijken met draaitafels hoor. Maar moet wel eens leuk zyn Happy, laughing
Collin    posted on 17-01-2006 21:45

ik ben een Trance Dj , en zal de scratch nooit gebruiken , maar voor het zoeken is

van het stukje nummer is wel makkelijk
greup    posted on 17-01-2006 21:46
het kan naar mijn mening zeker nog niet tippe aan de draaitafels met echte vinyl, maar het is zeker bruikbaar! Ik heb de pioneer, technics en denon 3000 onder handen gehad.

Moet wel eerlijk bekennen dat ik alleen zo nu en dan wat vocals door mijn mix scratch, en een backspin geef.

Maar het niveau draaitafel is nog niet berijkt. heeft ook te maken met het feit dat de cd-speler vaak over zwakke moteren beschikken ( al hoewel de denon dns 3500 geloof ik wel redelijk in de buurt komt)

Cyrille    posted on 17-01-2006 21:53
Ik gebruik scratch functie ook alleen maar voor backspin. En zoals eerder gezegd is het makkelijk om een stukje op te zoeken ja..
SnAcKBaRrY    posted on 17-01-2006 22:03
scratch functie gemakelijk met zoeken ?? juis niet toch ? ik heb mijn cdj ook altijd op cdj modus staan (op de achterkant)old scool) je kan dan zo toch veel beter horen waar je moet cue-en ??
heb'm eerlijk gezegd ook nog nooit omgezet.
User edit by SnAcKBaRrY on 17-01-2006 @ 22:04:10 (23%)
Dj_T.im    posted on 17-01-2006 22:07
ik heb wel eens op tv gezien dat zoon kerel, bij zoo'n rnb liedje de hele tijd ging scratschen,,
User edit by Dj_T.im on 17-01-2006 @ 22:12:43 (100%)
Cyrille    posted on 17-01-2006 22:13
Poster: SnAcKBaRrY
scratch functie gemakelijk met zoeken ?? juis niet toch ? ik heb mijn cdj ook altijd op cdj modus staan (op de achterkant)old scool) je kan dan zo toch veel beter horen waar je moet cue-en ??
heb'm eerlijk gezegd ook nog nooit omgezet.

ja zoeken kan toch ook als ie op cdj staat.. gewoon keihard aan die schijf draaien
enne.. van mijn 800's heb ik het knopje ook nog nooit omgezet van dj naar normal.. ben niet gek
Dj_T.im    posted on 17-01-2006 22:14
maar verder nog nooit in discotheek gehoord dat iemand gingscratshen
Cyrille    posted on 17-01-2006 22:16
wordt ook niet zo vaak gedaan.. Ik snap die promofilmpjes van bijv. de cdj800 ook niet zo. Je ziet dan een dj die scratcht als een gek, terwijl de jogdial toch vrij weinig gebruikt wordt voor scratchen volgens mij ..
Ramon72    posted on 17-01-2006 22:39
Ligt denk ik een beetje aan het soort DJ.

Ik denk overigens niet dat het perse uitmaakt of je hiphop of trance DJ bent (itt tot wat eerder genoemd is), maar aan je creativiteit. Ik kan me wel voorstellen dat een trance DJ niet veel scratcht (kan zo'n DJ dat uberhaupt!?!?), maar iedere creatieve DJ zou wat mij betreft in ieder geval de mogelijkheid willen hebben....
SnAcKBaRrY    posted on 18-01-2006 09:16
@cyrille : ik heb begrepen dat veel nieuwe gebruikers van de pioneer cdj800 het knopje op normaal hebben staan en de mensen die daar voor al een pioneer cdj speler hebben gehad de dj modus aan zetten...
@ de rest : wie heeft het knopje welke kant op staan en waarom?
splendid    posted on 18-01-2006 09:35
kheb m'n cdj-1000 altijd op vinyl mode staan.. omdat ik voornamelijk heel veel scratch in m'n sets.. (Vooral hiphop dj's doen dat veel)
Lead    posted on 18-01-2006 10:04
vinyl mode gebruik ik slechts zelfden om te scratchen. Maar het maakt het cue-en o zo snel en simpel...

En wi scratched ermee ?? DJ Chuckie, Real el Canaro, Irwan, DJ Isaac, The Viper..... om er een paar te noemen die ik het wel eens heb zien doen.
Let the BASS be louder
Ferry    posted on 18-01-2006 10:37
Poster: SnAcKBaRrY
@cyrille : ik heb begrepen dat veel nieuwe gebruikers van de pioneer cdj800 het knopje op normaal hebben staan en de mensen die daar voor al een pioneer cdj speler hebben gehad de dj modus aan zetten...
@ de rest : wie heeft het knopje welke kant op staan en waarom?

Het knopje aan de achterkant is alleen als de de spelers als "normale" cd spelers gebruikt, alle dj functies werken dan niet...
lijkt me dus sterk....
Toen dit bij de cmx 5000 werd ge-introduceerd, hebben wij daar veel klachten mee gehad.... Gebruikersfoutje dus...
User edit by Ferry on 18-01-2006 @ 10:38:42 (6%)
Ferry    posted on 18-01-2006 10:41
De hotcue's en loopjes op je mmc kaarten zijn ook vaak een voordeel, hiermee kan je een snelle overgang forceren. Het scratchen en die cue's worden ook meer gebruikt voor stijlen die een snelle overgangen nodig hebben, dat zijn dus r&b en de snellere stijlen. meestal klinkt dat ook beter, want die muziek is vaak wat rouwer. Lijkt me vaag dat Tïesto in een keer midden in een trance break als een malle gaat lopen scratchen....

This is an old Topic

No new postings for 6.531 days.
 Post CommentThat would be 217.7 months
or a whopping 17.9 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

95 Users online: 2 Guests (93 Unknown)
Pages generated today : 21.229
Most visitors online this month : 205
Lifetime Pageviews since 2003 : 217.533.552