Mixer 2 of 4 kanaals voor op traktor pro (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

ken007    posted on 22-11-2011 21:45
Ik draai soms op feestjes (ongeveer elke maand 1x) en oefen elke dag thuis!
Nu heb ik traktor pro en een reloop contour iE, maar nu zou ik toch graag een mixer hebben.
nu twijfel ik tussen een dure 2kanaals mixer en misschien binnen enkele jaren dan een goede 4kanaals of nu een budget 4kanaals?
het probleem is dat ik slechts 17jaar ben en dat het geld dus niet blijft komen , en dat ik volgende maand een macbook pro ga kopen.
Voorlopig draai ik digitaal dus zou ik met 2kanalen technisch gezien genoeg hebben maar ik weet het zo niet.
Ook als ik binnenkort upgrade naar traktor Pro 2 (wat natuurlijk ook weer geld kost Winking my eye ) : de sample decks: zitten deze bij de geluidsuitvoer of worden deze via aparte kanalen uitgevoerd? alvast bedankt
Wat zou ik dus doen.
- 2 kanaals goede mixer
- 4 kanaals budget mixer
- All in one controller (s2 ofzo)
budget ongeveer maximum 500 euro

alvast bedankt

What do you think about Mixer 2 of 4 kanaals voor op traktor pro ??

Vote :   

PhonoGraaf    posted on 22-11-2011 22:09
Een budget 4 kanaals zou ik doen, dan houd je zo veel mogelijk opties open.
En je hebt de geluidskaart al, dan hoef je er alleen nog een normale Contour naast te zetten.

Als budget mixer is de Reloop RMX40 ideaal. (een nette 399euro)
Een gewone controur is 169euro.
Totaal 568euro voor totale controlle over ?decks in Traktor.
En dan kun je voor de samples eventueel nog een Akai LPD8 kopen. (50euro)

De sampledecks vallen gewoon onder de decks waar je ze gebruikt. Gebruik je de sampledecks in deck C, dan gaan de samples via deck C van de geluidskaart naar de mixer.

Ikzelf ben geen fan van een all-in-one controller, omdat ik een losse mixer gewoon de basis van een setup vind. Hier zullen meningen over verschillen.

Edit: ik ben zelf 18 en weet precies hoe je je voelt als het om een krap budget gaat. Het is een kwestie van goed sparen, veel werken en handig upgraden. Ik heb het geluk gehad dat ik een half jaar fulltime heb gewerkt, dan stroom je snel binnen. Maar dat is helaas niet voor alle 17/18 jarige mogelijk.
User edit by PhonoGraaf on 22-11-2011 @ 22:11:50 (38%)
Estacy    posted on 22-11-2011 22:18
Voor 500 euro kun je erg leuke mixers halen, zoals:

Ecler Nuo 3.0, 3 kanaals topmixer. superkwaliteit, heb je nog 1 kanaal over voor iets extras.
Denon DN-X1100, lekker simpele, goede 4 kanaals.
Vestax PMC-280, leuk als je ook nog effecten op je mixer wil.
en de Reloop RMX 40 DSP zoals hierboven genoemd. lekker veel functies, verwacht geen Ecler of Denon qua kwaliteit.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
ken007    posted on 22-11-2011 22:38
alvast enorm bedankt!?
dit zijn echt heel nuttige reacties!
ik ben persoonlijk ook tegen all in one dingen maar ik wou gewoon hierover ook eens horen!
Als ik die akai zou gebruiken voor de sampledecks maar terwijl een reloop contour gebruik dan moet ik alles zelf in mappings overzetten is het niet?
die reloop mixer zou natuurlijk goed staan tussen men contour maar is de kwaliteit echt zoveel minder dan de andere mixers? mijn contour is namelijk zeer goed kwa kwaliteit vind ik zelf!

al enorm bedankt
Estacy    posted on 22-11-2011 22:40
De Reloop is zeker geen slechte mixer, en als je em goed behandelt gaat ie jaren mee. Maar de onderdelen zijn gewoon goedkoper dan in duurdere mixers.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
ken007    posted on 22-11-2011 22:50
dus hij is ook betrouwbaar genoeg voor op te draaien op feestjes?

al bedankt
PhonoGraaf    posted on 22-11-2011 22:56
Reloop is in zijn prijsklasse het beste merk vind ik, en vooral qua mixers hoor ik veel goede verhalen over Reloop.
De (geluids- en) bouwkwaliteit kan misschien wat minder zijn dan bij duurdere mixers, maar wat ik uit ervaring van vrienden kan vertellen is dat ze jarenlang plezier hebben gehad van de RMX40, en er ook voor grote groepen mee hebben gedraaid.
Geluidskwaliteit kan dus nooit opvallend slecht zijn...

Je moet er natuurlijk altijd goed mee omgaan, niet zoals een gemiddeld persoon met zijn mobiel of iPod omgaat in ieder geval.?
En altijd bij bestelling goed testen, je hebt vaak een 30 dagen op zicht termijn, en als ie niet bevalt krijg je dus je geld terug of een andere mixer. Je woont in Belgi? dus ik zou niet direct een goede winkel weten, maar Bax-Shop ligt dichter bij jou dan bij mij. Daar kun je het proberen.

Als je de LPD8 van Akai gaat gebruiken moet je daar inderdaad zelf mappings voor maken. Maar dat is niet zo moeilijk. Als je het niet kan of het niet lukt dan hoor ik het wel, dan maak ik het en stuur het naar je op. (heb zelf 2 LPD8's)

Edit: de RMX40 is dus betrouwbaar genoeg voor feestjes. Er moet echt iets goed mis zijn met een mixer als hij uitvalt of iets dergelijks. Het meest moet je je denk ik zorgen maken over de betrouwbaarheid van je laptop, maar je gaat een MacBook Pro kopen dus dat zit wel goed!

User edit by PhonoGraaf on 22-11-2011 @ 22:58:27 (26%)
ken007    posted on 22-11-2011 23:03
ok, dan zou ik misschien toch inderdaad liefst voor een 4 kanaals reloop rmx-40 gaan , nu zou ik deze wel eerst graag ergens of bij iemand testen dus ga ik eens rondkijken of er hier een winkel is die hem heeft Happy, laughing?
en ik heb nog nooit zelf een mapping gedaan en gewoon een paar knopjes mappen zie ik wel zitten maar verschillende layers en dan draaiknoppen en dit en dat is al wat moeilijkerder denk ik , werken deze akais goed als sample deck controllers trouwens?

alvast enorm bedankt iedereen
PhonoGraaf    posted on 22-11-2011 23:09
Moet je gewoon een winkel/showroom opbellen om te vragen of ze een demo model hebben staan, testen is inderdaad heel belangrijk en helpt bij de definitieve keuze. Ik denk toch dat de Reloop RMX40 OF de Denon X1100 zeer geschikt is voor jou. Ik zou voor de X1100 gaan als je niet nog eens effecten op je mixer wilt (omdat je die al in Traktor hebt) en wat meer kwaliteit wilt.

Je hebt op 1 LPD8 de mogelijkheid om met 8 drukknoppen de sample slots te starten, en nog 8 draaiknoppen om het volume te regelen. Dan heb je dus echt de basis, maar voor mij was het voldoende. Veel moeilijks is er niet aan het mappen hoor, je hebt geen layers nodig en draaiknoppen zijn niet veel anders dan drukknoppen. Je moet alleen wel weten hoe het moet.
ken007    posted on 22-11-2011 23:13
ok ik zou dus inderdaad graag die 2 testen, en ik weet inderdaad NIET hoe het moet Happy, laughing hoe geen lagen? je hebt onder elke knop toch verschillende functies?

alvast bedankt
PhonoGraaf    posted on 22-11-2011 23:15
Dat zou kunnen, maar als je alleen een LPD8 koopt voor het aansturen van je samples hoef je je niet bezig te houden met layers. Een knop kan ook gewoon 1 functie hebben, zoals de sample starten. er zitten 8 druk- en 8 draaiknoppen op, en dat is precies genoeg voor 2 hele sampledecks...
ken007    posted on 22-11-2011 23:17
ok , maar moet ik de reloop ook niet opnieuw mappen dan?
PhonoGraaf    posted on 22-11-2011 23:21
Heb je de contour nu ook in gebruik voor samples dan?

Je kunt hier de normale mapping downloaden van de contour.
En dan zul je zelf de LPD8 moeten mappen, maar als je hier niet uit komt moet je het laten weten.
ken007    posted on 22-11-2011 23:24
neen ik heb hem nu niet in gebruik voor sample decks, ik dacht dat je de mapping niet kon behouden maar de 2 controllers als 1 moest mappen Happy, laughing
al bedankt voor de hulp en het aanbod!
PhonoGraaf    posted on 22-11-2011 23:34
Oh nee hoor, je sluit alles apart via USB aan op je laptop, en je doet de mappings ook per controller.

Geen dank! Cool
User edit by PhonoGraaf on 22-11-2011 @ 23:34:16 (14%)
Danielvb    posted on 22-11-2011 23:46
Misschien als je goed zoekt zou je op de 2e hands markt een djm700 kunnen vinden voor 500 euro.
Dan heb je meteen een goede mixer in huis. Je moet natuurlijk wel even bij je zelf still staan of je dat praktisch vind. Om effecten in traktor te hebben en op je mixer.

Ik draai zelf met cdj800mk2, djm700 en een kontrol x1. Ik gebruik de cdjs met cds dus geen timecode. Ik heb de kontrol x1 pas net, maar ik vind de effecten op de djm beter klinken. (Kan ook zijn dat ik de effecten in traktor niet goed gebruik :P)

Mocht je een djm inderdaad overkill vinden zou ik persoonlijk ook voor de denon x1100 gaan. Lijkt op een djm, alleen dan geen effecten. (niet onderhanden gehad, dus kan niks zeggen over de kwaliteit, maar de layout van x1100 en djm lijken zeer op elkaar)

@Phonograaf. Als je Sample decks gebruikt, dan vervalt toch dat deck? (Dus Deck C wordt Sample Deck C en Deck C vervalt). Het is toch niet zo dat je die sample's over dat deck speelt? Gebruik zelf nog geen sample decks maar wil dit wel gaan gebruiken.
ken007    posted on 22-11-2011 23:57
ok Happy, laughing ik wist niet dat traktor verschillende controllers apart kon zien Happy, laughing
Tot nu toe leid ik uit deze topic af dat ik al sowieso een 4 kanaals wil nu is het nog de vraag welke , je hebt er zoveel in mijn prijsklasse! effecten moeten niet perse maar zijn natuurlijk altijd welkom Happy, laughing?

alvast bedankt
PhonoGraaf    posted on 23-11-2011 00:02
@ Danielvb: Ja klopt, je hebt ook gelijk. Wat ik uitlegde aan Ken007 is dat het audiosignaal van de sampledecks gewoon via de uitgang van dat deck gaat. Dus als jij Sample Deck C gebruikt gaat dat audiosignaal via dezelfde uitgang als het gewone Deck C.
Dat legde ik uit, maar ik snap dat zoiets niet duidelijk over kan komen. Het blijft natuurlijk altijd een beetje vaag om het via zo'n forum uit te leggen.?

Ik denk alleen niet dat Ken007 beter voor een DJM700 kan gaan, dan altijd nog voor een RMX40. Dan heeft hij een nieuwe met garantie en de mogelijkheid om het 30 dagen te testen. Daarnaast is de DJM700 al enkele jaren oud en begint die gewoon flink in waarde en kwaliteit te dalen, en je weet nooit precies wat je in huis haalt.
Als je al een DJM700 hebt snap ik dat je niet perse wilt vernieuwen, maar ik zou geen tweede, derde of zelfs vierdehands mixer in huis halen.
Een degelijke CDJ1000MK3 zou je nog wel tweedehands kunnen kopen (deze zie je nog steeds in veel clubs), maar de DJM700 is naar mijn weten voor een groot deel vervangen door de DJM800. (de DJM800 is het minimum dat je in clubs ziet)

@ Ken007: Traktor ziet alle controllers apart, ideaal dus voor zulke situaties! Ik denk dat je moet nadenken over die effecten. Wil je geen effecten op je mixer dan zou ik voor de Denon X1100 of Vestax VMC-004 XLu gaan. Wil je wel effecten dan zou ik voor de SynQ SMX-3, Vestax PMC280 of een Reloop RMX40 DSP/USB gaan. De dikgedrukte hebben mijn voorkeur.
User edit by PhonoGraaf on 23-11-2011 @ 00:15:07 (61%)
Danielvb    posted on 23-11-2011 00:25
@phonograaf, je weet dat de djm700 een jaar na de djm800 gereleased is? Dus outdated is die zeker niet. Het is een djm800 alleen dan zonder colour filters(ruw weg!!). Maar wel een filters waarbij je ook de effecten kan filteren (1 kanaal tegelijk of master)
User edit by Danielvb on 23-11-2011 @ 00:25:55 (4%)
ken007    posted on 23-11-2011 00:26
ik heb niet perse effecten nodig v(aangezien ik dit live niet veel gebruik) maar ik zou er toch wel wat mee willen beginnen te werken (wat een zin xD) dus liefst wel ja Happy, laughing
dus jij zou tussen die mixers kiezen? zou je er nog aan het lijstje toevoegen?

alvast bedankt
PhonoGraaf    posted on 23-11-2011 00:29
Oh ja sorry ik zat met me kop bij de DJM500/600. De DJM700 is een prima mixer, al vind ik de nieuwprijs net iets te duur voor wat je krijgt. En voor de rest blijf ik bij mijn verhaal dat nieuw altijd beter is. Inmiddels zijn de DJM700/800 al een tijdje op de markt, dus je weet nog steeds niet wat je binnenhaalt als je voor tweedehands gaat.

@ Ken007, dan zou ik dus voor de Vestax PMC280 of de Reloop RMX40 gaan, hier zitten effecten op en ze vallen onder de 500euro. Verder weet ik geen degelijke alternatieven voor deze prijsklasse.
User edit by PhonoGraaf on 23-11-2011 @ 00:32:19 (57%)
mrmagix    posted on 23-11-2011 00:34
Synq SMX-3 is zeker ook een degelijk alternatief
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.
PhonoGraaf    posted on 23-11-2011 00:36
Ja die had ik al opgenoemd, maar mijn voorkeur zou toch uitgaan naar de Vestax of Reloop.
Danielvb    posted on 23-11-2011 00:38
Wat ik me eigenlijk altijd heb afgevraagd bij de RMX serie? Lopen die effecten wel lekker op de maat. Het is een goedkopere mixer. Hij onderscheid zich door de effecten die erop zitten. Maar klinken die effecten eigenlijk wel aardig?

@ken, je zou dus even de djm700 kunnen bekijken als je het niet erg vind om 2e hands te kopen. Korg km402 heb je ook. Is niet zo duur. Wordt alleen niet meer nieuw verkocht. Maar op marktplaats vind je ze onder de 200 euro.
Eventueel een Synq SMX-3, volgens mij hebben een paar op het forum deze ook, en zijn daar ook wel tevreden over. Heb hem persoonlijk nooit onder handen gehad.

Hoe sta je zelf tegen over 2e hands kopen? Of koop je liever nieuw met garantie?
Als je 2e hands wilt kijken, vallen djm's en xones binnen je budget Winking my eye

@Phonograaf, je kunt ook altijd vragen naar het bouwjaar. Bouwjaar tussen nu en 2010 is echt niet al vaak door verkocht Winking my eye Vaak staat op de factuur ook wel een naam. Als die van de eigenaar is, weet je ook dat jij de 2e eigenaar wordt.

User edit by Danielvb on 23-11-2011 @ 00:40:38 (30%)
PhonoGraaf    posted on 23-11-2011 00:42
Tweedehands zou het inderdaad een stuk breder en makkelijker maken, al ben ik er geen fan van. Heb zelf een tweedehands Xone:92 voor 750euro op de kop getikt.

De RMX serie heeft goede effecten, alleen het AUTOMATISCHE aan de beatcounter wil nog wel eens niet zo automatisch zijn. Dan moet je dus handmatig gaan tappen. Iets waar ik geen problemen mee zou hebben, maar de veeleisende dj wel. Ik vind niet dat je hier echt last van hebt, en het is goed voor je ritme gevoel.

En er zijn inderdaad trucjes om goede tweedehandsproducten te kopen, maar je kan nooit snel controleren of er faders vervangen zijn of er voor de rest aan geknutseld is. Dat zijn dingen die de garantie af laten lopen en de kwaliteit kan er op achteruit zijn gegaan. Hoe het ook zij, het is uiteindelijk aan Kev007, ik denk dat je op het moment genoeg weet om een keuze te maken??Cool
User edit by PhonoGraaf on 23-11-2011 @ 00:45:23 (81%)
mrmagix    posted on 23-11-2011 00:43
Poster:?PhonoGraaf
Ja die had ik al opgenoemd, maar mijn voorkeur zou toch uitgaan naar de Vestax of Reloop.

Weet ik, maar vind het spijtig dat ie voor jouw niet onder 'degelijk' valt.

De reloop, ok?. Maar de Vestax lijkt me echt niet te passen binnen het plaatje... Ik alleszins was er toch niet zo opgewekt over toen ik hem teste, maar dat zal wel persoonlijk zijn Happy, laughing.

Zelf heb ik de Synq en ben er blij mee. Leuk is ook dat ie naast z'n effectenbak ook nog een sampler heeft. Zorgt voor net dat ietsje meer vrijheid in je mixen, althans als je er een paar keer al mee hebt geoefend Happy, laughing. Gebruik hem zelf voor vocals.
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.
User edit by mrmagix on 23-11-2011 @ 00:44:23 (26%)
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

89 Users online: 22 Guests (67 Unknown)
Pages generated today : 32.383
Most visitors online this month : 97
Lifetime Pageviews since 2003 : 231.999.862