monitor vraagje
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Nostradamus    posted on 18-11-2011 19:09
Heren (en dames)

ik ben al een tijdje aan het overwegen van mij monitors aan te schaffen voor men dj booth (dus studio monitors, geen pa monitors) maar ik ben echt een n00b op dat vlak aangezien ik zelf bijna nooit produce, laat staan studiowerk verricht.

Ik ben op zoek naar een deftig aktief setje met een prijs van tussen de 300 en 500 euro ongeveer.

welke raden jullie me aan?

ps. ik moet wel zeggen, ik ben alles een krk fanaat, dus dit merk is uitgesloten, voor de rest mogen jullie me zeker en vast tips/advies geven in de aankoop ervan

groeten
Nostra

What do you think about monitor vraagje ??

Vote :   

djmstr223    posted on 18-11-2011 19:39
Heey,
Ik heb de BlueSky Exo2 en die zijn echt super. kosten rond de 400 euro.
www.bramvanbergen.nl
the-melody    posted on 18-11-2011 20:23
Zeer tevreden van de M-audio BX5d2
Nostradamus    posted on 24-11-2011 09:37
Nog voorstellen?
D-From-Dutch    posted on 24-11-2011 10:07
yamaha maakt leuke kastjes of misschien samson
music is a religion
User edit by D-From-Dutch on 24-11-2011 @ 10:08:05 (4%)
Cyspoz    posted on 24-11-2011 10:43
Ik heb zelf zeer prettige ervaring met de Syrincs M3-220 DT. Dit is een 2.1 setje wat met 550 net iets buiten je genoemde budget valt maar wel zeer goede prestaties neerzet. Je kan er zachtjes mee draaien met ook lekker stevig waarbij het geluid gewoon goed blijft.?Op de website van ??n van de webshops die het verkoopt staan alleen maar lovende reacties.

Groot voordeel is dat de topjes compact zijn en met simpele microfoon statieven makkelijk op de juiste hoogte te plaatsen zijn. Daarnaast is het goed beveiligt tegen eventueel over belasting mocht je ooit een foutje maken tijdens het DJ-en.

Verder is mijn algemene advies dat je niet te veel de kant van studio monitors op gaat. Iedereen koopt wel KRKs voor het DJ-en en daar is niets mis mee. Maar je betaald dan voor een speaker die voor iets anders bedoelt is dan wat jij er mee wilt doen. Voor minder geld kun je met iets anders zoals een Syrincs hetzelfde krijgen dan wel niet meer.
Larsz    posted on 24-11-2011 14:48
DJ booth? Dan moet je toch juist geen studio montitors voor produce-related dingen??

Verder snap ik je post niet helemaal.
durko    posted on 24-11-2011 17:01
Als je iets boven je prijs kijkt, of eventueel 2e hands, dan kan ik je de Yamaha HS80m aanraden. Heb ze zelf nou iets meer als een jaar en ik ben zeer goed te spreken over deze monitors. Ze gaan lekker laag (zonder sub), kunnen op een flink volume draaien, hebben een fijn geluidsbeeld om na te luisteren en ze hebben heel erg helder hoog (persoonlijke voorkeur). Dus als je iets meer kunt missen zou ik sowieso deze ook meenemen in je beoordeling. Maar let wel goed op: wij kunnen hier wel zeggen wat wij van welk merk etc. vinden, maar je zult zelf moeten kiezen op je eigen gehoor. Wat ik fijn vind hoef jij niet fijn te vinden.

Succes met je zoektocht!
Lucalicious    posted on 24-11-2011 18:03
als het voor je dj booth is moet je juist naar pa monitors kijken, of hifi, studio monitoren zul je dan snel veel te weining vinden hebben. ik zou kijken of je kan doorsparen voor genelecs, dan heb je gelijk echt goed en mooi geluid. maar hierboven staan ook prima opties.
MoXeGy    posted on 24-11-2011 18:21
1 member likes this  Mijn ervaring is dat monitor speakers in die klasse beter klinken als P.A. speakers en zeker hard genoeg gaan.
super qualiteit is ook niet benodigd voor een dj booth en dat bespaard je weer geld. P.A. speakers zijn ook een stuk groter. (ik neem aan dat hij geen feesten gaat geven met die speakers)
Lucalicious    posted on 24-11-2011 18:34
p.a. monitors heb je ook kleiner hoor, ik zou voor t draaien sws geen studio monitors kiezen, altijd hifi of pa.
MoXeGy    posted on 24-11-2011 18:41
Ik heb laatst inderdaad mini P.A speakers van TW audio gezien maar deze zijn echt duur.
Ik ben wel benieuwd wat jij in gedachten hebt en waarom jij liever voor hifi of pa kiest gezien deze in het meeste geval veel meer gekleurd zijn.
Lucalicious    posted on 24-11-2011 19:18
hmm, pa monitors is idd iets te duur als je fatsoenlijke wil hebben zie ik, zoals bijvoorbeeld jbl eon.
in ider geval: studio monitors (goede) zij vlak. tijdens het draaien wil je juist lekker vol geluid hebben met veel bas. vandaar dat ik juist geen studio monitoren zou nemen, maar een goede hifi set in dit geval. ook goede optie is krk rp8 of 6, dan zit je er een beetje tussen in.
Sandr    posted on 25-11-2011 11:43
Poster: Lucalicious
als het voor je dj booth is moet je juist naar pa monitors kijken, of hifi, studio monitoren zul je dan snel veel te weining vinden hebben. ik zou kijken of je kan doorsparen voor genelecs, dan heb je gelijk echt goed en mooi geluid. maar hierboven staan ook prima opties.

PA aanraden en een zin later Genelecs adviseren?
Play that funky music white boy....
Nostradamus    posted on 25-11-2011 11:50
Poster: Cyspoz
Ik heb zelf zeer prettige ervaring met de Syrincs M3-220 DT. Dit is een 2.1 setje wat met 550 net iets buiten je genoemde budget valt maar wel zeer goede prestaties neerzet. Je kan er zachtjes mee draaien met ook lekker stevig waarbij het geluid gewoon goed blijft.?Op de website van ??n van de webshops die het verkoopt staan alleen maar lovende reacties.

Groot voordeel is dat de topjes compact zijn en met simpele microfoon statieven makkelijk op de juiste hoogte te plaatsen zijn. Daarnaast is het goed beveiligt tegen eventueel over belasting mocht je ooit een foutje maken tijdens het DJ-en.

Verder is mijn algemene advies dat je niet te veel de kant van studio monitors op gaat. Iedereen koopt wel KRKs voor het DJ-en en daar is niets mis mee. Maar je betaald dan voor een speaker die voor iets anders bedoelt is dan wat jij er mee wilt doen. Voor minder geld kun je met iets anders zoals een Syrincs hetzelfde krijgen dan wel niet meer.

Dit setje heb ik zeker al overwogen, maar ik zit op dit moment met plaatsgebrek voor deze set te zetten, maar is voor mijn kamer wel wat overkill thow.

De reden waarom ik STUDIO monitors wil is eigenlijk vrij simpel, aangezien er hier ondertussen een duscutie ontstaan is ivm PA vs HiFi vs Studio.

PA = te groot (lees hierboven)
HiFi, zit ik weer met een versterker en wil je iets of wat deftige SQ, zit je toch weer met een meerkost dan studio monitors die dezelfde SQ kunnen leveren.
Ikzelf hou van een hele neutrale klank, dus de sub zal niet nodig zijn.

Waarom studio monitors dus, voor 3 redenen: SQ, plaats en neutrale klank

Ik heb in de platenzaak waar ik jaar en half zaterdag ingestaan heb, behringer truth B2031A monitors ter beschikking gehad om de platen voor de ganse winkel op te laten horen en die gingen naar mijn insziens hard en laag genoeg.

dus die zitten al in mijn voorkeurslijstje.?

yamaha HS80's
Alesis M1 Active MKII
Behringer truth?B1031A
Behringer truth B2031A

tussen deze ben ik op dit moment nog heel erg aan het twijfelen Cool
D-From-Dutch    posted on 25-11-2011 12:00
zelf vind ik de yamaha's top, alesis heb ik geen ervaring mee, behringer vind ik persoonlijk wat minder.
als ik you was zou ik naar een lokale winkel gaan om ze allemaal uit te probeeren
music is a religion
Cyspoz    posted on 25-11-2011 12:20
Poster: Nostradamus
Dit setje heb ik zeker al overwogen, maar ik zit op dit moment met plaatsgebrek voor deze set te zetten, maar is voor mijn kamer wel wat overkill thow.

Ok helder verhaal. In dat geval zou ik voor de Behringer truth B2031A gaan. Scheelt nogal in prijs en vraag me af of je het verschil gaat horen op je kamer.
Lucalicious    posted on 25-11-2011 18:02
Poster: Sandr
PA aanraden en een zin later Genelecs adviseren?

beetje tegenstijdig idd, genelecs waren als tip voor hifi Winking my eye?
genelecs zijn namelijk alles behalve vlak.
wel heerlijke speakers overigens, daar niet van.

@ topic starter:

JBL LSR2325P

perfect binnen je budget, en beter naar mijn mening dan wat in je liijst staat. ook krk rp 8 zou ik ff checken.
User edit by Lucalicious on 25-11-2011 @ 18:06:20 (62%)
Nostradamus    posted on 25-11-2011 18:25
Poster: D-From-Dutch
zelf vind ik de yamaha's top, alesis heb ik geen ervaring mee, behringer vind ik persoonlijk wat minder.
als ik you was zou ik naar een lokale winkel gaan om ze allemaal uit te probeeren

ik ga eens naar key music gaan idd om deze uit te gaan testen

Poster: Lucalicious
eetje tegenstijdig idd, genelecs waren als tip voor hifi Winking my eye?
genelecs zijn namelijk alles behalve vlak.
wel heerlijke speakers overigens, daar niet van.

@ topic starter:

JBL LSR2325P

perfect binnen je budget, en beter naar mijn mening dan wat in je liijst staat. ook krk rp 8 zou ik ff checken.

zoals al gezegd, ik ben alles een KRK fan Winking my eye deze is nu al voor de 2de keer in dit topic aangeraden geweest maar ik moet er niet van weten.
waarom? ze spelen alles behalve neutraal
User edit by Nostradamus on 25-11-2011 @ 18:25:59 (9%)
Lomme_    posted on 25-11-2011 18:51
In die prijsklasse is het setje Syrincs M3-220DT het beste. Prijs/kwaliteit het beste setje op de markt. Zijn tevens alleen maar goede reviews van te lezen.

Moest je in de buurt wonen, mag je altijd eens langskomen om ze te testen.

Edit: Ik zie net dat Cyspoz ook de Syrincs aanbeveelde. Even een tip: Hier in NL/BE kosten ze inderdaad ?550, laat ze komen uit Duitsland (gratis levering) en je betaalt maar ?450.
User edit by Lomme_ on 25-11-2011 @ 18:58:36 (78%)
Nostradamus    posted on 25-11-2011 18:55
Poster: Lomme_
In die prijsklasse is het setje Syrincs M3-220DT het beste. Prijs/kwaliteit het beste setje op de markt. Zijn tevens alleen maar goede reviews van te lezen.

Moest je in de buurt wonen, mag je altijd eens langskomen om ze te testen.

ik ben van liedekerke tussen brussel en aalst, dus het is wel ff rijden van bij mij thuis Cool?

maar zoals al gezegd, plaatsgebrek Winking my eye
Lomme_    posted on 25-11-2011 19:40
Plaatsgebrek? Die dingen pakken echt geen plaats in hoor. Topjes hebben de hoogte van 1+ 1/2e fles wijn ongeveer en zijn ongeveer even breed. Sub is iets groter, maar die kan je makkelijk ergens onderin duwen.
Lucalicious    posted on 25-11-2011 20:14

zoals al gezegd, ik ben alles een KRK fan Winking my eye deze is nu al voor de 2de keer in dit topic aangeraden geweest maar ik moet er niet van weten.

hoo, sorry, overheen gelezen, ik geef je groot gelijk haha.

maar goed, ik zou die ander optie zeker overwegen dan.
maar nog steeds, speakers is heel persoonlijk, ga het vooral zelf testen!
Sandr    posted on 25-11-2011 21:07

Waarom een neutrale speaker willen hebben bij je DJ Booth?
Play that funky music white boy....
Nostradamus    posted on 26-11-2011 03:27
Omdat ik al een heel neutrale hoofdtelefoon heb nl sennheiser hd 25.

Ik ben altijd al voorstander geweest van een neutrale klank de laatste jaren terwijl ik vroeger een echte bassaddict was.

This is an old Topic

No new postings for 4.708 days.
 Post CommentThat would be 156.9 months
or a whopping 12.9 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

94 Users online: 6 Guests (88 Unknown)
Pages generated today : 15.118
Most visitors online this month : 247
Lifetime Pageviews since 2003 : 230.165.879