Nieuwe cd speler kopen (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Djblom    posted on 16-01-2006 18:30
ik wil een nieuwe cd spler gaan kopen hebben jullie adviezen welke ik kan dan en welke absoluut niet en misschien hebben jullie ook wel ervaring met sommig cd-spelers mijn budget is ong 500/600

What do you think about Nieuwe cd speler kopen ??

Vote :   

greup    posted on 16-01-2006 18:40
geef wat meer info. wil je bijv. enkele of dubbel? en wat moet d'r op zitten? veel functies, of moet hij juist heel overzichtelijk zijn.

er zijn gewoon super veel mogelijkheiden

om er ff een uit te lichten....

CD-200

hoor d'r veel goeds over. Ik zou d'r persoonlijk nooit mee op stap durven. maar voor thuis is het misschien wel iets.

Djblom    posted on 16-01-2006 18:48
ik wil een enkel cd speler ja ik wilk wle graag meeder functies maar ik denk dat dat veel duurder word.
Reemz    posted on 16-01-2006 19:32
Poster: Djblom
ik wil een enkel cd speler ja ik wilk wle graag meeder functies maar ik denk dat dat veel duurder word.

Nee hoor dat valt wel mee de Denon DN-S1000 heb je al vanaf € 449 en de Pioneer CDJ-200 heb je al voor rond de € 549 en de Numark Axis-9 CR vanaf € 399,00.

En onder de bovenstaande spelers vallen de OEM bakken die meestal goedkoper zijn dan bovenstaande spelers.

Maar wil je 1 of 2 cd-spelers aanschaffen?
User edit by Reemz on 16-01-2006 @ 19:34:39 (9%)
tairip    posted on 16-01-2006 20:05
Ik zou niet voor de Denon gaan, de Denon heeft een vertraging in de scratch! Verder vind ik de gebruiksvriendelijkheid erg laag. Corrigeren is ook niet erg makkelijk met de Denon.

De Pioneer CDJ-200, is zeer gebruiksvriendelijk, heeft de benodigde functies (loop jet zip wah beat-cutter enz.)

De Axis, geen ervaring mee!

Pioneer cdj-800, is ook een zeer leuke speler. Deze heeft in tegenstelling tot de Denon wel een serieuse scratch functie!
Lukaz    posted on 16-01-2006 20:10
huhConfused ik had hier net een heel verhaal gepost en nu staat het er niet meer:S naja ik ga het niet nog  een x lullen:P  ik zou gewoon voor de  200 gaan check anders het filmpje van de CDJ 200 bij Downloads.. (zijn ze nu aant uploaden anders had ik wel ff de link gepasteWinking my eye)
tairip    posted on 16-01-2006 20:12
Filmpje staat online!

KLIK HIER! right click, save target assss!
MaxvEck    posted on 16-01-2006 20:20
ik heb zelf met de denon gepield en hij corrigeert zoals elke cd speler en de vertraging in de scratch is ook niet te horen, en de cdj 200 heeft geen eens scratch
Pioneerjunkie    posted on 16-01-2006 20:20
Een cdj-200,100 mss
Reemz    posted on 16-01-2006 20:28
Poster: tairip
Ik zou niet voor de Denon gaan, de Denon heeft een vertraging in de scratch! Verder vind ik de gebruiksvriendelijkheid erg laag. Corrigeren is ook niet erg makkelijk met de Denon.

FF off-topic:
Ik ben van plan om de Denon DN-S1000 aan te schaffen en vroeg me af wat je precies bedoelt met het moeilijk corrigeren bij de DN-S1000.
MaxvEck    posted on 16-01-2006 20:31
helemaal niets, de speler heeft pitch bends , een schijf om te corrigeren en gewoon goede pitch. En als het echt een probleem zou zijn kan je zoals bij elke speler van denon gratis updates downloaden voor je speler
djjw    posted on 16-01-2006 20:45
Poster: Phenix
FF off-topic:
Ik ben van plan om de Denon DN-S1000 aan te schaffen en vroeg me af wat je precies bedoelt met het moeilijk corrigeren bij de DN-S1000.

nou de dn-s1000 is met de jogwheel wat moeilijker te corrigeren,
omdat hij echt heel fel reageerd, dit kun je dus oplossen om met de pitch bend
knoppen te corrigeren...

de scratch valt me niet echt tegen, alleen moet je de jogwheel indrukken om te kunnen scratchen...

hij heeft leuke effecten en niet moeilijk te gebruiken..
en heeft een compact design
over het algemeen dus een leuke cd speler
toch heb ik zelf gekozen voor 2 cdj 800's
User edit by djjw on 16-01-2006 @ 20:52:28 (8%)
MaxvEck    posted on 16-01-2006 20:48
http://www.denondj.com/download.asp

hier kan je kijken voor updates voor je cd speler ( van denon )
User edit by MaxvEck on 16-01-2006 @ 20:49:21 (100%)
Djblom    posted on 16-01-2006 21:01
maarja ik zit ook met me budget ik wil een cdj-200 aan schaffen maar dan moet ik nog 1 cd speler
MaxvEck    posted on 16-01-2006 21:26
ik zou als ik jou was wel 2 dezelfde cd spelers aan schaffen
Djblom    posted on 16-01-2006 21:32
Maxveck, jah dat wil ik ook wel doen maar jah als ik nou eesrt 1 cdj-200 aanschaf een dan naar een paar maanden werken weer 1 of moet ik meteen 2xcdj-200 aanschaffen?

victorn    posted on 17-01-2006 11:51
Poster: tairip

Geen idee wat je hiermee bedoelt.

Ten eerste valt de S1000 al buiten het budget, voor de CDJ-200 geldt dat nog erger.

De S1000 heeft voor dit budget (€ 100 goedkoper dan de CDJ-200) een leuke scratchmogelijkheid. Prima voor backspins en basis-scratchwerk. De CDJ-200 heeft helemaal geen scratchmogelijkheid, dus vreemd dat je die aanraadt omdat de S1000 een "vertraging" zou hebben. Een beetje hetzelfde als dat je een Opel Astra zonder airco aanbeveelt omdat een Ford Focus (die voor minder geld wel airco heeft) niet snel genoeg koelt.

De Pioneer CDJ-200, is zeer gebruiksvriendelijk, heeft de benodigde functies (loop jet zip wah beat-cutter enz.)

Ook hier geldt weer: dit alles heeft de S1000 ook, voor minder geld en wat de effecten betreft beter uitgewerkt.

Waarom de S1000 niet gebruiksvriendelijk is ontgaat me volledig. Iedereen kan binnen 5 minuten met het ding werken. Tuurlijk, de jog is niet super luxueus. Die van de CDJ-200 ook niet trouwens. Corrigeren werkt super, met keus uit de jog en pitch bend buttons. Het mp3 zoeksysteem is beter dan dat van de CDJ-200, het loopingsysteem werkt hetzelfde (alleen heeft de S1000 een dubbele loopmogelijkheid).

Pioneer cdj-800, is ook een zeer leuke speler. Deze heeft in tegenstelling tot de Denon wel een serieuse scratch functie!

Hij is dan ook 1,5x zo duur en mijlen buiten het budget van de vraagsteller! Wat een vergelijking zeg... Als we een CDJ-800 overwegen dan zet je die af tegen de Denon DN-S3500 en wordt het een heel ander verhaal!

De Axis, geen ervaring mee!

Jammer, want de Axis-4 is de enige fatsoenlijke enkele speler die binnen het budget van de OP past. Verder een vrij eenvoudig apparaat (wat wil je voor dit geld) maar wel (net als de Denon) met dubbele seamless loop en ESP.

Djblom    posted on 17-01-2006 12:26
ik wil eigenlijk wil een uitgebreider cd-speler want nu heb ik 2cdj-20(gemini) overgekocht van iemand en die zijn nou wel erg aan het verslijten vind ik zelf dus het leek mijn wel tijd voor een nieuwe,ik dacht zelf ook nog aan de reloopRCD-800s weet niet of iemand hier ervaring mee heeft
MaxvEck    posted on 17-01-2006 12:31
quote:
Maxveck, jah dat wil ik ook wel doen maar jah als ik nou eesrt 1 cdj-200 aanschaf een dan naar een paar maanden werken weer 1 of moet ik meteen 2xcdj-200 aanschaffen?

Nee het maakt niet uit of je ze tegelijk of naar elkaar aanschaft, maar met 1 cd speler kan je niet mixen. MEt 2 cd spelers kan je van de enen aar de andere over mixen, met 1 niet.

Het maakt dan niet uit als je de 2de wat maandjes later koopt, maar dan zal het mixen ook pas dan lukken
Djblom    posted on 17-01-2006 12:37
Macveck, ik heb ook nog draaitafels dus dan kan ik toch nog mixen maar niet zeg maar met de cd's
MaxvEck    posted on 17-01-2006 12:42
als je draaitafels en een mengpaneel hebt kan je van je cd speler naar je draaitafel mixen en weer terug ( dit snap je neem ik aan zelf ook wel  Winking my eye
Djblom    posted on 17-01-2006 12:43
ja dat snap ik zelf ook nog wel maar weet jij of de reloop Rcd-800s wat is?
MaxvEck    posted on 17-01-2006 12:52
sterker nog ik heb hier de versie zonder mp3 staan ( alleen dan van bst ) en die zijn identiek op de mp3 versie na. Die van mij heeft het een half jaar volgehouden toen ging hij niet meer open en beweerde hij dat er geen cd's in zaten. Ook is hij niet echt shockproof en komt het op feesten wel is voor dat hij door de bassdrum over slaat (daar sta je dan met al die gezichten naar je kijkend  Winking my eye.

Als je het mij vraag ; NIET DOEN ! koop de denon s1000 of de numark axis dit zijn voor het geld veeeeeel mooiere spelers
darkshifty    posted on 17-01-2006 17:06
met de RCD-800 van reloop heb ik geen ervaring wel met zijn grotere broer de CDR-900 valt binnen je budget er zitten wat effectjes op een loop functie scratch functie (met touchsenstive jogweel maar niet een heel erg mooi scratch geluid maja voor te schratche kan je beter een tt kope) ik vind het een behoorlijk goede speler voor de prijs. Maar ik heb geen ervaring met meken als denon en pioneer die misschien wel wat beter zullen zijn dan reloop maar ja daar betaal je dan ook voor
User edit by darkshifty on 17-01-2006 @ 17:09:48 (42%)
Djblom    posted on 17-01-2006 20:33
ja ik weet dus nou nog niet welke cd speler ik moet kopen die mijn budget valt 
tairip    posted on 17-01-2006 20:37
Poster: MaxvEck
ik heb zelf met de denon gepield en hij corrigeert zoals elke cd speler en de vertraging in de scratch is ook niet te horen, en de cdj 200 heeft geen eens scratch

De vertraging niet te horen? als je scratcht valt het soms stil nadat je de platter los laat :S Das wel degelijk hoorbaar!

CDJ-200, heb ik gezegd dat ie scratch heeft?
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

85 Users online: 5 Guests (80 Unknown)
Pages generated today : 10.937
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 228.928.849