CD Spelers of digitaal setje kopen?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Blackaround    posted on 13-11-2011 18:37
Jow,
Ik draai momenteel met een xponent en virtual dj.
Nu ben ik gevraagt voor op de laatste 100 te draaie hier bmij mij in de buurt.
Er staan zoizo 1000's,900's of 2000's.

Ik denk dus dat het verschil te groot zal zijn van mijn xponent naar cdj's..
Ook als ik met cd's moet draaien.. zal het niet lukken..
Dus denk ik eraan om een cd setje te kopen.. Ik wou al eerder de DDJ-T1 kopen..
Maar ik twijfel eraan of ik geen cd setje zou kopen..

Budget voor cd spelers is ongeveer 1000 euro max..
Ik twijfel dus voor de :
DDJ-T1
CDJ 800, deze staat op deze forum voor maar 220 euro..
CDJ 800mk2, Voor 700 euro kan ik een setje 800mk2's bemachtigen.

Wat denken jullie?
Zou ik volledig digitaal gaan?
Probleem is dat ik thuis draai met een vaste pc..Dus geen laptop..

edit: Ik zag juist een setje staan voor 1000 euro..
2x cdj 800 mk2 en 1x djm 400..

Is dit een degelijk setje voor degelijke prijs?

User edit by Blackaround on 13-11-2011 @ 18:48:12 (18%)

What do you think about CD Spelers of digitaal setje kopen? ??

Vote :   

PhonoGraaf    posted on 13-11-2011 18:38
Dan zou ik lekker voor CDJ800 MK2 gaan. dat red je met 1000euro wel, en dan kun je goed oefenen voor nieuwere cdj's.
je hebt geen laptop dus ik zou niet aan digitaal denken, tenzij je een laptop gaat kopen.
Dolivieira    posted on 13-11-2011 18:57
Ik wil niet sarcastische gaan doen. Maar waar blijf die setje CDJ2000s van je Uncle.

Maar goed met 1000 euros. Zou ik in jou geval voor de CDJ800MK2s gaan.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
PhonoGraaf    posted on 13-11-2011 19:04
CDJ 2000? lijkt me wat te duur??
Illusion    posted on 13-11-2011 19:07
Ik heb zelf vorige woensdag 2 x CDJ 800 mk1 gekocht. Werkt prima. 500 euri. Dat had ik er wel voor over. De cd spelers werken gewoon prima voor thuis. Ik hoef geen usb/sd shit voor thuis. Ik heb ze puur om gewoon wat mee te draaien. En ik heb ook niet het geld over voor al die duurdere spelers. Het gaat erom hoe je draait, niet welke gear je hebt.

Voor thuis zijn 800tjes prima. In een discotheek draai ik toch wel met 1000 MK3 of met de 2000.

22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Blackaround    posted on 13-11-2011 19:07
Poster: Dolivieira
Ik wil niet sarcastische gaan doen. Maar waar blijf die setje CDJ2000s van je Uncle.

Maar goed met 1000 euros. Zou ik in jou geval voor de CDJ800MK2s gaan.

Jah idd! Ik wacht er nog altijd op !
Waarom denk je dat ik er zelf ga kopen?

Hij blijft het maar uitstellen..

on topic..
Is 1000 euro een goede prijs voor 2x cdj800mk2's en djm400?
PhonoGraaf    posted on 13-11-2011 19:09
Je kan op marktplaats voor 6 a 700 euro 2 CDJ800 kopen, een degelijke 2 kanaals mixer is niet duur... met 300euro koop je een nieuwe.
Dolivieira    posted on 13-11-2011 19:10
Nee onze topic starter die zou van zijn oom cdj2000 krijgen. want die kon dat wel even voor hem regelen. En dat kwam die hier met veel bombarie vertellen. Niet dat ik het hem niet gunt. Ik gun het iedereen. Maar wacht met vertellen tot dat je ze hebt. Dus nu zie ik hem hier CDJs of DDJ-T1 zoeken dus toen ging er even een lampje bij mij branden. Dus dat moest er even uit. ?

Ik zeg altijd : ?Als iets te mooi is om waar te zijn dan is het ook meestal te mooi om waar te zijn.

En op je vraag dat 1000 euro goed is. Is een mooie prijs maar als je goed zoek kan je ze nog goedkoper vinden. Let wel goed op of alles werkt. Knopjes, display, lichjes. Het laden van een CD enz enz.
User edit by Dolivieira on 13-11-2011 @ 19:13:47 (41%)
PhonoGraaf    posted on 13-11-2011 19:13
Vind ik een heel wijs gezegde...
En inderdaad, als je gaat opscheppen, wacht dan in ieder geval tot je iets hebt om over op te scheppen.
Blackaround    posted on 13-11-2011 19:14
Nee onze topic starter die zou van zijn oom cdj2000 krijgen. want die kon dat wel even voor hem regelen. En dat kwam die hier met veel bombarie vertellen. Niet dat ik het hem niet gunt. Ik gun het iedereen. Maar wacht met vertellen tot dat je ze hebt. Dus nu zie ik hem hier CDJs of DDJ-T1 zoeken dus toen ging er even een lampje bij mij branden. Dus dat moest er even uit. ?

Ik zeg altijd : ?Als iets te mooi is om waar te zijn dan is het ook meestal te mooi om waar te zijn.

Hij blijft het uitstellen dus ik ga gewoon zelf opzoek naar cdj's..
Ik dacht van in het begin wel dat het ongelooflijk klonk..
Maar hij blijft het volhouden dat hij er gaat brengen^^
Maar ik geloof er dus niets meer van dus ga ik zelf opzoek..
Dolivieira    posted on 13-11-2011 19:15
Denk wel dat die er van geleert heb. Ook denk ik als je zelf iets koopt des der trotser je er op bent.
Blackaround    posted on 13-11-2011 19:18
Denk wel dat die er van geleert heb. Ook denk ik als je zelf iets koopt des der trotser je er op bent.

Heb er zeker van geleert!

Nostradamus    posted on 14-11-2011 21:09
geleerd jongens, geleerd Cool

ot: ik heb zelf lang getwijffeld of ik cdj's 800 ging kopen (het is nu eenmaal gewoon maar voor thuis), maar ben voor de nieuwe 850's gegaan omdat ik per s? usb wou.

als het zuiver is voor cdtj's of cd MP3tjes van te draaien is, ga er gewoon voor (maar dan wel voor de MK2 als je mp3cdtjes wil draaien)

kwa mixer, zoek dan achter een djm 400 (die zijn rond de 250 euro te vinden in perfecte staat , maar je kan wel ff zoeken voor die prijs, maar ze zijn effectief te vinden)

hier zou ik voor gaan Winking my eye
Ywe    posted on 15-11-2011 11:47
Ik heb altijd gedraaid met CDJ800, en dat werkte als een trein Happy, laughing Ik had dan wel DJM 600 erbij omdat ik grijs op grijs wil en niet zwart/grijs maar daar ben ik dan weer mierenneuker in...
kobuz    posted on 15-11-2011 13:57
Ik zou lekker digitaal blijven thuis. Waarom een stel verouderde cd speler kopen, waarmee je ook de kans loopt dat je een miskoop doet? Dat heb je iig altijd als je een oud product tweedehands koopt, ook Pioneer's gaan kapot Winking my eye.

Met een goede midicontroller, zoals de Traktor S4, Pioneer DDJ, Vestax VCI400, etc kan je prima beatmatchen en dat kan je dan ook op een setje Pioneers in de club. Met een twee kanaals controller ben je natuurlijk ook al geholpen, dus je kan ook kijken naar Vestax VCI-100 MKII, Reloop Jockey III of Kontrol S2. Ik zou in jou geval voor die S2 gaan. Werkt het makkelijkste (geen gezeur met mappings), makkelijk mee tenemen mocht je dat willen in de toekomst en je houd geld over om evt voor een leuk laptopje te sparen.
Blackaround    posted on 15-11-2011 16:30
Jhaa ik ging normaal de DDJ-T1 kopen..

Maar ik ben gevraagt voor te draaien op een fuif.. en als het dan cdj 1000's zijnsta ik daar^^

Danekato    posted on 15-11-2011 18:15
Laptop + DDJ mee en aansluiten op een channel van de mixer die er staat?
kobuz    posted on 15-11-2011 19:57
Inderdaad. En dan nog. Je kan cds branden en die in de cdj1000's stoppen. Daar heb je jouw DDJ-T1 en computer niet voor nodig. Moet je wel thuis de motivatie opbrengen om van de sync knop af te blijven. Tip: je kan in Traktor preferences al je bpm info uitzetten, zodat je gewoon kan draaien zoals je dat op een cd speler zou doen.

Het enige wat dan wel anders is, is dat je niet de perfecte loops en geen Traktor fx hebt, maar aangezien je geen DJM800 of DJM900 neer gaat zetten, maakt dat ook niet uit volgens mij.
Blackaround    posted on 15-11-2011 20:30
Ik moet dan tog cd's branden.. ik kijk ook teveel naar mn waves.. dus leer ik het beter op cdj's denk ik..
Van die sync knop blijf ik zoizo af.. staat nooit gebind.. heeft nooit gebind gestaan.. Winking my eye
Danekato    posted on 15-11-2011 21:49
Ik zou inderdaad ook meer moeite hebben met het branden van CD's dan moeite te hebben om van die sync af te blijven Winking my eye
Maar zoals ik al zei:
Ga voor die DDJ en zet m gewoon naast de set die er al staat? Heb je ook geen CD's nodig en draai je gewoon met wat jij zelf wilt.
Bonchanoize    posted on 17-11-2011 00:44
als er 900's of 2000's of dergelijke staan, hoef je geen cd's te branden, kun je ook gewoon met een usb'tje afkomen. Dan hoef je geen ddj mee te slepen. Ik heb ook voor het eerst met 2000's gedraaid op een fuif, thuis heb ik een reloop-setje staan. Play en cue is het zelfde hoor en de tempo-fader staat ook op de zelfde plaats. Voor de rest heb ik niet te veel zitten klooien, ik raad je hetzelfde aan Happy, laughing
Let the magic begin
MichaelMiller    posted on 17-11-2011 16:47
Ik raad je ook zeker de DDJ T1 aan... Voor thuis perfect, om mee te nemen ook nog als er geen (fatsoenlijke) gear staat. Meestal op serieuze boekingen staan er al 2000s of af en toe 900s (zelf nooit zien staan, wel gehoord). En bij zo'n 'serieuze' boeking hoef je vaak ook niet langer dan 2 uur te draaien. Je kan sowieso 2 USB stickjes volrammen en dan nog misschien een paar CD'tjes als je dat fijn vindt.

Maar het werkt ZO fijn, die DDJ T1! Het jogwheel voelt lekker aan, en het zijn in principe 4 decks (ook al zijn maar 2 decks te zien + 4-kanaalsmixer). Bij de DDJ S1 is dit niet zo, maar ik heb ze vergeleken en raad je toch echt de DDJ T1 aan. Dit omdat Serato echt niet superveel extra opties heeft, de slipmode is wel leuk maar dat is hetzelfde als bij vergelijking CDJ 850 - CDJ 900. De prijs is ook wat meer, maar kijk wat het beste bij je past, ik denk dat DDJ T1 perfect voor je is. EN hij is bovendien helemaal nieuw in tegenstelling voor iets tweedehands wat minimaal een paar jaar oud is en paar honderd euro duurder (1000mk3). De 800 is niet duurder, maar mijn voorkeur gaat uit naar DDJ T1, daarom heb ik hem zelf ook gekocht. De effecten zijn trouwens ook top, je moet bij de tweedehandse spelers ook mixer erbij kopen (als je die nog niet hebt) en in principe heb je in de DDJ T1 een leuke mixer met goede effecten. Alle knoppen/faders voelen ook erg goed aan.
www.facebook.com/michaelmillerofficial

This is an old Topic

No new postings for 4.684 days.
 Post CommentThat would be 156.1 months
or a whopping 12.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

86 Users online: 9 Guests (77 Unknown)
Pages generated today : 10.173
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 228.796.919