Technische software mankementen?

Het kwam erop neer dat ik bijvoorbeeld bij mij iPod Classic een kapotte harde schijf had. Ik luisterde muziek, vond een cdtje dat nog niet op mijn iPod stond en ripte dat cdtje daarom in iTunes. Vanuit iTunes wilde ik die cd op mijn iPod krijgen. Dat lukte gewoon. Toen ik vervolgens mijn iPod aanzette deed hij het, maar toen ik die geripte cd af wilde spelen crashte die opeens. Nu ja, gewoon proberen te resetten, geen probleem dacht ik. Maar ik kreeg een rood kruis. Nogal in paniek door dit symbool bezocht ik de Apple support site op om te kijken wat het rode kruis inhield. Ik zag toen ook dat ik geen garantie meer had. Het rode kruis was een probleem dat ik kon verhelpen of juist niet. Ikzelf kwam er niet uit, dus ben ik naar een retailer gegaan. Die vertelde me dat de harde schijf onherstelbaar was gecrasht...
Ik ben bekend met bijvoorbeeld Jailbreak, maar ik zou nooit iets met mijn gadgets doen waardoor de garantie zou verlopen. Ik ben misschien wel jong, maar ik betaal alles zelf in tegenstelling tot veel andere jeugdgenoten die veel krijgen van 'papa', om het zo maar te zeggen. Daarom doe ik ook echt voorzichtig met alles, zoals ik al zei.