Knoppen Controller (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

PhonoGraaf    posted on 08-11-2011 21:17
Hallo iedereen,

ben de laatste tijd op zoek naar een van mijn laatste aanvullingen voor mijn setup. Dit moet een midi controller worden waar vooral draaiknoppen (evt. encoders) en faders op zitten. Voorbeelden hiervan die ik momenteel op het oog heb zijn de Evolution UC33 en X-Session en de Wave Idea Bitstream 3x. De Bitstream is het meest waarschijnlijk omdat Evolution uit de handel is.

Weet je nog een controller die hierop lijkt? Laat het me alsjeblieft horen!

De Behringer BCF/BCR 2000 heb ik gezien, maar bij de BCF zitten voor mij te weinig draaiknoppen, en bij de BCR geen faders.
En de controller gaat worden gebruikt met Traktor, dus hoef ook niet allemaal clip launch knopjes voor Ableton.
User edit by PhonoGraaf on 08-11-2011 @ 21:25:35 (20%)

What do you think about Knoppen Controller ??

Vote :   

Sandr    posted on 08-11-2011 21:40
Als je iets meer geld te besteden heb kan je misschien beter voor 2 A&H Xone K2's kijken. Met de link functie kost het je maar 1 USB poort en dan heb je ook een boel faders en draaiknoppen...

Kwalitatief zet ik deze wel wat hoger in..
Play that funky music white boy....
PhonoGraaf    posted on 08-11-2011 21:51
Dat soort controllers (A&H Xone:1D, NI Kontrol X1) zijn niet helemaal mijn ding. Ik vind ook dat er nog net te veel drukknoppen op zitten. Het gaat me puur om de faders en draaiknoppen, en die drukknoppen ga ik gewoon niet gebruiken omdat ik al 2 SC2000 controllers heb.?

Bedankt voor het meedenken in ieder geval, had al naar de langwerpige Xone controllers gekeken maar ze zijn allemaal net niet wat ik nodig heb.
Sandr    posted on 08-11-2011 22:02
Okej, begrijpelijk...

Waarom heb je zoveel draaiknoppen nodig als ik vragen mag? Ben wel benieuwd..
Play that funky music white boy....
PhonoGraaf    posted on 08-11-2011 22:26
Ik wil bezig gaan met het betere werk van effecten en loops, en dan vooral het mappen op hoog niveau en modifyen. Word allemaal nog even oefenen maar dan heb ik wel wat.?

En stel nu dat ik binnenkort met Ableton ga werken, dan heb ik al een goede controller in huis. Dan heb ik alleen nog iets voor de clips nodig, zoals een APC40.

niiicola    posted on 08-11-2011 22:52
Ik denk dat de Novation?ZeRO SL Mk II wel wat voor jou is.
Moet je maar eens naar de functies kijken. Je hebt weinig draaiknoppen maar je kan ze in verschillende groepen zetten. Dus dan heb je er veel meer.
Gewoon.
User edit by niiicola on 08-11-2011 @ 22:53:34 (100%)
PhonoGraaf    posted on 08-11-2011 23:19
Ook de Novation controller vind ik heel interessant, en er zitten op zich genoeg faders en draaiknoppen aan. Maar nog steeds ga ik al die drukknoppen verwaarlozen, en dat vind ik zonde. Daarom zoek ik nog even verder voordat ik de keuze definitief maak. Maar je hebt zeker gelijk, de Novation neem ik zeker mee in mijn beslissing.

Edit: Heb zojuist ook de Livid Instruments Code gevonden, ziet er heel mooi en strak uit. Helaas geen faders. Alleen met 4 tot 8 faders erbij was ik voor de Livid gegaan.

Edit2: En laat ik nu even doorkijken op de Livid Instruments website, en dan dit tegen het lijf lopen. Een controller met 8 faders. Hoe overzichtelijk wil je het hebben. Ik denk alleen wel dat ik met bijde controllers vrij duur uit ben. Dus alle tips zijn nog welkom!

Edit3: Ik zie nu dat bovenstaande fader controller alleen via een 10pin midi kabel werkt, en laat zo'n 10pin midi kabel nou enorm onhandig zijn omdat je het haast nergens op kan aansluiten.
User edit by PhonoGraaf on 09-11-2011 @ 12:04:02 (100%)
Ywe    posted on 09-11-2011 09:44
dit is een interessant toipic. Ook ik ben constant bezig met kijken naar controllers om te zien of het een aanvulling is op mijn timecode set. Ik wil graag een knop net als op mn cdj850 zitten, makkelijk scrollen en selecteren van tracks. Ik kan mijn DJM700 wel gaan mappen, maar dan doet hij 2 functies tegelijk en dat is niet de bedoeling.

Ik heb net stel Dicers besteld, kijken of dat wat is...
PhonoGraaf    posted on 09-11-2011 12:10
Ywe, wil je maar ??n extra knop? En dan een encoder aangezien je wil browsen?

Dicers zijn top dingen, heb ze gebruikt bij CDJ's. Alleen knoppen om te cue'en maar juist daarvoor zijn ze perfect.
Heb je nog tips voor een controller die ik zoek?
LouisCasper    posted on 09-11-2011 12:43
Wat dacht je van een Apple iPad met TouchOSC? Dan kan je werkelijk alles modifyen precies zoals jij wil. Kost wel wat, maar het heeft natuurlijk nog veel meer functionaliteit dan alleen gebruik voor TouchOSC.

Edit: Je kan ook kijken naar de Novation ZeRO SL MK II.
http://www.louiscasper.com
User edit by LouisCasper on 09-11-2011 @ 12:45:58 (28%)
PhonoGraaf    posted on 09-11-2011 13:02
Ik koop niets meer van Apple, behalve MacBooks of iMacs. Heb alleen maar slechte ervaringen met iPod's, iPod Touch en iPhone's. Die dingen gaan voor de prijs die je betaald veel te snel kapot. En dan doe ik nog voorzichtig met alle gadgets die ik heb. Alles begeeft het ook net na de garantie, dus ik zit hier nu met 1 iPod nano, 1 iPod classic, een iPod Touch en die iPhone heb ik terug gestuurd en laten weten dat ik weer voor een Nokia 3310 ga. Ik vind het belachelijk dat je zulke kwaliteit in handen krijgt na een hoge prijs. En ik ben niet de enige die dit vind, genoeg mensen in mijn omgeving zijn overgestapt op Creative mp3 spelers. Die overleven 3 natuurrampen...

En ik ben ?baerhaupt geen fan van touchscreens. Had er al wel over nagedacht hoor. Word het een tablet dan ga ik voor de SamSung Galaxy Tab, maar daar kun je volgens mij geen TouchOSC op draaien.

De Novation ZeRO SL MK2 had ik al gezien, echt een topding maar voor mij te weinig draaiknoppen en te veel drukknoppen.
LouisCasper    posted on 09-11-2011 15:06
Gelukkig heb ik nog geen problemen gehad met mijn Apple producten, maar ik kan me voorstellen dat je na zoveel voorvallen er zo over denkt. Ik heb nog even verder voor je gekeken en ik kwam de Icon iControls Pro nog tegen maar ik denk dat de CME Bitstream 3X toch het meest in de richting komt van je wensen. Voor die prijs zou je wel nog kunnen overwegen om de Behringer BCF-2000 ?n de BCR-2000 aan te schaffen. Succes!
http://www.louiscasper.com
PhonoGraaf    posted on 09-11-2011 15:27
Oke bedankt voor de Icon tip, die controllers vind ik sowiezo interessant en de prijs is erg gunstig. De iControls Pro had ik dan nog niet gezien.
Ook de site van CME had ik nog niet gezien, alleen http://www.waveidea.com/.
De Behringers zijn mijn laatste keuzes, vooral omdat de een alleen maar draaiknoppen heeft en de andere te weinig draaiknoppen. (voor mij)

Edit: ik lijk misschien te kritisch maar ik wil eerst kijken of er echt niet iets is waar ik naar op zoek ben. Veel draaiknoppen (het liefst encoders) en 4-8 faders..

Iedereen in ieder geval bedankt voor alle hulp tot nu toe!
User edit by PhonoGraaf on 09-11-2011 @ 16:28:06 (63%)
djmstr223    posted on 09-11-2011 18:01
Ik heb een novation ReMote ZeRO SL mk1 en die is echt super vind ik. beter dan de mk2, omdat deze 2 led schermen heeft.
www.bramvanbergen.nl
PhonoGraaf    posted on 09-11-2011 18:57
Ik vind dus wel dat de ReMote ZeRO SL te veel knoppen heeft voor mij doel.

Edit: Weet iemand trouwens wat de ingebouwde LFO op de CME Bitstream 3x precies inhoud? Ik weet wat een LFO is maar het is een controller, er gaan dus geen audiosignalen van de controller naar de computer of mixer. Denk ik.
Hoe kan ik die ingebouwde LFO gebruiken met Traktor?
User edit by PhonoGraaf on 10-11-2011 @ 01:09:00 (100%)
PhonoGraaf    posted on 26-11-2011 02:21
Weet iemand trouwens wat de gemotoriseerde faders van de Behringer BCF2000 precies inhouden? Betekend dat dat ik met ??n druk op de knop een stel effecten kan laten bewerken? Met vooraf instellen ofzo?

Had het niet verwacht op deze controller, vind het wel een pluspunt als ik het in Traktor zou kunnen gebruiken.
niiicola    posted on 26-11-2011 09:36
Nee, dat betekent dat als je bijvoorbeeld een fader op de software verschuift, dat de fader op de behringer automatisch ook verschuift. Zie hier:?http://www.youtube.com/watch?v=tHHpHU-JgTg
Gewoon.
Dennis1981    posted on 26-11-2011 12:41
Poster: niiicola
Zie hier:?http://www.youtube.com/watch?v=tHHpHU-JgTg

Vet filmpje Happy, laughing
PhonoGraaf    posted on 27-11-2011 00:26
Oke dus ik kan op de Behringer geen presets maken waardoor een filter word opgevoerd ofzo?
Hoe laten ze in het filmpje dan die faders bewegen??
User edit by PhonoGraaf on 27-11-2011 @ 02:08:40 (60%)
Tekhead    posted on 27-11-2011 00:33
Poster: PhonoGraaf
Ik koop niets meer van Apple, behalve MacBooks of iMacs. Heb alleen maar slechte ervaringen met iPod's, iPod Touch en iPhone's. Die dingen gaan voor de prijs die je betaald veel te snel kapot. En dan doe ik nog voorzichtig met alle gadgets die ik heb. Alles begeeft het ook net na de garantie, dus ik zit hier nu met 1 iPod nano, 1 iPod classic, een iPod Touch en die iPhone heb ik terug gestuurd en laten weten dat ik weer voor een Nokia 3310 ga. Ik vind het belachelijk dat je zulke kwaliteit in handen krijgt na een hoge prijs. En ik ben niet de enige die dit vind, genoeg mensen in mijn omgeving zijn overgestapt op Creative mp3 spelers. Die overleven 3 natuurrampen...

En ik ben ?baerhaupt geen fan van touchscreens. Had er al wel over nagedacht hoor. Word het een tablet dan ga ik voor de SamSung Galaxy Tab, maar daar kun je volgens mij geen TouchOSC op draaien.

De Novation ZeRO SL MK2 had ik al gezien, echt een topding maar voor mij te weinig draaiknoppen en te veel drukknoppen.

lijkt me eerder dat jij vanalles doet wat niet moet, ik ben al apple gebruiker van de jaren stillekens en ik heb nog geen enkel defecte apple gehad, geen ipod, ibook, imac, ipad, ipod, iphone of macbookpro, en deze heb ik allemaal, dagelijks (behalve de ibook) in perfect werkende staat in gebruik !
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
PhonoGraaf    posted on 27-11-2011 00:46
Ik blijf erbij dat ik altijd zeer voorzichtig omga met al mijn gadgets, duur of niet, merkje of minder merkje.
Het lijkt jou eerder? Het interesseert mij bar weinig! Ik weet prima wat ik moet doen om de levensduur zo lang mogelijk te houden. Maar een harde schijf van een iPod die crasht na het synchroniseren met iTunes waar ik net een paar nieuwe cd's op geript had vind ik gewoon onbetrouwbaar, en ik heb die iPod echt met liefde behandelt. Het was mijn allesje, daar stond toendertijd 70 tot 90 gb aan data op. Muziek, foto's, filmpjes... Maarja, garantie was net 2 weken verlopen dus dan kun je wel gedag zeggen tegen je tweede brein.

Gelukkig ervaart iedereen zijn aankopen anders, dat is simpelweg een feit. Het is ook een kwestie van geluk hebben, en blijkbaar zit het jou meer mee dan mij wat Apple betreft.
Dus probeer me alsjeblieft niet te vertellen dat ik iets fout doe, want je hebt geen idee hoe het in mijn situatie zit.
Als ik verhalen hoor over Denon cd spelers en dat ze zo ontbetrouwbaar zijn, dan snap ik ook niet waar dat vandaan komt. Dat is omdat ik alleen maar goede ervaringen heb met Denon cd spelers, en Denon ?berhaupt. Dan nog kan ik wel begrijpen dat de ??n zoiets wel kan meemaken en gewoon pech heeft, en de ander geluk heeft en 5 jaar of langer met die cd spelers kan doen.

Geef liever antwoord op de vragen die ik stel over de controllers, daar heb ik veel meer aan!
User edit by PhonoGraaf on 27-11-2011 @ 00:52:20 (49%)
Bloedworst    posted on 27-11-2011 12:29
Oke dus ik kan op de Behringer geen presets maken waardoor een filter word opgevoerd ofzo?
Hoe laten ze in het filmpje dan die faders bewegen??

Heb hem ook gehad maar weer weg gedaan, en heb toen de ReMoteZero van novation genomen die heeft automap en dat is zoveel makkelijker ben er best tevreden over, maargoed je moet ff zoeken op google want er?is wel emulatie?software die je in je daw moet instaleren om alle functies van de BCF2000 te kunnen gebruiken verder kan hij alles wat elke controller kan het is en kwestie van het toewijzen van je CC# bijvoorbeeld CC74=cutoff over het algemeen, en inderdaad wat je zegt over de faders die gaan automatisch met de ControllerChange in je daw mee op en neer.

PhonoGraaf    posted on 27-11-2011 21:06
Ja besef dus wel dat ik de controller ga gebruiken in Traktor. En wat me tegenvalt van de RemoteZero is dat er veel drukknoppen op zitten. Die ga ik niet tot haast niet gebruiken.

Wat houd de automap functie in? Is die goed te gebruiken in Traktor bijvoorbeeld?
Tekhead    posted on 27-11-2011 23:53
Ik blijf erbij dat ik altijd zeer voorzichtig omga met al mijn gadgets, duur of niet, merkje of minder merkje.
Het lijkt jou eerder? Het interesseert mij bar weinig! Ik weet prima wat ik moet doen om de levensduur zo lang mogelijk te houden. Maar een harde schijf van een iPod die crasht na het synchroniseren met iTunes waar ik net een paar nieuwe cd's op geript had vind ik gewoon onbetrouwbaar, en ik heb die iPod echt met liefde behandelt. Het was mijn allesje, daar stond toendertijd 70 tot 90 gb aan data op. Muziek, foto's, filmpjes... Maarja, garantie was net 2 weken verlopen dus dan kun je wel gedag zeggen tegen je tweede brein.

Gelukkig ervaart iedereen zijn aankopen anders, dat is simpelweg een feit. Het is ook een kwestie van geluk hebben, en blijkbaar zit het jou meer mee dan mij wat Apple betreft.
Dus probeer me alsjeblieft niet te vertellen dat ik iets fout doe, want je hebt geen idee hoe het in mijn situatie zit.
Als ik verhalen hoor over Denon cd spelers en dat ze zo ontbetrouwbaar zijn, dan snap ik ook niet waar dat vandaan komt. Dat is omdat ik alleen maar goede ervaringen heb met Denon cd spelers, en Denon ?berhaupt. Dan nog kan ik wel begrijpen dat de ??n zoiets wel kan meemaken en gewoon pech heeft, en de ander geluk heeft en 5 jaar of langer met die cd spelers kan doen.

Geef liever antwoord op de vragen die ik stel over de controllers, daar heb ik veel meer aan!

Weer iemand met een kort lontje zeg ! Je kan ook wat rustiger reageren, toch ?
Je moet toch toegeven dat jouw aantal (negatieve) ervaringen met bijna alle apple produkten, teveel in aantal zijn om zomaar als puur toeval aangenomen te worden, waarmee ik niet wil beweren dat het onmogelijk is.
Wat betreft Denon kwaliteit, ik moet ook altijd m'n wenkbrauwen fronsen als er gezegd wordt dat Denon geen kwaliteit is, zeg niet dat alle denon produkten topclasse is, maar dit is een gerenomeerd merk met heel veel ervaring in dj wereld.?
PhonoGraaf    posted on 28-11-2011 00:04
Oh ik bedoel het niet aanvallend hoor.
Ik had jouw bericht ook aanvallend op kunnen vatten trouwens.

Ik probeer met dat Denon voorbeeld dus uit te leggen dat ik je vorige reactie wel begrijp. Maar ik doe echt voorzichtig met mijn spullen, omdat ik het allemaal zelf betaal. En zo veel geld heb ik niet.
In mijn situatie vind ik het dus puur toeval en pech dat ik zo veel problemen heb gehad met die producten. Want inderdaad mijn kleine zus heeft nergens last van, me vriendin ook niet.
Maar een aantal vrienden van me bijvoorbeeld weer wel.
Tekhead    posted on 28-11-2011 01:07
Oh ik bedoel het niet aanvallend hoor.
Ik had jouw bericht ook aanvallend op kunnen vatten trouwens.

Ik probeer met dat Denon voorbeeld dus uit te leggen dat ik je vorige reactie wel begrijp. Maar ik doe echt voorzichtig met mijn spullen, omdat ik het allemaal zelf betaal. En zo veel geld heb ik niet.
In mijn situatie vind ik het dus puur toeval en pech dat ik zo veel problemen heb gehad met die producten. Want inderdaad mijn kleine zus heeft nergens last van, me vriendin ook niet.
Maar een aantal vrienden van me bijvoorbeeld weer wel.

Ik bedoelde dat ook niet, en jij ook niet, voila, opgelost alweer, zo simpel kan het zijn.
Ik heb me mss niet op de juiste manier geuit wat ik bedoelde, maar ik denk begrepen te hebben dat je produkten niet stuk zijn gegaan door technische mankementen, maar eerder met software problemen of heb ik het mis ?

Ik ken ook enkele die problemen hebben met hun iphone en op een uitzondering na, allemaal na jailbreaken van hun iphone, en mits de jeugdigere gebruikers ervan, innovatiever zijn dan de oudere gebruikers, zijn de meeste ?problemen en klachten ook bij hen te vinden, lijkt me ook logisch.
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

70 Users online: 1 Guests (69 Unknown)
Pages generated today : 9.542
Most visitors online this month : 143
Lifetime Pageviews since 2003 : 211.102.151