Keuze tussen 2 laptops
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

jeffrey412    posted on 02-11-2011 16:16
Hallo,

Ik ben van plan over te stappen naar audio 10 met traktor 2 scratch.
De geluidskaart + software traktor heb ik sinds vandaag in huis. Nu de laptop nog!

Ik heb maximaal 550 euro te besteden voor een laptop. Voor deze prijsklasse kwam ik de volgende tegen:
http://www.laptopshop.nl/product/135120/acer-aspire-5750g-2314g50mn.html?ref=26906&gclid=CPCay96ZmKwCFQSHDgodHFC_PgDeze is er in 2 versies,

Versie 1: (479 Euro)
15,6 inch beeldscherm
Intel Core i3 2310M
4 GB werkgeheugen
500 GB harde schijf
NVIDIA GeForce GT520M 1GB

Versie 2: (550 Euro)

15,6 inch beeldscherm
Intel Core i5 2430M
4 GB werkgeheugen
500 GB harde schijf
NVIDIA GeForce GT 520M

Welke zouden jullie doen ? of misschien nog wel een compleet andere laptop ?

Alvast bedankt !

DJ Mol / twitter: @DJJeffreymol

What do you think about Keuze tussen 2 laptops ??

Vote :   1 member likes this  

Xurion    posted on 02-11-2011 16:31
1 member likes this  Ik raad je acer zowieso af.
Larsz    posted on 02-11-2011 16:31
1 member likes this  Puur op deze feiten afgaande zou ik zeggen laptop 2 omdat de processor beter is en verder de specs vergelijkbaar zijn.

Ik ben niet zo'n fan van Acer maar dat is een keus die jij maakt, zeker met het budget.
dance2mix    posted on 02-11-2011 16:43
i3 zou ik zoiezo nooit kiezen alleen voor hele simpele dingen , dus ik zou zeggen , Versie 2! Happy, laughing succes
CDJ 850 K- DJM 700 K - HDJ 500 K - Event 20/20 BAS
PhonoGraaf    posted on 02-11-2011 19:15
i3 is niets mis mee hoor, volgens mij houd het cijfer ook alleen in hoeveel grote programma's je goed kan draaien tegelijkertijd. bij i3 dus 3 programma's, bij i5 dus 5 programma's etc. Denk niet dat een i5 beter is dan de i3 qua Traktor pro eisen...
Je moet voor een werkgeheugen van minimaal 4 gb gaan, nog steeds wel een degelijke processor, mijn voorkeur is een beeldscherm van 15 inch of groter, en het geheugen hoeft niet bijzonder groot te zijn. Let er ook op dat USB 3.0 tegenwoordig bestaat, en met een blik op de toekomst zou ik hiervoor gaan. bestandoverdracht is veel sneller en voor MIDI geld dat dus ook.
Sebasz    posted on 02-11-2011 20:53
Hahaha wat een onzin. Bij de i3 kun je 3 programma's goed draaien??Cool Ik moest hardop lachen. Waar haal je dat wel niet vandaan.?Cool
Drumworks    posted on 02-11-2011 20:56
ik zou gaan voor versie 2, i3 en i5 staan nattuurlijk niet voor de hoeveelheid programma's, maar zijn de typenamen van de processor. een i5 is sterker als een i3, dat zoiezo, hiermee zul je dus ook langer vooruit kunnen en niet gauw hoeven te upgradenCool
The beats are still banging :)
Larsz    posted on 02-11-2011 20:58
Poster: PhonoGraaf
i3 is niets mis mee hoor, volgens mij houd het cijfer ook alleen in hoeveel grote programma's je goed kan draaien tegelijkertijd. bij i3 dus 3 programma's, bij i5 dus 5 programma's etc. Denk niet dat een i5 beter is dan de i3 qua Traktor pro eisen...
Je moet voor een werkgeheugen van minimaal 4 gb gaan, nog steeds wel een degelijke processor, mijn voorkeur is een beeldscherm van 15 inch of groter, en het geheugen hoeft niet bijzonder groot te zijn. Let er ook op dat USB 3.0 tegenwoordig bestaat, en met een blik op de toekomst zou ik hiervoor gaan. bestandoverdracht is veel sneller en voor MIDI geld dat dus ook.
 Dus dual-core kan maar 2??Cool
bambamstudio    posted on 02-11-2011 20:59
ga altijd voor de snelste!
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
Henri_D    posted on 02-11-2011 21:09
Poster: Larsz
Dus dual-core kan maar 2??Cool

De uitleg dat phonograaf gaf ging eerder over dat je elke core een andere applicatie kan gaan runnen waardoor ze elkaar niet gaan hinderen en vertragen zoals ik het hier zie.
Algemeen: Het multi core gedoe is soms wat afhankelijk van welke software die je er op gaat draaien om nu te beslissen welke processer juist beter is voor jou. Je hebt software die gebruik kan gaan maken van meerdere cores om zo veel stabieler te gaan runnen zonder dat je enorme kloksnelheden nodig hebt, maar dit is niet altijd het geval, soms zal er slechts 1 core aangesproken worden, dus al zit je met een i7 zal dit op zich niet het enorme verschil maken.?

En om je kloksnelheid staat voor hoeveel instructies er per tijdseenheid kan worden uitgevoerd, maar dit wist je wel al.?

(ok ik ga erg erg kort door de bocht voor mensen die veel van computers afweten Winking my eye maar zie het als de eenvoudige basisvoorstelling).
User edit by Henri_D on 02-11-2011 @ 21:10:48 (3%)
PhonoGraaf    posted on 02-11-2011 21:11
Poster: Sebasz
Hahaha wat een onzin. Bij de i3 kun je 3 programma's goed draaien??Cool Ik moest hardop lachen. Waar haal je dat wel niet vandaan.?Cool

Daar is de moderator weer die zogenaamd altijd het goede gedragsvoorbeeld geeft op dit forum. Nu heb je je voor mij weer bewezen, je bent een gewoon een simpele zak. En naar mijn mening zijn mensen zoals jij de oorzaak van een slechte sfeer op dit forum, vooral omdat je moderator bent be?nvloed dat heel snel het gedrag van anderen. Vorige keer liep je met gehandicapten te schelden wat ik enorm afkeur, en nu flik je dit. Ik doe ook gewoon mijn best om iemand anders te helpen, en ik zei er duidelijk bij dat het een VOLGENS MIJ verhaal is, dus ik wist het niet zeker. Ik heb gelukkig ook vaak genoeg succesvolle pogingen in het hulp bieden aan anderen, en snap niet dat ik bij ??n fout zo'n zielige reactie krijg. Volgende keer als ik een fout maak mag je wel een serieuse poging doen om mij te verbeteren, in plaats van direct af te vlammen.
Het smoesje van een 'ontgroening' waar ik door heen moet om geaccepteerd te worden bij alle Pro's op dit forum kun je ook mee naar de maan, die tijd is inmiddels wel afgelopen vind ik...

Waar ik nu in ieder geval achter ben gekomen is dat de i3 goed is voor 8 grote taken tegelijk, de i5 voor 16 grote taken tegelijk, en de i7 voor 32 grote taken. Ik zat dus in ieder geval in de goede richting.?
Waar ik mijn eerdere theorie vandaan haalde was bij een vriend van me die vrij veel van computers af weet, maar dan heb ik het denk ik verkeerd begrepen.?

Poster:?rickydadrum
ik zou gaan voor versie 2, i3 en i5 staan nattuurlijk niet voor de hoeveelheid programma's, maar zijn de typenamen van de processor. een i5 is sterker als een i3, dat zoiezo, hiermee zul je dus ook langer vooruit kunnen en niet gauw hoeven te upgraden

Check het zelf, ben net bevestigd dat het om de hoeveelheid taken gaat die de processor goed uit kan voeren. Er zal voor de rest nog wel verschil in zitten, maar ik zat er niet compleet naast.?

Poster:?Larsz
Dus dual-core kan maar 2???

Nee, volgens mij is een dual-core een andere soort processor.

@ Henri_D, ik ben blij dat je het een beetje opneemt voor mijn noob experience op computer gebied. thanx
@ bambamstudio, daar kan ik het alleen maar mee eens zijn.
User edit by PhonoGraaf on 02-11-2011 @ 22:09:32 (27%)
Larsz    posted on 02-11-2011 22:43
1 member likes this  
Poster: PhonoGraaf
Daar is de moderator weer die zogenaamd altijd het goede gedragsvoorbeeld geeft op dit forum. Nu heb je je voor mij weer bewezen, je bent een gewoon een simpele zak. En naar mijn mening zijn mensen zoals jij de oorzaak van een slechte sfeer op dit forum, vooral omdat je moderator bent be?nvloed dat heel snel het gedrag van anderen. Vorige keer liep je met gehandicapten te schelden wat ik enorm afkeur, en nu flik je dit. Ik doe ook gewoon mijn best om iemand anders te helpen, en ik zei er duidelijk bij dat het een VOLGENS MIJ verhaal is, dus ik wist het niet zeker. Ik heb gelukkig ook vaak genoeg succesvolle pogingen in het hulp bieden aan anderen, en snap niet dat ik bij ??n fout zo'n zielige reactie krijg. Volgende keer als ik een fout maak mag je wel een serieuse poging doen om mij te verbeteren, in plaats van direct af te vlammen.
Het smoesje van een 'ontgroening' waar ik door heen moet om geaccepteerd te worden bij alle Pro's op dit forum kun je ook mee naar de maan, die tijd is inmiddels wel afgelopen vind ik...

Waar ik nu in ieder geval achter ben gekomen is dat de i3 goed is voor 8 grote taken tegelijk, de i5 voor 16 grote taken tegelijk, en de i7 voor 32 grote taken. Ik zat dus in ieder geval in de goede richting.?
Waar ik mijn eerdere theorie vandaan haalde was bij een vriend van me die vrij veel van computers af weet, maar dan heb ik het denk ik verkeerd begrepen.?

Check het zelf, ben net bevestigd dat het om de hoeveelheid taken gaat die de processor goed uit kan voeren. Er zal voor de rest nog wel verschil in zitten, maar ik zat er niet compleet naast.?

Nee, volgens mij is een dual-core een andere soort processor.

@ Henri_D, ik ben blij dat je het een beetje opneemt voor mijn noob experience op computer gebied. thanx
@ bambamstudio, daar kan ik het alleen maar mee eens zijn.

Kan je je wel weer zo aangevallen voelen maar de morale boodschap van de moderator in dit geval is denk ik gewoon dat je niet dingen moet gaan lullen als je niet weet waar je over praat, no offence.
Sebasz    posted on 02-11-2011 22:45
1 member likes this  Het spijt me zeer dat je je aangevallen voelde. Ook heb ik nooit gezegd dat er een soort ontgroening is?Cool
Anyways het was meer een vraag hoe je aan jouw informatie kwam. Ook dat je 8 'zware' taken kan draaien is onzin. Dus vandaar dat ik daar benieuwd naar ben. Zwaar is relatief en niet absoluut. Ik kan dan ook wel zeggen ja je kan wel 4 zware programma's draaien of 2 of 10...?Eigenlijk zou je maar 1 zwaar programma kunnen draaien als die 100% cpu vreet? Maarja Windows is wel efficienter dan 10 jaar geleden dus kun je alsnog meerdere programma's draaien. Daarbij ken ik geen enkel programma ?dat veel cpu in beslag neemt. Op games, en renderen van video's e.d. na.
Henri_D    posted on 02-11-2011 22:54
haha, kom maar eens mijn pc checken, heb vaak problemen met m'n cpu hoog te laten draaien en zit ook met 3.33 quad Thumbs Up. Maar je hebt wel punt bij normaal gebruik niet zo'n probleem. Tijd dat cpu's je bottelneck van je pc waren is al tijdje achter ons voor normaal gebruik en dan nog, dat zegt lang niet alles, moet jij gaan kijken naar je verschillende caches en dergelijke. Maar voor TS te helpen zou ik toch zeker de I5 aanbevelen.

En gewoon iedereen wat meer alles met humor opvatten is het al leukere plek voor iedereen :p en vooral voor jezelf. oja en we doen allemaal wel eens dingen waar dat je hardop van kan gaan lachen Thumbs Up. ??

btw: nog iets On topic => als je student bent (aan hogeschool of unief) kun je vaak via campusshop goedkoper laptops bestellen. Dit is zeker iets om ook te overwegen als je hier kans op maakt!
Sebasz    posted on 02-11-2011 22:57
Inderdaad beetje jammer van het gebrek aan relativeren. Maar ik ben wel benieuwd welke software je dan gebruikt Henri?Cool als je met een quad core tegen het limit aan loopt

This is an old Topic

No new postings for 4.790 days.
 Post CommentThat would be 159.7 months
or a whopping 13.1 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

82 Users online: 16 Guests (66 Unknown)
Pages generated today : 25.167
Most visitors online this month : 236
Lifetime Pageviews since 2003 : 232.407.042