welke macbook pro?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

ken007    posted on 01-11-2011 02:18
Ik wil mij dus nu dringend een MacBook kopen!
Nu wil ik een macbook pro! zowieso wil ik een 13 of een 15 inch , 17 vind ik te groot!
nu zou ik hem vooral voor de volgende toepassingen gebruiken:
- Professioneel dj-ing (Traktor Pro 2)
- Fotobewerking voor school op fotoshop (volg fotografie)
- Audio recording en bewerking (logic pro) voor in mijn homestudio
-...

Welke zou ik best nemen , de grootte van het scherm (13of15) doet er mij niet toe (thuis werk ik met extern scherm). het gaat er mij gewoon om : is de 13' snel genoeg om dit allemaal te doen? of neem ik beter een van de 15 inchen?

Alvast bedankt

What do you think about welke macbook pro? ??

Vote :   1 member likes this  

Yvaroz    posted on 01-11-2011 06:50
Veel zullen de 15 inch aanraden omdat je dan meer ruimte hebt op het scherm ofzo maar qua maat vind ik die 13' echt perfect
Zelf draai ik er ook traktor op, daar heb ik nog nooit problemen mee gehad, ook i.c.m. Ableton werkt het perfect, ik weet niet of Logic pro veel meer nodig heeft? Maar als je de programma's niet tegelijk gebruikt maakt het volgensmij ziezo niet zo heel veel uit en zal hij het gewoon trekken
Nothing is Impossible
Ywe    posted on 01-11-2011 07:18
Ik heb ook de simpelste macbook pro, dus 13'. Ik draai soms traktor en vdj tegelijk (tijdcode platen VDJ & CD's + effecten Traktor) en dan ook uitzenden via Twitcam, en dat is geen probleem. Met Lion kan je makkelijk wisselen tussen full screen apps
ken007    posted on 01-11-2011 08:17
ok alvast bedankt, ik ben niet van plan alles tegelijk te gebruiken, ik ga alles apart gebruiken!
Dus qua snelheid is de 13' snel genoeg?
Het is enkel de plaats op het scherm?

Alvast bedankt
bambamstudio    posted on 01-11-2011 08:22
Kunnen we geen vast welke mac topic aanmaken? 3 in een weer ik redelijk veel.
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
feestbeest    posted on 01-11-2011 08:25
Ik heb een mbp 13' generatie 2011. En ik heb er traktor op lopen en dat gaat perfect. Heb er ook logic op lopen maar daar mag je wel een wat snellere mac voor aanschaffen. Met een paar sporen die vol zitten met effecten wil de cpu nog wel eens in het rood gaan... Maar voor de rest kun je dat ook tegengaan met de freez functie.
Ik vind 13'inch perfect!
Mac Book Pro, Traktor scratch Duo 2, X1, CDJ 800MK2
Xtremer    posted on 01-11-2011 08:35
Iedere Mac van de huidige generatie draait perfect met Logic of Traktor. Heb zelf een Macbook Pro Late 2009 met een 2,66 GHz Intel Core 2 Duo processor. Begon met de standaard 320 GB HDD en 4 GB RAM. Hier draaide het al perfect op. Nu heb ik er zelf een 240 GB SSD schijf en 8 GB RAM in gezet en kan ik het niet eens meer bijhouden. Moet je nagaan wat de huidige generatie Macbook's aankunnen.

Zelfde geldt overigens voor Photoshop, maar ook voor Full HD video bewerking in Premiere Pro en After Effects (CS5.5).

Ik stel voor om in dit topic verder te gaan. Komt qua vraagstelling het meeste in de buurt.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl

Topic is Locked

This Topic is Closed/Locked, posting in this thread is no longer possible.

You can always Start a new Topic yourself or search for other topics about this subject.

87 Users online: 33 Guests (54 Unknown)
Pages generated today : 22.456
Most visitors online this month : 248
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.690.471