DJR,
ik heb al uitgetest wat ik zeker ga halen (Pioneer HDJ 2000, CDJ 850 (2x)).
De koptelefoon en CD spelers weet ik dus (geld komt er ook aan), maar was/ben aan het twijfelen over een mixer.
Heb nu Behringer VMX?200. Basic, doet wat nodig is, meer ook echt niet.
Tweedehands zag ik voor een leuke prijs de DJM 600 van Pioneer en Pioneer heeft ook nieuwe mixer uitgebracht. De DJM 250. Deze is tweekanaals en circa ?300,- dus heeft weinig zin om te upgraden. Dan betaal je voor het merk en 2 erg leuke filters. Ik wil graag 4 kanaals, en heb nu, denk ik, hele leuke gevonden.
De Numark M8. Is geen apart topic over. Zal hier even wat info/specs neerzetten + foto. Heeft wat weg van Pioneer, maar de prijs is stuk goedkoper (
? 279,00).?Afgeprijsd bij?de winkel in Goes.?Erg benieuwd naar jullie mening!
Algemeen:
De basis van het draaien zonder poespas, dat is waar het bij de M8 om draait! De M8 is erg eenvoudig opgezet maar biedt de gebruiker wel de mogelijkheid om goed te kunnen mixen. Ondanks de eenvoudige opzet bevat de Numark M8 toch een aantal nuttige en uitgebreide functies!
De Numark M8, back to basic
De M8 heeft een extreem traditionele opzet meegekregen. Het gaat hierbij vooral om de vier-kanaals opzet met links een microfoonkanaal. Rechts is een effectenmodule aanwezig. Precies zoals u het verwacht op de topsegment DJ-mixers! De M8 heeft dan ook iets weg van ??n van Pioneers DJM-mixers. Hierdoor zal elke DJ snel gewend raken en met deze Numark M8 overweg kunnen.
Vierkanaals mengpaneel
Elk van de vier kanalen heeft een kleine VU-meter, gain en equalizer. Meer is er eigenlijk niet nodig. Automatische beatcounters maken het voor de beginnende DJ makkelijk om platen strak te kunnen mixen. Na verloop van tijd zult u merken dat het steeds makkelijker gaat! Voor de wat verder gevorderde DJ's bevat het mengpaneel ook genoeg, zoals acht verschillende effecten die uw uitdaging tot de perfecte mix wat kleiner maakt!
Specificaties:
- 4-kanaals mengpaneel
- eenvoudige, traditionele opzet
- microfoonkanaal
- 4 normale kanalen
- master fader
- effectenmodule
- automatische beatcounters
- VU-meter, gain, 3-bands EQ en fader per kanaal
- voorbeluisterknop per kanaal
- effecten toe te wijzen aan elk kanaal
- RCA ingang bovenop voor MP3-spelers of laptops
- beat-gesynchroniseerde effecten: delay, filter, flanger, pan en meer
- crossfader met toewijzing
- XLR microfooningang met gain en equalizer
- phono ingangen voor aansluiting van draaitafels
- gebalanceerde XLR uitgangen
- master, booth en record RCA uitgangen
- THD: <0.01%
- sound-to-noise ratio: >92dB (line > output)
- sound-to-noise ratio: >80dB (phono > output)
- sound-to-noise ratio: >80dB (mic > output)