Vraag Roland SP-555
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

PhonoGraaf    posted on 30-10-2011 00:48
H? mensen,

even een korte vraag over de Roland SP-555 sampler. Wie heeft er ervaring met dit apparaat?
Heb al wat feitjes opgezocht op de Roland site en BaxShop, maar ervaring vind ik meer tellen!

Hoe is de geluidskwaliteit?
Hoe zijn de effecten?
Hoe stevig/duurzaam is ie?
Prijs/kwaliteit verhouding? (iets minder dan 700 euro vind ik best duur, maar dat hangt dus van de kwaliteit af)

Mooie verhalen zijn altijd welkom! Winking my eye

What do you think about Vraag Roland SP-555 ??

Vote :   

DaCompra    posted on 30-10-2011 11:49
Waar wil je hem voor gebruiken? Als het puur alleen om het samplen gaat zou ik niet voor de SP 555 gaan. Bovendien gaat dit ding niet veel verder als de bijgeleverde sounds. En zelf samplen is een vak apart, voordat je dat geleerd hebt, heb je al aardig wat uurtjes in dit ding zitten. Ik vind persoonlijk de prijs ook aan de hoge kant. Maar het is maar net waar je hem voor wilt gebruiken nogmaals.?
Volgensmij is DJ Big Sign (ook op dit forum) in het bezit van 1tje, misschien zou je even contact op kunnen nemen.
PhonoGraaf    posted on 30-10-2011 15:34
Ik wil hem aanschaffen voor de effecten, de loop en sample functies en de combinaties hiervan.
Ik zal Big Sign even contacteren
TheMole    posted on 30-10-2011 17:05
Ik heb een sp-404 ik weet niet in hoeverre deze twee te vergelijken zijn, maar ik vind hem persoonlijk niet zo heel goed qua samplen. De effecten zijn wel leuk en ik denk dat hij ook wel leuk is wanneer ge een send en return op uw mengpaneel hebt, om zo dan effecten aan uw mix toe te voegen. Maar zelf gebruik ik mijn sp-404 niet zo veel.
nicos4    posted on 31-10-2011 12:35
Hallo phonograaf

Heb hier een SP555 staan.
hij is in nieuwstaat altijd netjes door mij gebruikt.
Geheel compleet met software handleiding en doos.

Had 400 euro in gedachte (tegenbod is welkom)

mvg Nico leeflang
nicos4    posted on 31-10-2011 12:36
Hallo phonograaf

Heb hier een SP555 staan.
hij is in nieuwstaat altijd netjes door mij gebruikt.
Geheel compleet met software handleiding en doos.

Had 400 euro in gedachte (tegenbod is welkom)

mvg Nico leeflang
PhonoGraaf    posted on 31-10-2011 18:31
Reden van verkoop?
Je begrijpt uit mijn vraag wel dat ik nog geen ervaring heb met dit apparaat.
Wat zijn jouw ervaringen?
nicos4    posted on 31-10-2011 21:17
Nou de rede is , ik heb een maschine gekocht om te produceren.
En nu is die maschine zo f..ckt uitgebreid dat de roland te veel ongebruikt blijft.
Mijn ervaring met de sp 555 is dat er zeker goede effecten op zitten om te gebruiken,
het sample gedeelte moet je?even doorhebben en dan kun je daar de mooiste dingen mee doen.
PhonoGraaf    posted on 31-10-2011 21:38
Oke over die SP555:

Hoe lang heb je dat ding al? (garantie?)
Ooit op feesten gebruikt?
Hoe is de kwaliteit van de effecten vergeleken met Traktor of Korg KP3 effecten?
Wat voor muziek draai je?

Ik denk namelijk dat per genre verschilt over wat voor apparatuur je er bij kan gebruiken.
Een Xone:42/92 kom je niet vaak tegen op een dubstepfeest, bijvoorbeeld.
Ik zit vooral in de techno, en daar zie je Xone mixers een stuk meer.
nicos4    posted on 31-10-2011 21:52
Zit geen garantie meer op , heb hem van een vriend over genomen die stopte met z`n muziek.
Hij heeft bij mij alleen thuis gestaan, bij hem geloof ik ook ( is wel aan de staat van de sp te zien)
Hij ziet er echt uit als nieuw,de effecten zijn een stuk makkelijker tevoorschijn te toveren als de kp3,
kp3 heeft een slechter overzicht(mijn mening).
Draai zelf house, hardstyle ,hardcore (zie het maar breedCool)

This is an old Topic

No new postings for 4.849 days.
 Post CommentThat would be 161.6 months
or a whopping 13.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

70 Users online: 11 Guests (59 Unknown)
Pages generated today : 560
Most visitors online this month : 248
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.572.713