NI Komplete Audio 6 standby
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Danil    posted on 25-10-2011 20:06
Hallo iedereen, Ik ben namelijk begonnen met producen en heb een NI Komplete Audio 6 gekocht die ik gebruik met Logic 9. Deze geluidskaart heeft GEEN externe voeding en werkt enkel via USB, dus mijn vraag was of ik de geluidskaart mag laten inzitten (warm worden) in de USB-poort van m'n laptop, want als m'n macbook op sluimer staat brand er nog steeds een lampje van USB(groen) en van headphones (1/2). Bedankt!
User edit by Danil on 25-10-2011 @ 20:07:17 (4%)

What do you think about NI Komplete Audio 6 standby ??

Vote :   

PhonoGraaf    posted on 25-10-2011 20:19
Heb zelf een NI Traktor Audio 10. Laat hem vaak een lange tijd in mijn pc zitten, denk niet dat dit problemen geeft. In de handleiding staat er ook niets over. De audio 10 heeft alleen wel een eigen voeding, dus ik hoef alleen de adapter eruit te gooien. Denk dat het voor jou sowiezo handig is om een USB hub met eigen voeding te kopen, verbeterd de prestaties en ontlast je pc van al het stroomgebruik van midi controllers of geluidskaarten. Ik merkte dat mijn pc trager werd als mijn 4 controllers + geluidskaart aangesloten waren, met de USB hub is dat probleem verholpen.
Dolivieira    posted on 25-10-2011 20:27
Idd dat moet geen probleem wezen mijn Audio 4DJ en Audio 8DJ Staan zowat constant aan.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Danil    posted on 25-10-2011 21:14
Poster: Dolivieira
Idd dat moet geen probleem wezen mijn Audio 4DJ en Audio 8DJ Staan zowat constant aan.

Ok bedankt!
nog 1 klein vraagje, mijn geluidskaart werkt blijkbaar enkel als ik de usb kabel instop en de computer herstart.
Wanneer ik de pc in sluimer laat en ondertussen de geluidskaart verwijder, dan vind hij na het openen van mijn laptop de geluidskaart niet meer wanneer ik deze dan opnieuw instop (drivers verkeerd ge?nstalleerd ofzo?).
PhonoGraaf    posted on 25-10-2011 21:31
Omdat je je laptop in sluimerstand stopt slaat je computer alles op wat aan staat of aangesloten is. Dus ook je geluidskaart. Zet je je computer dus in slaapstand terwijl je geluidskaart er in zit, dan slaat hij de 'settings' van je geluidskaart op. Zet je je laptop weer aan, dan denkt de computer nog dat het apparaat aangesloten is. Als je de geluidskaart pas aansluit als je computer is opgestart, zal hij er niets mee doen. Mijn laptop heeft het ook, mijn desktop niet.
Welke laptop/desktop gebruik je?

Edit: oplossing is trouwens om je computer helemaal uit te zetten, of om de geluidskaart aangesloten te houden. Je kan ook de geluidskaart voor het opstarten weer aansluiten...
User edit by PhonoGraaf on 25-10-2011 @ 21:33:30 (36%)
Dolivieira    posted on 25-10-2011 22:00
Dacht dat hij een Macbook had of zo staat in opening van zijn topic. Ik vind die sluimer stand maar niks. Kan je dat ook uitzetten bij een Macbook als je hem dichtklap.
User edit by Dolivieira on 25-10-2011 @ 22:02:39 (14%)
PhonoGraaf    posted on 25-10-2011 22:06
Ow ja ik zie het, dan weet ik het sowieso niet heb geen verstand van Mac's.
Dolivieira    posted on 25-10-2011 22:13
Die zitten niet zo ingewikkeld in mekaar hoor die?Macs. Heb er sinds 5 maanden?ook een. Het was effe wennen maar daarna is het even makkelijk als een?windows computer. Misschien nog makkelijker. Werk nog steeds met?windows hoor. Vind beide systemen wel voor en nadelen hebben. Ben totaal geen apple fanboy. Maar dat is een andere topic. Zoveel verschillen hebben ze niet. Ik zie juist veel overeenkomsten.
Ywe    posted on 25-10-2011 22:42
Dat van de sluimerstand op een mac vind ik ook irritant, als ik m met HDMI aan mn tv hang kan ik m niet dichtklappen en bij de DVD speler schuiven. Ik geloof dat er een app daarvoor is InsomniaX als ik t goed onthouden heb.
PhonoGraaf    posted on 26-10-2011 00:00
Oh ik heb zeker liever een MacBookPro dan mijn Dell 15R... Helaas is Apple zo'n geldtrekker, en de kwaliteit van de iPods vind ik belachelijk voor de prijs die je betaald.?
Het gebruik van de Mac lijkt me echt top, en de prestaties en betrouwbaarheid zijn op de meeste gebieden wel beter denk ik. Geen idee, maar inderdaad een ander topic.
Tekhead    posted on 26-10-2011 00:32
Poster: Dolivieira
Dacht dat hij een Macbook had of zo staat in opening van zijn topic. Ik vind die sluimer stand maar niks. Kan je dat ook uitzetten bij een Macbook als je hem dichtklap.

ik zet mijne ook niet in sluimerstand, ik klik alle (of bijna alle) prog's uit en klap hem gewoon dicht, heb ook insomniaX geinstalleerd daarvoor Dennis, weet niet of dat alleen werkt voor geluid of ook voor Beeld Happy, laughing Er is ook nog een programmatje van dezelfde aanbieder en dat heet cafeina, en dat zet een aan/uit sluimerstand button.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Dolivieira    posted on 26-10-2011 08:54
Okay thanks.
Danil    posted on 26-10-2011 17:05
Ok bedankt Winking my eye

This is an old Topic

No new postings for 4.892 days.
 Post CommentThat would be 163.1 months
or a whopping 13.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

66 Users online: 6 Guests (60 Unknown)
Pages generated today : 16.245
Most visitors online this month : 482
Lifetime Pageviews since 2003 : 236.157.421