Nu nog HDJ 2000 aankopen? (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Blackaround    posted on 24-10-2011 13:15
Jow,
Ik ga deze week eens gaan kijken voor een headphone..

Zou ik de HDJ 2000 nu nog kopen?

Hoeveel jaar zat er tussen de 1000 en de 2000 ?

Dat ik niet de hdj 2000 koop.. en binnen 4 maand fzo een nieuwe headset komt van pioneer..

What do you think about Nu nog HDJ 2000 aankopen? ??

Vote :   

Yorick    posted on 24-10-2011 13:20
En wie zeg dat de HDJ ''3000'' naja nieuwer beter is dan de 2000 of 1000?
Beetje nutteloos dit, gewoon kopen. Elke dag komt er wat beters/mooier/snellers/etc/etc/etc/etc op de markt..
En bij Pioneer weet je het NOOIT
Henri_D    posted on 24-10-2011 13:21
Als ik dit zo lees zou ik gaan denken dat je niets geeft om de headphone zelf zolang er maar pioneer op staat...?

Zou ook zeker eens andere opties gaan overwegen Winking my eye het is geen slechte headphone maar als hij nu echt dat geld waard is... (of niets beter voor dat geld te krijgen is...)
Danielvb    posted on 24-10-2011 13:21
Pioneer is laatst met de Pioneer SE-MJ591 gekomen. Die zit in de zelfde prijs klasse als de hdj2000.

MrQreeny    posted on 24-10-2011 13:22
Wat is het probleem...? Als die stevig is, goed zit en je vindt het geluid goed, maakt het toch niet uit of die uit de middeleeuwen komt of net vers van de pers is gerold??
'Music is the universal language of mankind...'
Yorick    posted on 24-10-2011 13:30
En als ik heel eerlijk mag zijn, het is mijn stomste dj aankoop ooit geweest. En ging sneller stuk dan ik had verwacht..
Estacy    posted on 24-10-2011 13:40
een headphone is een van de weinige dingen waarbij het niet uitmaakt of er iets nieuws uitkomt. ik bedoel, in de jaren 90 is het toppunt van headphone techniek wel bereikt hoor. er valt zo weinig te verbeteren dat je echt niet hoeft te wachten op een nieuw model. drivers zijn zo sterk dat je na 5 minuten doof bent, HPs als de HD 25 en RP-DJ1210 gaan makkelijk 8 jaar mee. geluidskwaliteit is erg goed bij bijna elke HP boven 100 euro (beetje bass-heavy, maar dat is niet erg voor mixen) dus wat verwacht je dan in een nieuwe HP? betere geluidskwaliteit? heb je niks aan als je in t rood knalt en je volume keihard staat. sterkere speakers? 50mm 3500mw drivers zijn sterk zat hoor Winking my eye

dus haal gewoon een HP die fijn zit, goed geluid heeft en hard zat gaat. ?zelf wil ik een niet al te dure omdat ik dan makkelijker een nieuwe kan halen als ie kapot is, maar sommige willen gewoon het beste.?

ga zowiezo HPs testen, als je m niet getest hebt niet kopen.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
JeBoyKie    posted on 24-10-2011 13:40
Heerlijke HP! Mijn ervaring is goed, hij heeft in het begin wel een keertje een mankemend gehad maar binnen een paar dagen had ik weer een nieuwe en die werkt best!?Smile
djcanta    posted on 24-10-2011 15:19
Hij doet 't prima maar er zijn zoveel keuzes. Laat je oren eens wat headphones testen en maak dan een keuze.
2 x SL1200 MK2 || Dateq XTC || Serato SL3 ||
Blackaround    posted on 24-10-2011 17:09
Jah.. ik ga deze week naar de keymusic hier in de buurt.

Maar ze hebben er niet zo veel..

Denk enkel reloop..pioneer.. en de sennheiser hd25 basic..

Als ik naar bax wil gaan.. moet ik 4u rijden..

Is een beetje veel :D
XMatiC    posted on 24-10-2011 17:11
Poster: Henri_D
Als ik dit zo lees zou ik gaan denken dat je niets geeft om de headphone zelf zolang er maar pioneer op staat...?

Poster: Yorick
En als ik heel eerlijk mag zijn, het is mijn stomste dj aankoop ooit geweest. En ging sneller stuk dan ik had verwacht..

Idem.
www.youtube.com/LennertDJ
User edit by XMatiC on 24-10-2011 @ 17:12:07 (35%)
Lomme_    posted on 24-10-2011 17:28
Ik heb hem in mijn bezit en ben er ook niet tevreden van. Niks van Pioneer voor mij behalve de CDJ's. Pioneer is een absolute heerser op het gebied van CDJ's, maar daar blijft het bij. Voor mixers ga ik naar A&H.?

Volgens mij weet jij gewoon zo goed als niks van al die dingen af, en koopt gewoon leukraak Pioneer?
djmathijs    posted on 24-10-2011 17:28
Bij de bax shop heb ik vorige week de hdj 2000 niet zien hangen in de showroom. Maar de RP dj1210 is zn geld ook dubbel en dwars waard!
XMatiC    posted on 24-10-2011 17:34
Poster: Lomme_
Volgens mij weet jij gewoon zo goed als niks van al die dingen af, en koopt gewoon leukraak Pioneer?

Je bent in en cool als je Pioneer hebt.
Elke beginnende DJ is tochook stapelzot irritant gek van Pioneer?
Pioneer is de hype. Ookal brengen ze iets slechts uit, iedereen koopt het en dat weet Pioneer.
Pioneer maakt er zo veel geld mee want qua service vind ik Pioneer helemaal niet goed.
www.youtube.com/LennertDJ
tairip    posted on 24-10-2011 18:00
Qua service Pioneer niet goed? Dan moet je denk ik eens aankloppen waar je het koopt. Wij verkopen Pioneer en de service is vergeleken met andere merken uitmuntend!
TripleSpin    posted on 24-10-2011 18:00
Ik heb hier de hdj 2000 nu bijna 2 jaar, maar moet zeggen dat ik er wel uiterst tevreden over ben. Heb er nog steeds (even afkloppen) geen problemen mee gehad. Heb hier verschillende HP's gehad, waaronder ook de technics rp-dj1210 en een sony mdr-v700. En dan als ik het zo vergelijk dan vind ik van die 3 de pioneer nog wel het best.
Heb overigens wel altijd de technics als reserve bij, want als ik zo de verhalen links en rechts hoor dat de pioneer snel kapot gaat, verwacht ik dat deze ook elk moment de geest kan geven. Wat ik dan weer niet hoop.
We don't live in your shadow, but we grow in your shade
Yvaroz    posted on 24-10-2011 18:03
Als je dan toch een bekende HP wilt koop dan een DR. Dre Beats, die klinken ook wel lekker
Nothing is Impossible
PhonoGraaf    posted on 24-10-2011 18:07
Technics koptelefoontje, betere prijs en zeer goede kwaliteit.
Henri_D    posted on 24-10-2011 18:11
Poster: TripleSpin
I Heb hier verschillende HP's gehad, waaronder ook de technics rp-dj1210 en een sony mdr-v700. En dan als ik het zo vergelijk dan vind ik van die 3 de pioneer nog wel het best.

Ga je in je vergelijking puur uit van kwaliteit of neem je ook nog in achterhoofd dat je ruim 2 technics vb kan aanschaffen voor de prijs van je pioneer? Ga niet ontkennen dat het goede HP is Winking my eye maar in mijn oordeel was hij het prijsverschil echt niet waard. Ben zelf enorm tevreden over m'n technics dus hou het hier bij.
Blackaround    posted on 24-10-2011 18:24
Normaal gezien zou ik de xone hd 53 aanschaffen..

Maar dat kun je daar alemaal niet testen ! Ze hebbe die daar niet.. hetzelfde met die technics..

Ben ondertussen op zoek naar een andere winkel hier in belgie..

Ben ook niet van plan om heel belgie af te rijden.. :D
TripleSpin    posted on 24-10-2011 18:25
@ Henri_D

Bij de technics kreeg ik altijd last van m?n oorschelp als ik die te lang op had. En de pioneer heeft van dat traagschuim op de hp. Scheelt ontzettend veel qua draagcomfort. En ook het geluid van de pioneer vind ik beter. Klinkt wat warmer dan de technics.
Maar omdat de oorkussentjes van de technics versleten waren en dacht: laat ik me eens verwennen. En het kan voor een gedeelte afgeschreven worden bij de belasting. Winking my eye
User edit by TripleSpin on 24-10-2011 @ 18:26:19 (3%)
Henri_D    posted on 24-10-2011 18:33
hmm... van die oorschelp kan ik inkomen. Heb ik soms als ik hem draag met bril op, maar dat had ik met andere HP ook, nooit echt die pioneer lang genoeg gedragen voor mening hierover. En het geluid, kan nu vreemd klinken maar vind ik niet een reden voor het prijsverschil bij een HP voor draaien. Producen of studio gebruik kan ik inkomen, maar als je echt op een gig gaat draaien moet hij gewoon luid en duidelijk zijn Winking my eye en vind zeker niet dat technics slecht klinkt, mss wat extra bass maarja opnieuw voor draaien zelf geen probleem. Mijn allergrootste zorg zouden de klachten over bouwkwaliteit zijn, geen idee als er nu al een 2.0 versie is maar bij het uitkomen van deze hp regende het klachten op de fora hierover.?

Mijn HP moet geen paradepaardje zijn Winking my eye eerder een goed boerenpaard die blijft gaan. Om het eens wat plastisch uit te drukken haha. (maar geef toe mocht hij afschrijfbaar zijn of geld geen rol spelen zou ik hem beter gaan overwegen. Laat ze beide zelfde prijscategorie vallen en ik zou mss jou keuze volgen)

Hoor graag je reactie Winking my eye
TripleSpin    posted on 24-10-2011 18:43
Ik heb ?m ook voor het gebruik voor het maken van een paar nummertjes. Heb een klein amateur studiotje. En omdat ik niet altijd m?n krk?s aan kan zetten op een goed volume i.v.m. de buren, is het een fijne combinatie die ik kon kopen. Een combi van, en goed geluid, en een fijn draagcomfort.
Maar heb 'm dan toch wel gekocht met als hoofdreden draaien.

Over de bouwkwalieit, dan moet ik toegeven dat de technics beter is. Degelijker, minder speling op scharnieren. Alleen het enige minpuntje van de technics vond ik, dat de hp na verloop van tijd wat los op de oren komt te zitten. Oftewel hij klemt minder goed. Dat heb ik nu bij de pioneer niet.

En dat de pioneer nog heel is, vergeleken met de verhalen, is voor mij ook een raadsel. Ik ben best lomp met m'n pioneer. Misschien heb ik wel geluk.
PhonoGraaf    posted on 24-10-2011 18:47
De Technics HP zit inderdaad nogal strak, denk dat je daarom last van je oor kreeg TripleSpin? Was ook het eerste wat mij opviel, vooral omdat mijn HP daarvoor juist vrij los zat. Ik denk alleen niet dat dit strakke echt zo'n nadeel is. Je merkt het vooral als je hem echt op hebt, en ik gebruik het grootste deel van de tijd maar ??n oorschelp. Denk wel dat hierover de voorkeuren verschillen.

Qua geluidskwaliteit vind ik niet dat Technics slechter is dan de Pioneer. Ik vind juist dat de Technics een hele goede bass levert, en de mid/hoge tonen zijn ook uitstekend. ?Zoals Henri_D al zegt denk ik niet dat je nog meer kwaliteit nodig hebt om te draaien, helemaal op feestjes. Daar word het geluid in je hoofd toch wel een beetje verstoord door de omgeving (als je met ??n schelp werkt), om het maar zo te zeggen. Dan maakt het echt niet uit of je net dat kleine beetje meer kwaliteit hebt. De Technics sluit heel goed af. En nogmaals, de bass is echt goed.

Denk dat je altijd beter 2 Technics kan kopen dan 1 Pioneer. Je zal er op de lange termijn meer aan hebben en dat kleine beetje meer geluidskwaliteit is echt te verwaarlozen (buiten studiogebruik om)
Pur-D    posted on 24-10-2011 18:56
Poster: Yvaroz
Als je dan toch een bekende HP wilt koop dan een DR. Dre Beats, die klinken ook wel lekker

Sowieso GEEN Beats by Dr Dre kopen, die dingen breken zo ongelofelijk snel. Iedereen die ik ken die zo'n ding heeft, is er al een keer mee terug geweest. Ook mensen die niet draaien, maar hem puur gebruiken om muziek te luisteren.

Voor de geluidskwaliteit moet je het niet laten, die is geweldig!
Dn-s3500 - Dn-x1500s - Dn-s3500 - Traktor Scratch Pro
Henri_D    posted on 24-10-2011 18:58
Iedereen z'n eigen smaak en keuze Winking my eye en keuze triplespin kan ik inkomen nog. Maar m'n grootste probleem hier was echter dat topicstarter een keuze puur op merknaam ging maken zonder ook maar iets van testen of ervaring ermee. Zeker als je beginnende dj bent heb je in mijn ogen echt nog niet de duurste dj HP nodig, steek je beter 140 euro die je over hebt in je muziek collectie. Als je eens al lang en goed bezig bent en je wilt jezelf eens verwennen en zo het beste van het beste kopen... Winking my eye staat je altijd vrij en kan ik nog ergens wel inkomen.
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

184 Users online: 9 Guests (175 Unknown)
Pages generated today : 15.624
Most visitors online this month : 482
Lifetime Pageviews since 2003 : 236.270.689