Upgrade dj set - twijfelen tussen 2 sets
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

MacKevin11    posted on 22-10-2011 14:14
Geachte lezers,

Ik ben Kevin, en ik ben al enkele jaren ge?nteresseerd in dj-en. Ik heb nu een dubbele cd speler (American Audio MCD-510) en een mengpaneel Dap Audio Dj Station.
Ik wil mijn set graag wat gaan upgraden. Ik heb al een MacBook Pro 13' aangeschaft en heb nu de gratis versie van Virtual Dj (Virtual DJ HOME). Ik weet dat, mocht ik een van deze sets gaan kopen, ik een betaalde versie van Virtual Dj aan zal moeten schaffen omdat ik anders de spelers niet aan zou kunnen sluiten op de laptop met virtual dj. Dit zal geen probleem voor mij zijn.

Eisen cd-speler(s):
- Moet mp3 kunnen spelen
- Antischock
- 'Vinyl' scratch mode (touch sensitive)
- Goede kwaliteit (ik wil goed kunnen draaien en geen last hebben van crashes en dergelijke, maar natuurlijk ben ik verder zuinig op mijn spullen.
- Mogelijkheid tot afspelen van usb's (of geheugenkaart) of harde schijven
- Mogelijkheid tot koppelen (via usb of lan-kabel) aan een Apple MacBook Pro
- Goede kwaliteit audio (voorkeur: digitaal, maar analoog mag ook zolang ik maar geen ruis ga horen)
- Pitch tot ?16%, of ?100%
- Zo'n sleuf waar je de cd in doet (net als in een Apple laptop)
- Loop in/out (reloop, 1,2,4,8,16,32) buttons
/ BPM indicator of beats indicator (vier streepjes die de beat aan geven)
/ Effecten (voorkeurHappy, laughing op cd-speler, want dan kun je per deck een effect toevoegen, maar op de mixer mag ook

Eisen mixer(s):
- 2 tot 4 channels
- Treble / Mid / Bass / Gain knoppen
- Fader + Crossfader
- Microfoon ingang
- Koptelefoon uitgang
- Goede kwaliteit audio (voorkeur: digitaal, maar analoog mag ook zolang ik maar geen ruis ga horen) (liever geen XLR of zo'n dikke 6mm plug)
- On-board recording of REC out
/ BPM indicator of beat indicator (flikkerend lichtje)
/ Effecten op de mixer of (voorkeurHappy, laughing op cd-speler, want dan kun je per deck een effect toevoegen

Nou zit ik te twijfelen over de Pioneer 350 set, of de RMP3 set maar dan weet ik daarbij nog geen mixer.

Pioneer 350set:
2x Pioneer CDJ-350 - Heeft geen digitale uitgang en geen effecten
1x Pioneer DJM-350 - Heeft geen digitale in-/uitgang
1x Pioneer HDJ-500
1x Flightcase

Reloop RMP3set:
2x Reloop RMP-3 alpha - Heeft een 'te' gevoelige jogweel volgens sommige mensen, waardoor de pitch via de jog moeilijk te besturen is
1x MIXER??
1x KOPTELEFOON?
Eventueel: flightcase

In clubs, op grote evenementen en beroemde dj's gebruiken bijna altijd Pioneer spullen. Waarschijnlijk omdat deze beter zijn. Ik weet niet hoe het zit met Reloop. Qua prijs zit er niet zo heel erg veel verschil in. (200 euro verschil bij een Pioneer 350 set (2x CDJ 350, 1x DJM 350, 1x HDJ 500) en een Reloop set (2x RMP 3 alpha, 1x MX 40, 1x een koptelefoon).

Zouden jullie mij kunnen helpen met het kiezen van de juiste set? De prijs maakt mij nog niet eens zo heel veel uit, het gaat me meer om de mogelijkheden die de set mij kan bieden.
Als jullie mijn eisen lezen en denken, misschien kun je beter die en die set kopen. Dan mag je dat natuurlijk ook aangeven.

Ik wil hem gebruiken voor thuis op mijn slaapkamer , maar ook op feesten in de familie. Dus voor mijn hobby uit te breiden met meer en nieuwe mogelijkheden en om meer te leren/ervaring op te doen.
Later wil ik wellicht vaker gaan draaien op feesten en eventueel in een club.

Als er nog vragen zijn, of als je persoonlijk contact met me zoekt. Laat het maar weten!
Alvast bedankt voor de moeiteWinking my eye

What do you think about Upgrade dj set - twijfelen tussen 2 sets ??

Vote :   1 member likes this  

Danielvb    posted on 22-10-2011 14:27
Het valt me op dat je eisen stelt aan cd spelers. Die vervolgens niet terug komen in de cd spelers die je voorstelt.
De reloop om 1,2,4,8,16,32 te loopen dat vind je niet op een cd speler. eventueel kun je hier midi voor overwegen. Maar dan werkt dat vaak met een draai knop (al kun je natuurijk gaan mappen).

Over de gear die je voorstelde, pioneer mag dan wel 200 euro duurder zijn. De reloop heeft wel meer functies. Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik geen effecten op een cd speler gebruik (heb ze ook niet :P) Ik zou zelf voor de cdj350s gaan. Heb er ooit is op gedraaid en was positief verast. Bitch benden met jog gaat bijvoorbeeld prima. De cdj350 heeft een betere bpm indicator als je de tracks door rekordbox haalt, het heeft zelfs een auto bpm functie. De hdj500 heb ik ook is mee gedraaid, en is verder prima. al zal ik zelf eerder kijken voor een sennheiser hd25. Ik heb nu zelf een hdj1000 en mocht ie kapot gaan ga ik denk ik toch voor de hd25. De djm350 ben ik alleen niet zo positief over. Vind de effecten die aanwezig zijn toch wel erg matig. Alleen is de filter erop wel fijn. Misschien is de nieuwe djm250 een beter optie. Aangezien hij goedkoper is, maar wel filters heeft. De record functie op de djm350 is handig maar er zijn ook goedkopere alternatieven voor. Als je het kan veroorloven is een dm700 ook een mooi apparaat. Ik heb deze zelf en ben er uiters tevreden over.
MrQreeny    posted on 22-10-2011 14:36
Ik zou het houden op 2x RMP3( eventueel alpha) en een Reloop RMX-40 usb.
Dan heb je een zeer net setje en ben je zowel voor digitaal draaien als ook draaien met cds voorbereid!?Als je dat setje dan in een flightcase zet zijn ze ook mooi beschermd voor als je een keer een feestje hebt.

Pioneer is superspul, maar het kost flink wat duiten.?Daarnaast is de cdj350 een van de kleinere uit de pioneercollectie en is wat minder degelijk dan andere pioneerspelers. Als je dan ook nog de mogelijkheden tegen elkaar uitzet denk ik dat je met het reloopsetje beter uit bent! Reloop is een van de betere merken, daar kun je wel op vertrouwen. Veel beginnende dj's worden verblind door het spul wat grote dj's gebruiken en hier heeft pioneer zeer veel profijt van. Maar goed, dit heeft al heel vaak een discussie op doen laaien op het forum, dus laten we dat maar een keertje buiten beschouwing laten.

Een van de beste tips is trouwens gewoon nog steeds: Probeer het uit en koop wat goed voelt!

Edit:

Zelfde geld voor koptelefoon, deze moet gewoon comfortabel zitten en tegen een stootje kunnen. Een van de meest verkochte is denk ik wel de Stanton DJ Pro 2000.
'Music is the universal language of mankind...'
User edit by MrQreeny on 22-10-2011 @ 14:38:14 (17%)
MacKevin11    posted on 22-10-2011 14:48
@Danielvb
De reloop button, en de 1,2,4,8,16,32 had ik ook tussen haakjes gezet. Ik bedoelde hiermee dat dit geen eis was maar eventueel wel handig zou zijn. Hier ben ik misschien iets onduidelijk in geweest, mijn excuses.

Over de djm 250, ik vind hem wel gaan. Ik denk dat ik toch meer heb aan die effecten op de djm 350 want ze zitten niet op de cdj 350.

Ik heb nog na zitten denken of ik voor de DJM 5000 ga, wat ook een mooie mixer was in mijn ogen. De 700 heb ik nog niet aan gedacht. Maar ik ben van plan om alleen 2 channels te mixen, dus ga ik toch voor een 2 channel mixer aangezien deze toch flink wat goedkoper zijn:p

Ik zal nog eens verder kijken voor die koptelefoon van je, ik heb een aanbieding gezien op verschillende websites:
2x Cdj 350
1x Djm 350
1x Hdj 500
1x Flightcase
---1599,00---
Dus dan heb je wel flink wat korting tegenover dat je alles per stuk koopt. Dus zit de koptelefoon er zo ongeveer gratis bij. Maar ik zal eens verder gaan kijken
Bedankt voor je snelle reactie!

@MrQueeny
Ik heb de specificaties nog niet echt bekeken van de MX-40. Dat zal ik nog even gaan doen. De prijs van de RMP3 + MX-40 komt dan uit op 1299, en de pioneer set op 1599 (de pioneer set heeft wel een koptelefoon (79,99) en flightcase (150,00) bij de aanbieding zitten).
Ik zal wel eens ergens gaan kijken om ze uit te proberen. Het zou handig zijn om ze dan naast elkaar te zetten. Iemand een idee waar dit kan (in de buurt van Limburg?)?
Ik weet niet of u beschikt over de RMP3's maar op internet heb ik 'klachten' gelezen dat de grote jogweel wel fijn is maar dat hij te gevoelig is. Als je wil pitchen met de jogweel wil hij nog wel eens gaan scratchen. Ik zal dit dan wel uit gaan testen in de winkel, maar ik weet niet of u, of iemand anders, hier ervaring mee heeft?
Nog 1 laatste vraag, is een groter jogweel echt zoveel fijner? Naja, dat zal denkik ook wel weer persoonlijk liggen:P
Maar u ook bedankt voor uw snelle reactie!
User edit by MacKevin11 on 22-10-2011 @ 14:53:20 (2%)
Drumworks    posted on 22-10-2011 18:10
je hebt niet perse effecten nodige om een goede mix weg te kunnen zetten. je kunt je daardoor meer focussen op het beatmatchen enzo, zodat je toch een veel betere mix neerzet als dat je wel effecten hebt. ik weet niet of je al lang draait of niet, maar wanneer dit niet het geval is zou ik nog geen overkill aan effecten nemenCool
The beats are still banging :)
Bonchanoize    posted on 22-10-2011 18:20
Ik heb voor dezelfde keuze gestaan eigenlijk en ik heb voor Reloop gekozen.?(2x Rmp3 en Rmx40).
Op dat moment was het 400 euro goedkoper (de 350-set is blijkbaar enorm in prijs gedaald) en ik had een mixer met 4 kanalen in plaats van 2 en effecten op mijn cd-speler, die ik eigenlijk nog wel fijn vind werken.
Zelf heb ik geen klachten over de jogwheels, integendeel, vind ze zeer goed en accuraat.
Ik kan niet vergelijken met de 350-set voor je, want daar heb ik nooit mee gespeeld, maar ik kan alleen maar Reloop aanprijzen als degelijke beginnersset.
Enige minpunt aan de spelers is dat de bpm-counters niet bepaald accuraat zijn, ondanks enkele firmware-updates.
Aangezien ik nog vrij nieuw was in beatmatchen toen ik de set kocht, vond ik dat een tegenvaller, want ook de tap-knop werkt niet super. Ik heb gewoon al mijn gebrande cd's door traktor gehaald en de bpm's er handmatig bijgeschrijven als steuntje.
Let the magic begin
Danielvb    posted on 22-10-2011 18:44
Nog 1 laatste vraag, is een groter jogweel echt zoveel fijner? Naja, dat zal denkik ook wel weer persoonlijk liggen:P

In mijn ogen ja, maar ik kan dan alleen vergelijken tussen de cdj800mk2/2000/1000mk3/900 en de 350 (nooit op reloop gedraaid)
De jog op de 350 is toch meer plastic terwijl die op z'n grotere broers er stukken mooier uit ziet en wat solider is.
Ik vind het ook belangrijk dat als ik zulke bedragen uit ga geven ik het er ook mooi uit vind zien. Dit betekent niet dat de jog op de 350 slecht is, maar z'n grotere broers (800/850/900/1000/2000) heeft wel de voorkeur voor mij. Maar ik raad je aan om dit zelf is te gaan ervaren. Weet ook dat je voor 1500 euro ook wat leuks 2e hands kan kopen. Je neemt inderdaad een risico maar dat is even afwegen uiteraard. Als iemand ze netjes tegen stof heeft afgedekt altijd thuis heeft gebruikt en er nog garantie op zit dan zit je wel safe. Als iemand ze meer dan 2 jaar in de drive in/verhuur/club heeft gehad neem je toch wel een groot risico.

Kort samengevat: als je de reloops/pioneer 350 alleen koopt omdat je budget niet groter toelaat is het misschien een optie om te kijken naar een 2e hands setje. Mijn ervaring is ook dat je dit soms zelfs met winst kunt doorverkopen mocht het toch niet zijn wat je zocht.

MacKevin11    posted on 22-10-2011 21:14
@rickydadrum @Bonchanoize
Ja dat is natuurlijk ook weer zo. Beatmatchen is natuurlijk wel de basic. Dit wil ik nog wel gaan leren. Zou de Pioneer CDJ350 daar dan beter voor zijn dan de reloop? Ze hebben allebei beatindicator volgensmij (zo'n beatgrid van 4 streepjes). Met de BPM meter hou ik nooit zoveel rekening, meestal klopt deze niet bij mij.

@Danielvb
Meer plastic? Tock juist meer alluminium? Tenminste, de reloop is toch meer plastic?
Tweedehands voor een djset vind ik zelf niet echt zo heel fijn. Ik zie wel veel pioneers voorbij komen die bijna de nieuwprijs vragen voor een 'zo goed als nieuw' product. Ik vind dj al enkele jaren leuk, ik draai ook al enkele jaren. Maar mocht ik toch nog de pioneers willen verkopen kan ik ze zelf ook nog tweede hands verkopen, ookal zal dit dan zonder winst zijn.

Bedankt voor jullie reacties!
Drumworks    posted on 22-10-2011 21:19
ik zou gaan kijken en uitproberen in een dj winkel bij jou in de buurt waar ze allebij de modellen hebben staan. Zo kun je gelijk kijken welke mixer goed bij je past. heb je er dan nog vragen over, dan kun je die altijd hier kwijtCool
The beats are still banging :)
Danielvb    posted on 22-10-2011 21:43
Poster: MacKevin11
@Danielvb
Meer plastic? Tock juist meer alluminium? Tenminste, de reloop is toch meer plastic?
Tweedehands voor een djset vind ik zelf niet echt zo heel fijn. Ik zie wel veel pioneers voorbij komen die bijna de nieuwprijs vragen voor een 'zo goed als nieuw' product. Ik vind dj al enkele jaren leuk, ik draai ook al enkele jaren. Maar mocht ik toch nog de pioneers willen verkopen kan ik ze zelf ook nog tweede hands verkopen, ookal zal dit dan zonder winst zijn.

Naar mijn weten is de jog van een cdj350 gewoon van plastic. Maar zoals al gezegd bezoek een dj winkel en je zult het allemaal zelf kunnen beoordelen.

Mensen die bijna de nieuw prijs vragen voor zo goed als nieuwe producten balen gewoon dat ze dj apparatuur hebben gekocht terwijl ze er niks van bakken. Je kunt altijd lager bieden of een andere verkoper zoeken Winking my eye. Maar ik heb zelf cdj800mk2 nieuw gekocht, ik had net de pech dat de cdj850 niet veel later daarna uitkwam. CDJ800mk2 van 2 jaar oud gaat nu voor zo'n 750-800 euro per 2 stuks. Dan heb je over het algemeen prima spelers. Met garantie zijn ze geloof ik nog iets duurder maar goed dan zijn ze ook nieuwer. Aan de onderkant van een cd speler vind je ook het productie jaar dus weet je ook hoe oud iets is. Nu zoek jij iets met mp3(neem aan usb) functie dus is de cdj800mk2 niet geschikt voor jou. Maar hopelijk begrijp je m'n punt :p

ps. Ik snap volkomen als je iets nieuws wilt kopen omdat je er misschien nog niet zoveel vanaf weet. Ik had dat lef zelf ook niet. Maar misschien heb jij dat wel en wil ik je toch even wijzen op die optie Winking my eye

User edit by Danielvb on 22-10-2011 @ 21:44:43 (15%)
MacKevin11    posted on 22-10-2011 22:18
@Danielvb
Jah ik denk dat het eigenlijk weinig met 'lef' te maken heeft. Als ik op marktplaats ik zou gaan kijken naar tweede hands producten zou ik toch gaan zoeken naar Pioneers. De CDJ2000 staat er vaak nieuw op, en in een set kost deze vaak 3.500euro. Als ik kijk naar een Pioneer800 set staat er vaak bieden, of prijzen rond de 1.800 euro. Dit is meer richting mijn budget.
Toch denk ik dat het voor mij beter is om een nieuwe set aan te schaffen. Ik heb al wat ervaring met dj stuff en dit is me nog steeds goed bevallen. Het zou wel heel raar moeten lopen wil ik er niet tevreden mee zijn.

Ik zit sowieso te denken om anders 2x een cdj 350 aan te schaffen, en mocht ik het nodig vinden hier later nog een reloop rmp3 alpha bij te kopen. Voor een paar honderd euro is dat natuurlijk altijd nog te doen...
Zo kan ik met beide merken ervaring op doen en beide functies gebruiken. Sowieso vind ik het handig om 3 decks te hebben, zo kun je altijd 2 tracks in de mix hebben en de volgende klaar zetten...

Natuurlijk zal ik niet te entausiast doen, en niet meteen een reloop aan schaffen. Maar mocht ik dit nodig vinden zou dat misschien een optie zijn.

Ik zal van de week nog eens een dj shop binnen lopen om te kijken of ik daar deze twee producten uit kan proberen...
Danielvb    posted on 22-10-2011 23:03
Het aanbod van de nieuwe pioneer vloot 2e hands is nog beperkt. Maar een djm700 en 2x cdj800mk2 moet toch wel rond de 1200 zou je zelfs nog timecode erbij kunnen nemen. Maar een cdj350 kun je ook mee draaien. Er zijn gewoon veel opties met een goed budget en aangezien je al macbook beschikt zijn er veel extra mogelijkheden
MacKevin11    posted on 23-10-2011 10:05
@Danielvb
Ja ik wil gewoon graag mijn systeem aan kunnen sluiten op mijn laptop zodat ik dan Virtual Dj kan besturen. Ik heb gekeken naar controllers, maar toch ben ik meer geinteresseert in echte spelers. Die controllers zijn wel leuk en aardig, maar ik heb zo'n idee dat je in de praktijk meer hebt aan een speler want daar kun je ook gewoon nog eens cd's in doen en direct afspelen van usb.
Het scheelt dan natuurlijk wel enorm in prijs, 800 euro voor een top controller tegenover een 6000 euro voor een top set. Maar ik denk dat het het geld waard is.
Ik wil ook wat kunnen doen zonder de hulpmiddelen op Virtual DJ.

Op internet (marktplaats) staan idd weinig nieuwe spelers, natuurlijk logisch want deze zijn er nog niet zo lang. Als ze er wel op staan vragen ze er veel voor, wat natuurlijk ook logisch is.

U geeft aan dat er veel opties zijn met een goed budget en aangezien ik al een MacBook Pro heb zijn er nog meer mogelijkheden. Wat bedoeld u hier precies mee?

Is het eventueel ook mogelijk wat te expirimenteren met VDJ-en? Gewoon een CDJ-350 of RMP-3 alpha aansluiten op mijn MacBook Pro en dan clips laden in Virtual DJ? Kan mij CDJ of RMP-3 alpha dat aan, ookal zijn ze daar niet voor gemaakt (zoals de Pioneer 2000 set)?
Danielvb    posted on 23-10-2011 11:44
Volgens mij heeft de cdj350 (en rmp3) midi en kun je dit aansluiten op vdj. Echter moet je wel opletten dat er een ingebouwde geluidskaart in die spelers zit. Of je moet er een aparte bij kopen (reken dan al snel 100 euro).

De opties met een macbook zijn vrij groot, zoals je zelf al zei kun je met een controller draaien. Een andere optie is timecode, dit komt er op neer dat je een cd erin stopt die een signaal naar je computer via een geluidskaart stuurt zodat jij via de computer muziek afspeelt. maar dit bestuurt met je cdj. als je timecode gebruikt heeft een cd speler geen midi te hebben. Voor volledige informatie over timecode kun je beter even de zoek functie gebruiken. Er zijn al genoeg forum leden die daar een uitgebreid verhaal over getypt hebben. daarbij gebruik ik het zelf ook niet (wel is overwogen) dus kan er ook geen volledige informatie over geven.
youngbeatsz    posted on 23-10-2011 12:06
ik lees hier heel wat, maar stel je graag een compleet andere set voor:

2x synq DMC1000
1x synq smx-3?
(koptelefoon naar keuze)

een ideale beginnerset eigenlijk en zelfs al naar uitbreiding toe een goede stap voorwaarts.
zowel loopen via cdspelers als via mixer, effecten op mixer en cdspeler, bpm indicator, midi op de cdspelers
mogelijkheid tot 2usbsticks per cdspeler + link systeem.
nog mee nodig?
jaa, de mixer heeft ook een record functie, dit op te nemen via een sd kaartje. meer info? contacteer mij.
MacKevin11    posted on 23-10-2011 12:25
@Danielvb
Sorry ik snap niet wat je bedoeld.
Voor wat ik weet zijn dit de mogelijkheden:

- Cd in CDJ-350 doen, op de computer informatie zien (BPM en dergelijke), hier op effecten toepassen die op Virtual DJ zitten, scratchen met de CDJ-350, geluid via CDJ-350
- Muziek die op de hdd van mijn MBP staat, afspelen in Virtual Dj, dan scratchen met de CDJ-350, geluid via de CDJ-350.

In de CDJ-350 zit een geluidskaart. Dat weet ik zeker.
Van de RMP-3alpha weet ik dit niet. Hij heeft wel MIDI preset geheugen, maar ik weet niet wat dat is:p Klinkt goed:D

Weet iemand toevallig ook welke speler van deze twee ik het beste zou kunnen gebruiken in combinatie met mijn MacBook Pro? Ik wil niet dat hij gaat haperen of zo.
Ook vroeg ik mij af, ik heb een usb hub met 4 ingangen en een externe voedings kabel... Zou het dan mogelijk zijn om een volgende setup te maken (ik gebruik de CDJ's als voorbeeld):

CDJ-350 USB OUT naar hub
CDJ-350 USB OUT naar hub
HDD USB OUT naar hub (dus dan wil ik die hdd via mijn MBP kunnen benaderen, NIET via de CDJ's)
--
Hub naar MacBook Pro
MacKevin11    posted on 24-10-2011 09:44
Heb je bij Reloop ook software als bij Pioneer? Dan bedoel ik zoiets als 'Recordbox'.
Lijkt me wel fijn voor dingen op usb te zetten, zeker omdat dat net zo werkt als bij de CDJ900 en CDJ2000.

Anyone??
User edit by MacKevin11 on 25-10-2011 @ 22:00:57 (6%)
MacKevin11    posted on 29-10-2011 11:06
Dit bloed een beetje dood hier...
Danielvb    posted on 29-10-2011 11:09
Heb je bij Reloop ook software als bij Pioneer? Dan bedoel ik zoiets als 'Recordbox'.
Lijkt me wel fijn voor dingen op usb te zetten, zeker omdat dat net zo werkt als bij de CDJ900 en CDJ2000.

Anyone??

Nee, je hebt wel reloop spin. Dit kun je vergelijken met traktor en VDJ

Als je mijn vorige post niet begreep raad ik aan je eens in te lezen over timecode.
Ywe    posted on 29-10-2011 11:45
Voor wat ik weet zijn dit de mogelijkheden:

- Cd in CDJ-350 doen, op de computer informatie zien (BPM en dergelijke), hier op effecten toepassen die op Virtual DJ zitten, scratchen met de CDJ-350, geluid via CDJ-350
- Muziek die op de hdd van mijn MBP staat, afspelen in Virtual Dj, dan scratchen met de CDJ-350, geluid via de CDJ-350.

In de CDJ-350 zit een geluidskaart. Dat weet ik zeker.

Even als VDJ, MBP & Pioneer CDJ (850) gebruiker:

VDJ bied native ondersteuning aan de CDJ 350, dit betekend insteken in je laptop (MBP) en gaan met de banaan. Echt werkt super, als je een nummer aankiest in VDJ dan komt titel, album BPM en tijd in het display te staan van je CD speler. HIERBIJ IS DUS GEEN CD NODIG, er zit al een geluidskaart in de CD speler, en die geeft geluid dus door. De knoppen werken als controller dus. Plug & Play dit verhaal.

Hier staat hij ook tussen, net als alle andere hardware die werkt met VDJ

Enige wat je doet is binnen VDJ de speler toewijzen aan een kant, en audio instellen. Dit is vrij makkelijk. Let wel op dat je hierbij de HOME versie niet kan gebruiken, deze ondersteund GEEN timecode of controllers. Ik heb zelf de Full Pro versie. Ook video kan je op deze manier draaien.

Weet iemand toevallig ook welke speler van deze twee ik het beste zou kunnen gebruiken in combinatie met mijn MacBook Pro? Ik wil niet dat hij gaat haperen of zo.
Ook vroeg ik mij af, ik heb een usb hub met 4 ingangen en een externe voedings kabel... Zou het dan mogelijk zijn om een volgende setup te maken (ik gebruik de CDJ's als voorbeeld):

CDJ-350 USB OUT naar hub
CDJ-350 USB OUT naar hub
HDD USB OUT naar hub (dus dan wil ik die hdd via mijn MBP kunnen benaderen, NIET via de CDJ's)
--
Hub naar MacBook Pro

Wat betreft de HUB, goed idee. In mijn flightcase zit ook een (powered) hub, en dat werkt prima.

Wat ik aanraad is een harde schijf met FireWire 800 uitgang, hierdoor hou je dus 2 USB poorten op de MacBook over.

Oftewel, de CDJ 350 bied ideale ondersteuning met VDJ, terwijl je de Reloop zelf moet gaan mappen en als hij geen geluidskaart heeft, ook nog een extra geluidskaart kopen.
User edit by Ywe on 29-10-2011 @ 11:48:50 (4%)
MacKevin11    posted on 30-10-2011 12:43
@Ywe
Ik heb maar 2usb poorten op mijn MacBook Pro (ik heb de 13' versie:p). Dus hou ik er 1tje over. Maar dat maakt niet zoveel uit.

Als ik de hardeschijf ook in de flightcase zou douwen (ik heb echt een hele kleine dus dat moet passsen) en die ook in de hub stop? Want die heeft 4 poorten. Dat kan toch ook?
De snelheid is dan wel 60 Megabyte per seconde, ipv. 120 Megabyte per seconde. Maar ik denk dat je die snelheden niet echt merkt.

Ik heb dan ook nog eens 1terrabyte in mijn MacBook Pro zitten dus echt nodig zal ik die hardeschijf nog niet hebben. Maar mijn plannen zijn meer muziek aan te schaffen... En dan zal ik dus ooit meer nodig hebben;P
Ywe    posted on 30-10-2011 12:52
Nou ik heb 500 GB harde schijf, en daar red ik t nog prima mee! Op mijn externe 500 staat alles, en het meest recente staat op de laptop zelf.

Moet niet uitmaken of je de harde schijf in je hub stopt neem ik aan.
jtw    posted on 01-11-2011 05:27
kijk eens in het te koop forum daar staat een leuk setje 2x cdj 850 en djm 800 misch is dat wat voor je....
iGrasmat    posted on 02-11-2011 14:59
Ik kan je Reloop CD-spelers afraden... Ik had RMP-2's en ik had er alleen maar gezeur mee, stukken die zomaar oversloegen, play/cue knoppen al snel niet goed meer werkten, laadmechanisme bleef haken, effecten vond ik lastig/vervelend te gebruiken, en is daarbij riskant omdat je het jogweel gebruikt, wat doordat het zo sensitive is altijd nog net effetjes doordraait. Maargoed, ik weet niet hoe het met de RMP-3 gestelt is. Pioneer 350 set kan ik niks over zeggen, maar het is een vrij recente set dus de kwaliteit zal zeker wel goed zijn, maar daar betaal je dan ook een prijs voor.
''A DJ is not a jukebox, fuck your request!''

This is an old Topic

No new postings for 4.856 days.
 Post CommentThat would be 161.9 months
or a whopping 13.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

223 Users online: 36 Guests (187 Unknown)
Pages generated today : 29.601
Most visitors online this month : 356
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.896.623