Denon sc2000 (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Frakke    posted on 11-10-2011 13:36
Hoi allemaal,

Ik zou graag een denon dn-sc2000 aanschaffen.
Maar hoe kan ik deze gebruiken met een externe mixer? Ik heb een reloop rmx30bpm en zou deze graag behouden Happy, laughing

Ik heb al eens wat gezocht en de oplossing zou zijn een reloop play of een traktor audio 2 van native instruments aanschaffen?
Klopt dit ?
Of zijn er andere oplossingen?

Alvast bedankt !

What do you think about Denon sc2000 ??

Vote :   

kobuz    posted on 11-10-2011 14:12
Aannemende dat je met de dn-sc2000 twee decks gaat aansturen heb je inderdaad een reloop play of NI audio 2 nodig. Een andere geluidskaart met twee keer stereo output of meer kan ook. Het geluid gaat dan via zo'n geludiskaart naar je mixer toe.
Frakke    posted on 11-10-2011 14:14
Poster: kobuz
Aannemende dat je met de dn-sc2000 twee decks gaat aansturen heb je inderdaad een reloop play of NI audio 2 nodig. Een andere geluidskaart met twee keer stereo output of meer kan ook. Het geluid gaat dan via zo'n geludiskaart naar je mixer toe.

Heb je er eventueel nog van andere merken?
Zelf ervaring of voorkeuren? Happy, laughing
PhonoGraaf    posted on 11-10-2011 15:10
Ik heb zelf 2 SC2000, en ze bevallen me heel erg goed. Ik zou er alleen rekening mee houden dat je niet MEER dan 2 decks tegelijkertijd aan kan sturen, in tegenstelling tot de goedkopere Traktor Kontrol X1.
Wel vind ik het een enorm voordeel dat de SC2000 voorzien is van een jogwheel en een tempofader. Dit geeft nog een beetje het cd speler gevoel. Ook kun je leuke functies toewijzen aan de jogwheel of de fader, zoals het besturen van effecten e.d.?

Het is een top controller, maar je moet aan de hand van jouw wensen even kijken wat jij nodig hebt. Wil je 4 decks aansturen, wil je zelf beat-syncen of de auto-sync gebruiken? Met auto sync kun je net zo goed een X1 kopen.?
Het ene design is wat minimalistischer dan de ander, en natuurlijk is de SC2000 meer een tabletop en de X1 een rechthoek die perfect naast een club mixer past.
Frakke    posted on 11-10-2011 15:27
Poster: PhonoGraaf
Ik heb zelf 2 SC2000, en ze bevallen me heel erg goed. Ik zou er alleen rekening mee houden dat je niet MEER dan 2 decks tegelijkertijd aan kan sturen, in tegenstelling tot de goedkopere Traktor Kontrol X1.
Wel vind ik het een enorm voordeel dat de SC2000 voorzien is van een jogwheel en een tempofader. Dit geeft nog een beetje het cd speler gevoel. Ook kun je leuke functies toewijzen aan de jogwheel of de fader, zoals het besturen van effecten e.d.?

Het is een top controller, maar je moet aan de hand van jouw wensen even kijken wat jij nodig hebt. Wil je 4 decks aansturen, wil je zelf beat-syncen of de auto-sync gebruiken? Met auto sync kun je net zo goed een X1 kopen.?
Het ene design is wat minimalistischer dan de ander, en natuurlijk is de SC2000 meer een tabletop en de X1 een rechthoek die perfect naast een club mixer past.

Ik wil zeker zelf beat-syncen, dus de voorkeur gaat echt wel uit naar de sc2000, hoe is bij jou u opstelling? Want daar zit ik wat in de knoop.

Tnx voor je antwoord ! Happy, laughing
feestbeest    posted on 11-10-2011 17:39
Ik heb er zelf 2. Ik weet niet welke software je erbij gaat gebruiken? Traktor neem ik aan maar duo of pro? Inelkgeval, ik gebruik 2 sc 2000 icm traktor pro en een giga hd geluidskaart. Ik stuur dus 4 decks aan. Dit is geen duure geluids kaart maar doet het prima! Er zijn naar mijn weten geen goedkopere oplossing. Ik heb er dacht ik 120 voor betaald bij bax.?
Als je nog vragen hebt kun je me altijd pm'en!
Mac Book Pro, Traktor scratch Duo 2, X1, CDJ 800MK2
PhonoGraaf    posted on 11-10-2011 23:40
@ Frakke, beetje crappy maar wat foto's van mijn booth, let niet op de kabelzooi... Ik moet nog even een grotere tafel regelen. Deze setup is wel incompleet. Je moet je voorstellen dat er rechts nog een laptop op een versterker staat, die 2 DAPjes van beukende techno voorzien Winking my eye

http://imageshack.us/g/710/sam0719e.jpg/

Ik vind kwaliteit van kabels en natuurlijk geluidskwaliteit erg belangrijk, helaas kost het wel altijd een fortuin. De 2 SC2000 zijn voorzien van een Klotz USB A-B kabel die aangesloten zijn op een USB hub met eigen voeding. Dit om mijn laptop te ontzien van het stroomverbruik (werkte bij mij trouwens goed tegen drop outs). De USB hub is natuurlijk aangesloten op mijn Dell 15R laptop. Daarop draai ik Traktor Pro 2 voornamelijk met 2 decks en soms 2 decks + 2 sampledecks (Sampledecks stuur ik aan met 2 Akai lpd8). De decks route ik via de NI Audio10 door On Air Tulp kabels naar mijn Xone:42 mixer, die ook wel schreeuwt om goede kwaliteits kabels, die trouwens ook nog eens levenslange garantie hebben. ?Vanuit de Xone gaat alles direct naar de versterker door natuurlijk On Air XLR kabels.

Als ik mijn sampledecks in Traktor niet gebruik switch ik channel 1 en 4 op mijn mixer om naar gewone cd spelers.
Mijn Korg heb ik aangesloten op de aux.

Voor de SC2000's gebruik ik de standaard mappings van Denon, die ik een beetje heb aangepast. Maar dit betreft alleen de gevoeligheid van de draaiknoppen. Iets wat meer persoonlijk kan liggen.
Zeer tevreden mee, lekkere jogwheels, LEDjes werken goed, fijne rubberen drukknoppen, en draaiknopjes met lichte klikjes wat meer preciesie geeft bij het aanpassen van de filter of effecten.
User edit by PhonoGraaf on 11-10-2011 @ 23:48:36 (22%)
PhonoGraaf    posted on 11-10-2011 23:46

User edit by PhonoGraaf on 11-10-2011 @ 23:46:31 (99%)
Winston    posted on 15-10-2011 20:41
Ik vind de SC 2000 een raar product. De meeste moderne play gedeelte controllers van DJ software hebben een ingebouwde soundcard. Een andere oplossing zou zijn het uitkijken naar een cotroller met eigen built in soundcard (dus met RCA outputs).
Tic Toc
PhonoGraaf    posted on 15-10-2011 22:19
Kontrol X1, Xone:1D en de SC2000, ik denk de meest gebruikte controllers, vooral de X1 en de 1D, en ze hebben alle drie geen geluidskaart! Naar mijn idee is het ook verstandiger om een losse geluidskaart te kopen, vanwege de kwaliteit en natuurlijk het feit dat wanner jij op je controller loopt te rammen, je dus ook op je (vrij essentiele) geluidskaart loop te rammen...

Zelfs sommige consoles hebben geen ingebouwde geluidskaart, al begint dit steeds vaker voor te komen. Alleen VIND IK een console te beperkt. Je koopt een mixer en controller in ??n en naar mijn idee kan dat met een blik op de toekomst niet handig zijn. Ze kosten meer geld dan 2 controllers, en zijn groter, dus is de kans ook groter dat er iets kapot gaat.?

Ik heb hier 2 SC2000, een Xone:42 en er komt nog een Xone:1D aan. Mijn geluidskaart is een Traktor Audio 10.
Ik kan altijd nog 4 cd spelers aansluiten op mijn mixer, ik kan mijn SC2000's vervangen zonder veel onkosten te maken, en mijn geluidskaart kan niet alleen gebruikt worden om mijn decks in Trator naar de mixer te routen. Ik kan timecode gaan draaien, ik kan enorm veel MIDI controllers/synths/drumpads syncen met mijn muziek!?
Isn't that all great??

Ik weet het, 't kost wat...
Maar ik heb hier dan ook de hele zomer voor geploeterd. Winking my eye
User edit by PhonoGraaf on 16-10-2011 @ 02:00:03 (1%)
Winston    posted on 16-10-2011 02:31
De Xone:1D en Kontrol X1 zijn weer aparte gevallen. Die zien helemaal niet uit als cd player mixer combinaties. Vaak worden ze als bijvoegsel langs een timecode set gehangen.

Terwijl de denon wel als een cd player uitziet.
Tic Toc
Tekhead    posted on 16-10-2011 02:37
De SC6000 spreekt mij het meest aan.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Dolivieira    posted on 16-10-2011 09:11
Toch lijken mij deze controller echt tof zeker als je al een mengtafel hebt. Ik zit te denken om nog 2 van deze controllers aante schaffen voor deck C en D.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Tekhead    posted on 16-10-2011 12:49
ga je daar nog een plaatsje voor vinden Dennis Winking my eye
Dolivieira    posted on 16-10-2011 13:29
Zit eigenlijk aan te twijfelen. Ik heb de CDJ2000 voorlopig op de lange baan geschoven. Die CDJ1000MK2 die ga ik verkopen. Dan blijf ik met die 2 CDJ1000MK3 draaien hier thuis. 2 is genoeg nu je met?Traktor ook Sample?decks hebt. Er komt wel een?iPad met?TouchOSC software en een?Maschine of?Maschine Micro bij. Ook lekker met produceren. Maar ik zit nog steeds te twijfelen. Of een?Traktor S4 of 2?Denons SC2000 voor het draaien on the?road waar weinig plek is en ook leuk voor deck C en D.
User edit by Dolivieira on 16-10-2011 @ 13:30:24 (1%)
Tekhead    posted on 16-10-2011 13:37
Is dat interessant die touch OSC software op de Ipad ?
Cyberstorm    posted on 16-10-2011 13:37
Als je zelf nog wil gaan beatmixen is de SC2000 de enige en juiste keuze. Op de andere midi-controllers zit geen of een minieme jog dial. Echter als je allround wil gaan mixen is het wel nog iets moeilijker: de jog dial is in verschillende gevoeligheden in te stellen en ik vond het niet zo eenvoudig om dit in te stellen alsof je cd speler gevoel had. Bij allround muziek heb je nl. nogal wat tempowisselingen binnen hetzelfde nummer. Maar voor elektronische muziek sowieso de beste koop! (130 eur is de 2dehands prijs)
http://www.allsound.be
Dolivieira    posted on 16-10-2011 13:39
@Tekhead

Ik heb het op mijn iPod geprobeerd en het zeker de moeite waard. maar de iPod en de iPhone hebben een klein scherm. Dus dat gaat vervelen dat heb je met een iPad niet.
User edit by Dolivieira on 16-10-2011 @ 13:40:46 (9%)
Tekhead    posted on 16-10-2011 13:42
Is dat wat redelijk van prijs, en meer bestemd voor producen of djingen ?
Dolivieira    posted on 16-10-2011 13:48
Ja, je kan Templates kopen voor een paar euro op de TouchOsc site dan heb je nog een OSCulator software nodig voor je MBP a??29 euro en je kan er alles mee doen. Ook kan je zelf templates maken. Het werkt via wifi. En onroad zet ik gewoon een wifi met mij Andriod phone (Samsung Galaxy S) op en het werkt. Thuis gewoon over de modem natuurlijk.
Dolivieira    posted on 16-10-2011 13:51
Kost je geen Data bij je provider want mijn?Galaxy S is dan de draadloos modem en je?iPad, IPhone of?iPod Touch communiceren dan met de MBP via de?Samsung Galaxy S. Zal Steve Jobs tof vinden dat zijn apparaten via de apparaat van de concurrent communiceren LOL
User edit by Dolivieira on 16-10-2011 @ 13:53:22 (53%)
Tekhead    posted on 16-10-2011 13:51
kga dat eens bekijken via youtube, lijkt me idd heel interessant.
Dolivieira    posted on 16-10-2011 13:58
Op Youtube is er zeker veel over te vinden ook kan je hier eens kijken.

http://digitaldjtools.net/
User edit by Dolivieira on 16-10-2011 @ 13:59:14 (1%)
Yorick    posted on 16-10-2011 14:03
Het is erg uitgebreide software waar je veel dingen mee kan aansturen zoals Ableton, Traktor, Logic en ga zo maar door.
Zelf gebruik ik het niet meer omdat het teveel problemen gaf.
Traktor werkt niet echt lekker als wifi ook werkt op sommige momenten (bekend probleem volgensmij)...
Dolivieira    posted on 16-10-2011 14:07
Op mijn Mac Book werkt wifi gewoon goed als Traktor draait.
PhonoGraaf    posted on 16-10-2011 18:50
Poster: Winston
De Xone:1D en Kontrol X1 zijn weer aparte gevallen. Die zien helemaal niet uit als cd player mixer combinaties. Vaak worden ze als bijvoegsel langs een timecode set gehangen.

Terwijl de denon wel als een cd player uitziet.

Hij ziet er uit als een tabletop controller, maar snap wat je bedoeld. De layout is anders dan de gemiddelde langwerpige controller. Maar ik vind de layout van de CS2000 enorm overzichtelijk vergeleken met de Xone:1D en de X1, terwijl de X1 nog wel per knop heeft aangegeven wat de functie is. Toch vind ik verticale rijen met knoppen niet goed bij Traktor passen. In Traktor zijn de effectendecks horizontaal qua knoppen rij. Op de SC2000 is dat precies zo.?
Er zitten voor en na delen aan elke controller, maar ik vond dit de meest logische. En al gebruik je de sync functie, dan kun je altijd nog leuke mappings maken voor de jogwheel en tempofader.

Wat je zegt over timecode set ps vind ik niet helemaal kloppen. Ik denk dat (vooral binnen de techno scene) enorm veel dj's gebruik maken van de Xone:4D, 3D, 2D en 1D en de Traktor X1, en dat zonder CDJ's of turntables. Op een gemiddeld illegaal feestje met weinig ruimte is een Xone:92 en 2 Xone:1D's de basis setup. En natuurlijk een laptop met bijbehorende software.

Poster:?Dolivieira
Toch lijken mij deze controller echt tof zeker als je al een mengtafel hebt. Ik zit te denken om nog 2 van deze controllers aante schaffen voor deck C en D.
 ?

Ik ben enorm blij met de controllers, maar ik zit te twijfelen of ik gelukkig word van 2 meer. Ze zijn voor een controller niet echt compact, ?eerder een beetje breed en log. Toch vind ik het jammer dat ik nu maar 2 decks tegelijk aan kan sturen. Dat zie ik wel als een enorme beperking. Reageren op je andere post, ik ga voor de Maschine Mikro, overizhct is veel groter en naar mijn gevoel is dat wat je krijgt vrijwel gelijk!
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

84 Users online: 12 Guests (72 Unknown)
Pages generated today : 30.547
Most visitors online this month : 245
Lifetime Pageviews since 2003 : 230.045.602