Laptop om mee te draaien (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

jeffrey412    posted on 05-10-2011 17:33
Hallo,

De laatste tijd hoor ik steeds vaker dat DJ's met laptop draaien. Nu heb ik hier een hele poos aan zitten denken.

Nu heb ik voor mezelf is even de knoop doorgehakt, en ga ik dus een laptop aanschaffen voor traktor pro.

Helaas red in het financieel niet om een nieuwe macbook pro te kopen, dus ben op zoek naar een 2de handse macbook pro.

Mijn vraag is dus:

Welke dingen moet ik op letten, en nog het allerbelangrijkste:
Aan welke eisen moet de laptop voldoen? Aan een i5 genoeg? of kan dit nog minder?

Alvast bedankt!
DJ Mol / twitter: @DJJeffreymol
User edit by jeffrey412 on 05-10-2011 @ 17:40:29 (9%)

What do you think about Laptop om mee te draaien ??

Vote :   

Tekhead    posted on 15-10-2011 09:36
Poster: Thias
Interessant topic. Zit een beetje in de zelfde situatie, maar besloten (uiteraard vanwege de financien) om voorlopig op mijn laptop met Windows 7 door te gaan.?

Welke schermmaat zoek je? Lijkt mij toch niet prettig om kleiner dan 15' te gaan.

13' werkt prima
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
bambamstudio    posted on 15-10-2011 09:55
Poster: jeffrey412
Hallo,

De laatste tijd hoor ik steeds vaker dat DJ's met laptop draaien. Nu heb ik hier een hele poos aan zitten denken.

Nu heb ik voor mezelf is even de knoop doorgehakt, en ga ik dus een laptop aanschaffen voor traktor pro.

Helaas red in het financieel niet om een nieuwe macbook pro te kopen, dus ben op zoek naar een 2de handse macbook pro.

Mijn vraag is dus:

Welke dingen moet ik op letten, en nog het allerbelangrijkste:
Aan welke eisen moet de laptop voldoen? Aan een i5 genoeg? of kan dit nog minder?

Alvast bedankt!

Ik denk dat je beter voor het geld van een 2ehands macbook een goede windows laptop kan kopen. Voor hetzelfde geld van zon mbp heb je een veel snellere win laptop. En ik zou voor 15' gaan. Groot scherm bij bv TRaktor is wel erg fijn.
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
Yorick    posted on 15-10-2011 14:34
Poster: bambamstudio
Ik denk dat je beter voor het geld van een 2ehands macbook een goede windows laptop kan kopen. Voor hetzelfde geld van zon mbp heb je een veel snellere win laptop. En ik zou voor 15' gaan. Groot scherm bij bv TRaktor is wel erg fijn.

Layout van Traktor is aan te passen. Draai met een 13'' en vind het echt overzichtelijk.. Groot voordeel is dat een 13'' makkelijker weg te werken is in veel zaken vanwege zijn formaat. had hier voor een 15'' en daar had ik toen behoorlijk moeite mee..
bambamstudio    posted on 15-10-2011 16:24
grote van een scherm is dus erg persoonlijk merk ik Happy, laughing
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
Dolivieira    posted on 15-10-2011 18:21
Nee, maar 13'' is echt te doen. Tuurlijk is een 15'' altijd betert en overzichtelijker. Maar in het geval MAC moet je ook 15'' centen hebben. maar 13 '' is echt te doen. Als je het geld heb of er voor over hebt koop je een 15''.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Dolivieira    posted on 15-10-2011 18:23
Poster: djcanta
Voor Macbooks kan je dan beter kiezen op een externe HD op Firewire800.

Komt er ook nog een Firewire HDD bij. Maar die USB 2.0 gaat gewoon goed en heb er geen problemen mee gehad.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Winston    posted on 15-10-2011 19:47
Ik 'werk' ook met 13' scherm. Gaat wel prima al zou groter beter zijn.

Voor de eisen raadpleeg gewoon de website van de software producent.

Het hoeft verder geen bijzondere laptop te zijn. Zolang je weet wat je doet, z.a. weten dat er niet teveel mee moet draaien op de achtergrond, virusvrij houden, disk scan, etc.
Tic Toc
Tekhead    posted on 16-10-2011 02:31
Poster: bambamstudio
grote van een scherm is dus erg persoonlijk merk ik Happy, laughing

Dat klopt, al moet je beide geprobeerd hebben om tot een echt besluit te komen
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true

This is an old Topic

No new postings for 4.808 days.
 Post CommentThat would be 160.3 months
or a whopping 13.2 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

56 Users online: 5 Guests (51 Unknown)
Pages generated today : 15.710
Most visitors online this month : 236
Lifetime Pageviews since 2003 : 232.433.317