Jb systems T2 direct drive platenspeler :INFO
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

EclipX    posted on 13-01-2006 11:02
Hello, ik zie op een site een advertentie staan voor 2 van die turntables, voor slechts 275 €, ik overweeg misschien voor dit te kopen, is dit deftig materiaal? Ik vind de vorm op zichzelf ongelooflijk lelijk, maar voor zo weinig geld, kan ik 't gebruiken als back up

Ervaring of iets anders hierover?

Grtz

edit: btw

Heb nog iets gevonden 2x Gemini XL500 II voor slechts 320 € Is dit beter dan de jb's of niet?

User edit by EclipX on 13-01-2006 @ 11:15:27 (37%)

What do you think about Jb systems T2 direct drive platenspeler :INFO ??

Vote :   

Reemz    posted on 13-01-2006 11:57
Ik heb even een overzicht gemaakt zodat je de vergelijking kan maken.

Specificatie Gemini XL 500 II:
  • +/- 10% pitch control w/pitch bend
  • Feather light touch start/stop function
  • Pop-up target light
  • Anti-skate feature
  • Removable Headshell & Slipmat included
  • 33/45 RPM
  • Dust cover
  • Strobe illuminator
  • S-shaped tone arm
  • Unit Dimensions: W 17.75” x H 6” x D 14” (450 x 152 x 352mm)
Specificatie JB Systems T2:
  • Motor met gemiddeld aandrijfkoppel
  • Snelle start en stop.
  • 2 snelheden: 33, 45 rpm met kwarts stabilisatie
  • Snelheidsregeling: +/-10%
  • Voorwaarts / achterwaarts afspelen van de plaat
  • 2 start / stop drukknoppen voor maximale flexibiliteit
  • Phono uitgang op de achterzijde
  • Onverslijtbare naaldverlichting met witte LED
  • Audio Technica element inbegrepen
  • Metalen S-vormige toonarm met:
    • Tegengewicht
    • Anti-skating regeling
    • Toonarm lift met hendeltje
  • Grote, regelbare voeten voor een perfecte stabiliteit

• EclipX    posted on 13-01-2006 11:59
    Ik denk toch dat de Gemini beter is, heb ik gelijk?
    Reemz    posted on 13-01-2006 12:06
    Ik weet niet of Gemini beter is dan de JB tt's omdat ik op beide nooit heb gedraaid, maar ik heb op new-line de meningen gelezen van anderen en die waren erg positief over de draaitafels van JB systems.

EclipX    posted on 13-01-2006 12:08
    Ik ga toch voor Gemini denk ik, maar ik wacht nog af totdat ik meer reacties hier krijg, zodat ik 't echt zeker weet.
    rebounce    posted on 13-01-2006 12:17
    jb steekt tegen. juist setje gaan testen bij iemand 2x t-3 en beat 4 en de platedraaiers zijn slecht! pitch is slecht en de fader zeer stroef en de naald iook om weg te goiien. verloren geld!
    the-melody    posted on 13-01-2006 12:22
    neem maar gemini geen Jb draaitafels vind ze slecht
    Reemz    posted on 13-01-2006 12:31
    Poster: djliberty
    neem maar gemini geen Jb draaitafels vind ze slecht

Kan je misschien je mening onderbouwen? Eclipx heeft hier weinig aan dacht ik zo.
    Tek-Boy    posted on 13-01-2006 12:53
    de gemini heeft een snellere start/stop

ik heb de jb systems getest in de winkel, maar vond het niet zo goed...
    EclipX    posted on 13-01-2006 15:35
    Kheb nu iets gevonden van de T3.'s en als ik die opinies lees, denk ik wel dat 't wel goed is.

http://www.new-line.nl/webshop/reviews/read.asp?i=12803
    DjCheng    posted on 13-01-2006 15:49
    Nu ja, die reviews zijn subjectief, allemaal feitelijk (bijna toch)

De helft van die mensen hebben nog nooit een draaitafel aangeraakt dus als ze zo iets dan krijgen zullen ze natuurlijk zeggen dat alles super en prima is. Om de simpele reden dat ze er nog geen andere hebben vastgehad ...

Ikzelf heb al gedraaid met de T3's, uiterlijk vind ik maar een lelijk ding en de pitch beviel me ook niet. Ikzelf draai thuis dan met SynQ'jes, ik weet te vergelijken.

Al gekeken naar de Reloop 4000M3D ? Daar heb k ook al mee gedraaid en ik moet zeggen dat die me beter bevielen dan de T3's, en zeker op het vlak van uiterlijk.
    Reind    posted on 13-01-2006 15:55
    Poster: DjCheng
    Al gekeken naar de Reloop 4000M3D ? Daar heb k ook al mee gedraaid en ik moet zeggen dat die me beter bevielen dan de T3's, en zeker op het vlak van uiterlijk.

Uiterlijk is persoons gebonden en je weet neem ik aan ook dat de T3 van binnen exact gelijk is aan de RP4000M3D en de HQ30?

Dat de ene dus veel lekkerder zal draaien dan de ander lijkt me vrij stug..

Voor de TS, koop de T2 want budget gear moet je gewoon zo nieuw mogelijk kopen. De XL500 is namelijk ook een pisbak eerste klas.
    Overigens kun je voor iets meer als wat je nu te besteden hebt dit kopen en dan ben je echt veel beter af.
    EclipX    posted on 13-01-2006 15:59
    Poster: Reind

Uiterlijk is persoons gebonden en je weet neem ik aan ook dat de T3 van binnen exact gelijk is aan de RP4000M3D en de HQ30?

Dat de ene dus veel lekkerder zal draaien dan de ander lijkt me vrij stug..

Voor de TS, koop de T2 want budget gear moet je gewoon zo nieuw mogelijk kopen. De XL500 is namelijk ook een pisbak eerste klas.
    Overigens kun je voor iets meer als wat je nu te besteden hebt dit kopen en dan ben je echt veel beter af.

Je zegt, koop de T2 want budget gear....
    Ik was van plan voor die T3's te kopen, is dat dan beter of niet? 't is Slechts voor backup he, dus veel zal ik er niet mee draaien
    Reind    posted on 13-01-2006 16:11
    Poster: EclipX

Je zegt, koop de T2 want budget gear....
    Ik was van plan voor die T3's te kopen, is dat dan beter of niet? 't is Slechts voor backup he, dus veel zal ik er niet mee draaien

T3 verhaal heb ik even gemist dus dan mag je de T2 helemaal vergeten.... die staat namelijk onder de T3 (T3 is dus beter). Maar de Tec3400 presteerd ook beter als de T3. De Tec3400 mag je vergelijken met de RP5000 van Reloop. En dat voor de prijs van een Q20 Winking my eye

Ding is alleen pislelijk. Winking my eye

Valt me trouwens op dat veel mensen een mening hebben over een apparaat die 180 graden de andere kant op is terwijl ze zelf waarschijnlijk jaren lang met dezelfde draaitafel in een ander jasje hebben gedraaid....... wat een ander jasje al niet met de kwaliteit van een draaitafel doet Winking my eye
    User edit by Reind on 13-01-2006 @ 16:14:08 (90%)
    Tek-Boy    posted on 13-01-2006 16:21
    t3 is zeker beter!

This is an old Topic

No new postings for 6.818 days.
     Post CommentThat would be 227.3 months
    or a whopping 18.7 years
    You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

72 Users online: 7 Guests (65 Unknown)
    Pages generated today : 11.203
    Most visitors online this month : 295
    Lifetime Pageviews since 2003 : 228.797.949