Gemini i-key (3/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Nvie    posted on 12-01-2006 18:06
Wie heeft er al van gehoord?

De Gemini I-Key, een 'mini recorder' van nauwelijks 1 kilo. Muziek opnemen op een datastick via vergulde RCA ingangen, en naar je pc downloaden via USB.

Wie o wie heeft er al ervaring mee?

Mod edit by Nvie on 12-01-2006 18:06 (3%)

What do you think about Gemini i-key ??

Vote :   

Lungo    posted on 20-03-2007 16:43
en ja hoor het is zover: ook ik ben nu de trotse bezitter van de ikey .

ik heb hem gister thuis bezorgd gekregen nadat ik hem had besteld bij conrad.

heb hem natuurlijk gelijk uitgeprobeerd en het is heel makkelijk om te gebruiken.

de ene kant van de ikey sluit je aan op je output van je mengpaneel en de andere kant sluit je aan op een usb stick, mp3 speler enz. je stelt met het ene knopje de kwaliteit in (wav is het mooiste meet neemt uiteraard het meeste in beslag op je mp3 speler) en met het andere knopje druk je op start. hij begint met opnemen en tijdens het opnemen wordt aangegeven of je muziek niet te hard staat (clip) en er wordt aangegeven hoeveel ruimte er nog is op je mp3 speler (op wav formaat kan je 1,5 uur opnemen op een mp3 spler van 1 gb)
als je nog een keer op start drukt stopt hij met opnemen en wordt hij automatisch op je mp3 speler gezet. aan de hand daarvan kan je hem weer op je computer zetten.

er zullen ongetwijfeld meer functies op zitten maar daar moet ik het handleidingsboekje even bij raatplegen (geen nederlandse beschrijving overigens).

ik hoop dat het nu een beetje duidelijk is en als er nog vragen zijn hoor ik het wel.

groeten jeffrey
dietmar    posted on 21-01-2008 21:39

Heb vandaag mijn ikey thuis gekregen, direct maar ff testen en nu merk ik dat hij maar een 2-3 tal minutjes heeft opgenomen, heb dan nog eens ff getest en weer hetzelfde...
Kan dat aan mn usb stuk liggen?
Het is namelijk zo dat ik een SD-kaartje met kaartlezer gebruikt heb.

grtz
Dietmar.

yogum    posted on 22-01-2008 18:04
Maar, wat ik nou niet helemaal snap... Waarom zou je zo'n apparaatje kopen? Je kan de meeste mixers met wat verbind-draden (:P) toch wel aan je computer aansluiten? En dan met wavelab oid, gewoon opnemen?

Of is dit nou gewoon een goede uitkomst voor als je je computer niet bij je gear hebt staan?
dietmar    posted on 22-01-2008 19:27
ja onderandere maar ik neem toch liever een apparaatje mee van enkel 10tallen euro's in plaats van een laptop van 1000euro ze :p
Wout-r    posted on 22-01-2008 19:30
Poster: yogum

Of is dit nou gewoon een goede uitkomst voor als je je computer niet bij je gear hebt staan?

Dat is de reden dat ik een iKey heb gekocht Winking my eye En als je bijvoorbeeld op een feest of in een discotheek draait, kun je hem ook ff aansluiten.
dietmar    posted on 24-01-2008 21:28
heb gisteren achter een usbstick geweest en het is terug hetzelfde, de ikey neemt maar 9-10 seconden op.

Wat ik doe:
-Ik sluit alles aan en steek de stick in de ikey
-Ikey op ON
-gebruik vd SEL toets om op mp 192 te zetten
-gebruik vd REC toets

welke lampjes branden er bij jullie tijdens het opnemen, bij mij enkel het lampje dat het opname formaat aangeeft...
Wout-r    posted on 24-01-2008 22:16
Poster: dietmar

welke lampjes branden er bij jullie tijdens het opnemen, bij mij enkel het lampje dat het opname formaat aangeeft...

Als ik op REC druk, knipperen alle lampjes 1 keer, en dan volgens mij alleen het lampje van het aantal procent dat de usb-stick vol is... Ik zal morgen voor de zekerheid even voor je kijken Winking my eye
dietmar    posted on 24-01-2008 22:52
thx Happy, laughing

dat doen ze zo ook keer alles en dan knippert soms is de clip en blijft het lampje van bv mp195 branden denk ik...

indien het echt niet opgelost geraakt zal ik hem best terug sturen zeker er zit wel een papier bij voor terug zending maar nog niet echt deftig naar gekeken...
ik zal ook best eerst eens een mail sturen naar musicstore of direct bellen dat gaat toch wel vlugger...
Wout-r    posted on 24-01-2008 23:05
Poster: dietmar
thx Happy, laughing

dat doen ze zo ook keer alles en dan knippert soms is de clip en blijft het lampje van bv mp195 branden denk ik...

Als het clip lampje brandt, dan is het signaal te hard of te zacht, dit kun je verhelpen door aan het volume knopje op de iKey te draaien. Wat bedoel je met 'mp195'?
dietmar    posted on 25-01-2008 00:07
de opname kwaliteit > mp3 195kbs
Wout-r    posted on 25-01-2008 21:41
Poster: Wout-r

Ik zal morgen voor de zekerheid even voor je kijken Winking my eye

Kheb even gekeken. Ik sluit de USB-stick aan, ik zet de iKey aan. Dan herkent hij de USB stick, en kun je de opnamekwaliteit kiezen met SEL. Dan druk ik op REC, alle lampje knipperen 1 keer, en het lampje bij 20% knippert (omdat er 20% van de opslagcapaciteit gebruikt is). Als ik klaar ben mixen, druk ik op REC. Alle lampjes knipperen 1 keer, de opname is gestopt. Voordat ik de USB-stick afkoppel houd ik REC nog een paar secondes ingedrukt, alle lampjes knipperen 3 keer, en ik koppel de USB-stick af.

Ik hoop dat dit verhaaltje duidelijk genoeg is, anders kun je op deze site een demo-filmpje vinden.
Twizz    posted on 25-01-2008 22:34
Poster: yogum
Maar, wat ik nou niet helemaal snap... Waarom zou je zo'n apparaatje kopen? Je kan de meeste mixers met wat verbind-draden (:P) toch wel aan je computer aansluiten? En dan met wavelab oid, gewoon opnemen?

af en toe is het handig om gewoon hardware erbij te hebben, als je bijvoorbeeld zoals ik de computer veel gebruik, dan is het vaak een probleem dat je met feedback zit als je iets ván de computer náár de computer wilt opnemen, en met dat apparaatje is het met een druk op de knop gedaan en je hebt meteen een soort van backup

This is an old Topic

No new postings for 6.083 days.
 Post CommentThat would be 202.8 months
or a whopping 16.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

76 Users online: 8 Guests (68 Unknown)
Pages generated today : 3.501
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 229.067.080