Gemini i-key (2/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Nvie    posted on 12-01-2006 18:06
Wie heeft er al van gehoord?

De Gemini I-Key, een 'mini recorder' van nauwelijks 1 kilo. Muziek opnemen op een datastick via vergulde RCA ingangen, en naar je pc downloaden via USB.

Wie o wie heeft er al ervaring mee?

Mod edit by Nvie on 12-01-2006 18:06 (3%)

What do you think about Gemini i-key ??

Vote :   

Jorrit    posted on 21-12-2006 17:19
Poster: Twello
leuk ding jammer dat ze hem op new-line niet meer verkopen...

Gelukkig is New-line niet de enige die DJ spulletjes verkoopt.
Lungo    posted on 21-12-2006 17:52
mij lijkt het ook een handig apparaatje maar sluit je die nou aan op je mengpaneel of op je versterkerConfused
ik had in de winkel geinformeerd naar een mp3 speler waar je mee kunt opnemen maar die moest op je versterker aangesloten worden.
ik heb geen output op mijn versterker dus dat wordt een beetje moeilijk.

op mijn behringer djx700 zit wel een output dus voordat ik de i-key aanschaf moet ik wel zeker weten dat hij op een mengpaneel aangesloten kan worden dus vandaar...

barthawk    posted on 21-12-2006 18:17
Poster: Lungo
mij lijkt het ook een handig apparaatje maar sluit je die nou aan op je mengpaneel of op je versterkerConfused
ik had in de winkel geinformeerd naar een mp3 speler waar je mee kunt opnemen maar die moest op je versterker aangesloten worden.
ik heb geen output op mijn versterker dus dat wordt een beetje moeilijk.

op mijn behringer djx700 zit wel een output dus voordat ik de i-key aanschaf moet ik wel zeker weten dat hij op een mengpaneel aangesloten kan worden dus vandaar...

het kan allebei, kabeltjes zitten erbij....
Wout-r    posted on 21-12-2006 19:02
Ik zag net trouwens dat er ook een software-update voor de iKey is...
barthawk    posted on 21-12-2006 19:43
Poster: Wout-r
Ik zag net trouwens dat er ook een software-update voor de iKey is...

waar dan, op de site van gemini zag ik niets...
Wout-r    posted on 22-12-2006 09:41
Op deze staat heel veel info over de iKey, en hier vind je de update Happy, laughing
Twello    posted on 22-12-2006 14:33
zou je trouwens met die Ikey ook je vinyls naar wav kunnen rippen? Lijkt me simpeler dan met de computer... of zou je dan heel veel kwaliteitsverlies hebben?
Wout-r    posted on 22-12-2006 14:34
Het kan wel, en ik denk dat het kwaliteitsverlies ook wel meevalt...
Twello    posted on 24-12-2006 18:20
trouwens ik weet niet wie er platen koopt bij recess maar daar is die nu ook te koop (wel de plus versie)
Wout-r    posted on 24-12-2006 18:23
De plus heeft toch alleen een ander kleurtje en een paar aansluitingen meer?

barthawk    posted on 24-12-2006 20:08
De plus heeft toch alleen een ander kleurtje en een paar aansluitingen meer?

ik vind die plus versie beetje onzin, gewoon voor simpel audio opnemen vanaf versterker/mengpaneel heb je aan die gewone meer dan genoeg....en wat betreft kwaliteitsverlies, die is er nauwelijks/niet omdat je het ook op cd-kwaliteit(WAV) kunt opnemen....(maar zelfs op 256 kbs mp3 is het al niet te horen....)
Jorrit    posted on 24-12-2006 23:24
Wat die plus als grote voordeel heeft, is de vu meter... lijkt me toch wel redelijk handig. Ondanks dat je nooit problemen zal hebben met goed gain-gedrag, is het toch altijd handig erbij te hebben (dat als je ooit in de fout gaat, dat je het ook ziet).
Wout-r    posted on 25-12-2006 09:42
Waar ik ze heb gezien scheelt het €20,- (het verschil van de plus versie met de gewone) zou het dat waard zijn?
barthawk    posted on 25-12-2006 11:43
Poster: Jorrit
Wat die plus als grote voordeel heeft, is de vu meter... lijkt me toch wel redelijk handig. Ondanks dat je nooit problemen zal hebben met goed gain-gedrag, is het toch altijd handig erbij te hebben (dat als je ooit in de fout gaat, dat je het ook ziet).
  er zit op die basisversie al een lampje dat aangeeft of je ingang te hard staat(clipt), of dat ie juist te zacht staat...ik heb al zat vu-meters op me mixert zitten...
Wout-r    posted on 25-12-2006 23:12
Poster: barthawk
er zit op die basisversie al een lampje dat aangeeft of je ingang te hard staat(clipt), of dat ie juist te zacht staat...ik heb al zat vu-meters op me mixert zitten...

Dan wordt het denk ik toch de gewone versie voor mij...
Lungo    posted on 05-03-2007 17:04
hallo dj's

ik zag dat er al even niks bijgezet was bij dit topic maar vind het een beetje nutteloos om weer een nieuw topic te openen terwijl het over hetzelfde onderwerp gaat maar mijn vraag was:

weet iemand nog een winkel in nederland die de i-key op voorraad heeft (of krijgt)??

Ik vraag dit omdat ik contact op had genomen met een internet dj-bedrijf (spin city) om te vragen of ze die nog op voorraad hadden en die vertelde me dat ze al lang op dit apparaat wachten omdat de leverancier hem niet levert. hij vertelde erbij dat hij het sterk zou vinden als een ander bedrijf hem wel op voorraad heeft (schijnt veel vraag naar te zijn) dus vandaar deze vraag.

Ik ben erg geinteresseerd in dit apparaat en zou hem graag in bezit willen hebben dus als iemand het weet, zou ik het graag willen horen.

bvd groeten jeffrey

Wout-r    posted on 05-03-2007 18:43
Ik zit eigenlijk een beetje met dezelfde vraag, want ik loop ook al een tijdje te wachten totdat er weer iKey's binnen komen bij spincity...
barthawk    posted on 05-03-2007 19:39
ik zit trouwens te wachten op een nieuwe update, ik had een update uitgevoerd via de website maar daardoor vallen er nu stiltes in sommige breaks...heb ze al gemaild...er zou een nieuwe update komen voor eind maart werdt er gezegd..
Twello    posted on 05-03-2007 19:45
ik heb hem gehaalt bij een winkel in deventer... maar dat is niet jullie buurt volgensmij
Wout-r    posted on 05-03-2007 19:48
mwa,, beetje uit de richting idd,, maar PM me anders de naam en eventueel website ofzo,, als je wilt Winking my eye
tairip    posted on 05-03-2007 22:30
Met de iKey kun je opnemen in:
- MP3: 128 kbps, 192 kbps en 256 kbps
- WAV

Ook 326 kbps! (dat is een mooie kwaliteit!)

Gemini heeft er gewoon hun naam plaatje opgeplakt. I-key is een product opzich, ik vind de zwarte uitvoering het mooiste! Ik wil wel een halen maar vind 179.- te duur!
User edit by tairip on 05-03-2007 @ 22:33:59 (100%)
Lungo    posted on 05-03-2007 22:39
Ben toch ook wel benieuwd (woon in de buurt van rotterdam dus is niet echt dichtbij) hoe de winkel in Deventer heet. ik weetniet of je dat hier mag zeggen hier hoe hij heet anders kun je misschien even een PM sturen....

heb je hem pas geleden gekocht of was het al ff geledenConfused?

er zal toch ook nog wel een andere manier zijn om op te nemen zonder computer?? had ook iets over een mp3 speler gehoord maar die moest je op je versterker aansluiten en ik heb geen uitgang op mijn versterker dus wordt lastig.

iemand andere suggestiesConfused?

groet jef

Rens    posted on 11-03-2007 10:41
Ik heb een (web)shop gevonden waar hij verkrijgbaar is, hij ligt in de buurt van roermond maar als het goed is bezorgen ze ook aan huis. PM me maar als er interesse is! 
Lungo    posted on 11-03-2007 12:29
ja ja het is zover.

ik heb gekeken op de conrad site en nog even voor de zekerheid gebeld en ze hebben hem daar op voorraad dus ik heb hem gelijk besteld. als het goed is (want je weet maar nooit) krijg ik hem (eind) volgende week binnen.

hij is jammergenoeg wel iets duurder daar als bij de meeste andere winkels maarja...........het moet maar!

als ik hem heb en uitgeprobeerd heb dan vertel ik wel wat ik ervan vindt en probeer (weet niet precies hoe het moet) een mix op dit forum te zetten.

draaise allemaal groeten jef

Wout-r    posted on 11-03-2007 13:06
Oké! Ik bel dinsdag (maandag zijn ze gesloten Winking my eye) meteen even naar Spincity of die daar ook binnen is, en anders ook maar conrad denk ik.
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

75 Users online: 2 Guests (73 Unknown)
Pages generated today : 12.620
Most visitors online this month : 245
Lifetime Pageviews since 2003 : 230.095.807