Aanschaffen van Traktor Kontrol S4
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

LLCoolP    posted on 22-09-2011 18:44
Na enige jaren met een set van:
2CDJS's een Behringer BCD300 met VDJ en met (maar ?een 2 kanaals mengpaneel) DJM400 gedraaid te hebben wordt het toch langzaam tijd voor een update!

Aangezien ik wel tevreden was met Pioneer was ik eerst van plan een DJM 800 of dergelijke te halen.
Maar aangezien dat erg prijzig is en je deze niet aan de PC/Mac kunt hangen leek het me toch erg nadelig!
Ik lees nu steeds vaker iets over; Traktor Kontrol S4
(Maar op dit forum nog niet echt veel tot mijn grote verbazing!)
Nu vroeg ik me af of er hier mensen zijn die al ervaring hebben met de S4 met Traktor?

In de winkel heb ik er al even mee gespeeld, voelt wel degelijk aan!
Maar tegenover Pioneer, ga ik er dan op achteruit of vooruit ?
( Ik ga van 2mics, naar 1 mic dat is wel lastig maar hoe zit het met de Output als ik bv op een grote?set?moet draaien??Met ((On))gebalanceerd?)

De bedoeling was om 2xCDJ?S400 aan de S4 te hangen, samen met een mic.
En het hele setje in flightcase te verwerken voor de Drive in show en thuis studio.

Daarnaast zat ik ook te denken of ik met de S4 naast Trakor ook nog andere programma?s zou kunnen aansturen, via MIDI?
Zoals een DMX programma zodat op bv een korte loop de strobo aan gaat.
En eventueel (bv via Resolume) beelden zou kunnen commanderen?
Aangezien ik bij de dealer volgende week 10% korting krijg, leek het me nu een goede tijd voor? het aan te schaffen.

Graag jullie mening!
En indien ik hem aanschaf probeer ik jullie op de hoogte te brengen hoe die bevalt.
Join the party and become famous!
User edit by LLCoolP on 22-09-2011 @ 18:46:24 (12%)

What do you think about Aanschaffen van Traktor Kontrol S4 ??

Vote :   

LLCoolP    posted on 25-09-2011 10:58
Sneller als verwacht!
Maar hij is al binnen!
Ik zal binnenkort proberen even mijn feeback hier posten!
Join the party and become famous!
Lomme_    posted on 25-09-2011 22:10
Ik heb hem ja. Je gaat er zeker geen spijt van krijgen. Ik had eerst CDJ's en daarna full digital gegaan. Beetje vreemde omwisseling maar valt heel goed mee.
djcanta    posted on 26-09-2011 12:03
Traktor S4, top ding! heb 'm nu ruim een half jr en bevalt me prima. Je kan de S4 een midi-signaal laten uitsturen maar ik weet niet of jouw licht-apparatuur dat ook kan inlezen. DMX en midi verschillen namelijk wel van elkaar Thumbs Up
2 x SL1200 MK2 || Dateq XTC || Serato SL3 ||
Aziaat    posted on 26-09-2011 12:22
Heb de Traktor S4 al ruim een jaar en 't is een digitale droom. Qua creatief aspect praktisch eindeloos (zeker in combinatie met een X1) en voor het gewone mixen ook een topding. Van een vooruit-/achteruitgang zou ik zeker niet spreken, eerder van een simpele verandering Happy, laughing want het is idd iets heel anders.
Heb ondertss al af en toe m'n platendraaiers erop aangesloten en dat vlot ook heel goed.
Didier82    posted on 14-05-2012 14:24
Is een S4 ook geschikt voor all-round DJ's, of meer een house/techno ding?? Kun je met een S4 op grotere feesten draaien, of valt de controller dan door de mand (qua betrouwbaarheid, geluidskwaliteit, ofzo?)
Luxx    posted on 14-05-2012 14:43
1 member likes this  
Poster: Didier82
Is een S4 ook geschikt voor all-round DJ's, of meer een house/techno ding?? Kun je met een S4 op grotere feesten draaien, of valt de controller dan door de mand (qua betrouwbaarheid, geluidskwaliteit, ofzo?)

het maakt niet uit waar je op draait. je S4 gaat geen muziek stijlen weigeren.
www.mothermusic.nl
Dennis1981    posted on 14-05-2012 15:14

Je S4 is zo stabiel als de computer die em aanstuurt...
djcanta    posted on 14-05-2012 16:07
absoluut waar! Al is wordt 't door cafe's meer gewaardeerd als je de apparatuur gebruikt die er staat. Dus staan er 2xCDJ2000; gebruik die dan in HID-modus. Draait ook prettiger al zeg ik 't zelf. Ik gebruik m'n S4 echt als backup; dus bij gebrek aan beter gebruik in m'n S4. Staan er CDJ900 of CDJ2000 dan gebruik ik die. Ik heb Traktor draaiende op een Macbook Pro 15' met een i7 Quadcore en dat draait soepel.
2 x SL1200 MK2 || Dateq XTC || Serato SL3 ||
Didier82    posted on 15-05-2012 11:00
@djcanta: mijn ervaring met CDJ900 of CDJ2000 in HID modus is niet zo positief...? De playknop krijg ik niet werkend en de scroll slaat een paar nummers over. Ik ben er nog steeds niet achter waar dit aan ligtConfused

Bij mijn eigen CDJ350's werkt de HID modus perfect! Happy, laughing
rikkk010    posted on 15-05-2012 11:41
@djcanta:

Bij mijn eigen CDJ350's werkt de HID modus perfect! Happy, laughing

voor zover ik weet werkt de 350 niet in HID mode toch?
no problems, just solutions.

This is an old Topic

No new postings for 4.584 days.
 Post CommentThat would be 152.8 months
or a whopping 12.6 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

68 Users online: 13 Guests (55 Unknown)
Pages generated today : 66.305
Most visitors online this month : 98
Lifetime Pageviews since 2003 : 232.033.784