Ik neem aan dat je dan in low budget gaat kijken? Voor wat jouw plannen zijn kan dit vrees ik niet anders.
Je hebt ook materiaal nodig voor achter de schermen. Controllers voor allerhande toestellen, dmx-kabels die niet erg goedkoop zijn, GOEDE rookvloeistof, alle kleine accesoires (zoals hoekjes etc) om je truss te doen passen/staan, clamps voor je materiaal mee op te hangen, ... en wees gerust dat was zeker nog niet alles

.
Vaak wordt er bij dmx ook met master slave gewerkt (bij de eenvoudige programmaties).
Het aantal dmx kanalen verwijst naar de aantal variabelen die instelbaar zijn voor het toestel. Zoals hierboven al vernoemd is dat bij spots vaak de kleur, de strobo, de snelheid van kleurovergangen etc... In de handleiding van dergelijke toestellen staat duidelijk wat wat doet dus misschien die even raadplegen

.
Voor de master slave moet je al de andere spots aansluiten op de eerste, dus eigenlijk een ketting maken en die allemaal in slave mode zetten. Zo kopieren ze het gedrag van de voorgaande spot. Ook communiceren ze op die manier, hiermee bedoel ik dat als je de spots in auto of audio gestuurde modus gaat zetten, ze mooi synchroon lopen of ze same een lichtshow opzetten. Als je eenmaal wat gevorderd bent, ga je rap afstappen van de simpele master slave modus en ga je de spots in scene's programmeren die dan weer samen een chase vormen etc etc. Zo kan je volledige lichtshows vooraf programmeren en moet je maar een knopje induwen voor de juiste show te selecteren. En dan wordt de volledige mobiele dj geboren, die alles op z'n eentje doet maar wel op een professionele manier

.