Pioneer DDJ T1 Of DDJ S1?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

voosaa    posted on 15-09-2011 17:18
Hooi

Ik ben van plan een van deze Pioneer midi controllers aan te schaffen die werken op het programma Traktor alleen ik zit nog een beetje te twijfelen.
De midi controller wil ik gebruiken voor drive in shows of raden jullie dat heel erg af?

Groetjes

What do you think about Pioneer DDJ T1 Of DDJ S1? ??

Vote :   1 member likes this  

KevinL    posted on 15-09-2011 17:31
Hee Voosaa,

Ik zou het zeker doen als ik jou was.
Vooral met Traktor dat zou dan de DDJ-T1 worden. Ik ben zelf ook gelukkig eigenaar van dit mooie apparaat.
Hij werkt heerlijk voelt heel degelijk aan en in combinatie met een flightcase echt ideaal voor je drive-in.
Zelf gebruik ik hem zowel in mijn drive-in als in de discotheek waar ik elk weekend sta.

Als je nog vragen hebt laat maar horen !
Ferrox    posted on 15-09-2011 17:34
Ik gebruik de traktor kontrol S4 bij de drive-in show. Ik draai er nog niet volledig op omdat ik het apparaat nog moet leren kennen. Let wel op: de DDJ-T1 is duurder dan de Kontrol S4, maar kan echt heel wat minder. Als je de feeling wil houden en een beetje recht toe - recht aan mixen (en je budget is ruim genoeg) zou ik de T1 pakken. Anders de S4!

(en dat zegt een pioneer lover.....)
TripleA    posted on 15-09-2011 22:49
als je in de buurt bent, donderdag 29 september is Jeroen met de DDJ-T1 bij mij op de zaak voor een demo.
kan je er evt mee spelen, vanaf 15:00

het adres is:

Zeisterweg 98 te Woudenberg (nabij Zeist en Amersfoort)
voosaa    posted on 17-09-2011 09:49
TripleA
Erg bedankt voor het aanbod zou er graag gebruik van willen maken, alleen helaas ben ik dan niet in de buurt, en ik ben dan nog aan het werk.

Maar toch zeker bedanktCool

bambamstudio    posted on 17-09-2011 10:13
En je maakt 2 dezelfde topics aan omdat?
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
Yvaroz    posted on 17-09-2011 10:37
Poster: bambamstudio
En je maakt 2 dezelfde topics aan omdat?

voor de zekerheid?Cool

ik zou als ik jou was ook even kijken naar de S4, hier kan je zoals ferrox al zei veel meer mee, en je zou bij deze altijd nog timecode vinyl/cd kunnen gaan gebruiken.
maar t is jou keuze Happy, laughing
Nothing is Impossible
main    posted on 17-09-2011 15:57
Poster: TripleA
als je in de buurt bent, donderdag 29 september is Jeroen met de DDJ-T1 bij mij op de zaak voor een demo.
kan je er evt mee spelen, vanaf 15:00

het adres is:

Zeisterweg 98 te Woudenberg (nabij Zeist en Amersfoort)

serieus? bij de piramide van austerlitz? in dat geval fiets ik even langs!
TripleA    posted on 19-09-2011 18:18
Poster: main
serieus? bij de piramide van austerlitz? in dat geval fiets ik even langs!

je bent welkom!
OneSoul    posted on 28-09-2011 10:39
Heeft er iemand ervaring met die DDJ-S1, en kan iemand mij zeggen wat de sterke en zwakke punten van het apparaat zijn?
Kan ik de DDJ-S1 ook nog gebruiken met andere DJ-software dan Serato Itch?

Mvg Y.
Play the music, not the instrument.
djcanta    posted on 28-09-2011 10:56
De DDJ-S1 kan je eventueel ook gebruiken voor andere software, bijvoorbeeld met Traktor. Maar waarom zou je dat willen? Dan koop je toch een DDJ-T1? Ze bestaan verder voor zover ik heb kunnen opmerken uit dezelfde componenten qua jogs, toonregeling en faders.
2 x SL1200 MK2 || Dateq XTC || Serato SL3 ||
OneSoul    posted on 28-09-2011 10:59
Ja maar die S1 ziet er gwn beter uit, en als ik goed gezien heb, kan je op de S1 ook een mic aansluiten.
OneSoul    posted on 28-09-2011 21:21
Wou eigenlijk vooral weten welke goede / slecht ervaringen sommigen hiermee hebben...
Dolivieira    posted on 28-09-2011 21:44
Biede zijn gewoon goede controllers. En met Serato itch is ook niks mis mee. Het gewoon waar je mee wil werken maar ik zou niet de S1 kopen voor Traktor. De S1 werkt gewoon goed met serato. Ik zou zoals hier boven al wordt gezegt ook naar de Konrol S4 en S2 kijken. Dit zijn gewoon hele goede controllers die een stuk minder kosten en kwa kwailteit net zo goed zijn als de pioneers en kwa functie toch wat meer bieden.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
main    posted on 28-09-2011 21:57
Poster: TripleA
je bent welkom!

tot hoelaat is het? heb school van 15:15 tot 16:45 namelijk..
Sandr    posted on 28-09-2011 22:10
Poster: Dolivieira
Biede zijn gewoon goede controllers. En met Serato itch is ook niks mis mee. Het gewoon waar je mee wil werken maar ik zou niet de S1 kopen voor Traktor. De S1 werkt gewoon goed met serato. Ik zou zoals hier boven al wordt gezegt ook naar de Konrol S4 en S2 kijken. Dit zijn gewoon hele goede controllers die een stuk minder kosten en kwa kwailteit net zo goed zijn als de pioneers en kwa functie toch wat meer bieden.

Prijzen van de Pioneers zijn flink gedaald.. prijsverschil is er nu nauwelijks meer...
Play that funky music white boy....
LouisCasper    posted on 29-09-2011 10:40
En wat dachten jullie van de DDJ Ergo V?
http://www.louiscasper.com
JeBoyKie    posted on 29-09-2011 11:01
Het ligt eraan wat voor software je wilt gebruiken, als je traktor wilt gebruiken koop je de T1 en als je serato wilt gebruiken koop je S1... weet niet of je met ??n van beide al ervaring hebt?

Als je voor Traktor gaat zal ik ook naar de S4 kijken. Qua prijs maakt het niet zoveel uit de T1 staat voor 899 te koop en de S4 voor zo'n 859 euro. Alle twee hele leuke controllers!

Ik zou zeggen verdiep je is in beide programma's probeer de demo's (weet niet of er van Serato ook een demo is) en anders genoeg filmpjes te vinden.

Denk dat je daar je keuze op moet basseren want het verschil in prijs & functies is niet heel erg groot, gewoon kijken wat jij lekker vindt werken.
TripleA    posted on 29-09-2011 13:57
Poster: main
tot hoelaat is het? heb school van 15:15 tot 16:45 namelijk..

Geen idee tot Jeroen het zat is neem ik aan haha

This is an old Topic

No new postings for 4.761 days.
 Post CommentThat would be 158.7 months
or a whopping 13 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

62 Users online: 1 Guests (61 Unknown)
Pages generated today : 5.525
Most visitors online this month : 245
Lifetime Pageviews since 2003 : 229.965.755