Xponent werkend krijgen, rode lampjes grrr...
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Dennis1981    posted on 14-09-2011 22:16
Wellicht kan iemand me hier helpen, ik heb de zoekfunctie gebruikt maar kan niets vinden.
Heb ook bij m-audio zelf op het forum gekeken, zonder succes.

Heb recentelijk 2e hands een xponent gekocht. Heb het ding getest bij de verkoper en alles werkt.
Alle lampjes branden en bij indrukken van de knoppen lichten zowel de draaiknoppen als de drukknoppen netjes op en faden ze langzaam uit.

Ding mee naar huis genomen, nogmaals getest, stroom erop en alle lampjes branden etc...

Nou hang ik de controller aan mijn windows 7 pc, ik ga naar de site van m-audio en download de benodigde drivers en ineens doen de lampjes het niet meer, alleen de rode lampjes van de draaiknoppen knipperen om de seconde.

En de pc herkent de controller ook niet als ik deze via usb aansluit. Ook niet op mijn 2e laptop.

Als ik de controller loskoppel, en op een ander stopcontact aansluit, knipperen nog steeds alleen de lampjes van alle draaiknoppen en niet zoals het hoort de hele gekleurde lampjessequence?zoals ik het eerder heb gezien.

Waar kan dit aan liggen, en hoe los ik het op ?

Er staat ook niet in de handleiding hoe je het apparaat kan resetten naar de fabrieksinstellingen,
bij andere apparaten van m-audio kan ik dat wel terugvinden maar bij deze xponent niet.

Als iemand weet hoe dit bij de xponent moet hoor ik het graag.

Alvast bedankt voor jullie aandacht en eventuele tips.

What do you think about Xponent werkend krijgen, rode lampjes grrr... ??

Vote :   

jochemke    posted on 15-09-2011 18:25
1 member likes this  Ik heb zelf een xponent en zal het ff nader onderzoeken. ik laat je iets weten als ik iets gevonden heb.
Houwie    posted on 16-09-2011 10:40
1 member likes this  Waarschijnlijk een voedings probleem.
De xponent heeft weinig of geen inteligentie aanboord. Bijna alles wordt door software (Torq) gestuurd.
Het kan voorkomen dat wanneer de voeding te weinig stroom levert (ampere) dat dan niet alle functies werken.
Kijk even of je ergens een universele voeding hebt die het zelfde voltage heeft en minimaal het zelfde aperage.
Ampere mag hoger zijn omdat het apparaat nooit meer gebruikt dan nodig. Bij voltage is dit niet zo. Die moet exact het zelfde zijn.
Volgens mij als je bij Torq-DJ.com in het forum gaat zoeken kom je verschillende topics tegen met dit probleem.

Groeten,

Hans
Dennis1981    posted on 16-09-2011 22:04
@ jochemke en @howie ,

bedankt voor de info, jullie komen iig beide met hetzelfde, dat?het waarschijnlijk de voeding is.

Nu nog iemand uit de buurt van utrecht die ook een voeding heeft die in de xponent past, heb even gekeken maar heb zelf iig geen voeding met zo'n klein 'pikkie' zeg maar...

Laat jullie wel weten als het me gelukt is em aan de praat te krijgen Happy, laughing

En mocht iemand uit de buurt van utrecht een xponent hebben met een goed werkende voeding,
ik kom graag een keer langs om te testen of dit het probleem is.
Yorick    posted on 16-09-2011 22:09
Je kan ook naar een bouwmarkt/handyman/computershop gaan waar je universele voedingen kan kopen.
Dennis1981    posted on 16-09-2011 22:16
En als het dan niet de voeding is heb ik een nutteloze voeding Happy, laughing

Heeft geen haast, heb nog cdj's en tt's Smile
Dennis1981    posted on 06-10-2011 14:03
Opgelost.

Ben bij de officiele m-audio reparateur langsgeweest, Hanex in Leimuiden, die hebben me erg goed geholpen.

Oorzaak was waarschijnlijk het aansluiten van de xponent op dezelfde stopcontactdoos waar ook mijn laptopadapter op aangesloten was, en dat was een niet geaarde contactdoos. Daardoor liep er via die contactdoos of via de usbkabel een constante spanning/stroom van 110 volt waardoor er een condensator leeggeklapt is.
?
Het enige wat hij heeft gedaan is een adapter met een veel grotere stroomafgave aangesloten, waardoor die condensator weer 'vol zou lopen' en daarna kon de xponent weer gewoon uit zichzelf opstarten. Doordat die ene condensator namelijk niet vol zat, bleef hij hangen bij het opstarten omdat de vraag naar stroom groter was dan de standaard adapter kon leveren...

This is an old Topic

No new postings for 4.877 days.
 Post CommentThat would be 162.6 months
or a whopping 13.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

98 Users online: 47 Guests (51 Unknown)
Pages generated today : 21.677
Most visitors online this month : 248
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.689.692