nieuwe gear, digitaal of niet?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

djroy16    posted on 06-09-2011 10:15
Beste Leden,

Ik heb wat hulp en advies nodig voor het aanschaffen van nieuwe apparatuur.

Ik heb altijd met Technics TT's en Cdj'1000's gedraaid maar wil eigenlijk wel eens wat anders proberen. Nu heb ik zitten kijken voor de Denon MC 6000 ( sorry als dit niet de volledige benaming is ) en een setje cd spelers.( CDJ 850/900 o.i.d. )

Zijn er mensen hier die ervaring hebben met het overstappen naar digitaal?? Of kunnen jullie een andere set adviseren? Ik heb een budget van?ongeveer 3500,- ( minder is beter uiteraard )

bedankt voor jullie advies..

Gr. Roy

What do you think about nieuwe gear, digitaal of niet? ??

Vote :   

winfakt    posted on 06-09-2011 10:51
CDJ-850 Kan je digitaal draaien maar ook met CD's?Cool
mrmagix    posted on 06-09-2011 11:34
Goed punt van winfakt. Als je van een set komt dat nooit digitaal heeft gestaan en je zou nu van de ?ne op de andere dag overschakelen, zal het verschil akelig beklemmend worden. Met de 850's kan je dan nog even overschakelen op cd etc, zodat je rustig alle facetten van het digitale kan leren kennen.

Ben ik ook mee bezig en vind het leuker zo dan in 1 keer al het 'analoge' te laten vallen.
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.
User edit by mrmagix on 06-09-2011 @ 11:34:42 (1%)
DaDragon    posted on 06-09-2011 19:42
Wat is het verschil of je nu een usb laad of een cd erin doet?

Bij de CDJ 900 kan je alles. Zowel digital als non-digital.
Ik vind het persoonlijk zonde van het geld om eerst 850s aan te schaffen en dan uiteindelijk toch de 900 kopen.

Beter is om gelijk de 900 te kopen waar je alles mee kan doen. Daar kan je analoog als digitaal mee draaien en ook nog eens via de midi via de pc of laptop :D
Je blijft binnen je budget.

tek-zotic    posted on 06-09-2011 20:23
budget = 3500, dan kan top analoog met top digitaal combineren
1 X allen & HEath Xone 4D = 1222
2 x Pioneer CDJ900 ?= 2290

will je goedkoper gaan: vervang de Xone door een Denon DN-MC6000 en/of de 900's door 850's

met deze combo's heb je top materiaal, zowel analoog als digitaal
Tekhead    posted on 06-09-2011 20:38
Poster: mrmagix
Goed punt van winfakt. Als je van een set komt dat nooit digitaal heeft gestaan en je zou nu van de ?ne op de andere dag overschakelen, zal het verschil akelig beklemmend worden. Met de 850's kan je dan nog even overschakelen op cd etc, zodat je rustig alle facetten van het digitale kan leren kennen.

Ben ik ook mee bezig en vind het leuker zo dan in 1 keer al het 'analoge' te laten vallen.

Is ook zo, als je ineens naar iets compleet nieuws overstapt vanuit je vertrouwde gear, maar? TS heeft m.i. de oplossing al aangehaald, nl de Denon DN-MC6000, is buiten controler ook nog eens een?100%? analoge mixer waaraan je je 2 TT's of je 2 CDJ's of van elk 1 kan aansluiten en gebruiken, zodat je ten allentijde 4 decks ter?beschikking hebt en indien nodig kan switchen, en zo heb je maar een beperkt bedrag nodig van je beschikbare budget. Zo ga ik het ook doen.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Yvaroz    posted on 06-09-2011 21:48
je kan natuurlijk ook timecode gaan draaien, zelf zou ik dan de Traktor S4 nemen, waar je dan ook je cdj's of je TT's op aan kan sluiten
Nothing is Impossible
Sandr    posted on 06-09-2011 22:13
Timecode is alweer bijna achterhaalt... Met een CDJ 2000 kan je beter via HID draaien en ook de cd is op zijn retour aan het gaan.? Koop je een traktor tijdcode pakket dan betaal je veel voor een geluidskaart.

De beste optie lijkt me dan inderdaad de S4 omdat je dan geen geluidskaart hoeft te kopen en bij de S4 ook een volle versie software zit die dan ook tijdcode is te upgraden voor het geval dat. (net de gratis upgrade gemist, dat is dan weer jammer)

Als ik jou was zou ik voor digitaal gaan, als je toch een overstap wilt maken kan je beter overstappen naar iets wat de toekomst wordt... je gaat waarschijnlijk toch een keer over en waarom dan niet nu?

De combinatie DN MC 6000 met cd spelers zie ik niet echt gebeuren, je krijgt een voorkeur voor of je Midi controller of je cd spelers en zal dus 1 van de 2 niet tot nauwelijks gaan gebruiken.

Met een S4 kan je ook 4 decks tegelijk draaien en die communiceren ook nog eens met elkaar wat je creativiteit ten goede komt...

Play that funky music white boy....
Aziaat    posted on 06-09-2011 23:47
Timecode is dan ook eerder bedoeld voor de vinylgebruikers Happy, laughing

Om de volledige stap naar digitaal te nemen.. Daar ben ik zelf niet helemaal voor.
Sommigen amuseren zich rot om met een midicontroller te werken en that's it. Maar de meesten willen nog steeds 'the real deal' (ook al geven ze dit niet meteen toe) en dat is en blijft TTs/CDJs.

In mijn ogen een hele goeie combinatie? Traktor Kontrol S4 met 2x TTs (of CDJs).
Je hebt het digitale en creatieve van de S4 en het analoge gevoel van de TTs of CDJs.
Best of both worlds om het maar zo te zeggen Happy, laughing

Wel goed weten dat de S4 NIET standalone werkt, hij moet dus aangesloten zijn op een laptop/desktop voordat je hem kunt gebruiken.
Tekhead    posted on 07-09-2011 01:42
Poster: Sandr
Timecode is alweer bijna achterhaalt... Met een CDJ 2000 kan je beter via HID draaien en ook de cd is op zijn retour aan het gaan.? Koop je een traktor tijdcode pakket dan betaal je veel voor een geluidskaart.

Dat een CD op z'n retour is, is niks nieuw, Timecode via cd's is?kwa mogelijkheden e.a. al lang achterhaalt, maar?wat? absoluut niet wil zeggen dat gebruikers en verkoop van het TC pakket?met Vinyl ook zienderogen slinkt, integendeel want vinyl is aan een come back bezig.

:
De combinatie DN MC 6000 met cd spelers zie ik niet echt gebeuren, je krijgt een voorkeur voor of je Midi controller of je cd spelers en zal dus 1 van de 2 niet tot nauwelijks gaan gebruiken.

Combinatie met TT's ipv CDJ's is mijn keuze, ik gaf alleen maar aan dat het mogelijk is met de Denon DN-MC6000, Digitaal en analoog samen, maar ook apart?te gebruiken want deze Denon?is ook nog als een?echte mixer te gebruiken zonder dat je hem moet aansluiten op een Mac of Windows computer.

:
Met een S4 kan je ook 4 decks tegelijk draaien en die communiceren ook nog eens met elkaar wat je creativiteit ten goede komt...

De denon ook, en is ook nog een 4 kanaals/8 bronnen standalone digitale mixer met ingebouwde geluidskaart en MIDI
Mijn gedacht is, dat je nog creatiever kan zijn met de Denon.
djroy16    posted on 07-09-2011 11:36
Alvast iedereen bedankt voor jullie reacties.

Persoonlijk vind ik de S4 geen mooie mixer / controller. ( Zeker als ik hem met de Denon vergelijk, zo goed als dezelfde opties alleen minder kosten )

Komt er in de toekomst ook de mogelijkheid om met de cdj900 HID te draaien? ( de CDJ2000 is gewoon te duur! )
Tekhead    posted on 08-09-2011 00:23
Poster: djroy16

Komt er in de toekomst ook de mogelijkheid om met de cdj900 HID te draaien? ( de CDJ2000 is gewoon te duur! )

denk ik niet, anders moeten ze de prijs teveel aanpassen van de cdj-2000
Vinnyo    posted on 08-09-2011 07:46
Poster: DaDragon
Wat is het verschil of je nu een usb laad of een cd erin doet?

Bij de CDJ 900 kan je alles. Zowel digital als non-digital.
Ik vind het persoonlijk zonde van het geld om eerst 850s aan te schaffen en dan uiteindelijk toch de 900 kopen.

Beter is om gelijk de 900 te kopen waar je alles mee kan doen. Daar kan je analoog als digitaal mee draaien en ook nog eens via de midi via de pc of laptop :D
Je blijft binnen je budget.

Met de CDJ 850 kun je ook via de pc draaien, met bijvoorbeeld Traktor.
Sandr    posted on 08-09-2011 14:17
Poster: Tekhead

De denon ook, en is ook nog een 4 kanaals/8 bronnen standalone digitale mixer met ingebouwde geluidskaart en MIDI
Mijn gedacht is, dat je nog creatiever kan zijn met de Denon.

Poster: djroy16

Persoonlijk vind ik de S4 geen mooie mixer / controller. ( Zeker als ik hem met de Denon vergelijk, zo goed als dezelfde opties alleen minder kosten )

Komt er in de toekomst ook de mogelijkheid om met de cdj900 HID te draaien? ( de CDJ2000 is gewoon te duur!

Vergeet niet dat je bij de Denon een Traktor LE krijgt die je dus nog zal moeten upgraden naar een volle Traktor om met 4 decks te kunnen draaien. Dit kost je zo'n ? 125 euro.

Maar die Denon is ook absoluut een goede keuze, degelijk gebouwd, veel opties en ook als mixer te gebruiken. Ik persoonlijk denk dat je toch of/of gaat gebruiken en niet en/en als je daarbij ook nog 2 cd spelers aansluit.

djcanta    posted on 08-09-2011 16:30
Dan koop je toch een X1 controller van NI, krijg je Traktor Pro 2 er gratis bij. Paar tientjes meer en klaar! Dan kan je de LE-versie nog ongebruikt laten en doorgeven aan een ander.
2 x SL1200 MK2 || Dateq XTC || Serato SL3 ||
Sandr    posted on 08-09-2011 18:25
Als je een MC 6000 koopt heb je een X1 niet echt nodig. Je krijgt op dit moment inderdaad Traktor Pro er gratis bij maar de X1 moet je nog steeds betalen...
tek-zotic    posted on 08-09-2011 19:14
Als je een MC 6000 koopt heb je een X1 niet echt nodig. Je krijgt op dit moment inderdaad Traktor Pro er gratis bij maar de X1 moet je nog steeds betalen...

maar die kan je dan weer verkopen, met pak 50 euro verlies, en dan heb je een upgrade naar pro voor 50 euro ipv 125 euro Happy, laughing
Ywe    posted on 08-09-2011 19:40
Poster: Vinnyo
Met de CDJ 850 kun je ook via de pc draaien, met bijvoorbeeld Traktor.

Klopt, maar is wel groot verschil met zijn grotere broers. Hij heeft nu een TSI file, maar persoonlijk vind ik het niet lekker werken. Ik draai nu nog liever via timecode, voelt beter aan.
User edit by Ywe on 08-09-2011 @ 19:40:55 (8%)
Dav3    posted on 08-09-2011 19:44
CDJ900 heeft HID.
www.everybeat.nl
DaDragon    posted on 08-09-2011 20:30
Als je 3500 tot je beschikking hebt en altijd met cdj-1000s gedraaid hebt dan neem ik aan dat je nog een leuk mengpaneel hebt?

Tekhead    posted on 09-09-2011 00:16
Vergeet niet dat je bij de Denon een Traktor LE krijgt die je dus nog zal moeten upgraden naar een volle Traktor om met 4 decks te kunnen draaien. Dit kost je zo'n ? 125 euro.

Inderdaad, maar je kan er toch ook andere software mee aansturen dan enkel Traktor, dacht ik.

:
Maar die Denon is ook absoluut een goede keuze, degelijk gebouwd, veel opties en ook als mixer te gebruiken. Ik persoonlijk denk dat je toch of/of gaat gebruiken en niet en/en als je daarbij ook nog 2 cd spelers aansluit.

of/of gebruiken en niet en/en,?zullen wss de?meerderheid van de gebruikers van deze Denon wel doen, misschien ook niet, want heel veel gebruikers schaffen deze Denon er speciaal voor aan (ik wel !).
User edit by Tekhead on 09-09-2011 @ 00:21:51 (3%)
mrmagix    posted on 09-09-2011 00:49
Kijk hier even.
Als je dat plaatje mooi vind, ga je de prijs helemaal mooi vinden. Midi, Hid, CD, USB-sticks, effecten zoveel dat je ze niet kan onthouden en een enorm betrouwbaar merk Happy, laughing.

Met die dikke 600 euro dat er overblijft kan je dan nog een lekkere koptelefoon kopen of je kan het mooi opzij zetten voor je volgende update (bijvoorbeeld de X1 voor makkelijk te kunnen browsen en sampler te gebruiken?).
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.
Toppertje    posted on 09-09-2011 01:36
Ik werk sinds 3 weken op cdj2000's, en inderdaad stap voor stap gebruik ik steeds meer usb.

Ik ben allrounder, dus de indeling van je cdmap probeer je zo duidelijk mogelijk in te delen op een usb.

Cdj900's zijn inderdaad ook leuke spelers, ik vind deze twee perfect, want alles is mogelijk en naar mijn mening zijn deze af. (Ik weet dat er bugs zijn, maar in vergelijking met andere merken vind ik het heel conforttabel)

Ik zou geen Denon nemen omdat de cdj1000 layout universeel is, in het club en verhuur cerquit zie je niet anders.?

En waarom een laptop, waneer je 2 sticks op zak kan nemen.
Ik ben Snoey, Admin reageert niet op mijn verzoek.
Tekhead    posted on 10-09-2011 00:37
Poster: Toppertje
Ik werk sinds 3 weken op cdj2000's, en inderdaad stap voor stap gebruik ik steeds meer usb.

Ik ben allrounder, dus de indeling van je cdmap probeer je zo duidelijk mogelijk in te delen op een usb.

Cdj900's zijn inderdaad ook leuke spelers, ik vind deze twee perfect, want alles is mogelijk en naar mijn mening zijn deze af. (Ik weet dat er bugs zijn, maar in vergelijking met andere merken vind ik het heel conforttabel)

Ik zou geen Denon nemen omdat de cdj1000 layout universeel is, in het club en verhuur cerquit zie je niet anders.?

En waarom een laptop, waneer je 2 sticks op zak kan nemen.

Een laptop ipv USB sticks ? Met een laptop kan je meer creatiever zijn dan met USB sticks. En je zou geen Denon nemen omdat de pioneers de standaard zijn (en niet de universeel zoals je aanhaald) in club en verhuurcircuit !? Wel hier vergelijk je appelen met peren jonge man. De Denon die hier meermaals genoemd werd is?een?totaal? ander concept dan een CDJ-1000 /?2000 / 900. google even en je zal dat gelijk ook kunnen opmerken.

This is an old Topic

No new postings for 4.844 days.
 Post CommentThat would be 161.5 months
or a whopping 13.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

68 Users online: 6 Guests (62 Unknown)
Pages generated today : 18.768
Most visitors online this month : 236
Lifetime Pageviews since 2003 : 232.436.375