hoe lijmvlekken los te krijgen? (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Drumworks    posted on 03-09-2011 15:55
bij mijn hp, de hdj 500 was er een stukje metaal (waar pioneer opstaat) aan het loskomen, dus ik had er een druppeltje bisonlijm tussengedaan. nu ben ik weer zo dom geweest om met mijn lijmvingers het bovenste gedeelte van de hp vast te pakken (dat soort rubberre deel naast het midden). hier zitten nu allemaal vlekjes, en het lijkt net of er rubbere stukjes wegzijn. of dit zo is weet ik niet, maar ALS het rijmrestjes zijn, hoe kan ik die dat het best verwijderen? naderhand vind ik het niet zo'n slimme actie van mezelf, maarja.... iemand tips?
The beats are still banging :)

What do you think about hoe lijmvlekken los te krijgen? ??

Vote :   

Danielvb    posted on 03-09-2011 15:56
Soort sticker oplos middel? Misschien haal je daar ook lijmresten mee weg. Of het je hdj beschadigd kan ik niks over zeggen. Dus op eigen risico.
Drumworks    posted on 03-09-2011 16:01
ik heb het al geprobeerd met turtelwas, en wasbenzine, wasbenzine werkt goed bij stickers maar niet bij de lijmvlekjes.... gelukkig heeft het niet mijn hp aangetast maar deze 2 helpen niet
Lomme_    posted on 03-09-2011 16:02
Nagelak remover wil ook wel 'ns helpen. Of dit schade aan je HDJ gaat toebrengen weet ik niet.
Drumworks    posted on 03-09-2011 16:05
hmmm zou ook kunnen... heeft iemand ervaring of dat 'rubbere deel bovenaan' makkelijk loslaat? want het hoeven geen lijmvlekjes te zijn natuurlijk
User edit by Drumworks on 03-09-2011 @ 16:05:30 (8%)
Drumworks    posted on 03-09-2011 16:32
ik lees op andere sites aceton... iemand ervaring met dit spul?
Lomme_    posted on 03-09-2011 16:41
Aceton zit in Nail Remover Winking my eye
Drumworks    posted on 03-09-2011 16:42
oww oke, ik ben benieuwdHappy, laughing kzal morge eens aan me ma vragenHappy, laughing
mrmagix    posted on 03-09-2011 16:54
Opgelet voor mogelijke verkleuringen wel h?! Wat ook werkt, maar da's redelijk agressief, is lijmafbijt middel.
Vind je normaal ook van bison, maar V33 of xylad?cor heeft dat ook. Vind je in doe het zelf zaken vaak bij de vernissen etc.
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.
Drumworks    posted on 03-09-2011 16:59
oke! ik zal eens kijkenCool. eerst vraag ik het even aan me ma of ze nagellakremover heeft, kijken of het daarmee helpt. maar bedankt voor de tips iedereen!!
D-From-Dutch    posted on 03-09-2011 21:57
wasbenzine of spiritus of inderdaat nagellakremover
music is a religion
donkey    posted on 04-09-2011 00:19
kijk uit met aceton, daar heb ik eens iets mee proberen weg te vegen, beet gans de kleur weg..
Maniax
Drumworks    posted on 04-09-2011 00:37
wasbenzine al geprobeert, spiritus zou kunnen.... maar kga de nagellakremover er eerst speciaal voor kopen want we hadden het niet eens in huis?Cool
maarten_geurts    posted on 04-09-2011 16:51
Ik gebruik altijd stickerverwijderaar van de HG voor lijmresten.
tek-zotic    posted on 04-09-2011 17:27
Poster: donkey
kijk uit met aceton, daar heb ik eens iets mee proberen weg te vegen, beet gans de kleur weg..

heb je met al die dingen, zijn allemaal organische solventen, als je dan een kleurstof hebt die oplosbaar is in dit solvent heb je prijs
Tekhead    posted on 04-09-2011 17:34
Poster: maarten_geurts
Ik gebruik altijd stickerverwijderaar van de HG voor lijmresten.

Idd, dit is een zeer goed produkt van HG, verkrijgbaar in de DHZ en meeste grote supermarkten, drogerijen enz...
Aceton is een ontvetter, geen oplosmiddel, wasbenzeen is soms ook voldoende om lijmresten op te lossen.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
tek-zotic    posted on 04-09-2011 18:03
Poster: Tekhead
Idd, dit is een zeer goed produkt van HG, verkrijgbaar in de DHZ en meeste grote supermarkten, drogerijen enz...
Aceton is een ontvetter, geen oplosmiddel, wasbenzeen is soms ook voldoende om lijmresten op te lossen.

aceton is wel degelijk een oplosmiddel en geen ontvetter hoor roger, is wel een organisch oplosmiddel en aangezien vetten organische stoffen zijn, zullen sommige vetten wel oplossen in de aceton
Tekhead    posted on 04-09-2011 23:28
Poster: tek-zotic
aceton is wel degelijk een oplosmiddel en geen ontvetter hoor roger, is wel een organisch oplosmiddel en aangezien vetten organische stoffen zijn, zullen sommige vetten wel oplossen in de aceton

Mijn excuses dan Jelle, heb vroeger in de bouw gewerkt en wij gebruikte dat altijd als ontvetter om PE en PP water en gasleidingen te kunnen bewerken of aan elkaar?lassen met Rothenberger systeem, vandaar mijn verkeerde post. Ik ben geen chemical wonder, maar die aceton werkte wel.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Lead    posted on 05-09-2011 10:51
Laat de vlekjes gewoon zitten en hoop dat ze er vanaf slijten.

De meeste dingen die lijm doen oplossen zijn ook niet zo heel goed voor het rubber/plastic van de HDJ.

In Aceton of Thinner lost kunststof op na een tijdje, dus zulke aggresieve stoffen moet je NOOIT gebruiken om gear schoon te maken. Alles wat er met water/zeep niet vanaf gaat zou ik laten zitten. Chemische shit doet meer kwaad dan goed in de meeste gevallen.
Let the BASS be louder
Drumworks    posted on 05-09-2011 14:42
bedankt voor de reacties!! ik denk er nog even over na wat ik ga doen voor ik ga beslissen, want ik zie dat de meningen verdeeld zijn.?Cool
Drumworks    posted on 05-09-2011 19:21
laat maar guys... ik heb het een beetje heel erg verkwanselt.... nu ziet die er niet meer uit. ik laat de details liever achterwege. ik heb een nieuwe besteld.Cool dit topic mag op slot. ALVAST EEN GOEDE TIP VOOR IEDEREEN: denk aan de risico's voordat je iets kleins gaat proberen te herstellen, want het kan veel erger uitpakken dan je zelf denkt!!
User edit by Drumworks on 05-09-2011 @ 19:23:36 (96%)
mrmagix    posted on 05-09-2011 21:07
Ach opnieuw spuiten en er een persoonlijke toets aangeven. Niets is verkwanselt als het technisch nog perfect is Happy, laughing.
Als je hem zou weg smijten, stuur je hem beter op naar hier :D
Drumworks    posted on 05-09-2011 21:15
voor 30,- mag je hem hebbenCool
tek-zotic    posted on 05-09-2011 21:22
ik wil een fotoje zien van de verkwanselde HP, als je hem toch kwijt wil, wil ik hem mss wel overkopen Happy, laughing
mrmagix    posted on 05-09-2011 21:48
H?la ik was eerst he :p Haha
Drumworks    posted on 05-09-2011 21:55
bied maar tegen elkaar op, zal zo ff foto's online gooien

edit: Hoe gooi ik een foto online?
User edit by Drumworks on 05-09-2011 @ 22:00:13 (62%)
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

114 Users online: 9 Guests (105 Unknown)
Pages generated today : 16.668
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 228.851.380