Poster: RAS
Elke cd in mijn cd-map heeft een nummer. In rekordbox hebben ik mappen gemaakt met de naam van de fysieke cd-mappen. In die mappen heb ik voor elke cd een playlist gemaakt met de nummers op die cd. De playlist heeft dan als naam het cd-nummer. Ik heb drie cd-mappen dus in rekordbox staan dus ook 3 mappen met allemaal playlists.
Zo heb ik in rekordbox de indeling die ik ook in mijn cd-map gebruik en kan ik rustig wennen.
Daarnaast heb ik nog een extra map met playlists per genre. Bijvoorbeeld 80's, 90's, happy hardcore, lalalala, nederlandstalig etc.
Poster: Cyspoz
Bij Rekordbox wordt alle muziek op ??n grote hoop gegooid ongeacht de folder locatie op je computer waar het staat. Als je vervolgens structuur wilt aanbrengen dan doe je dat door Playlists te maken. Nummers kunnen inmeerdere playlisten voorkomen.
Je kan in Rekordbox de structuur weerspiegelen die de muziek op je hardeschijf heeft door deze structuur in playlisten aan te maken. Op de CDJ kun je playlists sorteren op door jou in Rekordbox ingestelde manieren. Zo kun je bijvoorbeeld op titel, artiest, album, BPM en key sorteren binnen je totale muziek collectie maar ook binnen een playlist.
Poster: Lead
Je maakt geen structuur op je stick, dat doet Rekordbox voor je.
Lees het topic van Rekordbox nog eens, het lijkt erop dat je de achterliggende gedachte ervan nog niet helemaal door hebt.
Rekordbox is music maanagement software, hiermee organiseer je. Als je daarmee klaar bent exporteer je een selectie naar USB/SD. Je kunt dan op de CDJ browsen door tags etc.
Rekordbox gooit alle files op een vaste manier op de stick. Er is een map met Contents, daarin wordt per artiest een map gemaakt. In iedere artiestenmap staan mappen per album. Daarin staan de tracks. Er is niets wat je kunt doen om dit anders in te delen.
De CDJ leest de info van Rekordbox en zorgt dat je makkelijk kunt browsen aan de hand van de tags.
Poster: Toppertje
Kan die al die nummers niet vinden!!!
Poster: Toppertje
Schijven groter dan 16 gig pakt die toch niet??
Poster: maarten_geurts
... Op het moment dat deze map te groot wordt zal ik m gaan opschonen. Dat wordt een groot karwei omdat je alles opnieuw moet linken helaas.
Op het moment dat ik 1 nummer gedraaid heb wordt deze groen. Ik zou graag zien dat als dit nummer ook nog ergens in een andere playlist staat deze ook groen wordt. Je hebt m immers al een keer gespeeld. Daarmee voorkom je dat je platen 2x draait.
In Traktor kun je zelf platen op 'reeds gespeeld zetten' door een bepaalde toetscombinatie te gebruiken maar dit kan bij mijn weten bij RB ook niet.