Rekordbox organiseren
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Vinnyo    posted on 31-08-2011 21:13
Hey!

Ik maak nu al een hele tijd gebruik van Rekordbox maar elke keer als ik een lading nieuwe nummers op mijn USB wil zetten moet ik alles opnieuw gaan organiseren. (qua structuur) Ik vroeg me af hoe jullie dat doen? Hoe ziet jullie structuur van de USB eruit?

Alvast bedankt!

Vinnyo

What do you think about Rekordbox organiseren ??

Vote :   1 member likes this  

Dennis1981    posted on 31-08-2011 23:14
Ik laat rekordbox alleen mijn nummer analyseren en?dan exporteren naar mijn externe harde schijf, telkens als ik nieuwe nummers toevoeg aan mijn database kan ie op de pc?de rest ineens niet meer terugvinden.

Doe op de pc dus niets verder, en qua structuur,?je?kan zelf?instellen hoe de harde schijf de resultaten weergeeft...

En al mijn?kjoe-pojnts staan opgeslagen op de harde schijf, niet in rekordbox zelf.

Als ik de harde schijfinhoud bekijk via verkenner?en dan het mapje contents, dan ziet dat er niet echt handig uit, maar in mijn cdj2000 kan ik alles makkelijk terugvinden. Ik weet niet hoe dat is bij de 850-900...
RAS    posted on 31-08-2011 23:29
Elke cd in mijn cd-map heeft een nummer. In rekordbox hebben ik mappen gemaakt met de naam van de fysieke cd-mappen. In die mappen heb ik voor elke cd een playlist gemaakt met de nummers op die cd. De playlist heeft dan als naam het cd-nummer. Ik heb drie cd-mappen dus in rekordbox staan dus ook 3 mappen met allemaal playlists.

Zo heb ik in rekordbox de indeling die ik ook in mijn cd-map gebruik en kan ik rustig wennen Happy, laughing.

Daarnaast heb ik nog een extra map met playlists per genre. Bijvoorbeeld 80's, 90's, happy hardcore, lalalala, nederlandstalig etc.
User edit by RAS on 31-08-2011 @ 23:29:41 (2%)
Vinnyo    posted on 01-09-2011 07:46
Poster: RAS
Elke cd in mijn cd-map heeft een nummer. In rekordbox hebben ik mappen gemaakt met de naam van de fysieke cd-mappen. In die mappen heb ik voor elke cd een playlist gemaakt met de nummers op die cd. De playlist heeft dan als naam het cd-nummer. Ik heb drie cd-mappen dus in rekordbox staan dus ook 3 mappen met allemaal playlists.

Zo heb ik in rekordbox de indeling die ik ook in mijn cd-map gebruik en kan ik rustig wennen Happy, laughing.

Daarnaast heb ik nog een extra map met playlists per genre. Bijvoorbeeld 80's, 90's, happy hardcore, lalalala, nederlandstalig etc.

Dankje! Dat was iets wat ik zoek. Als ik namelijk mijn USB in mijn CDJ stop ziet het er allemaal heel onoverzichtelijk uit. Zijn er nog meer die een antwoord willen geven?
Cyspoz    posted on 01-09-2011 09:31
Bij Rekordbox wordt alle muziek op ??n grote hoop gegooid ongeacht de folder locatie op je computer waar het staat. Als je vervolgens structuur wilt aanbrengen dan doe je dat door Playlists te maken. Nummers kunnen inmeerdere playlisten voorkomen.
Je kan in Rekordbox de structuur weerspiegelen die de muziek op je hardeschijf heeft door deze structuur in playlisten aan te maken. Op de CDJ kun je playlists sorteren op door jou in Rekordbox ingestelde manieren. Zo kun je bijvoorbeeld op titel, artiest, album, BPM en key sorteren binnen je totale muziek collectie maar ook binnen een playlist.
Vinnyo    posted on 01-09-2011 11:25
Poster: Cyspoz
Bij Rekordbox wordt alle muziek op ??n grote hoop gegooid ongeacht de folder locatie op je computer waar het staat. Als je vervolgens structuur wilt aanbrengen dan doe je dat door Playlists te maken. Nummers kunnen inmeerdere playlisten voorkomen.
Je kan in Rekordbox de structuur weerspiegelen die de muziek op je hardeschijf heeft door deze structuur in playlisten aan te maken. Op de CDJ kun je playlists sorteren op door jou in Rekordbox ingestelde manieren. Zo kun je bijvoorbeeld op titel, artiest, album, BPM en key sorteren binnen je totale muziek collectie maar ook binnen een playlist.

Dat was mijn vraag niet. Happy, laughing Ik wil graag weten hoe de structuur van de mensen hier eruit ziet.
Lead    posted on 02-09-2011 10:15
Je maakt geen structuur op je stick, dat doet Rekordbox voor je.

Lees het topic van Rekordbox nog eens, het lijkt erop dat je de achterliggende gedachte ervan nog niet helemaal door hebt.

Rekordbox is music maanagement software, hiermee organiseer je. Als je daarmee klaar bent exporteer je een selectie naar USB/SD. Je kunt dan op de CDJ browsen door tags etc.

Rekordbox gooit alle files op een vaste manier op de stick. Er is een map met Contents, daarin wordt per artiest een map gemaakt. In iedere artiestenmap staan mappen per album. Daarin staan de tracks. Er is niets wat je kunt doen om dit anders in te delen.

De CDJ leest de info van Rekordbox en zorgt dat je makkelijk kunt browsen aan de hand van de tags.
Let the BASS be louder
Vinnyo    posted on 02-09-2011 18:48
Poster: Lead
Je maakt geen structuur op je stick, dat doet Rekordbox voor je.

Lees het topic van Rekordbox nog eens, het lijkt erop dat je de achterliggende gedachte ervan nog niet helemaal door hebt.

Rekordbox is music maanagement software, hiermee organiseer je. Als je daarmee klaar bent exporteer je een selectie naar USB/SD. Je kunt dan op de CDJ browsen door tags etc.

Rekordbox gooit alle files op een vaste manier op de stick. Er is een map met Contents, daarin wordt per artiest een map gemaakt. In iedere artiestenmap staan mappen per album. Daarin staan de tracks. Er is niets wat je kunt doen om dit anders in te delen.

De CDJ leest de info van Rekordbox en zorgt dat je makkelijk kunt browsen aan de hand van de tags.

Volgens mij begrijpt alleen RAS mijn vraag, niet waar? Het is ook niet meer nodig omdat ik nu een goed iets heb gevonden, het topic kan dus gesloten worden. Happy, laughing
Yorick    posted on 02-09-2011 21:45
Wat is dat goede iets dan?
Misschien kan je er ook andere leden daar mee helpen.
Toppertje    posted on 09-09-2011 19:48
Wat een baggerprogramma!!!!!!!!!!!!!

De volgende punten moeten echt veranderen!!!

Ik heb in mijn map 'mijn documenten' een aantal mappen met muziek, ik importeer dat, dat gaat prima. Een week later heb ik een map verplaatst naar een andere map en ik heb wat nieuwe tracks toegevoegd enz. Kan die al die nummers niet vinden!!!!!!

Dit kost mij elke keer dus heel veel tijd, zeker iemand als ik die allround draait, elke week cd's sta te rippen voor op de usb en ik mijn structuur zo nu en dan wil aanpassen, zodat ik in de praktijk er beter gebruik van kan maken.

Ik ben Snoey, Admin reageert niet op mijn verzoek.
Dennis1981    posted on 09-09-2011 20:08
Poster: Toppertje
Kan die al die nummers niet vinden!!!

Heb ik nou ook telkens last van. Ik laat rekordbox dus alleen maar nummers analyseren en dan pomp ik ze over naar mijn harde schijf. En dan wis ik de rekordboxinhoud weer...

Heb dus?alle que-points op mijn harde schijf staan...
Toppertje    posted on 09-09-2011 20:19
Schijven groter dan 16 gig pakt die toch niet?

Dan is een update wel handig, waarin dat programma gewoon de tracks kan blijven volgen zolang ze maar op de pc staan.

Je gebruikt het om te organiseren, terwijl je collectie vernieuwd.

Dan zou het moeten werken op die manier. Nu moet ik dus op me computer alles eerst goed in mappen organiseren en dat ongeweizigd beheren. En telkens als ik 2 tracks heb, moet ik een half uur me usb updaten...

Dat is toch veel te omslachtig. Ik ben zeer positief over de cdj2000 hardware, en rekordbox voegt heel veel waarden toe. Zonde dat dit dan het plezier verpest.
User edit by Toppertje on 09-09-2011 @ 20:23:52 (100%)
Dennis1981    posted on 09-09-2011 22:45
Poster: Toppertje
Schijven groter dan 16 gig pakt die toch niet??

Heb er gewoon een harde schijf van 320 gig aan hangen werkt perfect. En gewoon een usb-stroom harde schijf zonder externe stroom/voeding. En mijn cdj2000's heb ik aan elkaar gelinkt; dus ik zit met 2 spelers tegelijk te graven in mijn harde schijf muziekcollectie...
RAS    posted on 10-09-2011 00:16
Nog als aanvulling op mijn indeling. In de toekomst als ik helemaal overgestapt ben op mp3 (over 10 jaar ofzo), dan zou ik playlists maken voor elke nieuwe maand en daar de nummers van die maand in stoppen.

Misschien ga ik dit al sneller doen, maar dan parallel aan de cd-map naamgeving (cd-nummers). Je kunt zoals cyspoz terecht opmerkt nummers in meerdere playlists stoppen.

Nog een belangrijk aspect erbij is dat ik de structuur ??rst in iTunes maak, en daarna overzet naar rekordbox. Dit omdat rekordbox geen goede exportfunctie heeft. iTunes daarentegen is zo ongeveer de standaard als het om muziekdatabases gaat en kan dus met vele programma's samenwerken.

Het zou er dan ongeveer zo uitzien (playlists in mappen):

[Top40 map]
- 001
- 002
- 003
- ....
- 224

[Trance/house map]
- 001
- 002
- 003
- ....
- 108

[oude map]
- 001
- 002
- 003
- ....
- 280

[genres]
- nederlandstalig
- bubbling
- 70's
- 80's
- 90's
- lalalala
- zomerhits
- happy hardcore
- etc

[top40 per maand]
- ....
- dec 2010
- jan 2011
- feb 2011
- etc

[house/trance per maand]
- ....
- dec 2010
- jan 2011
- feb 2011
- etc
User edit by RAS on 10-09-2011 @ 00:39:11 (39%)
maarten_geurts    posted on 12-09-2011 20:16
Ik heb RB op genre georganiseerd en alle nieuwe muziek zit in een map NEW. Op de laptop heb ik de muziek in dezelfde mappen zitten als in recordbox en dezelfde playlists zitten in mn cd mappen (als er ergens alleen 1000 staan). De map new heb ik ook op genre georganiseerd. Op het moment dat deze map te groot wordt zal ik m gaan opschonen. Dat wordt een groot karwei omdat je alles opnieuw moet linken helaas.

Daarnaast maak ik vaak voor een avond draaien een playlist met nummers die ik zeker wil draaien. Het komt daardoor voor dat nummers 2 keer in een playlist staan. Op het moment dat ik 1 nummer gedraaid heb wordt deze groen. Ik zou graag zien dat als dit nummer ook nog ergens in een andere playlist staat deze ook groen wordt. Je hebt m immers al een keer gespeeld. Daarmee voorkom je dat je platen 2x draait.
RAS    posted on 13-09-2011 02:52
Poster: maarten_geurts
... Op het moment dat deze map te groot wordt zal ik m gaan opschonen. Dat wordt een groot karwei omdat je alles opnieuw moet linken helaas.

Fout in je organisatie lijkt me dan. Is het niet handiger om gewoon iedere keer een nieuwe playlist te maken aan het begin van de maand (of kwartaal), zodat je laatste playlist dan automatisch de nieuwe nummers bevat?

Op het moment dat ik 1 nummer gedraaid heb wordt deze groen. Ik zou graag zien dat als dit nummer ook nog ergens in een andere playlist staat deze ook groen wordt. Je hebt m immers al een keer gespeeld. Daarmee voorkom je dat je platen 2x draait.

Helemaal mee eens! is dat niet zo dan?!? Stomme fout van Pioneer.
maarten_geurts    posted on 13-09-2011 21:50
@Ras - ?ik had een indeling per maand maar dan kan ik op een gegeven moment niks meer terugvinden omdat ik vaak niet weet wat in welke maand valt. Dus heb ik toen iets van 7 maanden in 1 map gestopt en dat op genre gesorteerd.?

- Wellicht dat deze optie er wel is maar dan heb ik m nog niet kunnen vinden. In Traktor kun je zelf platen op 'reeds gespeeld zetten' door een bepaalde toetscombinatie te gebruiken maar dit kan bij mijn weten bij RB ook niet. Voor mijn part maken ze deze oranje, ook goed.

Toppertje    posted on 14-09-2011 02:00
Dat met die groene letters is inderdaad fijn.

Ik ga morgen weer verder met me cd's overzetten naar usb, kijken of de indeling dit keer wel gemakkelijk gaat.

Wel irritant dat ik het helemaal overnieuw mag gaan doen...
MaykFroix    posted on 14-09-2011 11:23
In Traktor kun je zelf platen op 'reeds gespeeld zetten' door een bepaalde toetscombinatie te gebruiken maar dit kan bij mijn weten bij RB ook niet.

Dat wist ik niet. Welke toetscombinatie is dat en moet dat steeds handmatig gebeuren of kun je dat ook automatisch laten doen?
maarten_geurts    posted on 15-09-2011 19:26
@Toppertje Als je klikt op bestand / ontbrekende nummers beheren kun je makkelijk de locatie van de nummers wijzigen. Scheelt je een hoop werk.

This is an old Topic

No new postings for 4.965 days.
 Post CommentThat would be 165.5 months
or a whopping 13.6 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

186 Users online: 11 Guests (175 Unknown)
Pages generated today : 20.089
Most visitors online this month : 518
Lifetime Pageviews since 2003 : 237.444.740