Vraagje in verband met naalden. (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

EclipX    posted on 11-01-2006 15:34
Hello, de laatste tijd merk ik op, dat dat blokje op je arm waar de naald op zit, extreem dicht bij mijn vinyl komt. Probleem is dat ik mijn tt's al een tijdje heb en nog nooit de naalden heb moeten vervangen, dus ik weet ook niet goed wat ik nu moet doen, nieuwe naalden kopen? En btw, die naalden is dat allemaal hetzelfde? Of is dat per model ofzoiets? :s

Kheb al meerdere keren aan mijn gewichtjes gezeten zodat de arm ietste hoger komt, maar een paar dagen later is hij weer gezakt...

What do you think about Vraagje in verband met naalden. ??

Vote :   

Abc123    posted on 11-01-2006 15:36
Vanboven staan er zo 2 vijsjes. Probeer deze eens aan te vijzen. Maar wacht eens voor er een meer ervaren voorbij komt Happy, laughing

EclipX    posted on 11-01-2006 15:39
Ok, zal ik eens proberen, maar die laatste zin versta ik niet ze Happy, laughing

Ben gisteren nogmaar achter nieuwe platen geweest in de musicman in gent, en zou niet willen dat ik me platen beschadig
Abc123    posted on 11-01-2006 15:41
Weeral iemand die bij de Musicman gaat Happy, laughing

Zuur    posted on 11-01-2006 15:41
Hoe oud zijn de naalden?
Klinkt de naald ook anders dan in het begin?
Grote kans dat de naald versleten is (dat is niet goed voor je Vinyl)

Naald gaat bij redelijk gebruik toch wel een jaar mee.
EclipX    posted on 11-01-2006 15:50
@abc123: ja daar zijn ze echt vriendelijk, helpen ze je met het zoeken van genre's enzo. Echt tof daar.

@ Zuur: Ik heb thuis 2 Q20D's staan, die zijn al een hele tijd oud, en zijn bij mijn weten niet echt veranderd van naald, welk type naald zou ik dan moeten kopen?

Het geluid dat eruitkomt, is nog evengoed zoals vroeger dus ik denk niet dat mijn platen er door beschadigd worden.
tairip    posted on 11-01-2006 16:12
Welk type naald heb je er nu op? Het staat meestal wel op de naald zelf of op het element!

Als je naalden al erg lang mee gaan is de kans erg groot dat ze aan vervanging toe zijn.
Een beetje aan je je gewicht draaien e.d. heeft geen zin, hiermee verander je de naalddruk. Redelijk normaal is een naalddruk van 3 - 3.5 gram.

Kijk hier voor het afstellen van je arm en naalddruk.
EclipX    posted on 11-01-2006 16:22
Ik weet het niet, zal vanavond eens kijken, wel staat er een A op, kweet niet als dat iets moet zeggen.
EclipX    posted on 11-01-2006 16:35
Ik weet btw, echt niks van naalden maar kan ik dit aan mijn tt's bevestigen?

Of is dit universeel?

[ stt-t2rssm ]
Trackmaster II Roger Sanches + 2 extra styli

Output volt: 7,0mV - Tracking force: 2,0-5,0 gr - Freq. resp.: 20-20000Hz - Stylus tip: elliptical

Basrose    posted on 11-01-2006 17:12
de meeste kan je er gewoon opzetten.. die stantonn500 dingen moet je misschien nog in elkaar schroeven maar die zou ik je niet aanraden.. je moet alleen ff je gewicht opnieuw instellen als je andere naalden neemt (en indien mogelijk de hoogte van je arm).
EclipX    posted on 11-01-2006 17:26
Ah cool, ik dacht dat bij elke merk/model een bepaalde soort naald voor nodig was, dus jij zegt dat ik ook andere naalden kan kopen, handig, zal misschien die stanton pakken, is 129€

Btw, weet er iemand als dat 1 stuk is of 2 stuks? Kzie het precies nergens staan:

http://www.bekafun.com/resul_home.php?num=&product=dj-cartridge
User edit by EclipX on 11-01-2006 @ 17:28:59 (72%)
the-melody    posted on 11-01-2006 17:38
Ik heb mij zopas een setje van ortofon concorde twin set gekocht dat bestaat uit: 2nieuwe naalden en 1borsteltje kun je kopen via sensation records ze leveren in belgië op 24uur als je betaalt bij ontvangst(zal het internet adres via mail sturen)
Mount    posted on 11-01-2006 18:09
check even deze pagina's

http://www.aboutdj.nl/content/view/8/7/

http://www.aboutdj.nl/content/view/155/7/

http://www.aboutdj.nl/content/view/6/7/

(sorry het maken van de hyperlinks wil niet Unhappy)

Er bestaat een duidelijk verschil tussen naald en element. naald is het dingentje wat over de plaat gaat en element is wat de naald vasthoud. Op de meeste draaitafels kunnen vrij veel elementen, echter past er op een type element vaak maar een beperkt aantal naalden.

Ik ga er vanuit dat de ophanging van je naald niet meer goed is, dit kan je platen wel beschadigen dus kijk hier mee uit.

pakt je naald veel stof mee ??
User edit by Mount on 11-01-2006 @ 18:16:11 (31%)
EclipX    posted on 11-01-2006 18:24
This Ortofon Concorde Twin Set includes two Concorde cartridges with styli packed in a carry case with stylus brush.

Dit is naald & element?

Mijn platen geraken niet bepaald beschadigt nee, maar soms pakken ze wel veel stof mee me platen
the-melody    posted on 11-01-2006 19:55
Ja dat is naald en element sorry had mij daraboven misproken dat is dus degelijk naald en element(bij mij toch:p)
Camino    posted on 26-02-2006 11:25
sorry... weet dat webshops eigenlijk niet mogen maar ik kan het echt niet vinden.... kent iemand misschien een shop waar ze de twin pro set verkopen?

the-melody    posted on 26-02-2006 11:40
www.sensationrecords.com daar heb ik het gehaald
Camino    posted on 26-02-2006 11:48
uitverkocht Unhappy toch bedankt!

Blast    posted on 26-02-2006 13:16
Poster: djliberty
www.sensationrecords.com daar heb ik het gehaald

Ik zat net ff op die site te kijken, tis daar wel ontzettend duur, vergeleken met new line bijvoorbeeld.

the-melody    posted on 26-02-2006 13:27
nja maar als je in belgie woont heb je het op 24uur:p lol maarja iedereen heeft zo zijn prijzen he
Jizzy    posted on 26-02-2006 13:37
quote:
Poster: EclipX
Hello, de laatste tijd merk ik op, dat dat blokje op je arm waar de naald op zit, extreem dicht bij mijn vinyl komt. Probleem is dat ik mijn tt's al een tijdje heb en nog nooit de naalden heb moeten vervangen, dus ik weet ook niet goed wat ik nu moet doen, nieuwe naalden kopen? En btw, die naalden is dat allemaal hetzelfde? Of is dat per model ofzoiets?

Kheb al meerdere keren aan mijn gewichtjes gezeten zodat de arm ietste hoger komt, maar een paar dagen later is hij weer gezakt...

Kan je een foto plaatsen? Dan kunnen we misschien zien wat voor naald je nu hebt. Maak het gewicht niet te zwaar want daar kan je de plaat mee beschadigen!
User edit by Jizzy on 26-02-2006 @ 13:38:05 (1%)
_Ivan_    posted on 28-02-2006 09:27
Volgens mij heeft ie al nieuwe elementen + naalden gehaald
Feel&.Celebrate.Life!
Blast    posted on 28-02-2006 17:45
Poster: djliberty
nja maar als je in belgie woont heb je het op 24uur:p lol maarja iedereen heeft zo zijn prijzen he

Tja das ook waar

DjDM    posted on 02-07-2007 19:17
Hallo mensen... ik heb ook een probleem, en ik weet niet hoe ik het moet oplossen. Ik ben in het bezit van 2 draaitafels van Technics (M5G) Als ik scratch blijft die niet op de plaats waar de naald zou moeten blijven snappen jullie? Dus als ik scratch, dat de naald ineens ergens in een andere schroef loopt zeg maar!!!
(Ik heb elementen van Stanton trouwens) Weten jullie mischien hoe ik dit kan oplossen? alvast reuze bedankt!

Basrose    posted on 02-07-2007 20:37
ja je moet ze eerst goed afstellen.. zorg dat de onderkant van het element gelijk is met de plaat (als je arm op de steun staat) dat is de goeie hoogte. Verder zet ik anti skating altijd op 0 en het gewicht moet je ff uitpluizen gewoon laag beginnen en dan steeds wat meer totdat hij goed stabiel is.
Gery    posted on 02-07-2007 20:46
naalddruk verhogen
DJ - Producer
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

69 Users online: 9 Guests (60 Unknown)
Pages generated today : 2.503
Most visitors online this month : 248
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.574.656