Eventjes terugkomen met een kleine review:
Op 18/08 heb ik dus 2 TT flightcases besteld voor een totaal prijs van omtrent?de 100?.
De volgende dag heb ik ze ontvangen, maar kon ze pas gisteren bekijken vanwege herexamens.
Nu viel me als eerste op dat ik een ander merk toegezonden kreeg: ipv American Audio heb ik cases van Accu-Case ontvangen.
In principe helemaal geen probleem, want het gaat nl. nog steeds om
hetzelfde model.
Het eerste wat me al opviel (bij het uit de doos halen) was dat ik de cases niet op hun zij kon neerplaatsen.
In de verticale positie rusten ze dan nl. op hun scharnieren wat eigenlijk wel jammer is.
Het handvat heeft een veer, deze zal dus nooit uitsteken, en de vlindersloten zijn van een goede kwaliteit.
Ook zijn de hoeken goed beschermd door stapelbare bolhoeken en is de algemene bouw van de case wel zeer stevig te noemen (zeker voor die prijs).
Bij het openen van de case valt al meteen op dat het zwarte schuim al stevig is vastgeplakt en dat de bodem toch wel goed dik te noemen is. Verder is het bovenste lid beplakt met 2 schuimstroken om de platter tegen te houden en?is er nog een cirkelvormig uitgesneden (los) stuk schuim aanwezig waarvan ik vermoed dat dit is om de platter van lagere TTs tegen te houden (correct me if i'm wrong).
Nadat ik mijn Technics SL-1200 heb geplaatst in de cases voelde ik me al veel geruster. Ze zitten veilig, ze zitten stevig en ze zien er gewoon machtig uit.
Na wat rondgelopen te hebben met een van de cases (naar mijn kot), moet ik wel zeggen dat ik het gevoel heb dat de TT op zich een klein beetje kantelt binnenin. Dti wil dus?zeggen dat de schuimstroken van het bovenste lid net iets te hoog liggen voor 1200's. Of dit een groot probleem is ofniet? Ik heb geen idee. Het los stuk schuim dat meegeleverd werd is net iets te dik, dus deze gebruik ik niet.
Deze cases zijn van zeer degelijke kwaliteit. Ik betwijfel wel of ze het zware djwerk zullen doorstaan, maar om af en toe eens mee te nemen, lijken ze het wel aan te kunnen.
Een (iets te) uitgebreide review, maar het kan alleen maar mensen helpen