Technics flightcases
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Aziaat    posted on 17-08-2011 23:29
Beste djrleden,

heb nu een 3-tal maanden mijn technics thuis staan.
Maar omdat ik nu op kot zit wegens herexamens en deze moeilijk te verplaatsen zijn wou ik flightcases kopen.
Nu heb je nogal wat keuze: van hele dure naar hele goedkope.
Mijn oog is gevallen op dit model van American Audio.
Op een bepaalde webshop voor een lage prijs van 55euro te verkrijgen dus HEEL interessant in mijn ogen.
Het is de bedoeling dat ik zo mijn draaitafels makkelijk kan verplaatsen, maar niet dagelijks.
Eerder 1x per week tot niet.
Iemand ervaring hiermee?

Hartelijk dank!

What do you think about Technics flightcases ??

Vote :   

DJ_OB    posted on 17-08-2011 23:50
Ik heb er geen ervaring mee, maar als je ze niet al te vaak verplaatst lijkt het mij dat zoiets prima volstaat. Gewoon voorzichtig blijven doen met je gear en ze komen heus wel heel over in deze flightcase Winking my eye
venzi    posted on 17-08-2011 23:54
zien er degenlijk uit toch?Happy, laughing ik zeg doen:D
Aziaat    posted on 18-08-2011 07:18
Wel ja, wou gewoon een bevestiging van een paar leden :p
Impulsieve aankopen proberen te vermijden eh.
Zal ze vndaag dus bestellen!
mrmagix    posted on 18-08-2011 09:43
Een heel groot deel van de prijs zit toch in de afwerking van het product en de naam dat er erop staat. De gebruikte materiaal zijn vaak hetzelfde, enkel de kunnen soms de dikte's van de profielen verschillen. Dat maakt de case steviger, maar wel zwaarder.

En altijd bedenken dat je heilige technics in die case zit, dan ga je er nooit iets mee voor hebben en gaat de case lang meegaan Happy, laughing.
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.
Aziaat    posted on 18-08-2011 13:20
Wat me vooral aantrekt in dit model is de afwerking met bolhoeken en rechthoekig design.
Het model van 30euro was ook een optie maar hadden iets teveel mee van een koffer (afgeronde hoeken) dan flightcase.

Bedankt! Nu weet ik wat gedaan, hier mag een slotje op voor mijn part Winking my eye
venzi    posted on 18-08-2011 15:07
ik wil eigenlijk toch wel graag horen als je de flight binnen hebt wat het is, of het materiaal dik genoeg is?:P kun je me dat dan vertellen?
Aziaat    posted on 18-08-2011 15:23
Tuurlijk, zal topic gewoon weer naar boven halen Winking my eye?
Vrees er wel voor om ze binnenkort te 'reviewen' aangezien ik op kot zit en ze hier niet kan laten leveren.
Aziaat    posted on 23-08-2011 13:48
Eventjes terugkomen met een kleine review:

Op 18/08 heb ik dus 2 TT flightcases besteld voor een totaal prijs van omtrent?de 100?.
De volgende dag heb ik ze ontvangen, maar kon ze pas gisteren bekijken vanwege herexamens.
Nu viel me als eerste op dat ik een ander merk toegezonden kreeg: ipv American Audio heb ik cases van Accu-Case ontvangen.
In principe helemaal geen probleem, want het gaat nl. nog steeds om hetzelfde model.

Het eerste wat me al opviel (bij het uit de doos halen) was dat ik de cases niet op hun zij kon neerplaatsen.
In de verticale positie rusten ze dan nl. op hun scharnieren wat eigenlijk wel jammer is.
Het handvat heeft een veer, deze zal dus nooit uitsteken, en de vlindersloten zijn van een goede kwaliteit.
Ook zijn de hoeken goed beschermd door stapelbare bolhoeken en is de algemene bouw van de case wel zeer stevig te noemen (zeker voor die prijs).

Bij het openen van de case valt al meteen op dat het zwarte schuim al stevig is vastgeplakt en dat de bodem toch wel goed dik te noemen is. Verder is het bovenste lid beplakt met 2 schuimstroken om de platter tegen te houden en?is er nog een cirkelvormig uitgesneden (los) stuk schuim aanwezig waarvan ik vermoed dat dit is om de platter van lagere TTs tegen te houden (correct me if i'm wrong).

Nadat ik mijn Technics SL-1200 heb geplaatst in de cases voelde ik me al veel geruster. Ze zitten veilig, ze zitten stevig en ze zien er gewoon machtig uit.
Na wat rondgelopen te hebben met een van de cases (naar mijn kot), moet ik wel zeggen dat ik het gevoel heb dat de TT op zich een klein beetje kantelt binnenin. Dti wil dus?zeggen dat de schuimstroken van het bovenste lid net iets te hoog liggen voor 1200's. Of dit een groot probleem is ofniet? Ik heb geen idee. Het los stuk schuim dat meegeleverd werd is net iets te dik, dus deze gebruik ik niet.

Deze cases zijn van zeer degelijke kwaliteit. Ik betwijfel wel of ze het zware djwerk zullen doorstaan, maar om af en toe eens mee te nemen, lijken ze het wel aan te kunnen.

Een (iets te) uitgebreide review, maar het kan alleen maar mensen helpen Winking my eye
Esmee    posted on 23-08-2011 14:03
Je zou die schuimrubberen stukken op maat kunnen snijden zodat je tt beter past Winking my eye
Aziaat    posted on 23-08-2011 15:13
Staat op mijn to-do lijst voor september :p
Nazdrovje    posted on 24-08-2011 11:04
Thx voor de review, voor mij is niet te uitgebreid. Zou je nog zien zitten om wat foto's te schieten van hoe de Technics in de flightcase zit?
Ik zit namelijk ook te denken om deze flightcase aan te schaffen.
Deze American Audio / Accu Case kost de helft van een Road Ready Turntable case, en ziet er op het eerste zicht compleet gelijkend uit.

Is het nodig om je stofkap bevestingen achteraan af te schroeven? of kan de Turntable er met die twee uitstekels in.
http://soundcloud.com/dj-nazdrovje
Aziaat    posted on 24-08-2011 19:50
Foto's zullen weldra volgen wnr ik eindelijk terug thuis ben.
Indien je ze echt dringend wil zien heb ik altijd nog mijn gsmcamera maar je kent dat h?...

Mijn Technics zitten in de flightcases m?t stofkap bevestigingen dus deze passen er zeker mooi in.
Er zijn zelfs 2 dunne stukjes 'rubber' aanwezig die de case achteraan wat beschermen voor die bevestigingen en waardoor je dus wat extra ruimte cree?rt om de kabels in te stoppen.
In de breedte zitten ze perfect, qua hoogte komen ze ongeveer gelijk met het onderste lid van de case, maar in de diepte heb je wel (iets minder dan) een anderhalve cm speling (indien je de TT helemaal naar achteren plaatst).
En het verhaal dat de hoogte iets minder uitkomt is simpel opgelost met het bijgeleverd stuk schuim.

edit: vergeten dat mn maat gisteren wat foto's getrokken heeft toen we TT wouden proberen aansluiten op de S4.
Ze staan op facebook.

edit2: wist niet dat je foto's kon downloaden van fb :p wat een ontdekking!
Technics flightcase
User edit by Aziaat on 24-08-2011 @ 20:03:37 (29%)

This is an old Topic

No new postings for 4.917 days.
 Post CommentThat would be 163.9 months
or a whopping 13.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

69 Users online: 9 Guests (60 Unknown)
Pages generated today : 923
Most visitors online this month : 248
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.573.076