Cdj 1000 mk3 mankementen
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DJ_OB    posted on 17-08-2011 22:57
Mijn cdj 1000 begint wat kuren te vertonen.?

Zowiezo is de cue knop lam en de record mode knop van de cuepoints doet ook wel is vreemd. Af en toe reageerd hij wat minder en ik kwam er daarnet ook achter dat als je hem indrukt tijdens het afspelen van een nummer, hij het nummer een beetje doorspoelt

Geen grote problemen opzich maar ik zou hem toch graag een keer laten nakijken. aangezien er af en toe van dit soort gekke dingen gebeuren rond de search/hotcue/cue/play knoppen.

Enig idee of het een dure reparatie wordt en waar ik dit het goedkoopst kan doen? (omgeving Rotterdam/Delft) Ben zelf vrij technisch maar denk niet dat ik het zie zitten veel soldeerwerk te doen in deze voor mij vrij dure machines.

What do you think about Cdj 1000 mk3 mankementen ??

Vote :   

venzi    posted on 17-08-2011 23:56
nja, denk dat het nieuwe microswitchen worden, en wss dan een uurloon van iemand.. weet niet wat dat ongeveer gaat kosten man, maar denk met beetje geluk dat je het onder de 100 euro wel haalt.
RAS    posted on 18-08-2011 05:20
Het is niet zo veel soldeerwerk. Per microswitch op 2 plekken vlakbij elkaar de tin 'opzuigen' (met van dat speciale metaal vlechtwerk van een paar euro). De pootjes van de microswitch komen dan vrij en dan kun je de microswitch zo uit de printplaat halen. Nieuwe microswitch er in, en de pootjes weer vast solderen. Dan ben je voor minder dan 15 euro klaar. Je moet het wel aandurven en bij twijfel altijd door een expert laten doen.
User edit by RAS on 18-08-2011 @ 05:24:42 (40%)
LilQuint    posted on 18-08-2011 11:17
Als ik jou was zou ik hem wel gewoon weg brengen en niet er zelf mee gaan zitten te klote, loop je de kans dat je hem nog meer naar de malen moer maakt :P
rfljmh    posted on 18-08-2011 13:06
Lekker wegbrengen en laten doen, bij sommige locaties kan je er zelfs op wachten.

Kijk even op marktplaats naar 'reparatie?Pioneer' (of iets dergelijks). Volgens mij is het namelijk zo dat een aantal gerenomeerde reparateurs daar ook adverteren. (doe je zelf een lol en ga niet bij iemand langs op de zolderkamer).

Als je de 'echte' pioneer-reparateur wil hebben, moet je me even pm-en. Ik weet niet of ik dat zo maar hier kan posten namelijk. (denk wel dat deze duurder is dan gemiddeld).
DJ and VJ
Dolivieira    posted on 18-08-2011 20:12
Toch blijf ik er bij dat als je zelf kan solderen het appeltje, eitje is om ze te vervangen. Kan je het niet wegbregen. Ik denk dat je tussen de 50 en de 150 euro kwijt kan zijn. Ligt er aan hoeveel switches er vervangen moeten worden. Swithes kosten nog geen 3 euro per stuk dus het meeste is uurloon.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
RAS    posted on 19-08-2011 04:41
Het is inderdaad een eitje, als je een beetje handig bent. Mensen die roepen dat je het risico niet moet nemen hebben duidelijk nog nooit een pioneer cd-speler open gemaakt, of weten van zichzelf dat ze 2 linker handen hebben. Dat betekend echter niet dat de topic starter ??k twee linkerhanden heeft.

Het is een afweging die iedereen voor zichzelf moet maken en alleen jij zelf kan weten of je handig genoeg bent om een soldeerbout vast te houden. Bij twijfel natuurlijk altijd door een expert laten doen.

Maargoed, dat is een andere discussie waar de TS niet om heeft gevraagd. Hij vraagt om reparateurs in de omgeving Rotterdam/Delft. Wie bied?
Dolivieira    posted on 19-08-2011 08:15
Peitsman BV kan ik je aan raden op de Bovendijk 194 in Rotterdam kan je hem laten repareren of onder delen halen. Dat zit in het industrie gebied achter luchtahaven Zestienhoven.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
rfljmh    posted on 19-08-2011 09:02
Poster: RAS
Mensen die roepen dat je het risico niet moet nemen hebben duidelijk nog nooit een pioneer cd-speler open gemaakt, of weten van zichzelf dat ze 2 linker handen hebben. Dat betekend echter niet dat de topic starter ??k twee linkerhanden heeft.

DJ_OB (TS) geeft aan dat hij het waarschijnlijk niet ziet zitten om het soldeerwerk zelf te doen, als je dan op afstand adviseert om het dan weg te brengen, is het een beetje kort door de bocht om zo'n post te plaatsen... vind je ook niet? Cool? No hard feelings verder.?Ik zou het namelijk erg lullig vinden als het toch net per ongeluk een beetje fout gaat.
DJ and VJ
RAS    posted on 19-08-2011 10:58
Non taken, maar mijn verdere uitleg dan maar: Ik erger me er aan dat posters gelijk roepen dat je er nooit zelf aan moet beginnen, terwijl er genoeg mensen zijn die prima in staat zijn om het zelf te fixen. Als zo'n poster een keer meekijkt met iemand die een microswitch vernieuwd dan praten ze wel anders.

Ik geef niet het advies om het zelf te doen, maar geef aan dat zelf repareren niet voor iedereen een slechte keuze is. Jij geeft w?l het advies om het weg te brengen, terwijl jij geen kennis hebt van de vaardigheden van de TS. Ik zou het lullig vinden als het net per ongeluk 100 euro meer kost die je liever in je zak houd. Oftewel, het komt neer op een risico-afweging die iedereen voor zichzelf moet maken. Ik adviseer daarin niks, want daar ken ik de TS zijn vaardigheid niet goed genoeg voor. Jij wel?
DJ_OB    posted on 19-08-2011 12:47
Aangezien ik geen garantie meer heb zal ik hem een keer open maken om te kijken hoe het eruit ziet.?

Overigens heb ik een huisgenoot die electrotechniek studeert en dus vrij vaak heeft lopen solderen dus ik zal heb eens vragen wat hij ervan denkt.

Iemand nog een goede tutorial voor het vervangen?

@Dolivieira
Bedankt voor de tip! Zestienhoven is nog geen 10 minuten rijden van mijn ouders af dus daar kan ik dan mooi terecht Happy, laughing

Danielvb    posted on 19-08-2011 18:38
Zelf reparen moet je niet te veel over inzitten. Zeker als een huisgenoot je zou kunnen helpen. Op internet vind je genoeg guides met foto's erover.

Ik pm je even een site waar je switches voor 1 euro per stuk kunt kopen.
Yorick    posted on 19-08-2011 21:50
Poster: Danielvb
Zelf reparen moet je niet te veel over inzitten. Zeker als een huisgenoot je zou kunnen helpen. Op internet vind je genoeg guides met foto's erover.

Ik pm je even een site waar je switches voor 1 euro per stuk kunt kopen.

Kan je die ook naar mij mailen aub? Dankje!
Danielvb    posted on 20-08-2011 12:32
Poster: Yorick
Kan je die ook naar mij mailen aub? Dankje!

PMed

This is an old Topic

No new postings for 4.965 days.
 Post CommentThat would be 165.5 months
or a whopping 13.6 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

92 Users online: 14 Guests (78 Unknown)
Pages generated today : 15.166
Most visitors online this month : 482
Lifetime Pageviews since 2003 : 236.378.084