midi probleemmet xone en traktor
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

greatcornholio    posted on 15-08-2011 11:09
Dag!

Ik heb me recentelijk een xone 2d gekocht, prachtig machien, maar er moet iets fout gelopen zijn bij het mappen.

Ik wil dus al de bovenste draaiknoppen voor de effecten en filters gebruiken, het gekke is dat twee knoppen met praktisch dezelfde instellingen anders reageren. er zijn 4 knoppen die om een voor mij onverklaarbare reden reageren als een 'direct' , ze staan ingesteld als relative, andere instellingen zijn ook dezelfde als de knoppen die wel relative reageren...

Als iemand me kan helpen zou dat prachtig zijn. Bedankt!

What do you think about midi probleemmet xone en traktor ??

Vote :   

greatcornholio    posted on 15-08-2011 11:18
nog even vermelden, er zijn dus twee knoppen die als direct reageren, terwijl ze ingesteld zijn als relative, en dan zijn er ook nog twee knoppen die ook relative zijn, maar slecht ??n eenheid hoger kunnen als parameter dus je draait de hele knop om en het effect veranderd maar slechts ??n eenheid...
Dj_Fantasy    posted on 15-08-2011 11:28
Het is misschien handig om de .TSI file eens te uploaden.
Met welke versie van traktor werk je?

Het mappen kan soms iets heel ingewikkeld zijn, je moet maar 1 ding anders aankruisen en het verandert de besturing van een knop of rotary.
dj2dj.nl
Basskrooders    posted on 15-08-2011 12:08
Heb je al geprobeerd je xone in setup mode op te starten en een andere mapping op je xone pakken.

http://www.youtube.com/watch?v=lISS0Iu_lyA&feature=related
kijk part 2 ook even want daar komt jou probleem in voor volgens mij.
greatcornholio    posted on 15-08-2011 19:47
net het filmpje gezien, ga het eens proberen,
ik zal de tsi file ook eens uploaden, alvast dikke merci voor de hulp!
moet nu wel zeggen, heel vreemd, maar heb de knoppen opnieuw proberen mappen en de twee die direct deden ipv relative reageren nu wel naar behoren. Dus nu nog die twee die blijven hangen bij ??n eenheid.
Ik zal de link naar de tsi nog opsturen.
Bedankt!
greatcornholio    posted on 16-08-2011 15:37
ja! het is gelukt, heb wel de hele xone anders gemapt ook, een pakje handiger Winking my eye
nu toch nog een vraagje, wss heel banaal maar geraak er niet echt aan uit:
ik zou dus graag met die loops spelen en voorlopig heb ik de twee middelste rijen van de drukknopjes daarvoor gemapt als volgt:
de bovenste middel links voor active en set loop van deck A
de bovenste middel rechts voor active en set loop van deck B
dan de twee knopjes onder bovenste middel links voor de loop size deck A
en de twee knopjes onder de bovenste middel rechts voor de loop size deck B
alle knopjes zijn als 'toggle' ingesteld

als ik nu speel met de loops, vb track A speelt rustig af met een filtertjen op, en met track B ben ik aan het spelen met de loops, van 1/2 naar 1/4 enzovoorts, maar als ik dan de loop uitzet van track B zijn de tracks totaal niet meer gesynct, wat de mix zeker niet ten voordele komt.
Dus ik snap niet hoe dit komt en hoe ik het kan verhelpen.

Bedankt alvast!

ja kan ni meer antwoorden, dus doe'k maar nen edit vd post, maar 't is dus al in orde, hehe, de leute nog met da speelgoed en merci e!
User edit by greatcornholio on 16-08-2011 @ 17:17:52 (60%)

This is an old Topic

No new postings for 4.807 days.
 Post CommentThat would be 160.2 months
or a whopping 13.2 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

71 Users online: 8 Guests (63 Unknown)
Pages generated today : 30.787
Most visitors online this month : 245
Lifetime Pageviews since 2003 : 230.045.842