Traktor kontrol s4 nu kopen of wachten ? (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Effix    posted on 14-08-2011 00:22
Hey hey,
long time no see djr !!

Maar ik zit met een dilemma. ik heb voor het moment een 300 tal euro in mijn spaarpot. En ik heb afgelopen week met de baas van een groothandel in native instruments gesproken hij zei me dat als ik nieuw materiaal ging kopen ik best een traktor s4 kontrol kocht omdat je daarmee echt waar voor je geld krijgt( ook gratis traktor pro 2 incl. ) en het is makkelijk te bedienen. Ik ben dus ook vanplan dit te doen.

Maar nu is mijn vraag: Ik heb een vaste computer thuis, zou ik nu die traktor s4 kontrol kopen ( voor de helft van de prijs bij groothandel ) of zou ik eerst nog sparen zodat ik er een laptop kan bijkopen zodat het direct makkelijk te transporteren is.

Om een idee te geven ik draai max 2-3 keer per maand op locatie. meestal in het jeugdhuis of bij mensen thuis. denken jullie dat het haalbaar is om het dus de komende (2tal ) jaren ( denk ik ) met die vaste computer te doen. en als ik dan echt de pc nodig heb dan neem ik mijn? vaste pc mee. Is dit te doen ?

Zodat ik ondertussen voor mijn mac kan sparen, eens ik die heb zet ik de software daar op en kan ik overal naartoe ( al dan niet met de kontroller, enkel mijn laptop indien er een traktor comp. booth staat )

Graag tips en advies !
Djm-350 commin' !!

Danielvb    posted on 14-08-2011 00:36
Als je een S4 voor de helft van de prijs kan kopen zou ik dat zeker doen. Mocht ik ooit een midi controller kopen zou het de S4 zijn of die van pioneer. Voor 300 euro zul je eigenlijk niks beters vinden qua apperatuur. Je zou eventueel kunnen werken om sneller een laptop er bij te kunnen kopen mocht je dat nog niet doen. Maar als je op locatie draait, staat er dan geen andere apperatuur? Dat is natuurlijk even wennen, maar zo heb jij aan het einde van de rit een mooie setup staan.
User edit by Danielvb on 14-08-2011 @ 00:37:18 (2%)
Yvaroz    posted on 14-08-2011 00:37
ik heb zelf ook de traktor S4 en de 1e 2 weken voordat ik mijn mac had heb ik met een hele slome windows laptop die ook best oud was gedraaid en dat beviel mij niet echt, want hij liep best vaak vast, maar dat komt denk ik voor een groot deel omdat die computer al zo oud en sloom en verpest was.

ik denk als die vaste pc gewoon best nieuw is dat het daar wel mee te doen is.

en wat jij zei over dat er een traktor comp. booth staat is niet slim want volgens mij is de traktor software die je erbij krijgt alleen voor de traktor S4 maar dat is wat ik denk dat zou ik zelf ook wel willen weten hoe dat precies zit

mijn advies: als je pc wat nieuwer is zou ik het gewoon doen en als deze heel sloom is zou ik toch nog even wachten
Nothing is Impossible
Effix    posted on 14-08-2011 00:47
Yvaroz: mijn pc is een quad core HP Computer, dus niet traag hoor. enkel internet hangt af en toe, maar dat ligt dan niet aan de computer.

Danielvb: ja inderdaad ik wil heel graag gaan werken maar ik ben nog maar 14 in september wordt ik 15 en ik ga proberen bij vrienden die een traiteur bedrijf hebben een baantje te krijgen ( elke vrijdag avond, das de enige vrije dag voor mij wegens sport en school )
Djm-350 commin' !!
Aziaat    posted on 14-08-2011 00:51
Is geen waar Yvaroz. Met de Traktor (Scratch) Pro 2 software kun je gelijk een S4 aansluiten.
Vroeger in het begin werd de S4 met een speciale Traktor Pro S4 software geleverd maar dit is geupdate naar Pro 2 aangezien de S4 eigenlijk een voorloper was van de Pro 2. Hoop dat je het snapt :p

Terug ter zake: heb je ter plaatse een pc/laptop met de Traktor Pro 2 software, dan is uw S4 gewoon plug&play Winking my eye
En voor 300euro moet je het ZEKER niet laten. De S4 is een droom (in mijn ogen) van een midi-controller, heb nog steeds liefst mijn platenspelers maar toch gebruik ik ook graag de S4 vanwege zijn simpliciteit en gebruiksvriendelijkheid.
Effix    posted on 14-08-2011 00:59
maar hoe zit het met een dj die ondanks dat er een synq button opzit zelf wil beatmatchen ? gaat dit met de knoppen of leent deze controller er zich niet 100 procent toe ?
Djm-350 commin' !!
Danielvb    posted on 14-08-2011 01:40
Er zitten pitch faders op, dus je kunt handmatig beatmatchen. Al zien die pitch faders er wel korter uit dan de meeste pitch faders op CDJ's.
Bonchanoize    posted on 14-08-2011 09:12
En met pitch faders alleen beatmatchen is gvd niet gemakkelijk.
Let the magic begin
Aziaat    posted on 14-08-2011 10:18
Valt op zich toch wel mee, de gevoeligheid van de pitchfaders kun je instellen zoals je dit zelf wilt. Handmatig beathmatchn lukt behoorlijk hoor.
Kwestie van gewente en oefenen Winking my eye

edit: nu is het een goed moment trouwens want als je jouw S4 voor 23 augustus registreert op NI krijg je een gratis scratch upgrade kit twv 130euro. Sowieso de moeite, en als die upgrade kit je niets doet kun je hem altijd doorverkopen (miss zelfs aan mij? :p)
User edit by Aziaat on 14-08-2011 @ 10:21:35 (100%)
ceesietopc    posted on 14-08-2011 11:32
Wow, dat is wel een hele mooie prijs waar je een S4 voor kan fixen... ik zou het gelijk doen. ?Zeker als je de edit van Aziaat in beschouwing neemt. Dan heb je een heel complete set voor een heel lage prijs.
?
Zit er zo veel marge op die dingen dat je de groothandel ze inkoopt voor de helft van de prijs? Man... dat wist ik niet.
Ferrox    posted on 14-08-2011 12:00
Kun je er voor mij ook 1 regelen voor die prijs?? Winking my eye
Danielvb    posted on 14-08-2011 12:15
Verkoop ze door met 50 euro winst. Heb je zo je laptop gespaard ;|
Ferrox    posted on 14-08-2011 12:45
Haha dat mag je van mij hebben idd Happy, laughing
Yvaroz    posted on 14-08-2011 12:53
@Aziaat ik dacht dat je ook met die update, en bij mij dan de scratch update, alleen de S4 als controller kon gebruiken en niet bijv. een setje 2000's die je aansluit op traktor

beatmatchen kan je gewoon zelf doen en je kan ook gewoon de bpm gelijk zetten door de sync aan en uit te zetten en bij sommige tracks is de beat grid niet helemaal goed dus dat moet je wel zelf beatmatchen, maar dat kan je allemaal weer aanpassen zelf
Nothing is Impossible
Aziaat    posted on 14-08-2011 13:08
Zou me vreemd lijken... Ik heb zelf een setje platenspelers (zelfde principe voor CDJ's) en sluit deze aan met Audio6 en X1. Hiervoor had ik Traktor Scratch Duo 2 maar snel deze geupdate naar Traktor Scratch Pro 2. Een vriend van me heeft de S4 (waarmee ik samen draai) en deze gebruik ik ook wel vaak.
Wat doen we nu precies? Ik sluit zijn S4 aan op mijn laptop met de Traktor Scratch Pro 2 (apart aangekocht) en de S4 werkt al meteen, na wat instellingen sluit ik ook heel gemakkelijk m'n Technics aan als deck C en D (timecoded).

Wat is het probleem met de meegeleverde software? Dat je inderdaad een gewone Traktor Pro 2 krijgt. Dus GEEN Scratch. Met de Pro 2 kun je enkel met midi-controllers werken en niet timecoded. Daarvoor heb je Traktor Scratch nodig.
Daarom net dat het nu een perfect moment is om een S4 te kopen, omdat je gelijk de Scratch-upgrade (twv 130euro) erbij krijgt. Indien je jouw S4 voor 23 augustus registreert weliswaar.
Effix    posted on 14-08-2011 13:20
jongens ik zal jullie uit jullie droom halen, kvrees dat ik hier geen gewoonte van kan maken. Dus sorry voor dat.

Dan aziaat: ik heb de aanbieding inderdaad gezien maaar ik vrees dat ik hem daarvoor niet meer ga kunnen kopen
Ik verjaar 5 september en dan pas mocht ik hem eventueel kopen, maar ik moet nog een gsm kopen ( mijne is compleet stuk ) dus van de 300 euro blijft nog 200 over. ik krijg verjaardagsgeld dus als het genoeg is kan het er wel inzitten... maar ik vergiste me de s4 kost 800 ( normaal prijs ) en ik kon hem krijgen voor 400 :D dus toch nog een beetje sparen.

Maar ik denk dat iedereen het er over eens is dat ik nu best die kontroller koop en dan ondertussen verder spaar voor een laptop: Denken jullie dat mac hiervoor het meest geschikt is ?
Djm-350 commin' !!
Ferrox    posted on 14-08-2011 13:23
Ik traktor (wel illigaal om even te kijken wat het is welliswaar) op de mac staan en op de windowspartitie op deze mac. De windows variant heeft er zichtbaar meer moeite mee dan de MAC OSX variant. Dit kun je merken aan de instelling met reactie snelheid. Op de mac kan deze op z'n snelst staan zonder dat rotte geluid. Bij windows (op dezelfde mac) moet deze halverweg.

Ik denk dat dit een typysch dichtgetimmerd verhaal is van Windows zelf.
Tekhead    posted on 14-08-2011 13:25
Poster: Ferrox
Kun je er voor mij ook 1 regelen voor die prijs?? Winking my eye

en voor mij ook 1-tje aub
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Yvaroz    posted on 14-08-2011 13:27
@Aziaat ik had het er bij de 1e post van mij ook bij gezet dat ik het niet zeker wist, nu dus wel, dankjeHappy, laughing
en dan is dat ook gelijk duidelijk voor Effix
Nothing is Impossible
Aziaat    posted on 15-08-2011 10:20
Een forum is er om info te delen Winking my eye geen dank.

Kan Effix trouwens even verduidelijken hoe het komt dat je maar 400 euro moet betalen?
Groothandel heb ik gelezen, maar deze kopen de S4 zelf voor meer dan die prijs...
Heb het gecheckt met een contactpersoon: NI levert zelfs niet zoveel marge op, hoewel dit gecompenseerd wordt door de grote vraag.
Of krijg je gewoon een vriendenprijs?
Is leuk om te weten zo'n info in mijn ogen :p
djcanta    posted on 15-08-2011 11:26
Traktor Kontrol S4 is zeker waar voor je geld. Doen!
2 x SL1200 MK2 || Dateq XTC || Serato SL3 ||
Effix    posted on 15-08-2011 21:49
tuurlijk kan ik dat uitleggen denk ik ?

Hoe het precies zit weet ik natuurlijk niet, maar ik koop het aan bij? een verdeler van NI. Het bedrijf is eigenlijk een geluidsbedrijf dat studio's, camionette's, trucks, theaterzalen, van geluids-, mix-, enz.. materiaal voorziet, het gebeurd dus ook regelmatig dat zei traktor installeren in trucks, of studio's enzovoort. maar zei verdelen het ook gewoon aan bevoorbeeld s2store, soundstation etc...

Waarom het dan zo goedkoop is weet ik niet precies, daar vraag ik natuurlijk ook niet naar.

Hopelijk brengt dit verduidelijking ?
Djm-350 commin' !!
Effix    posted on 15-08-2011 21:50
Poster: djcanta
Traktor Kontrol S4 is zeker waar voor je geld. Doen!

Dank je, het feit dat jij en nog vele anderen zeggen dat het waar is voor je geld, maakt het makkelijker omdat ik zo met een gerust gevoel dit toestel kan kopen :p ik heb namelijk geen ervaring met dj software :D
Djm-350 commin' !!
Dennis1981    posted on 15-08-2011 22:15
Is een mooie prijs, gewoon kopen.

Ze staan voor 700-750 euro tweedehands op marktplaats, mocht het niets voor je zijn dan nog kun je een mooie winst pakken en andere gear aanschaffen...
Effix    posted on 15-08-2011 22:44
daar heb je ook weer gelijk, dus het is een save situatie, enkel over het feit dat het nog lang kan duren voor ik mezelf een laptop kan kopen maak ik me zorgen
Djm-350 commin' !!
Dennis1981    posted on 15-08-2011 22:52
Misschien is er wel een belgisch DJR-lid dat nog ergens een oude laptop heeft liggen voor jou als startende DJ...

Wie niet waagt, die niet wint : iemand ?
Create your FREE ACCOUNT now !

Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

79 Users online: 2 Guests (77 Unknown)*
Pages generated today : 1.803
Most users online this month : 158
Lifetime Pageviews : 188.655.409