traktor 2 scratch pro importeren ?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

david87    posted on 13-08-2011 21:04
Hallo Iedereen.

Ik zit al een tijdje te twijfelen om over te schakelen naar traktor.Ik ben nog aan het zoeken naar de beste prijs. Ik heb inmiddels ook al wat op Ebay zitten kijken en als ik vanuit Amerika importeer bespaar ik mezelf toch zo'n 140?. Ik weet echter niet of er bij deze software en audio 10 module verschillen gaan zijn met de Europese versie waardoor deze niet of moeilijker zou werken.
Ook vraag ik mij af of dit importeren op zich geen problemen kan geven of dat mijn pakje kan tegengehouden worden door de douane?

Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen.
Alvast bedankt

What do you think about traktor 2 scratch pro importeren ? ??

Vote :   

mrmagix    posted on 13-08-2011 21:08
Met pech betaal je invoertax en het btw verschil... Maar bij kleinere zendingen en bedragen wordt dat vaak niet bekeken. Op je andere vraag kan ik je spijtig genoeg geen antwoord geven, maar dat zullen andere leden hier wel doen Happy, laughing.
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.
Winston    posted on 13-08-2011 23:29
Volgens mij is er maar 1 wereldwijde software versie.

Alleen de stroom?van USA verschilt met EU voor de audio10 en alle electrische apparaten. Dat moet je precies zien uit te vinden hoe eenvoudig het is de stroom te transformeren.
Tic Toc
Aziaat    posted on 14-08-2011 00:58
Ben het niet zeker maar het verschil zal enkel maar in de adapter liggen denk ik.
Ik denk dus dat een simpele aankoop van een juiste europese adapter zal voldoen aangezien deze het europees net omvormt naar een juiste voltage voor het aparaat??
Heb ergens zo'n adapter liggen om bv. een tv aan te sluiten op een autobatterij. Daardoor heb ik altijd zitten rondlopen met gedacht dat een adapter het elektriciteitsnet omvormt tot het juiste spanningsverschil voor de apparaten.
Iemand die mijn redenering kan bevestigen? Volg geen elektriciteit :p
david87    posted on 14-08-2011 12:27
Het is idd zo dat het Amerikaanse net op 110V zit en Europese op 230V. Je hebt blijkbaar heel wat omzetters om de spanning om te zetten maar nu weet ik niet hoe goed de audio 10 zal reageren als er ineens 10HZ minder dan geprogrammeerd op ons stroomnet zit...
Hoe groot is de kans dat dit pakje door de douane gecontroleerd word en ik alsnog invoertax en btw ga moeten betalen ?
Henri_D    posted on 14-08-2011 12:31
Poster: Aziaat
Daardoor heb ik altijd zitten rondlopen met gedacht dat een adapter het elektriciteitsnet omvormt tot het juiste spanningsverschil voor de apparaten.
Iemand die mijn redenering kan bevestigen? Volg geen elektriciteit :p

Voltages met transfo omvormen is idd heel makkelijk doenbaar, Spanning en stroomtranfo's zijn overal wel in aanwezig bijna en zijn niet zo duur. Maar het probleem zal zijn als ook je frequentie zal omgevormd worden van 60Hz naar 50Hz. Dit weet ik niet vanbuiten als je ook omvormers hebt die hiervoor zorgen. Elektronica is al erg gevoelig voor vuile stroom, dus denk ik dat het echt wel moeilijkheiden zal hebben met een verschillend aantal alternanties. Dit kan tijdje goed gaan maar ideaal voor je geluidskaart zal het nooit zijn.
Dolivieira    posted on 14-08-2011 12:33
Daar heb die audio 10 geen last van. Aangezien de adapter er bij zit alleen om de Audio10 te voeden als de laptop uit is zodat je makkelijk kan schakkelen tussen DJs en of analoog kan blijven draaien. Bij de Audio8 was dat namelijk niet nodig vanwege de Muticore Kabels. En sommige adapters hebben een automatische omvormer. Weet niet of het bij de Audio10/6 adapters ook het geval is.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
david87    posted on 14-08-2011 13:05
Goh ja de kans dat de 10HZ verschil een negatief effect heeft op de geluiskaart gecombineerd met de kans dat de douane mijn pakje controleerd en ik dus nog extra kosten ga hebben , lijken het ineens heel wat minder interessant te maken om dit via ebay te bestellen... confused
Winston    posted on 14-08-2011 17:04
Klik hier voor?alle info van native instruments zelf. De audio 10 gebruikt ook 9V-1200mA. Chek dus waar je de European adapter van NI kan bestellen en hoeveel dat kost.
Tic Toc
User edit by Winston on 14-08-2011 @ 17:08:18 (100%)
Gery    posted on 14-08-2011 17:20
even gekeken op de adapter van mijn audio 10 en daar staat op:

100 - 240V, 50 - 60Hz, dus adapter is dus universeel en kan overal worden gebruikt.
Je krijgt er zelf wisselstukken bij voor europese en engelse stekkers...

als je op ebay besteld bij een winkel zijn die verplicht dat aan te geven, en zal je sowieso
inport en BTW moeten bijbetalen.

Wordt je pakketje verstuurd door een particulier heb je 50% kans dat je pakket niet wordt gecontroleerd.
DJ - Producer
Sandr    posted on 14-08-2011 18:17
Poster: Dolivieira
Daar heb die audio 10 geen last van. Aangezien de adapter er bij zit alleen om de Audio10 te voeden als de laptop uit is zodat je makkelijk kan schakkelen tussen DJs en of analoog kan blijven draaien. Bij de Audio8 was dat namelijk niet nodig vanwege de Muticore Kabels. En sommige adapters hebben een automatische omvormer. Weet niet of het bij de Audio10/6 adapters ook het geval is.

Weet je dat zeker? Mijn audio 10 doet niks zonder zijn adapter hoor. De audio 10 moet op netstroom omdat hij 4 kanalen ondersteund en er dus ook 4 phono voorversterkers inzitten terwijl bij de 8, 6 en 4 dit maar 2 voorversterkers waren. 4 voorversterkers op 1 usb poort zou lang niet altijd goed werken en vandaar de voeding.

Ik vind dit persoonlijk ontzettend onhandig en ik denk ook niet dat veel mensen 4 decks met TT's gebruiken dus mijn inziens was 2 phono voorversterkers genoeg geweest. Had die ellendige voeding ook weg kunnen blijven.

Ik zou trouwens altijd iets in Nederland kopen, in verband met garantie, ondersteuning en al die ellende. Ik betaal graag wat extra voor service.
Play that funky music white boy....
Mod edit by Sandr on 14-08-2011 18:18 (15%)
Dolivieira    posted on 14-08-2011 21:30
Kan zijn dat ik me vergis. Ik dacht dat die net als mijn Audio 8 ook gevoed kon worden door de USB. Maar de adapter is universeel.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Vinnyo    posted on 16-08-2011 13:28
Poster: david87
Het is idd zo dat het Amerikaanse net op 110V zit en Europese op 230V. Je hebt blijkbaar heel wat omzetters om de spanning om te zetten maar nu weet ik niet hoe goed de audio 10 zal reageren als er ineens 10HZ minder dan geprogrammeerd op ons stroomnet zit...
Hoe groot is de kans dat dit pakje door de douane gecontroleerd word en ik alsnog invoertax en btw ga moeten betalen ?

Die kans is ongeveer 95%, dit soort dingen importeren vanuit Amerika worden altijd nagekeken. Ga er dus maar vanuit dat je de kosten moet gaan betalen, en dan is het ineens toch goedkoper om hem in Nederland te kopen.
djcanta    posted on 17-08-2011 11:05
NI is Duits dus eigenlijk is 't vreemd dat je je product aan de andere kant van de oceaan wil bestellen zodat je met een beetje mazzel net iets goedkoper uit bent. De adapter die er bij zit is van Ansmann. Ook Duits Happy, laughing

Ik hoop voor je dat je niet wordt gepakt door de douane met de import van je product want dan ben je duurder uit. En je moet nog een losse adapter bestellen bij een dealer. Happy, laughing Plus; als er wat met je product is moet je terug naar je dealer. In de USA dus. Ik zou 't wel weten als ik jou was en gewoon in NL kopen. Maar dat is slechts een tip....
2 x SL1200 MK2 || Dateq XTC || Serato SL3 ||

This is an old Topic

No new postings for 4.966 days.
 Post CommentThat would be 165.5 months
or a whopping 13.6 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

203 Users online: 11 Guests (192 Unknown)
Pages generated today : 21.047
Most visitors online this month : 482
Lifetime Pageviews since 2003 : 236.316.743