welke cd speler?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Drumworks    posted on 27-07-2011 20:26
hallo, ik zit met een erg moeilijke keuze:
ik hebmijn vorige dj set (alles 19') een half jaar terug verkocht. ik zit nu dus al een half jaar te wachten op de release van de nieuwe speler van gemini, maar zag net bij een winkel in goesCool dat er alweer 14 weken levertijd op de speler staat ipv 7. dit wordt ik een beetje zat en ik ben toch de laatste week naar andere spelers aan het kijken. ik kwam ook de denon dn-s3700 tegen, en vond dit een erg mooie speler om te zien en deze had ook erg veel functies. ik stoor me er alleen een beetje aan dat de jog constant meedraait als je een track aan hebt staan. ik zou graag jullie mening over de spelers willen horen, of andere alternatieven. de mixer die ik erbij wilde nemen wordt een behringer ddm4000

de eisen die ik eraan stel zijn alsvolgt:
* het bedrag moet niet hoger zijn als 600-650 per speler
* het moeten tabletops zijn
* er moet usb aansluiting op zitten
* moet wel goed lang meegaan (niet na half jaar cue hoeven vervangen enzo)

kom alsjeblieft niet aan met koop een pioneer cdj 850-900-2000, ik vind het gewoon te duur voor een setje thuis.
The beats are still banging :)

What do you think about welke cd speler? ??

Vote :   

Hoeike8819    posted on 27-07-2011 20:31
Waarom koop je de CDJ350 dan niet
Mooie compacte set voor thuis, en vergelijkbaar met spelers in kroegen, en andere uitgaansgelegenheden.
dj-zero    posted on 27-07-2011 20:54
ik geloof dat je het jogwheel ook stil kunt laten staan... zeker weet ik dit niet, maar dacht dit gezien te hebben.
de 350 set is idd een leuk setje, maar dan zou ik eerder kijken of je ergens leuke 400's op de kop kunt tikken...
radius spelers zijn op dit forum ook nog vrij geliefd, kijk bijvoorbeeld eens naar de radius 3000
Reloop rmp3 is ook een mogelijkheid, alhoewel ik het jog niet gewend ben en dus zelf minder fijn vind.. maar alles went

Je zou ook kunnen kijken naar 2ehands, (wat zowiso moet voor cdj 400)
ik denk dat je cdj 850 al kunt vinden voor zon 600 euro....
Bij de bekende winkel in keulen is er ook een aanbieding vanwegen de opening waar ze nieuw nog maar 699 zijn(staat echter niets over op de site... ben er 2 weken geleden nog 2x geweest)

hoop dat je hier iets aan hebt
Henri_D    posted on 27-07-2011 20:58
hoewel ik gok dat je met cue vervangen op de reloop serie doelt, vind ik deze echt wel geen slechte spelers (voor hun geld wel te verstaan Thumbs Up geen vergelijkingen treffen met het high-end materiaal dan). Heb zelf 2 x een reloop rmp2 speler en ze voldoen best aan wat ik van hun verwacht. Mogelijk voor hotcue's en samples zijn wel handig (vooral die cue's dan), effecten moet je niet naar kijken vind ik maar heel irritant werken. Geen problemen met cue's gehad (thuis gebruik en ik doe het wel rustig aan met m'n gear) en bezit ze nu toch zeker een jaar of 3-4.?

Voor usb aansluiting zul je wel naar de rmp3 moeten kijken, kan niet uit m'n hoofd zeggen als dit nog in je budget gaat passen. ?

btw: als je geld hebt voor die denon's doen! en als ik het goed heb kun je die jog afzetten (het meedraaien dan), ?toen ik deze testte op beurs hadden die dat namelijk niet meen ik me te herinneren.
mrmagix    posted on 27-07-2011 21:01
Heb zelf 2 DN-S3700's en ben er reuze content van Happy, laughing. Zeer solide speler en polyvalent gebruik; Je kan er midi/HID, USB, CD met draaien. Mocht je midi gaan is ook de software goedkoper want deze spelers hebben een ingebouwde geluidskaart, waardoor je die al niet meer moet kopen.

Het jogwheel is met een simpel knopje af te zetten en dan staat ie in pitch bend mode.

Ook ik twijfelde tussen pioneers of de denon's maar ben uiteindelijk voor denon gegaan. Dit omdat de functionaliteit van de spelers binnen deze prijsklasse bij denon veel hoger liggen dan bij pioneer.

Het enige nadeel dat ik kan bedenken, al leer je er wel mee werken, zijn de soft-buttons... De knopjes zoals play en cue zijn in tegenstelling tot pioneer, gemaakt in een flexibel rubber. Ze zijn even accuraat, maar geven een ander gevoel. Maar zoals gezegd, dat raak je heus wel gewend Happy, laughing.

'k hoop dat je er wat aan hebt! Happy, laughing
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.
dj-zero    posted on 27-07-2011 21:03
nee had het niet over de cue knop:P
maar ik kan zeggen dat ik in de luxe leef 2 cdj 850's te hebben:P en ik heb 5 minuten ofzo bij een vriend op een reloop rmp1 gedraait en ik had geen idee hoeveel ik moest draaien om te benden... maargoed dit is zowiso veel te weinig tijd naar mijn mening:P daarom zeg ik alles wentWinking my eye ik denk dat als ik een half uur was doorgegaan dat ik prima vooruit was gekomen met de reloops,,,,
kwalitatief lijken het me degelijke spelers... maar idd de denons toppen het toch echt
alhoewel die volgens mij net buiten je budget vallen? maar het is al een tijdje geleden sinds ik ernaar gekeken heb...
Drumworks    posted on 27-07-2011 21:10
@ Hoeike8819: sorry maar die vind ik iets te basic, ik had in mijn vorige dj set een dap 1150d cd speler zitten die vrijwel hetzelfde kon als die cdj350, daarom zou ik toch iets verder gaan en iets meer mogelijkheden hebben.?

@dj-zero: ik doe nooit grote aankopen 2e hands omdat ik het nooit zo vertrouw met garrantie e.d, ook ben ik erg precies met apperatuur, dus elk krasje zit ik altijd op te lettenCool.

@ Henri_D: ik vind de reloop's zeker geen slechte spelers, maar ik vind ze nooit zo lekker werken. maat van mij heeft de rmp-1 en deze zijn niet helemaal mijn ding

allemaal al bedankt voor de reacties!
Drumworks    posted on 27-07-2011 21:21
@dj-zero: ik draai vaker met de rmp's maar blijf het niet mijn ding vinden. ik heb de denons ergens zien staan voor 649,- per stuk
dj-zero    posted on 27-07-2011 21:24
oke:P ja ik weet t echt alleen van die ene keer...?
als je daar het geld voor hebt lijken het me echt prima spelers!Happy, laughing
Je kunt eventueel dan nog voor 50 euro meer de 850 overwegen(nieuw) maargoed dat is een persoonlijke keuze..
Henri_D    posted on 27-07-2011 21:39
ik vraag me toch heel eerlijk even af waar jullie die prijzen vandaan halen om eerlijk te zijn, de prijs voor die denons dn-s3700 heb ik een 800 ongeveer en voor die cdj 850 toch tegen de 900. :p Blijkbaar zit ik op volledig verkeerde sites te surfen, wat ik dan ook heel graag hoor!

dj-zero    posted on 27-07-2011 21:41
ik heb t over de winkel in keulen:P zegt genoeg zo niet stuur ik je een pm met de naam...
alleen zoals ik al zei op internet staat daar niets over, en in hun catalogus ook niet.
in de winkel zelf echter liggen krantjes met acties vanwege de opening van hun nieuwe filiaal en daar staat de 850 voor 699 aangebodenWinking my eye

EDIT:
verder zijn er natuurlijk ook nog de ndx 800 of tegenwoordig 900....
prijs van de 900weet ik niet maar de 800 lag dacht ik net iets boven de 500,,, ook een mooie speler
User edit by dj-zero on 27-07-2011 @ 21:45:52 (57%)
dj-zero    posted on 27-07-2011 21:45
verder zijn er natuurlijk ook nog de ndx 800 of tegenwoordig 900....
prijs van de 900weet ik niet maar de 800 lag dacht ik net iets boven de 500,,, ook een mooie speler
Henri_D    posted on 27-07-2011 21:46
lol, moest ik geld hebben spring ik in auto er om, dat is pas echt koopje (maar nog maar goeie week geleden update gedaan, dus om eerlijk te zijn nog tevreden haha). Thx voor tip alvast (en ja ik weet welke winkel je wil zeggen Cool).?

Moest ik nu TS zijn wist ik het wel om eerlijk te zijn. Op 100 euro komt het ook niet op zo'n bedrag Thumbs Up ga eens 2 dagjes iets van werk doen en je hebt genoeg om verschil bij te passen en nog wat nieuwe muziek.
dj-zero    posted on 27-07-2011 21:49
daarom:P

maarja het kan ook zijn (net als bij mrmagix) dat je voorkeur uitgaat naar de functionaliteit van de denon
User edit by dj-zero on 27-07-2011 @ 21:50:09 (100%)
Henri_D    posted on 27-07-2011 21:52
gaat vaak over waar voor je geld Thumbs Up als je ergens 200 euro van prijs af doet, heb je plots heel mooie deal.
Ben ook wel denon voorstander gewoon puur voor feit dat je heel wat krijgt voor je euro'tje, maar in deze situatie...
Drumworks    posted on 27-07-2011 21:55
@Henri_D: die winkel waar ik ze heb zien staan voor 649,- , zijn de laatste modellen die ze verkopen. daarom zijn ze zo goedkoop.

het enige wat ik met zekerheid wil weten: kun je de draaiende jogwheel bij de denon's ook uitzetten? iemand die ze toevallig zelf heeft? dit zou de doorslag geven om ze te nemen of niet. en of er trouwens op de dn-s3700 standaart usb aansluiting zit?
mrmagix    posted on 27-07-2011 21:58
Poster: rickydadrum
@Henri_D: die winkel waar ik ze heb zien staan voor 649,- , zijn de laatste modellen die ze verkopen. daarom zijn ze zo goedkoop.

het enige wat ik met zekerheid wil weten: kun je de draaiende jogwheel bij de denon's ook uitzetten? iemand die ze toevallig zelf heeft? dit zou de doorslag geven om ze te nemen of niet. en of er trouwens op de dn-s3700 standaart usb aansluiting zit?

Zoals mijn eerdere post hier, ja je kan ze afzetten... scroll wat naar boven, ik denk dat je er over hebt gekeken Happy, laughing
Drumworks    posted on 27-07-2011 22:00
@mrmagix: oke!! ja sorry had het niet gezienCool dat is erg positief!!(voor mij dan) en zit er standaart op elke dn-s3700 usb aansluiting? want bij de winel waar ik ze wil gaan kopen staat het er niet bij
mrmagix    posted on 27-07-2011 22:03
Hoe bedoel je standaard? Da's bij mijn weten altijd zo geweest vanaf de release...
dj-zero    posted on 27-07-2011 22:35
ja op iedere dn-s3700 zit een usb poortWinking my eye
Drumworks    posted on 27-07-2011 23:03
oke allemaal erg bedankt voor de reply's, ik ga voor de denon's. wanneer ik mijn nieuwe dj set heb laat ik mijn ervaringen over de gear wetenHappy, laughing hier mag een slotje op
mrmagix    posted on 27-07-2011 23:07
Je zal het je zeker niet beklagen Happy, laughing. Heb zelf ook nog geen moment spijt gehad van mijn aankoop.
Dolivieira    posted on 27-07-2011 23:10
Voor die prijs heb je wel een dijk van een speler. Mijn mening zit er te veel op. Maar het blijft een hele mooie volledige speler. En Denon staat voor kwaliteit. Daar valt niet over te twisten. ?
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 27-07-2011 @ 23:13:52 (50%)
mrmagix    posted on 27-07-2011 23:11
Maar toch een veel vergeten speler lijkt me, toch in de grote schaduw dat pioneer over hem neerlegt...
Dolivieira    posted on 27-07-2011 23:15
1 member likes this  Idd dat is zeker zo. Om eerlijk te zeggen ben ik ook een Pioneer man met dat betreft. Maar ik weet zeker dat dit een top speler is.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Drumworks    posted on 27-07-2011 23:48
1 member likes this  allemaal erg goed om te horen!! die positieve reacties, bedankt hoor nu kan ik helemaal niet meer wachten?Cool
User edit by Drumworks on 27-07-2011 @ 23:48:38 (1%)

This is an old Topic

No new postings for 4.948 days.
 Post CommentThat would be 164.9 months
or a whopping 13.6 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

72 Users online: 32 Guests (40 Unknown)
Pages generated today : 10.803
Most visitors online this month : 248
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.678.818