Draaien op vakantie
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

timjesse123    posted on 19-07-2011 12:10
Hey DJR's Ik ben dit jaar op vakantie in Spanje op 'n camping, en er is een discotheekje voor 15+, nu zou ik het leuk vinden om daar te gaan draaien (gratis)alleen ik weet niet hoe ik dat kan regelen.. Hebben jullie opties? Ik hoor het graag! Gr, Tim

What do you think about Draaien op vakantie ??

Vote :   

Henri_D    posted on 19-07-2011 12:13
Stuur een mail naar eigenaar van de camping (maar tenzij aangegeven staat dat ze nederlands spreken toch maar moeite doen voor minstens in engels vertalen) en stel hem de vraag als het mogelijk is dat je daar kan draaien. Leg uit dat je ervaring hebt (en indien gewenst demo zal opsturen ofzo, of hem eventueel al een soundcloud link ofzo sturen) en het eventueel zonder vergoeding (of overeen te komen) zal doen.

met wat geluk lukt het je wel.
Bootstrap    posted on 19-07-2011 12:18
Ik heb het al een paar keer op de manier zoals Henri_D uitlegd gedaan, is elke keer gelukt. Meestal zijn ze blij met een DJ van buitenaf.
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
Henri_D    posted on 19-07-2011 13:57
Met vriendelijkheid en wat durf kom je vaak al heel ver. Durven op mensen afstappen (en dan natuurlijk wat jezelf kunnen verkopen zonder al te opdringerig overkomen).

Laat alvast weten als je reactie krijgt of dergelijke en suc6 ermee!
Bcurly    posted on 19-07-2011 15:11
Hopelijk hebben ze daar dan wel goed spul staan want al je cd'tjes meenemen op vakantie lijkt me niet zo handig?Cool
Bonchanoize    posted on 19-07-2011 15:59
Ik heb het begin deze maand geprobeerd in Frankrijk op een camping, maar het mocht niet.
Nochtans was de 'dj' daar nu niet van een niveau dat je zegt van...
Let the magic begin
Henri_D    posted on 19-07-2011 16:40
welja, denk dat grootste probleem is de 1001 gastjes die zichzelf dj noemen, daar dan toekomen en hun installatie compleet overhoop halen/spullen breken/...

Kan me niet voorstellen als je kan aantonen dat je weldegelijk ervaring hebt + zonder vergoeding zal draaien dat je vaak zult een negatief antwoord krijgen. (Of ze moeten erg zich zorgen maken over arbeidscontrole, geen idee als ze dat onder vrijwilligerswerk kunnen gooien haha)
mrmagix    posted on 19-07-2011 16:56
Tjah, of ze hadden een contract met een dj. Dan is het moeilijk daar nog binnen te raken. Ookal betalen ze jouw niet uit, hem zullen ze door het contract waarschijnlijk wel moeten uitbetalen.
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.
D-wan    posted on 19-07-2011 17:06
Poster: mrmagix
Tjah, of ze hadden een contract met een dj. Dan is het moeilijk daar nog binnen te raken. Ookal betalen ze jouw niet uit, hem zullen ze door het contract waarschijnlijk wel moeten uitbetalen.

Dat is waar, maar mijn ervaring is dat juist di? DJ's heel soepel omgaan met andere DJ's om ze te laten draaien.
Sebasz    posted on 19-07-2011 17:13
ik denk dat je daar als 15 jarige niet snel zomaar even kan draaien. als je wat ouder bent kun je beter praten en kom je overtuigender over (sorry dat is nou eenmaal zo).

of je moet nu al kunnen lullen als brugman Cool maarja wie niet waagt wie niet wint dus maak een leuke mixtape en maak een praatje met de eigenaar
Yorick    posted on 19-07-2011 17:25
meer dan een half jaar van te voren al contact met ze opnemenHappy, laughing
D-wan    posted on 19-07-2011 17:49
Poster: Yorick
meer dan een half jaar van te voren al contact met ze opnemenHappy, laughing

Misschien als je op zoek bent naar een (betaalde) baan, maar toch niet om een paar avonden wat plaatjes te draaien ?
timjesse123    posted on 19-07-2011 18:49
Na een dagje strand heb ik er over nagedacht om toch maar op de eigenaar af te stappen.
Alleen er is 1 probleem, me cd's liggen thuis.. Ik hoop dat ze daar dezelfde muziek als mij hebben.

Gr,
Tim
MrQreeny    posted on 19-07-2011 19:06
En hopen dat die dj dan ook nog is zo gek is om zn cds uit te lenen aan iemand die die niet kent Winking my eye Maar goed succes maar dan :P!
'Music is the universal language of mankind...'
delectro    posted on 19-07-2011 21:39
Al eens geprobeerd om een praatje te maken met de DJ zelf? Als hij je al een beetje kent zal het ook al makkelijker gaan. Ik weet niet hoe groot het is op die camping (en hoe druk en of er entree betaald moet worden e.d) maar mischien laat die je wel even tussen door wat draaien Winking my eye
Gerdo    posted on 20-07-2011 10:31
Het is mij een keer gelukt via een dj die in een discotheek draaide waar ik op vakantie was. Ik heb toen een avond met hem samen gedraaid, ik kende hem al wel een paar jaar.
Yvaroz    posted on 20-07-2011 14:05
ik heb vorig jaar in turkije wat cdtjes meegenomen en toen had ik gevraagd of ik mocht draaien aan de dj zelf en toen kwam ik in de avond naar hem toe en toen verwachte hij dat hij mijn cd's ging draaien en ik niks deed.
ik had toen gevraagd of ik zelf kon draaien maar dat mocht niet van de hotel regels zei hij, dat is waarschijnlijk gelul want hij had waarschijnlijk niet zoon vertrouwen in een jongetje van 15 die dan even komt vragen of hij mag draaien.

afgelopen winter heb ik 2 dagen voor oud en nieuw gedraaid in een apres ski bar en toen mocht ik ook de nacht van oud en nieuw draaien, maar die baas van die bar was nederlands dus dat maakte het wat makkelijker

dus als je nou die baas of dj even een beetje leert kennen dan heb je misschien grotere kans dat je mag draaien.
Nothing is Impossible
User edit by Yvaroz on 20-07-2011 @ 14:06:17 (17%)
BobbyPharrel    posted on 20-07-2011 22:31
GEwoon je cd''s meenemen en je koptelefoon? en gewoon ergens binnen stappen, vooral in spanje vragen ze of je even een kleine demo kan geven +/- 15 min, meestal zullen dan wel zeggen prima je mag een keer komen draaien op een begin van een avond, bevalt ze dit mag je misschien een keer vaker draaien. Heb dit ook zo in het verledengedaan, heb regelmatig in gran canaria in mijn vakantie achter in de dj-booth gestaan.

als tip: wees je zelf, stap gewoon op de eigenaar af, vertel hem wat je draaid, dat je het hem wil laten horen, zeg hem dat je dit gewoon voor niks wilt doen, maar dat zo nu en dan een baco toch wel lekker is... s6 let us know of het je gelukt is!!

This is an old Topic

No new postings for 4.832 days.
 Post CommentThat would be 161.1 months
or a whopping 13.2 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

75 Users online: 11 Guests (64 Unknown)
Pages generated today : 13.906
Most visitors online this month : 245
Lifetime Pageviews since 2003 : 229.974.136