jaja wéér een topic over een mixer (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

yribcksp-ce    posted on 09-01-2006 15:36
het volgende ....

ik ben bezig een set aan te schaffen!

heb een heleboel vinyls in het archief staan alleen de juiste equipment ontbreekt nog...

ik heb een bepaald budget beschikbaar...ben echter nog wel een "beginner" weet dus niet of het handig is om meteen superdeluxe equipment aan te schaffen...

ik heb een paar mixers op het oog....

Xone 32/62
Nuo ecler 4/5
DJM 600
Rane Empath

dit is dus puur een luxe probleem...maar wie kan mij de juiste info verschaffen?!?!
heb een paar mensen gesproken die me aanraadden  eerst goedkope shit te kopen!

ik draai dus een beetje UK hardcore / breakbeat / terror / industrial

en ben van plan alleen mijn 2 mk5's aan te sluiten...misschien ook nog een cdj1000mk2 maar goed...dat zie ik straks wel

ik twijfel al weken en ik MOET deze week echt een beslissing maken!

What do you think about jaja wéér een topic over een mixer ??

Vote :   

yribcksp-ce    posted on 10-01-2006 12:40
nou ja..wat reind en mount al zeggen ...qua stijl zal de Nuo denk wel het beste zijn :D

enneh trouwens ik zag iets over de Tascam X-9..wat is dat voor 'n ding?!?
Mount    posted on 10-01-2006 12:50
Kwalitatief weet ik het niet, heb hem nooit gezien/open gehad. Wel gehoord dat er wat probleempjes in zitten, bijv. lag op de EQ en effecten die niet goed binnen de BPM blijven.
Maar het is wel een heel erg uitgebreide mixer.. je hebt dulbbele effecten en 2x sampler op de mixer zitten. hoe dit allemaal werkt en klinkt kan ik ook weer niet zo veel overzeggen. Misschien ergens gaan bekijken Happy, laughing
User edit by Mount on 10-01-2006 @ 12:55:40 (32%)
yribcksp-ce    posted on 10-01-2006 13:09
hmm..probleempjes kunnen we niet gebruiken Winking my eye
MadSteven    posted on 10-01-2006 15:45
Dus effe kijken... geen scratcher? Exit Rane Empath (hoewel het een supermengpaneel is, dat wil ik nog wel even vermelden).

Geen trance of in ieder geval filterfreak? Exit Xones.

Dan komt neer op: wil je een verouderde mixer die iedereen al kent of een betere nieuwere mixer?

Kortom: Ecler Nuo5 Happy, laughing

trouwens, voor mij geld ongeveer hetzelfde, maar ik vind iets anders belangrijk en bij mij gaat het zo verder:

Je wilt faderstarts? Exit Ecler Nuo5 (hoe goed die ook is, faderstart heeft ie niet) ! Dan houd je dus nog Pioneer DJM600 over of ... Denon DN-X1500 (!) en dan kies ik voor het laatste... De vraag is wanneer ik hem dit jaar koop (ergens tussen eind februari en eind december in, vrees ik). Happy, laughing
Mount    posted on 10-01-2006 15:49
je moet je wel afvragen hoe belanbgrijk faderstart is... ik heb nog nooit iemand het zien gebruiken.

En ik zou niet weten waarom de Rane alleen voor scratchers geschikt zou zijn.. super apparaat waar ook als clubdj goed mee te draaien valt.. fadercurve e.d. wat vooral op scratch mixers zit is alleen maar een voordeel. Hij is alleen wel behoorlijk duur voor wat hij bied, en de Nuo is gewoon stukke uitgebreider en ik denk dan ook de beste keuze
User edit by Mount on 10-01-2006 @ 16:10:13 (100%)
Rhino    posted on 10-01-2006 16:26
Poster: Mount
En ik zou niet weten waarom de Rane alleen voor scratchers geschikt zou zijn

Rhino :helenmaal mee eens, de rane is een topper die je neerzet en geen omkijken meer naar hebt.
Dat apparaat kan bijna niet kapot , en daar koop je natuurlijk ook wel wat voor !

[edit: @ Rhino, om te quote kun je de < q u o t e > < / q u o t e > tags gebuiken Winking my eye]
Mod edit by Nvie on 10-01-2006 16:39 (53%)
[MOD Edit] quote fiksed
yribcksp-ce    posted on 11-01-2006 21:33
en eh als ik het nou iets goedkoper ga zoeken dan?!? welke kan dan goed zijn?!!
de denon of technics bijvoorbeeld??!?! is dat wat??!
greup    posted on 11-01-2006 21:57
de denon dn x 1500 en de technics SH-MZ 1200 neem ik aan dat je bedoeld?.

denon dn-x 1500. persoonlijk vind ik hem wat onoverzichtelijk en wat druk, maar hij is vrij aantrekkelijk geprijsd.

de denon heeft een paar leuke effecten aan boord, en een sampler. En even voor de duidelijkheid, alleen de crossfader is van penny & gilles. Over de kwaliteit van de denon bestaan wat twijfels. K kan je hier niets over vertellen, alleen wat ik hier en daar lees. teven is er op www.denondj.com een aantal leuke filmpjes over deze mixer te downloaden.

Dan een heel andere mixer. de Technics sh-mz1200. een niet al te bekende mixer, maar de kwaliteit van deze mixer scheint dik in oorde te zijn. In tegen stelling tot de denon is dit een vrij basic mixer. + punten zijn o.a. overzichtelijkheid, faderstart en de send/return functie voor externe effecten.

Aan jou om te kijken wat je leuk(er) vind.
yribcksp-ce    posted on 15-01-2006 23:16
nog even over die UREI.....heb je daar ook mee gedraaid

greup    posted on 15-01-2006 23:32
? Aan wie is die vraag gesteld?

de Urei heb ik voor zover ik weet nog nooit mee gewerkt.

Ut zijn wel weer heel andere mixers dan de nuo ect.

dit zijn echt battle mixers. niet echt idiaal als jij er later ook nog 2 cd-spelers aan wilt hangen.... maar goed

yribcksp-ce    posted on 15-01-2006 23:38
jaja vraag was aan jou!....

dus dat is niks voor mij?!?!

die cd speler is ook nog niet zeker hoor..zoals ik hierboven al zei! ..ik kan ook genoegen nemen met alleen 2 tt's...

maare dat is dus niks voor mij die UREI?!! hmm...kijk het zou natuurlijk mooier voor mijn portemonnee zijn als ik een iets goedkopere zou kunnen vinden die ook zeer goed is..! maarja kwalitatief is de nuo natuurlijk top!

ehh die nuo elcer 3/4 hebben die ook een effectensectie zoals de 5?!
greup    posted on 15-01-2006 23:46
alleen de nuo 5 beschikt uit mijn hoofd gezegt over een effectensectie

Of het niets voor jou zou zijn weet ik niet... lijkt me stug gezien de stijl die jij draaien  

Ik zou gewoon kijken naar de Technics SH MZ 1200. Hij ziet er mooi uit. kwalitatief kan ik geen goed onderbouwde mening geven maar uit gebruikers ervaringen schijnt hij een stuk beter in elkaar te steken als een djm ( is ook niet gek, want het geld wat bij pioneer in de effecten gestoken is zit bij technics waarscheinlijk in faders) hij beschikt over 4 kanalen faderstart send/return van externe effecten, kortom een zeer complete mixer.

de nominale winkel waarde ligt geloof ik rond de 800 euro.
echter weet ik wel een winkel waar die voor bijna de helf van die prijs te vinden is. maar dat ga ik niet hier posten, dat leg ik mits interrese wel in je mailbox neer.

mrtnt    posted on 16-01-2006 01:30
ik heb nu de nuo en ik moet zeggen dat ik zeer te spreken ben over het eq systeem: lekker brede knoppen.
maar vooral: bij de meeste mixers kun je de bass tot -30dB laten gaan MAAR bij de nuo kan je deze gewoon volledig afzetten.
dit is niet gewoon voor de show, als dit op af staat dan hoor je echt niks meer van bass. uiteraard kan je dit ook doen met mid en high.
tairip    posted on 16-01-2006 20:11
Poster: mrtnt
i bij de nuo kan je deze gewoon volledig afzetten.
dit is niet gewoon voor de show, als dit op af staat dan hoor je echt niks meer van bass. uiteraard kan je dit ook doen met mid en high.

Digitaal Winking my eye (de EQ van de NUO) Analoog zou je dit nooit voorelkaar krijgen!

This is an old Topic

No new postings for 6.465 days.
 Post CommentThat would be 215.5 months
or a whopping 17.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

70 Users online: 3 Guests (67 Unknown)
Pages generated today : 25.245
Most visitors online this month : 490
Lifetime Pageviews since 2003 : 215.063.978