jaja wéér een topic over een mixer (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

yribcksp-ce    posted on 09-01-2006 15:36
het volgende ....

ik ben bezig een set aan te schaffen!

heb een heleboel vinyls in het archief staan alleen de juiste equipment ontbreekt nog...

ik heb een bepaald budget beschikbaar...ben echter nog wel een "beginner" weet dus niet of het handig is om meteen superdeluxe equipment aan te schaffen...

ik heb een paar mixers op het oog....

Xone 32/62
Nuo ecler 4/5
DJM 600
Rane Empath

dit is dus puur een luxe probleem...maar wie kan mij de juiste info verschaffen?!?!
heb een paar mensen gesproken die me aanraadden  eerst goedkope shit te kopen!

ik draai dus een beetje UK hardcore / breakbeat / terror / industrial

en ben van plan alleen mijn 2 mk5's aan te sluiten...misschien ook nog een cdj1000mk2 maar goed...dat zie ik straks wel

ik twijfel al weken en ik MOET deze week echt een beslissing maken!

What do you think about jaja wéér een topic over een mixer ??

Vote :   

Illusion    posted on 09-01-2006 15:45
ik zou gaan voor de DJM 600 omdat ik altijd nogal wel goed te spreken ben over de pioneer equipment.

De andere mengpanelen die je neer zette heb ik ook nog nooit geprobeert.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
User edit by Illusion on 09-01-2006 @ 15:45:49 (74%)
Maartenb    posted on 09-01-2006 15:54
hoeveel kanalen wil je, wil je effecten, voorkeur voor lengte van faders, voorkeur voor bepaalde knoppen......
HannuZ    posted on 09-01-2006 15:57
goede equipment is t halve werk, als je begint en je budget zit een beetje mee, koop dan gelijk goed anders ben je meer kwijt door eerst budget spul te kopen.

wat betreft de keuze uit mixers, ik zou voor de pioneer gaan, een degelijke en robuste mixer met prima geluidskwaliteit en vele aanstuur mogelijkheden voor je toekomstige equipment.
Jorrit    posted on 09-01-2006 15:57
Poster: Djillusion
ik zou gaan voor de DJM 600 omdat ik altijd nogal wel goed te spreken ben over de pioneer equipment.

De andere mengpanelen die je neer zette heb ik ook nog nooit geprobeert.

Je moet elk product apart vergelijken, dat je CDJ-1000 bij wijze van spreken goed bevalt staat los van de DJM.
Ook kan je moeilijk een keuze maken als je maar met 1 gewerkt heb Winking my eye
Illusion    posted on 09-01-2006 16:03
jah, heb je gelijk in Jorrit, maar Pioneer spreekt mij het meeste aan. Ik zou een Djmetje nemen. Maar inderdaad zoals Maartenb zegt, wat wil je eigenlijk precies?
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Mount    posted on 09-01-2006 16:18
Check op aboutdj.nl m'n Xone:32 review..

Voor de rest zal je eerst duidelijk moeten aangeven wat je precies aan optie's op je mixer wil hebben. een filter zoals op de Xone is leuk maar je moet er wel wat aan hebben anders zou een kanaalje meer bijv. een stuk nuttiger zijn.

De DJM is niet echt een mixer die ik direct zou kiezen al is hij voor thuisgebruik goed geschikt, wil je een goede effecten mixer zou ik eerder voor de NUO 5 gaan kijken. (eveneens review op aboutdj)

Of kijk eens naar de Urei 1601 S of E, heb ik nu hierstaan voor een review maar moet zeggen dat het wel heel erg mooie mixers zijn voor wat ze op dit moment kosten.. al zit je wel aan 2 kanalen wat misschien lastig is.
the-melody    posted on 09-01-2006 17:09
@mount, wat is een filter?
yribcksp-ce    posted on 09-01-2006 17:15
nou kijk ...ik laat me eigen maar meteen in het diepe gooien...en hoop er met hulp van anderen uit te komen..ik weet echt totaal niet welke mixer geschikt zou zijn voor mijn "stijl''

ik weet dat de DJM een standaard principe is...maar hoor ook negatieve klanken over deze mixer..als je m vergelijkt met anderen

tja ik snap zelf ook niet echt wat het verschil is tussen de filters (VCF) op een Xone en de effecten op bijv de Ecler!!

over de faders etc. kan ik niet zo héél veel zeggen...hebben er nl niet al te veel verstand van

greup    posted on 09-01-2006 17:36
Ik zou in dit geval voor een ecler nuo 5.

DJM is standaard, maar inmiddels al wel flink verouderd, en hij loopt ook kwalitatief achter in vergelijking met de andere mixers. ( denk aan faders, headroom ect)

Xzone 62 vind ik persoonlijk een beetje Té voor thuis gebruik. maar je zult absolut geen slechte keus hebben aan dit apparaat.

Nuo 5 is een overzichtelijke effecten mixer. Handig aandeze mixer is de dry/wet fader, waardoor je erg snel met de effecten kunt werken. Ook scheint deze mixer Kwalitatief erg goed te zijn ( zie o.a een aantal topics op het new-line forum)

Nuo4 en xzone 32 vind ik persoonlijk een te kleine mixer, en geen fijn formaat om mee te werken

en over de Rane empath kan ik je niets zinnigs melden omdat ik deze mixer niet ken.

Veel succes met het maken van je keuze

yribcksp-ce    posted on 09-01-2006 22:16
ik denk dat het dus maar de Xone 62 of Ecler 5 moet gaan worden!   
greup    posted on 09-01-2006 22:29
Zit toch wel een redelijk verschil tussen die 2.

De Xone 62 heeft natuurlijk een patser gehalte van 100%. maar is  verder vrij kaal <----- in de zin van effecten.

tevens is die 6 kanaals. terwijl jij van plan bent om er voorlopig alleen je technics aan te hangen.

Nuo 5 is een wat uitgebreidere mixer met een paar leuke functies erop.

tevens heeft deze 4 kanalen. iets wat beter aansluit bij jou huidige set + de mogelijk uitbreiding.

Het patser gehalte is misschien wat minder hoog van de Nuo. maar het scheeld je wel 150 euro.

Wat ik als laatste tip wil mee geven is...  Ga lekker een dag lang spelen met bijde mixer, bijv in F##db@ck in rotterdam. K denk dat je er dan snel genoeg uitbent

yribcksp-ce    posted on 09-01-2006 22:33
enneh al iets bekend over die Urei??!

kijk ...

mij gaat het erom dat ik me niet teveel hecht aan een bepaalde mixer...dat als ik bijvoorbeeld naar een maatje van me toe ga...en ik opeens niet met zijn DJM overweg kan ofzo!!!

kijk want daarover twijfel ik nog...ik dacht zo om dat de DJM standaard is dat ik dus maar beter een DJM kan aanschaffen!
yribcksp-ce    posted on 09-01-2006 22:36
wat is btw het verschil tussen een battle mixer (urei) of een normale?!
greup    posted on 09-01-2006 22:37
Poster: yribcksp-ce
enneh al iets bekend over die Urei??!

kijk ...

mij gaat het erom dat ik me niet teveel hecht aan een bepaalde mixer...dat als ik bijvoorbeeld naar een maatje van me toe ga...en ik opeens niet met zijn DJM overweg kan ofzo!!!

kijk want daarover twijfel ik nog...ik dacht zo om dat de DJM standaard is dat ik dus maar beter een DJM kan aanschaffen!

Kan ik hieruit opmaken dat je bang bent dat je niet met een DJM 500/600 overweg kan??

Dan zou je de eerste zijn  Hij is juist zo standaard Omdat iedereen er zo mee overweg kan.
Basrose    posted on 09-01-2006 22:38
wat is btw het verschil tussen een battle mixer (urei) of een normale?!

ik heb een x een stukje gemaakt over battelen misschien vind je t leuk om te lezen.

////www.djresource.eu/Forum/topic/1840/p/1/highlight/battle/
yribcksp-ce    posted on 09-01-2006 22:43
Poster: greup

Kan ik hieruit opmaken dat je bang bent dat je niet met een DJM 500/600 overweg kan??

Dan zou je de eerste zijn  Hij is juist zo standaard Omdat iedereen er zo mee overweg kan.

whahaha tja ik zei al ....ik een onwetende Winking my eye

daarom vraag ik het! met oog op de toekomst!
yribcksp-ce    posted on 09-01-2006 22:49
Poster: DJ-BasRose

ik heb een x een stukje gemaakt over battelen misschien vind je t leuk om te lezen.

////www.djresource.eu/Forum/topic/1840/p/1/highlight/battle/

thanks zal effe kijken!!

btw die Urei is een HipHop mixer....las ik! OHappy, laughing
greup    posted on 09-01-2006 22:51
het volgende ....

ik ben bezig een set aan te schaffen!

heb een heleboel vinyls in het archief staan alleen de juiste equipment ontbreekt nog...

ik heb een bepaald budget beschikbaar...ben echter nog wel een "beginner" weet dus niet of het handig is om meteen superdeluxe equipment aan te schaffen...

ik heb een paar mixers op het oog....

Ik lees net dat je een beginner bent....

K vind, zeker voor een beginner dat je wel Vreselijk veel geld investeerd!!!!
weet je wel zeker dat je deze hobby wilt blijven doen 

Maar alle 3 de mixers, DJM NUO XONE zijn overzichtelijk. Het zou mij niets verbazen als de DJM binnen kort verstoten wordt van zijn plaats als "standaard" door bijv. Xone, of heel misschien wel de Nuo.

maar dit zijn natuurlijk maar persoonlijke verwachtingen.
yribcksp-ce    posted on 09-01-2006 23:08
Poster: greup

Ik lees net dat je een beginner bent....

K vind, zeker voor een beginner dat je wel Vreselijk veel geld investeerd!!!!
weet je wel zeker dat je deze hobby wilt blijven doen 

Maar alle 3 de mixers, DJM NUO XONE zijn overzichtelijk. Het zou mij niets verbazen als de DJM binnen kort verstoten wordt van zijn plaats als "standaard" door bijv. Xone, of heel misschien wel de Nuo.

maar dit zijn natuurlijk maar persoonlijke verwachtingen.

dat zeker.......

maar goed wil ook wat equipment kopen dat een beetje waardevast is Winking my eye

mocht het echt hopeloos zijn weet ik wat me dan te doen staat!

nogmaals wil even benadrukken ..de stijl muziek icm welke mixer! maakt dat iets uit?!
greup    posted on 09-01-2006 23:15
nou de stijl muziek is niet zozeer van belang. wat wel van belang is is de stijl van je mixen.....

ben jij een echte beat mixer, met langzame en zeer gelijdelijke overgangen... dan is misschien een dateq XTC, met zijn 100mm faders wel wat voor jou.

Hou jij meer van het snelle werk. dan zijn eigenlijk allemixers met korte faders geschikt.

ben jij een echte scratcher.... dan heb je het meest aan een 2 kanaal mixer, met een ongelooflijk goede crossfader.
yribcksp-ce    posted on 09-01-2006 23:19
hmmm....tja breakbeat / terror / UK hardcore vereisen snelle vingerwerk!
Mount    posted on 10-01-2006 00:20
idd idd, lijkt me persoonlijk ook niet echt iets voor de filters op de Xone.. al is het een heerlijke mixer (ongeacht type)

Ik zou eerder kijken voor een NUO 5, lekker stevig goed geluid nette effecten en daarbij voor de zelfde prijs als de DJM te krijgen. DJM is opzich wel een lekkere mixer om mee te draaien maar denk dat de nuo de betere keuze is qua effect mixers. ook niet zo gek.. ze hebben er 6 jaar over kunnen doen om met wat beters te komen
Reind    posted on 10-01-2006 01:29
DJM is inderdaad verouderd, het word tijd dat Pioneer met een 5 kanaals 909 komt tegen een redelijke prijs zodat ze iedereen weer even wakker kunnen schudden.

De DJM is gewoon een verouderde mixer, beeste draait al 6 jaar mee in het mixer wereldje en is hard toe aan vervanging. Volgens mij is het op de CDJ100 na zelfs het langst lopende product van Pioneer (ik bedoel de DJM500 dan, die loopt zelfs al langer mee als 6 jaar).

De rest ligt nu een stukje voor maar aangezien Pioneer in staat is een 909 in elkaar te bouwen met 2 kanalen moet een meer kanaals versie niet zo'n heel erg groot probleem voor ze zijn.

Ik zou nu alleen als ik Pioneer was voor net zo'n dry/wet regeling kiezen als Ecler (laat ze bij Pioneer ook maar gewoon is een keer wat jatten in plaats van de eerste ergens mee te zijn) en de mixer een iets andere lay out geven zodat ie wat meer op de club dj is gericht. Als ze dat slim aan pakken is daar namelijk flink geld te halen..... iedereen wil een effect of filter mixer vandaag de dag lijkt het wel en in het absolute top segment van de Xone 92 en DJM1000 missen we nog een effect mixer.

Als ik nu zou mogen kiezen, Nuo5 als effect mixer. Effecten overbodig dan zeer zeker een Rane Empath, behalve dat ie exclusief is ook absoluut de meest hufterproof mixer ooit gebouwd... maarja dat mag ook wel voor die centen Winking my eye
Rhino    posted on 10-01-2006 11:10
dat is een  duidelijke keus lijkt mij , ik zou gaan voor de Rane empath.
een topper , onverwoestbaar, en doet het zelfs nog als de faders in de cola liggen(daar is daadwerkelijk een filmpje van )
zoek op Rane Cola test!
greup    posted on 10-01-2006 11:30
Poster: Rhino
dat is een  duidelijke keus lijkt mij , ik zou gaan voor de Rane empath.
een topper , onverwoestbaar, en doet het zelfs nog als de faders in de cola liggen(daar is daadwerkelijk een filmpje van )
zoek op Rane Cola test!

K heb eens lopen google op de Rane empath, en het lijkt er inderdaad op dat hij de beste kwaliteit bied in het door jou genoemde rijtje. Alleen vraag ik me af wat je daarmee moet voor thuis.... voor on the road gebruik kan ik me nog voorstellen maar dat  je in zoiets investeerd maar voor thuis... lijkt me niet dat je thuis en bier gaat smeiten ect.

Het is ongetwijfeld een supermixer voor de scratch groep ect.

Ook is het een vrij kale mixer. ik geloof dat die beschikt over een send/return optie voor externe effecten, maar er zitte verder geen ingebouwde effecten op.

Ik zou gewoon bij de nuo 5 blijven

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

144 Users online: 3 Guests (141 Unknown)
Pages generated today : 10.980
Most visitors online this month : 490
Lifetime Pageviews since 2003 : 214.959.194