probleem met effecten op de x1
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Xarltuz    posted on 14-07-2011 12:56
ik heb sinds gisteren de kontrol x1 binnen gekregen
en had vorige week Traktor scratch pro 2 gekocht...
ik wou gisteren mijn x1 aansluiten... maar deze werkt maar half?
namelijk de effecten vanboven werken niet, ik kan loops maken,
de browser gebruiken en heel het onderste gedeelte... behalve
het bovenste gedeelte, de effecten dus.. kan iemand mij helpen? Happy, laughing
(opgelost)
Thanx!

+ wat moet je doen als er 'skipping' op de platter komt in traktor?
User edit by Xarltuz on 14-07-2011 @ 18:17:42 (22%)

What do you think about probleem met effecten op de x1 ??

Vote :   

Gery    posted on 14-07-2011 12:59
je moet de effecten eerst activeren, en goed instellen alvorens dat de knoppen een functionaliteit hebben..

anders kan je eens proberen de X1 opnieuw toe te voeren als nieuwe controller, misschien is een deel van de midi map verdwenen, maar dat zou mij verwonderen..
DJ - Producer
Xarltuz    posted on 14-07-2011 13:49
als ik aan de knoppen draai gebeurt dit ook in traktor, ook als ik op de knop ernaast druk om deze te activeren gebeurt dit in traktor, alleen.. er gebeurt niks.
donkey    posted on 14-07-2011 14:02
heb je je dry/wet open staan ? (is bovenste draaiknop naar rechts draaien)
en heb je je fxkanaal geselecteerd ? (fx1 of fx2 aanduwen op het gewenste kanaal op je x1 kontroller)
Maniax
User edit by donkey on 14-07-2011 @ 14:03:45 (100%)
Gery    posted on 14-07-2011 14:09
de FX1 of FX2 knop (boven de loop rotator button) op een kanaal activeren, dan activeer je een effectenrack op een kanaal.

dan bovenaan het eerder geactiveerde effecten rack activeren met de ON knop.

de rotator daarnaast is de dry/wet die bepaald hoeveel van het effect je gaat gebruiken, dus die moet zeker ergens open staan.

de 3 knoppen eronder zijn afhankelijk van de modus waarin de effecten staan.
er is een advanced modus waarbij je ??n effect kiest. dan zijn de knoppen de parameters van het effect.

kies je de stacked modus dan kan je per rack 3 afzonderlijke effecten hebben, die je moet aanzetten met de knop en een aparte dry/wet met de regelaar ernaast.

zo dus:

http://www.youtube.com/watch?v=uaLDHo3lkiY
DJ - Producer
Xarltuz    posted on 14-07-2011 16:56
het is dus in orde nu, ik heb?hem opnieuw toegevoegd en alles ging terug..

+ wat moet je doen als er 'skipping' komt te staan op je platter in traktor?
Dolivieira    posted on 15-07-2011 10:16
Wat gebruik je als ik vragen mag. CDspelers of TTs. Zo kunnen we je niet helpen. Op je CDspelers moet je in iedergeval je Keylock oftewel Mastertempo uit zetten. Anders blijft die skippen.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Desp    posted on 15-07-2011 13:23
Skipping komt in beeld zodra je je hand op de platter van een CD speler houdt en deze dan naar voor of naar achteren
beweegt.
?
Echter als je het tijdens het afspelen, zonder de platter aan te raken, in beeld krijgt is je latency te laag.
Heb je ook dropouts van signaal of wil je gewoon weten wat die melding is?

http://soundcloud.com/desp
Xarltuz    posted on 15-07-2011 21:18
ik gebruik CDJ 800 mk2's..

en ik weet wat het wil zeggen Happy, laughing alleen, wat moet ik eraan doen?
en met de keylock uit te zetten heb ik het inderdaad nog niet voorgehad, mss lag het daaraan?
Desp    posted on 15-07-2011 22:18
Tja, ik heb het puur als ik de platter beweeg, en heb ook CDJ 800 MK2. Denk dat het zo ontwerpen is?

Even een wedervraag, loop je ook wel eens tegen het probleem aan dat je Track 2 afgelopen is en dat de muziek stopt?
Zal wel een simpele oplossing voor zijn maar gebeurde me vanavond toevallig dat ik niet oplette en zo de muziek stopte.
Dolivieira    posted on 16-07-2011 09:45
Nogmaals bij timecode gebruik met CDJs of andere spelers moet de Mastertempo of Keylock uitgeschakeld zijn. Anders blijft Skipping verschijnen. Omdat dan de Tijdcode signaal niet goed binnen komt. Je gaat als het ware de tijdcode versnellen of langzaam maken met de pitch maar de tonehoogte van de signaal blijft hetzelde. Traktor denkt dan het signaal klopt niet, en dan blijft die skippen. Als je gewend ben met MT of Keylock te mixen gebruik dan de keylock in Traktor. Ik mix sowieso zonder keylock. Alleen als ik Urban mix wil ik soms de keylock gebruiken in verband met de vele tempo verschillen in nummers.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Desp    posted on 16-07-2011 19:13
Maar waarom zie ik skipping dan als ik de platter beweeg? Heb MT uitstaan?en heb geen last van wegvallende muziek o.i.d. Lijkt me niet dat het tijdcode signaal niet goed binenkomt. Dus dat verhaal wat je zegt gaat bij mij niet op.

This is an old Topic

No new postings for 4.900 days.
 Post CommentThat would be 163.3 months
or a whopping 13.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

67 Users online: 12 Guests (55 Unknown)
Pages generated today : 15.870
Most visitors online this month : 236
Lifetime Pageviews since 2003 : 232.433.477