Digitaal draaien met TT
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Vinnyo    posted on 13-07-2011 14:50
Na een tijdje te hebben gedraaid met een mijn CDJ 850s lijkt het me wel leuk dat hier ook nog een setje TTs bij komt die ik via timecode kan besturen. Echter heb ik totaal geen verstand van TTs en timecode, daarom ben ik opzoek naar iemand die een goed antwoord kan geven op mijn vragen. (dit is allemaal nog nieuw voor mij)

Wat is beste optie voor mij? Zal ik gaan voor een Reloop timecode setje of is Traktor toch echt veel beter? Wat is het grote verschil tussen Traktor scratch DUO en PRO? Welke TTs kan ik het beste nemen met een beperkt budget? En tot slot, hoe zit de aansluiting? (wil namelijk nog wel gebruik kunnen maken van mijn CDJ 850s)

Alvast bedankt!
User edit by Vinnyo on 13-07-2011 @ 14:52:48 (10%)

What do you think about Digitaal draaien met TT ??

Vote :   

Ywe    posted on 13-07-2011 15:00
Wat voor mixer heb je? En was je ook nog van plan 'gewoon' vinyl te draaien? Want dan moet je 2 phono-kanalen gebruiken, en 4 line kanalen. voor alleen timecode is 4 kanalen genoeg (CD - TC - TC - CD bijvoorbeeld)

Verschil tussen Pro en DUO is wat ik weet het aantal decks en effecten, Pro heeft dan meer (uiteraard). Hoe dat precies zit weet ik nite, maar zoek eens op google naar traktor bible, kan je vast veel vinden
Vinnyo    posted on 13-07-2011 15:11
@Ywe,
Ik ga geen losse vinyls kopen en draaien, puur alleen timecode. Mijn mixer is een DDM4000 dus qua kanalen moet het goed komen.

Heeft iemand nog een idee voor een niet al te duren TT?
kobuz    posted on 13-07-2011 15:26
Goede, niet al te dure, draaitafels zijn de Akiyama Acura's. Diezelfde draaitafels heb je ook van Reloop en nog een paar andere merken. Zoek maar eens op 'superoem draaitafel'.

Heb je al eens op de website van Native Instruments gekeken? Staat heel veel informatie op. Wat hun producten kan. Wat de verschillen zijn. Wat het kost. Hoe je het aan moet sluiten. etc.etc.
Aziaat    posted on 13-07-2011 17:07
Een van de verschillen zijn oa. het aantal decks (4 in pro tegenover 2 in duo), aantal effecten, aantal instellingen die je kan veranderen zoals kleur van waveform (duo is standaard blauw, pro kan ook in kleur/x-ray of geel), opnemen en broadcasten (enkel pro)...
Voor jou zou ik zeggen dat Traktor Scratch Duo meer dan genoeg is. Als je tenminste enkel maar de TTs in timecode gaat gebruiken. Vanaf dat je met 4 decks wil werken (bv. 2 CDJs erbij), dan?ben je VERPLICHT om de pro te pakken vanwege het aantal decks.?
Effecten zul je wss toch niet veel gebruiken dus deze mogen beperkt zijn (standaard effecten zijn toch aanwezig zoals filter, flanger,...).
En afhankelijk van het opnemen/uitzenden moet je je afvragen of dit de meerprijs wel waard is. Er zijn andere manieren om op te nemen ook.

Om goede TTs te vinden stel ik voor om 2ehands goed rond te kijken. Vind je hele goede voor mooie prijzen.
Zie het zo: Als je bereid bent om geld te geven aan 'zwakke' nieuwe TTs, dan kan je evenveel geven voor 'betere' oude TTs.

Zoals het er nu voor staat, zou ik zeggen Traktor Scratch Duo 2 Winking my eye
En zoals Kobuz zegt: native-instruments.com bevat heel veel informatie. Mocht je nog steeds twijfelen.
Vinnyo    posted on 13-07-2011 18:13
@Aziaat,
Ik snap het, zo te zien is een setje Technics 1210MK2 tweedehands net zo duur als een nieuw setje Reloop RP6000.

Heb net ook een timecode set van Reloop gezien, de SPIN. Is dit nog iets? Het is wel een stuk goedkoper..
Dolivieira    posted on 13-07-2011 23:04
Ik zou als ik jou was voor Traktor Scratch Pro gaan. Is duurder. Maar wel naast Serato het meest gebruikte DVS. Voordeel voor jou is dat je ook je CDJ850 kan intergreren in je timecode set.?Je hebt 5 ins?en uits op je Audio10. Dus 2 voor?TTs en 2 CDJ.?de ander ins en uits kan je?gebruiken voor opnemen van samples en?eventueel je set wat je aan het draaien ben. ?

Voor draaitafels zeg ik Technics SL1200 of Superoems(?Akiyama Acura, Reloop, Citronic, Stanton enz enz). Die zijn toch de betere draaitafels. Mijn voorkeur gaat naar Technics?maar die Superoems zijn ook Super. ?
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Aziaat    posted on 13-07-2011 23:09
Je snapt me helemaal Winking my eye vaak hebben mensen afkeer van 2e hands maar die doen gewoon geen moeite om te zoeken.?
HEEL GOED zoeken is de boodschap (en beetje onderhandelen!) Winking my eye

Als timecode set zou ik persoonlijk enkel maar kijken naar Serato Scratch of Traktor Scratch (miss zelfs Mixvibes).
Zijn wel de duurdere maar je betaalt er ook wat voor, qua stabiliteit en functionaliteit kun je bijna niet beter zijn.
Heb zelf heel wat research gedaan (als beginnende dj gaat het om veel geld :p) en ben uiteindelijk voor Traktor gegaan om een paar redenen: effecten, opkomende populariteit (tgnover Serato vroeger), goede customerservice (eigen ervaring), ...?
Heb geen ervaring met Reloop, wel met M-Audio Torq, Rane Serato, Mixvibes en NI Traktor.

Ervaring zegt me altijd: goedkoopst? Hoogst waarschijnlijk betaal je daar dan ook voor. Vele uitzonderingen natuurlijk maar toch...
brecht    posted on 14-07-2011 04:42
Serato met synq xtrm ! Topervaring mee !
User edit by brecht on 14-07-2011 @ 04:42:39 (14%)
Vinnyo    posted on 15-07-2011 19:41
Zal er nog eens goed over nadenken welke ik ga kopen, 2e hands vind ik namelijk ook niet helemaal toppie. Heb ooit eens een setje stanton cd spelers 2e hands op ebay gekocht, ze gingen maar een maandje mee voordat hij errors begon te geven.
Estacy    posted on 15-07-2011 20:20
voor draaitafels is dat anders, cd spelers gebruiken software, TT's hebben een motortje meer niet. 2e hands TT's kunnen prima, als je maar uitkijkt bij het kopen. Bovendien zijn Stanton CD spelers nou ook niet je van het
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Dolivieira    posted on 16-07-2011 09:47
Poster: brecht
Serato met synq xtrm ! Topervaring mee !

Dat zijn ook Superoems.
Aziaat    posted on 16-07-2011 10:01
Hier kun je zien op wat je moet letten als je een 2ehandse TT koopt.
Het belangrijkste is letten op speling van de toonarm, heeft nl. heel veel invloed op de elementen.
Pluspunt voor Technics want deze hebben vrijwel nooit speling. Bij superoems toch wel af en toe.
Vinnyo    posted on 16-07-2011 15:03
Wat een gedoe allemaal :P Maarja, heb het er wel voor over voor een goede draaitafel.. Binnenkort toch maar even langs gaan bij verschillende verkopers!
Tekhead    posted on 17-07-2011 22:45
niks gedoe, het is simpel, je hebt Technics, en je hebt de rest, het origineel en de clone en OEM (buiten de vestax dan). De Technics en vestax kan je wss nog doorgeven aan je kleinkinderen, de andere.... niet Winking my eye
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Vinnyo    posted on 18-07-2011 12:16
Poster: Tekhead
niks gedoe, het is simpel, je hebt Technics, en je hebt de rest, het origineel en de clone en OEM (buiten de vestax dan). De Technics en vestax kan je wss nog doorgeven aan je kleinkinderen, de andere.... niet Winking my eye

Ik had het over die pagina waar staat waarmee je allemaal rekening moet houden met het kopen van een 2ehands draaitafel. Winking my eye
Gery    posted on 18-07-2011 13:53
qua draaitafels zou ik sowieso voor Technics gaan! 2e hands technics zijn zeker nog super!
gewoon zien dat er geen speling op de platter en op de toonarm zit en je bent 100% oke!

qua software, traktor scratch pro! veruit het beste systeem, kwalitatief pak beter als serato!
voordeel van de pro versie met 4 decks is dat je je CDJ's ook nog timecoded kan gebruiken.

eens je het gemak van laptop hebt ontdekt is het heel moeilijk om terug te keren naar gewone CD's!
DJ - Producer
Nood    posted on 18-07-2011 14:14
Ik gebruik 2 2ehands stanton st150's en het mixvibes cross timecode paket, nog niet moeten klagen. Winking my eye
Cyspoz    posted on 18-07-2011 15:11
Traktor kent ook een studenten versie (Educatief), als je nog een studentenpas hebt kun je hem goedkoper kopen. Kan redelijk wat geld schelen.
Aziaat    posted on 18-07-2011 16:14
Is toch enkel voor studenten in muziek/kunstacademie?
Tekhead    posted on 18-07-2011 23:45
Poster: Vinnyo
Ik had het over die pagina waar staat waarmee je allemaal rekening moet houden met het kopen van een 2ehands draaitafel. Winking my eye

Ach, dat is wat overdreven allemaal, zeker als je keuze op technics valt. Begrijp niet waarom er steeds uitgelegd moet worden waarom Technics te kiezen !
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Vinnyo    posted on 19-07-2011 00:33
Poster: Tekhead
Ach, dat is wat overdreven allemaal, zeker als je keuze op technics valt. Begrijp niet waarom er steeds uitgelegd moet worden waarom Technics te kiezen !

Ik ga denk ik ook voor de Technics, alleen heb ik liever nooit 2ehands spul omdat ik daar niet echt goede ervaringen mee heb. Omdat iedereen hier aangeeft dat het toch prima kan met Technics ga ik het denk toch maar proberen. (de prijs van een 2ehands setje SL1200MK2s is nou ook weer niet zo hoog)
Dolivieira    posted on 19-07-2011 09:32
Waar je op moet letten is gewoon dat de Motor goed de platter aan drijft. Geen spelling zit in de Tonearm en dat er geen orarae dingen met de pitchslider aan de hand is. Dan kan je ze gerust kopen.

This is an old Topic

No new postings for 4.812 days.
 Post CommentThat would be 160.4 months
or a whopping 13.2 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

85 Users online: 4 Guests (81 Unknown)
Pages generated today : 5.983
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 229.069.562