KRK 10S waard om te kopen?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

HouseSociety    posted on 11-07-2011 21:25
Of je KRK's bij pro audio kan rekenen laat ik hier in het midden, maar omdat het hier toch over audio gaat vind ik het hier toch beter passen dan bij 'Dj Gear'.

Op dit moment ben ik het in bezit van 2 KRK's RP6 G2. Voor de plaats waar ze staan produceren ze voldoende bass, maar het kan altijd beter.

Dus is het de kost waard voor de vollere bass die ik ga krijgen?

Thanks!

What do you think about KRK 10S waard om te kopen? ??

Vote :   

Gery    posted on 11-07-2011 21:34
als het is voor te producen zou ik ze niet kopen, de sub gaat je een vertekend beeld geven waardoor je nummers op andere speaker systemen minder goed zal klinken.

ik het voor gewoon naar muziek te luisteren valt het eventueel te overwegen, zeker met dat je maar rokits hebt.

Mixen doe je vooral op mid en high dus voor te draaien is het ook niet echt nodig.
DJ - Producer
HouseSociety    posted on 12-07-2011 06:22
Producen doe ik niet, mixen wel.
Maar ben wel iemand die van het gevoel van de bass houdt, nee ben gene boenker, maar in het tech house genre heb je toch wel meestal een zeer deftige bass
Cyberstorm    posted on 12-07-2011 10:04
Ik heb ze al eens in de winkel gehoord maar destijds niet meegenomen omdat ik toen voor de KRK 8 ging en die heeft genoeg bass in zich. De mensen die ik ken die de 10S hebben, hebben allemaal dezelfde ervaring nl. te overkill, buren die klagen, alles in huis dat rammelt. Je kan ze eigenlijk nooit op halve kracht gebruiken en dat is jammer voor de investering die ertegenover staat. Mijn advies is dus om te upgraden van de KRK 6 naar de 8. Het geld dat je verliest en moet bijleggen zal minder zijn dan de kostprijs van een nieuwe 10S dus ook financieel is deze upgrade te verantwoorden.
http://www.allsound.be
Estacy    posted on 12-07-2011 14:00
als je de ruimte hebt (belangrijk) een geen problemen met buren/ouders/zussen/broers/etc dan zou ik zeker die 10s halen! Het probleem met subwoofers is dat het geluid het hele huis doordreunt, en als jij em steeds op een erg laag volume of uit moet zetten, dan is het de moeite niet waard.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
HouseSociety    posted on 12-07-2011 14:38
Is het verschil tussen de 6 en de 8 dan zo groot?
LouisCasper    posted on 14-07-2011 01:16
Poster: HouseSociety
Is het verschil tussen de 6 en de 8 dan zo groot?

Ja, ik ben onlangs ook overgestapt van de RP6 G2 naar de 8' KRK's (dan wel de VXT 8) en het verschil in bass is echt verbluffend. De RP8 G2 heeft dan wel wat minder power en komt minder laag dan de VXT 8 maar ik denk dat ze prima zullen voldoen voor je doeleinden. Ga anders eens in een muziekwinkel luisteren naar het verschil tussen de RP6 G2 en de RP8 G2, als je het verschil in bass te klein vindt koop je de 10S voor bij je RP6 G2'tjes, en anders verkoop je je RP6 G2'tjes en koop je een setje RP8 G2'tjes.
http://www.louiscasper.com
User edit by LouisCasper on 14-07-2011 @ 01:16:56 (1%)
HouseSociety    posted on 14-07-2011 17:59
Kan ik best wel eens doen ja, probleem dat de dichtsbijzijnde winkel die ze verkoopt toch wel een stuk rijden is.
Als ik eens in de buurt ben, zo dringend is het nu ook niet.

Merci allemaal!
tek-zotic    posted on 14-07-2011 18:15
Poster: HouseSociety
Kan ik best wel eens doen ja, probleem dat de dichtsbijzijnde winkel die ze verkoopt toch wel een stuk rijden is.
Als ik eens in de buurt ben, zo dringend is het nu ook niet.

Merci allemaal!

er zijn genoeg goede webshops die gratis verzenden Winking my eye
LouisCasper    posted on 14-07-2011 18:16
Poster: tek-zotic
er zijn genoeg goede webshops die gratis verzenden Winking my eye

Voor zover ik weet kan je op webshops geen speakers beluisteren Winking my eye
http://www.louiscasper.com

This is an old Topic

No new postings for 5.037 days.
 Post CommentThat would be 167.9 months
or a whopping 13.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

199 Users online: 128 Guests (71 Unknown)
Pages generated today : 3.284
Most visitors online this month : 518
Lifetime Pageviews since 2003 : 237.857.114