Welke Sennheiser HD-25? (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Xurion    posted on 06-07-2011 15:54
Hoi, ik ben van plan om een Sennheiser HD-25 te kopen in plaats van een AIAIAI TMA-1 maar er is nog wat verschil in. Ik wil hem gaan gebruiken voor studio en dj.

De verschillen tussen de verschillende soorten HD 25 hoofdtelefoons zijn als volgt:
HD 25 SP II: middelgrote gesloten ENG hoofdtelefoon - 85 Ohm - 2 meter stalen kabel
HD 25 II: middelgrote gesloten ENG hoofdtelefoon - 70 Ohm - 2 meter stalen kabel
HD 25-1 II: middelgrote gesloten ENG hoofdtelefoon - 70 Ohm - 1,5 meter kabel.
HD 25-1 II basic edition: middelgrote gesloten ENG hoofdtelefoon - 70 Ohm -1,5 meter kabel - zonder accessoires
HD 25-C II: middelgrote gesloten ENG hoofdtelefoon - 70 Ohm - 3 meter gekrulde kabel.
HD 25-13 II: middelgrote gesloten ENG hoofdtelefoon - 600 Ohm - 3 meter stalen kabel

Kabel lengte maakt voor mij niet enorm veel uit maar kan iemand mij vertellen wat de verschillen in Ohm inhouden?

What do you think about Welke Sennheiser HD-25? ??

Vote :   

Sandr    posted on 06-07-2011 16:03
Ohm is de weerstand... de preciese inhoud weet ik ook niet maar eenvoudig uitgelegd zoals het mij verteld is:

Hoe hoger de weerstand hoe lager je volume maar hoe beter de kwaliteit...De 600ohm versie zou je gebruiken in een studio met een zware hoofdtelefoon versterker ertussen.... De 70 ohm zal een iets hogere output hebben dan de 80 ohm versie... verdere verschillen zit hem inderdaad in accesoires en kabel....

Voor DJ gebruik heb ik (maar gebruik bijna niet meer wegens gebruik van in ears) de 25-1 II. De kabel is wellicht wat aan de korte kant maar toen ik hem kocht was er nog geen krulsnoer te krijgen. Bovendien hoor ik van sommige mensen dat ze het krulsnoer wat zwaar vinden voor zo'n lichte koptelefoon...
Play that funky music white boy....
Xurion    posted on 06-07-2011 16:06
Dan is het nog kiezen tussen de?25-1 II die een strakke kabel heeft en de?25-C II die een krulkabel heeft.
Sandr    posted on 06-07-2011 16:08
Klopt, en dat is vrij lastig... de een wilt niet ander dan een krulsnoer omdat je meer vrijheid hebt en de ander vind een krulsnoer te lang/zwaar en houdt het dus bij een kort snoertje. Vraag je zelf af hoever je van je DJ set af moet zijn met je koptelefoon op je hoofd en is het de moeite waard om een krulsnoer te hebben..
Play that funky music white boy....
Mixt-Ape    posted on 06-07-2011 16:14
Koop ZEKER g??n HD25 voor studiogebruik.
Estacy    posted on 06-07-2011 16:17
Ik vindt een krulsnoer erg handig, mix veel 's avonds met alleen HP, en dan kan ik tenminste me omdraaien om een plaat te pakken. Als je erg veel je HP op hebt, dan is een krulsnoer ook handig, omdat je dan rond kan lopen. Er zijn ook zat DJ's die de HP alleen ff gebruiken bij het beatmatchen en em dan naast de gear leggen. Dan kan een gewoon snoer ook voldoen. Houd er rekening mee dat een Senn HD erg licht is, Ik heb een eveneens lichte RP-DJ, en daar voel je dat krulsnoer echt wel. en die is al zwaarder dan een HD 25

'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Xurion    posted on 06-07-2011 16:23
Ik denk dat ik voor de?25-1 II ga. En voor Mixt-Ape, het zou handig zijn als je een reden geeft voordat je zoiets gaat roepen.
Mixt-Ape    posted on 06-07-2011 16:27
Euuh, omdat ze supershit zijn om te monitoren? Ik heb ze zelf ook om te draaien (beste DJ headphones around), maar in de studio zijn ze waardeloos.
Xurion    posted on 06-07-2011 16:31
Klinkt nogal raar, dat ze perfect zijn om te dj'en en niet voor in de studio. Ik hoor alleenmaar reacties van mensen dat de HD-25 volgens hun toch wel het beste geluid geven voor dit soort hp's...
User edit by Xurion on 06-07-2011 @ 17:00:33 (100%)
D-From-Dutch    posted on 06-07-2011 18:03
ik raad het niet aan voor studio, sennheiser wil namelijk de bass een beetje vervormen en versterken hij is dus niet neutraal.
music is a religion
tek-zotic    posted on 06-07-2011 18:50
elke DJ headphone is niet goed voor in een studio. Maar je kan je er perfect mee behelpen als het is om 's avonds je monitors niet te gebruiken
Estacy    posted on 06-07-2011 18:58
Poster: Xurion
Klinkt nogal raar, dat ze perfect zijn om te dj'en en niet voor in de studio. Ik hoor alleenmaar reacties van mensen dat de HD-25 volgens hun toch wel het beste geluid geven voor dit soort hp's...

de HD-25 is een professinele HP, maar geen studio HP. hij is echter favoriet bij cameramensen, sound engineers, geluidsmannen etc etc. Hij heeft daarvoor alle eigenschappen, licht gewicht, goed geluid, sterk, goede afsluiting
Lomme_    posted on 06-07-2011 19:04
Ga voor de rechte kabel. De gekrulde (ik spreek uit ervaring) is iets te zwaar in vergelijking met het gewicht van de hooftelefoon. Wel altijd even oppassen dat je je mixer niet van je tafel gooit. Winking my eye
Xurion    posted on 06-07-2011 19:59
Oke ik heb degene met de rechte kabel zojuist besteld. Ik ga hem dan tijdelijk voor producen gebruiken want het is altijd beter dan gamma speaker :P Ik denk dat deze hp ook handig is voor de opleiding die ik over een jaar ga doen (a/v)
Bedankt voor jullie hulp!
Dolivieira    posted on 07-07-2011 08:57
Ik heb er een met krulsnoer en heb nergens last van wat er hier boven wordt gezegd. Ik vind die krul snoer tijdens het draaien juist fijn. En zeker ben ik het dan eens met Estasy. Wel ga ik er een voor mijn iPod kopen met een rechte snoer. Omdat die met een iPod of ander draagbaar apparaat wel fijn is dat je geen krul snoer hebt.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Xurion    posted on 07-07-2011 10:32
Ik ben nu (ongeduldig) aan het wachten op PostNL :P
EDIT: Shit net te laat thuis Unhappy Nu komt hij morgen.
User edit by Xurion on 07-07-2011 @ 12:39:29 (100%)
Estacy    posted on 07-07-2011 14:33
t mooie aan de Senn is, je kunt altijd nog de gekrulde kabel bestellen, mocht de rechte kapot gaan of niet bevalt
Xurion    posted on 07-07-2011 15:16
En daar vragen ze gelijk wel volle bak 40 euro voor :P
Trouwens ik heb de bezorger gebelt en die heeft hem bij het postkantoor neergelegd. Straks ff ophalen Happy, laughing (Ongeduldig Cool)
Dolivieira    posted on 07-07-2011 16:53
Daarom koop ik er nog een met een rechte snoer. Krul snoer voor het draaien. En een rechte voor mijn iPod en om te produceren onroad. En er zit best een goed geluid in om te produceren, Xurion.
Xurion    posted on 07-07-2011 17:51
Ik heb hem binnen! Eerste indruk, wow klinkt echt geweldig. Ik begrijp nu wat tec-zotic bedoelde met de bass. Toen ik hem uitpakte leek hij zo klein in vergelijking met mijn Reloop hp. Ik ben erg blij dat ik de versie met de rechte snoer heb gekozen want deze HP is zo licht. Ik kan het moe goed voorstellen dat met een krullsnoer irritant zou worden. De rechte snoer is ook lang genoeg voor mij. Hij leek ook wat breekbaar op het eerste gezicht maar als je hem gaat gebruiken valt dat reuze mee. Het is gewoon hard plastic dat echt niet gauw breekt.

Dankjewel iedereen die me heeft geholpen Happy, laughing
T-to-the-J    posted on 07-07-2011 18:42
Foto'tje? LOL
Ik ben een DJ, geen fucking jukebox!
Xurion    posted on 07-07-2011 19:06
Komen eraan Winking my eye
Dolivieira    posted on 07-07-2011 19:32
Poster: Xurion
Ik heb hem binnen! Eerste indruk, wow klinkt echt geweldig. Ik begrijp nu wat tec-zotic bedoelde met de bass. Toen ik hem uitpakte leek hij zo klein in vergelijking met mijn Reloop hp. Ik ben erg blij dat ik de versie met de rechte snoer heb gekozen want deze HP is zo licht. Ik kan het moe goed voorstellen dat met een krullsnoer irritant zou worden. De rechte snoer is ook lang genoeg voor mij. Hij leek ook wat breekbaar op het eerste gezicht maar als je hem gaat gebruiken valt dat reuze mee. Het is gewoon hard plastic dat echt niet gauw breekt.

Dankjewel iedereen die me heeft geholpen Happy, laughing

Ik heb daar voor andere koptelefoon gehad. Die gingen een jaar mee en soms minder. Maar deze lijkt ligt maar is super sterk.
Xurion    posted on 07-07-2011 21:29
Ik hoop met deze toch wel langer dan een jaar mee door te kunnen gaan :P
T-to-the-J    posted on 07-07-2011 22:31
Een jaar is volgensmij wel erg weinig.. Hangt er wel vanaf hoeveel je m gebruikt, maar een koptelefoon per jaar? Ik hoop het niet Winking my eye
Ik ben een DJ, geen fucking jukebox!
Xurion    posted on 07-07-2011 22:39
Haha idd, ik gebruik m'n koptelefoons dagelijks maar ik ga er gewoon heel zuinig mee om.
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

73 Users online: 17 Guests (56 Unknown)
Pages generated today : 15.126
Most visitors online this month : 482
Lifetime Pageviews since 2003 : 236.068.405