Pioneer HDJ 500 / Denon HP 700 / Technics RP
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

martijnvandam    posted on 02-07-2011 00:46
Ik ben aan het kijken voor een nieuwe headphone heb al verschillende dingen getest HDJ 200 geweldig maar boven het budget, HDJ 500 fijne koptelefoon redelijk kleine oorschelpen en niet opvouwbaar. Wel de looks en ook naar mijn mening goede geluidskwaliteit. De Denon Dn-HP 700 een mooie headphone degelijk dat zie je aan de metalen verstvegingen van de headband. Zit er ook mooi uit, alleen nog niet kunnen uittesten iemand eigen ervaringen? Dan nog de Technics RP DH 1200E ziet er ook goed uit. Nog niet kunnen testen maar lijkt me goede kwaliteit. Ook hier de vraag iemand ervaring?
Ik zag nog bij een internetshop de denon Dn-HP 1000 de grotere broer van de 700 maar die lijkt wat minder stevig en misschien erg groot?

Prijs: 100 - 130 Euro

Ik hoop op wat reacties en misschien nog een alternatief.

Weet er iemand een goede gear shop in de buurt van Den Haag/Leiden?

Groetjes DJ hairstylzz :P (nickname van me vrienden)

What do you think about Pioneer HDJ 500 / Denon HP 700 / Technics RP ??

Vote :   1 member likes this  

Basskrooders    posted on 02-07-2011 03:28
1 member likes this  Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat de RP van technics van zeer goede kwaliteit is. Zeer hufter proof en ook nog een goed geluid wanneer hij zeer hard staat (dus zeer geschikt wanneer je een keer buiten huis draait).

De hdj 500 is naar mijn mening een stukje plastic waar je eigenlijk teveel voor betaald wat je ervoor krijgt. Hij klinkt goed en is tot op enige hoogte toch behoorlijk degelijk, maar je moet er niet al te veel van verwachten.

De denon kan ik je eigenlijk niet heel veel over vertellen maar ik heb hem ff gegoogled en bekeken en die ziet er wel veel belovend uit en vind er niet heel veel negatieve reacties over. Maar hij ziet er wel uit als de hdj 1000 van pioneer. En ik heb persoonlijk zoiets van dan kan je beter het origineel halen dan dat je de imitatie haalt.

Maar toch gaat mijn voorkeur uit naar de technics maar dat komt waarschijnlijk omdat ik daarzelf de meeste positieve indruk/ervaringen mee heb.

Succes met kiezen en ik hoop dat je iets aan mijn info hebt gehad.

martijnvandam    posted on 02-07-2011 10:10
Poster: Basskrooders
Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat de RP van technics van zeer goede kwaliteit is. Zeer hufter proof en ook nog een goed geluid wanneer hij zeer hard staat (dus zeer geschikt wanneer je een keer buiten huis draait).

De hdj 500 is naar mijn mening een stukje plastic waar je eigenlijk teveel voor betaald wat je ervoor krijgt. Hij klinkt goed en is tot op enige hoogte toch behoorlijk degelijk, maar je moet er niet al te veel van verwachten.

De denon kan ik je eigenlijk niet heel veel over vertellen maar ik heb hem ff gegoogled en bekeken en die ziet er wel veel belovend uit en vind er niet heel veel negatieve reacties over. Maar hij ziet er wel uit als de hdj 1000 van pioneer. En ik heb persoonlijk zoiets van dan kan je beter het origineel halen dan dat je de imitatie haalt.

Maar toch gaat mijn voorkeur uit naar de technics maar dat komt waarschijnlijk omdat ik daarzelf de meeste positieve indruk/ervaringen mee heb.

Succes met kiezen en ik hoop dat je iets aan mijn info hebt gehad.

Ok? bedankt voor de reactie maar bij de denon heb je denk ik een plaatje gezien van een american audio Hp700 dat is namelijk een hdj 1000 kopie maar de denon ziet er weer totaal anders uit. Bedankt voor de positieve reactie van de technics
martijnvandam    posted on 02-07-2011 12:09
upje :P
tek-zotic    posted on 02-07-2011 12:41
Poster: martijnvandam
upje :P

1. zo snel up je niet
2. bestaat een algemeen topic over HP's, gebruik ff de search
3. Technics punt amen en uit Happy, laughing
martijnvandam    posted on 02-07-2011 13:57
Poster: tek-zotic
1. zo snel up je niet
2. bestaat een algemeen topic over HP's, gebruik ff de search
3. Technics punt amen en uit Happy, laughing

Oke heb je gelijk in maar ik ben nogal ongeduldig :P
Ik heb de search gebruikt maar dat was een algemeen topic ik had een ander soort vraag.
Oke het staat 2-0 voor technics :
p
DjVictorF    posted on 04-07-2011 15:33
Heb zelf de Denon en de Technics.
over de Denon:
Heb deze koptelefoon nu al zo'n 3 jaar en doet nog steeds perfect zijn werk. Vertoont nog geen mankementen. Heeft redelijk veel feesten meegemaakt: van verjaardag tot feesten in een cafe. Is een paar keer gevallen, maar dat was geen enkel probleem. Vind de koptelefoon er persoonlijk erg goed uit zien! Enige nadeel is dat hij als je het volume erg hard zet het geluid gaat vervormen. Heb hier zelf echter nooit last van gehard, aangezien ik hem niet zo hard hoef te zetten.

Over de Technics:
Heb deze koptelefoon sinds 2 weken. Komt heerlijk geluid met een lekkere bas (klein beetje aangedikt zoals ik het graag heb). Voelt erg stevig aan en is wat zwaarder (heb er zelf geen problemen mee dat die wat zwaarder is). Vind hem erg lekker op mijn hoofd zitten. Sluit goed af (Net zoals de Denon). Nadeel bij deze is dat ik hem nog niet echt om mijn nek kan dragen omdat het dan bij mijn keel te strak zit (staan dan ook op het kleinste standje), maar dat komt vast wel goed.

Vergelijkend:
Geluid van de Technics vind ik momenteel wat mooier klinken. Dit komt voornamelijk door de iets aangedikte bas. Geen idee alleen of deze koptelefoon het net zolang gaat volhouden als de Denon!
Qua uiterlijk vind ik de Denon wel iets mooier dan de Technics!
Hopelijk dat je iets aan deze 'review' hebt.
Weet waar ik vandaan kom, weet niet waar ik heen ga.
qntr0l    posted on 05-07-2011 13:16
Sowieso voor ??n van de Technics'en gaan. Pioneer HDJ-500 is gewoon echt een stap lager, evenals de DN-HP700. Ik heb ze allemaal gehad Happy, laughing
T-to-the-J    posted on 05-07-2011 17:45
Ik zeg de Technics, ik ken mensen die m al 5 jaar zonder problemen gebruiken! Daarnaast is het een erg fijne koptelefoon met een iets aangedikte bass (prettig). Ook van goede kwaliteit, je hebt zeker niet het idee dat ie snel breekt.

Je krijgt er een leuk (nep) leren hoesje bij om hem in te vervoeren, maar ik heb er een UDG bag bij gekocht, wel zo prettig bij een dure koptelefoon.

Ik zeg: Technics!
Ik ben een DJ, geen fucking jukebox!
Estacy    posted on 05-07-2011 18:02
neem eventueel ook nog de Technics RP-DJ 1210 mee in je beslissing. net zo klein als de HP-700, net zo mooi geluid en gaat net zo hard als de RP-DH en van elke HP heb ik al gevallen gehoord/gezien waarin ze kapot gingen, behalve van de RP-DJ. onverwoestbaar dus. prijs valt gelukkig ook erg mee, zit rond de 120.?

Als je een HP in deze prijsklasse gaat kopen, moet je ze SOWIESO testen. waarom? omdat wij wel HPs aan kunnen raden, maar elk oor en elk hoofd is anders, dus wat wij fijn vinden hoef jij niet per s? fijn te vinden.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Xarltuz    posted on 05-07-2011 18:58
de HDJ 500 raad ik zeker en vast af!
Na 2 maal draaien was hij van mij al kapot, niet alleen van mij...
check maar eens reviews en reacties enzovoort.
De HDJ 500 dus zeker niet!

ik zou ook voor de Technics gaan.

This is an old Topic

No new postings for 4.852 days.
 Post CommentThat would be 161.7 months
or a whopping 13.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

90 Users online: 9 Guests (81 Unknown)
Pages generated today : 14.250
Most visitors online this month : 247
Lifetime Pageviews since 2003 : 230.165.011