FL remix
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

RemcoRelion    posted on 28-06-2011 14:41
Hallo,

Wat is de beste manier om in fruity loops een remix van een nummer te maken?
Dus bijvoorbeeld van oasis wonderwall. Kan ik dan het beste via audacity stukjes van wonderwall plakken als pattern in fruity loops doen en dan er een beat om heen maken of zijn er betere manieren?

Don’t be a prisoner of your own style!

What do you think about FL remix ??

Vote :   1 member likes this  

Ace-Twisted    posted on 28-06-2011 15:02
Ik heb net mijn eerste bootleg van een nummer af... dus ik hoop dat je hier wat aan hebt :
- Begin met een zelf gemaakte beat
- laat op 1.00 die beat stoppen en laat het orginele nummer dat je wil remixen er in komen
- zorg dat ze hetzelfde bmp hebben dan kan je namelijke er zelf verschillende instrumenten overheen gooien en blijft het goed klinken (mits je de goede instrumenten hebt natuurlijk)
-bij de build up knip je een klein stukje en laat je die versnellen door de pitch om hoog te hoogen
-dan na de climax je eigen beat gebruiken

Und so weiter!
niiicola    posted on 28-06-2011 15:04
Even een vraagje. Heb je al ervaring met FL?
Heb je ?berhaupt ervaring met het draaien of produceren?
Gewoon.
RemcoRelion    posted on 28-06-2011 15:43
hallo,

Ik heb geen ervaring met draaien of produceren.
Ik heb me wel al beetje verdiept in FL en zelf wat geprobeert te maken dus beetje beats en melodieen.
Het is gewoon meer als hobby bedoeld dus niet om uit te brengen ofzo

niiicola    posted on 28-06-2011 15:44
Een remix maken doe je niet ff 1-2-3 hoor. Probeer eerst maar eens heel FL studio te begrijpen en hoe je patterns bijvoorbeeld kan verbinden.
Gewoon.
-FLoriZ-    posted on 28-06-2011 15:53
Als je niet weet wat patterns zijn en hoe je ermee moet werken, zoek dat dan eerst uit.
RDJ 1IE-Ortofon O2-MacBook Pro 13''-Traktor Pro-EFX6:2
Ace-Twisted    posted on 28-06-2011 15:55
dan is mijn reactie inderdaad ook vrij nutteloos.. goodluck!
RemcoRelion    posted on 28-06-2011 16:31
Ik heb wel een idee wat patters zijn ik vroeg me alleen af wat de beste manier is om een remix te maken dus niet dat ik heel eventjes snel maken wil maar gewoon of ik het beste via audacity kan werken of fruity loops zelf?

main    posted on 28-06-2011 17:43
met audacity kun je geen remix maken, punt. hoogstens een mashup. je werkt dus met FL studio voor een remix, om muziek te produceren heb je produceer software nodig, audacity is software om audio mee te bewerken niet om zelf te maken/produceren.

edit: uiteraard kun je audacity wel gebruiken om de vocalen e.d. te bewerken, en deze vervolgens te importeren in FL. daarentegen al vind ik edison (FL plugin) lekkerder werken.
User edit by main on 28-06-2011 @ 17:45:05 (71%)

This is an old Topic

No new postings for 5.018 days.
 Post CommentThat would be 167.3 months
or a whopping 13.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

98 Users online: 3 Guests (95 Unknown)
Pages generated today : 2.357
Most visitors online this month : 482
Lifetime Pageviews since 2003 : 236.365.275